Telenet f*** up

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Leuk verhaal... Ik had dus een whoppa, en wou de digicorder erin schrappen en vervangen door een ci+. Wat kan. Geen huur meer voor iets wat ik toch niet gebruik.

Ik koop ci+, laat deze activeren, en breng dan iets later de digicorder binnen.

Blijkt: met het activeren vd ci+ werd ons abonnement aangepast naar een wigo waar je een digicorder niet langer kan schrappen. Met als gevolg dat alles blijkbaar nu afzonderlijk zou worden aangerekend.

Gelukkig ben ik redelijk opvolgend qua mails, en heb ik de situatie kunnen normaliseren: wigo, geen ci+. Al heeft dit er me wel tot aangezet dat ik wss kortelings telenet helemaal buiten smijt.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

uhu
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Indien je Whoppa had ervoor, kan dit terug rechtgezet worden.
Ik zou opnieuw de vraag stellen dat dit kan rechtgezet worden (voor de periode dat je dan nog Telenetklant bent).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Whoppa is een grandfathered abbo, dus bij elke change zetten ze je over.

Dat gezegd, hoezo "de digicorder is niet meer optioneel bij wigo" ???
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Whoppa is een grandfathered abbo, dus bij elke change zetten ze je over.

Dat gezegd, hoezo "de digicorder is niet meer optioneel bij wigo" ???
Wigo Home = digicorder included. Bevestigd aan de helldesk en in de store.
Ik vind het nog altijd zever dat ze u geen waarschuwing geven op voorhand voor ge iets stopzet.
Kenniey schreef:Indien je Whoppa had ervoor, kan dit terug rechtgezet worden.
Ik zou opnieuw de vraag stellen dat dit kan rechtgezet worden (voor de periode dat je dan nog Telenetklant bent).
Ze weigeren langs alle kanten.

CI+ wel refunded gekregen na lang aandringen.

Ik ben al vele jaren (vrij tevreden) klant bij Telenet, maar met dit soort stunts scoren ze geen punten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Overschakelen naar Edpnet XL met een CI+ kaartje (zo je niet te ver van de ROP zit)? Zal beduidend minder duur zijn :-D (de helft om precies te zijn of nog minder zo je unlimited hebt). En je upload zal er beduidend op vooruit gaan zo je niet te ver van de rop zit (zie lijntest.be).
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Modbreak:
off topic reacties verwijderd
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Grigri schreef:Overschakelen naar Edpnet XL met een CI+ kaartje (zo je niet te ver van de ROP zit)? Zal beduidend minder duur zijn :-D (de helft om precies te zijn of nog minder zo je unlimited hebt). En je upload zal er beduidend op vooruit gaan zo je niet te ver van de rop zit (zie lijntest.be).
Hoe kan je dan de tv-kanalen van Telenet ontvangen? Je het dan toch ook nog een kabelabonnement nodig en voor zover ze mij vroeger correct ingelicht hebben kan je dit niet meer los nemen als abonnement?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Jagitc schreef:en voor zover ze mij vroeger correct ingelicht hebben kan je dit niet meer los nemen als abonnement?
Klopt volledig.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... elenet-tv/
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Dit klopt volledig in de zin dat je geen analoge kabelTV abonnement meer kan nemen (zonder Telenet Digitale TV). Dus heden moet je Telenet Digitale TV nemen (dat ook een kabelabonnement inhoudt) aan 27,1 euro/maand. Maar deze 27,1 euro houdt ook de huur van een digicorder in (9,2 euro) en deze kan je laten schrappen door zelf een digibox (tweedehands 30-40 euro) aan te kopen of door een CI+ smartcard van Telenet aan te kopen. Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-kaartje/

Je zal dus steeds het kabelabonnement bij Telenet blijven betalen (17,9 euro/m).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Jagitc schreef:Je het dan toch ook nog een kabelabonnement nodig en voor zover ze mij vroeger correct ingelicht hebben kan je dit niet meer los nemen als abonnement?
Dat is nog steeds mogelijk.
Contacteer ons of loop langs in een Telenet-winkelpunt en we zoeken samen met jou naar een tv-voorstel op maat.
Als je doorvraagt via de telefonische klantendienst of in een Telenet-winkelpunt langsgaat kan je probleemloos een CI+ module aankopen en een kabelabonnement bestellen.
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Goed, maar als je dan alle kosten weer begint op te tellen (ik heb momenteel wel al 2 CI+ modules) van Telenet en het EDPNet abonnement, Netflix erbij dan kom je toch ook weer aan een mooi bedrag. Ik neig steeds meer naar het idee om Telenet gewoon volledig buiten te smijten. Enkel onbeperkt internet. Als ik iets mis mis ik het maar. De kwaliteit van de programma's op sommige zenders is nu ook van het niet niveau dat ik het ga missen en ik kijk eigenlijk nog maar zelden gewoon tv
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

De enige reden er hier nog TV is, is... BBC.

Sent from my Lenovo TB-X304F using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

BBC kan je eigenlijk via chromecast of via apple TV (iPlayer) of via chrome browser online via streaming bekijken...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Maar dan moet je ofwel via vpn gaan (geoblocking) of een andere louche app/proxies. Zomaar live BBC kijken via mediaplayers of browsers lukt niet.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 40 keer

BBC en vele andere Britse zenders zitten gratis op Astra2. Voor de prijs van enkele maanden telenet heb je al een mooie schotel en ontvanger.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ja, je gaat toch niet speciaal telenet tv betalen enkel voor bbc 1 en 2...
kan je beter idd een satelliet setje nemen en heb je ineens bbc4, itv 1-4,. channel4,5, cbs , en een hele boel andere engelse zenders gratis, verschillende in HD
en als een schotel niet lukt moet je idd een vpn nemen maar dan is het beperkter en is het niet gratis meer (maar nog wel pak goedkoper dan telenet tv)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je puur digitale tv gaat vergelijken (dus geen pack!) met een schotel installatie... Komt de schotel wel even duurder uit. Neem je er dan nog een abonnement bij om wat Vlaamse dingen te kunnen zien is het al helemaal te gek.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hoezo duurder!? Mijn Sony Bravia TV heeft een DVB-S2 tuner, alsook embedded app`s voor Netflix, youtube... Enige kost is ca 40€ voor een triax88 schotel. Hard to beat, lijkt mij :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 40 keer

Abonnement is bij een schotel niet verplicht als je enkel naar de gratis zenders kijkt (enkel een vaste kost, die -als je wat in occasie zoekt- best meevalt in vergelijking met 27EUR/maand telenet), en voor wat vlaamse dingen kan je gerust even zoeken op dit forum naar alternatieven
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik snap het ganse topic eigenlijk niet zo goed. Wat heeft dit te maken met Telenet fair use policy?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dit draadje heeft niets te maken met FUP maar alles met ¨buitensmijten van TN¨ :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

't Staat toch in de titel...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Devilkin: ga je emailadres van de back-office (staff) geven, toen ik paar jaar terug ze 'sewde' voor bedrieglijke reclame en gelijk kreeg over ganse lijn van de JEP :-D Kon ook geen CI+ activeren en geen gratis setup, omdat ik online niet kon doen...bla bla bla Stuur eens gefundeerd dossier door naar hier. En daar zit je bij de juiste mensen!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sylvester schreef:Ik snap het ganse topic eigenlijk niet zo goed. Wat heeft dit te maken met Telenet fair use policy?
Het gaat over een telenet fsckup, geen fup.

Sent from my Lenovo TB-X304F using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

blatruwe schreef:
Abonnement is bij een schotel niet verplicht als je enkel naar de gratis zenders kijkt (enkel een vaste kost, die -als je wat in occasie zoekt- best meevalt in vergelijking met 27EUR/maand telenet), en voor wat vlaamse dingen kan je gerust even zoeken op dit forum naar alternatieven


OK, op die manier...

Vrees dat er ook nog een redelijk harde WAF is tegen een schotel aan de muur, en het dak ligt al vol.

Sent from my Lenovo TB-X304F using Tapatalk
Laatst gewijzigd door devilkin 04 aug 2019, 16:41, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Tja, misschien beter eerst van vrouw veranderen dan :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bwa, deze ben ik nu al gewoon, ge weet niet hoeveel tijd en geld daarin kruipt zeker? :-P

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier ook BBC kijker.
Schotel is geen optie, of ik moet mijn terras half opofferen; huisbaas weigert schotels toe te laten en ik ga er niet in discussie over gaan.

Ik wou net van whoppa naar whop gaan wegens prijsverhogingen, maar de nieuwe wigo heeft geen gratis bellen naar EU tijdens daluren, en laat ik dat nu net wel gebruiken.
Volgende stap zou zijn een oude digicorder vinden en de huur opzeggen; verbaast me dat dat niet meer gaat met de nieuwe wigo; het wordt tijd dat de wetgever zich hiermee gaat moeien en aankoop digicoders verplicht mogelijk maakt, alsook huur verplicht verandert in een aankoop afbetaling die stopt wanneer hij afbetaald is.
dovo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Die decoders / recorders draaien linux, en Telenet is niet bereid om aan de gpl licentie vereisten na te leven aka. de broncode via hetzelfde distributiekanaal te verschaffen aan de eigenaar. Dit systeem met huren is een omweg om linux te gebruiken zonder gpl na te moeten leven aka. zonder kans te hebben voor de rechter te worden gedaagd.
Laatst gewijzigd door philippe_d 04 aug 2019, 21:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Groggie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jul 2019, 14:42
Bedankt: 2 keer

Het feit dat ze er een continue instroom van cash mee genereren zal ook wel meespelen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@ITnetadmin

https://www.bol.com/nl/p/selfsat-h30d-s ... oductTitle

Misschien is deze wel een oplossing. Trouwens, sinds enkele jaren heeft astra2 zijn bundel zodanig geconcentreerd dat hun signalen hier echt loeihard binnenkomen nu. Zelfs een schoteltje van 45cm kan voldoende zijn!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

In opvolging van de retirement van de AD2000 digicorders, wou ik ns polsen of ik het volgende zou kunnen doen:

Ik zit momenteel nog met zo'n stokoude digicorder in een whoppa abbonement (gehuurd).
Aangezien die binnenkort gaat vervallen mag ik een nieuwe halen.
Omdat ik nog whoppa ben, ben ik technisch gezien niet gebonden aan een verplichte huur van een digicorder.

Dus de vraag is: zou ik mijn digicorder kunnen "ruilen" voor een gekochte zonder mijn whoppa kwijt te geraken aan een wigo?
Ik heb freephone europe echt wel nodig, en wil eigenlijk van die onnozele huurkost af.

Telenet is -as usual- weer een totale ramp qua informatie, toch zeker als die informatie zou betekenen dat de klant minder zou betalen.

Dit is de info die ik terug kon vinden:
Dit zijn je opties:

- Je huurt een nieuwe digibox of digicorder
Huur je nu een van de getroffen modellen en wil je verder blijven huren, dan kun je gratis switchen naar de laatste versie van digibox (DC-AD220) of digicorder (DC-AD2200).

- Kocht je de betreffende digibox of digicorder in het verleden aan, maar wil je de nieuwste versie liever huren, dan kan dat. Je kan dan gratis huren tot 31 juli 2020.

- Je koopt een nieuwe digibox of digicorder aan
Kocht je de betreffende digibox of digicorder in het verleden aan en kies je er opnieuw voor een toestel aan te kopen, dan krijg je € 15 korting op de aankoop van de digibox (DC-AD220) van € 99 of € 35 korting op de digicorder (DC-AD2200) van € 249.

- Je kiest voor CI+
CI+, tv met een kaartje zeg maar, kan een goedkoper alternatief vormen als je momenteel je aangekochte digibox enkel gebruikt om lineair tv te kijken.
Maw er is info over huren>huren, kopen>huren, maar er is zeer weinig info over huren>kopen, behalve dan die CI+ mention.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ik zou gewoon een digicorder kopen. Er is geen reden om naar Wigo te veranderen. Je kan hem theoretisch als 2de toestel bijkopen.
Eigenlijk heeft de oude digicorder niet eens een restwaarde meer en zou je hem in principe administratief kunnen laten schrappen en hem houden, mochten er nog belangrijke opnames op staan.
Telenet kennende is het normaal dat de stap van huren naar kopen niet besproken wordt. Het wordt sowieso nooit aangemoedigd, wegens het kleinere verdienmodel.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

en je kan de oude houden voor de "compact signaal" 20 ongecodeerde kanalen dacht ik
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

+- 2012 twee digicorders gekocht aan 1 euro met een actie. 2019 heb ik twee nieuwe digicorders gekocht om geen huur te moeten betalen.
Nu heb ik een brief gekregen dat ik de twee oude recorders kan omruilen tegen gehuurde die ik nog tot juli 2020 deze gratis kan huren.
Misschien dat je dat ook kan doen.
Dan kan je nog einde juli een nieuwe kopen met twee jaar garantie.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Amazor schreef:Ik zou gewoon een digicorder kopen. Er is geen reden om naar Wigo te veranderen. Je kan hem theoretisch als 2de toestel bijkopen.
Eigenlijk heeft de oude digicorder niet eens een restwaarde meer en zou je hem in principe administratief kunnen laten schrappen en hem houden, mochten er nog belangrijke opnames op staan.
Telenet kennende is het normaal dat de stap van huren naar kopen niet besproken wordt. Het wordt sowieso nooit aangemoedigd, wegens het kleinere verdienmodel.
Het probleem is dat Whoppa niet meer bestaat en dat elke change je abbo converteert naar Wigo; en dat je bij Wigo zoiezo de decoder moet huren (en dat Wigo geen freephone europe meer heeft).
En net van die huurkost wil ik af, want eigenlijk is het een schande dat je moet blijven huur betalen voor een toestel dat reeds lang afbetaald is.

De oude gratis houden mag idd, dat staat op hun site (ik ga die link wel meenemen als ik die discussie aanga want de kans dat men daarvan op de hoogte is gaat klein zijn).


Ik zal zoiezo ns moeten passeren in een center.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ik weet dat Whoppa niet meer bestaat, maar ik denk niet dat een decoder (erbij) kopen daarmee iets verandert aan je formule. De huur van een decoder staat altijd apart op je factuur, dit zou gewoon moeten wegvallen. Dat staat los van het Whoppa-abonnement, in tegenstelling tot bij Wigo.
Passeren bij een center is sowieso een goed idee en sta gerust op je strepen als ze moeilijk zouden doen of ze je toch een huurformule proberen aan te smeren. Jij wijzigt niets dat een wijziging van Whoppa naar Wigo Home rechtvaardigt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

splinterbyte schreef:en je kan de oude houden voor de "compact signaal" 20 ongecodeerde kanalen dacht ik
Dat blijkt toch tegen te vallen, zie discussie in Telenet stopt met ondersteuning oude decoders
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ns langsgeweest.
Blijkbaar kan je in een whop(pa) nog altijd je decoders veranderen zonderdat je je abbo kwijtgeraakt.
Dus ik ga proberen mijn huur om te zetten in een kooptoestel, alleen weet ik nog niet welk.
Kan een digibox pauseren of heb je daar echt een digicorder voor nodig?

Wel opgelet, de verkoper wist me te zeggen dat iedereen die nu nog whop(pa) heeft in september overgezet zou worden naar de nieuwe abbos (ik zei dat ik nog niks gehoord had, hij zei dat ze die communicatie maar 3 maand op voorhand doen).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”