HDMI Extender

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ben al even op zoek naar een manier om het hdmi-signaal van mijn digicorder draadloos van de living naar de keuken te sturen, waar een tweede tv staat (en géén coax ligt). Was terechtgekomen bij de Gigaviews van Marmitek, maar blijkbaar heb je ook iets dat Measy FHD676 noemt, wellicht van Chinese makelij en dus één derde goedkoper dan de Gigaviews.

Mijn vraagje: zou dit werken met een digicorder ?

Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Waarom cast je niet via de google chromecast met yelo op de pc bvb? Ik meen me te herinneren dat dit lukt. Mocht ik verkeerd zijn heb je gezien op aliexpress of er goedkopere dingen zijn? K vind 160 euro veel geld
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ik zie niet direct in waarom dit toestel niet zou werken samen met een digicorder

Zelf heb ik https://www.marmitek.com/nl/tv-video/hd ... draadloos/ in gebruik voor een 2e gebouw (afstand tot digicorder +/- 25 m met 2 buitenmuren ertussen)
Opmerking:
Het aantal WiFi SSID in de buurt is "niet overdreven hoog" maar desalniettemin is soms geen verbinding mogelijk voor de betrokken afstand
Dus 200 m bereik is eerder "wishful thinking" (= onder ideale omstandigheden in open veld)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Die prijs was maar een voorbeeld. Via Ali X press e.d. haal je het voor minder dan 100 euro.

Alleen nergens reviews kunnen vinden, vandaar mijn vraag ;)

Yelo valt af omdat dan de beeldkwaliteit toch vrij zwak is en de bedoeling is natuurlijk dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde blijft. Na verloop van tijd kan die extender ook verhuizen naar een andere ruimte, als het meevalt.

Die marmitek - kan die ook op 5 GHs ingesteld worden? Blijkbaar is dat de beste frequentie voor perfecte ontvangst.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nexus1980 schreef:Waarom cast je niet via de google chromecast met yelo op de pc bvb?
Niet iedereen met een digibox heeft internet van Telenet en dus ook geen Yelo.
phil48 schreef:Mijn vraagje: zou dit werken met een digicorder ?
Een signaal overbrengen zal wel lukken. Vraag is alleen hoe je van post verandert als de digidoos op een andere plaats staat.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Die Marmitek werkt enkel op 2.4 GHz en overschakelen naar een andere post doet u via de Telenet afstandsbediening
https://www.coolblue.be/nl/product/8001 ... ender.html

Onderstaande PAKITE PAT-590 2.4/5.0GHz Wireless HD Extender Set ondersteunt 2.4 & 5.0 maar ik kan er de afstand van +/- 25 m tot een 2e gebouw niet mee overbruggen (deze heeft wel het voordeel dat ook het kanaal kan gekozen worden wat niet het geval in bij Marmitek)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Uiteraard gaat het wisselen van de posten via de Telenet afstandsbediening, maar moet die niet in "het zicht staan" van de digidoos? Dat wordt dan wel lastig als je elke keer naar de ruimte moet lopen waar de digidoos staat om van post te veranderen. Zappen wordt dan een sport :beerchug:

Of gaat het zappen via afstandsbediening --> extender --> wifi --> extender --> HDMI --> digidoos ?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Of gaat het zappen via afstandsbediening --> extender --> wifi --> extender --> HDMI --> digidoos ?

Zie productinfo
https://www.marmitek.com/nl/tv-video/hd ... draadloos/

Dus dankzij de infrarood zender/ontvanger kun je desgewenst rustig blijven zitten, maar je moet uiteraard met de Tnt afstandsbediening richten op de infrarood zender van de Marmitek die via 2.4 band contact maakt met de Marmitek infrarood ontvanger
De Marmitek ontvanger moet uiteraard "goed" gepositioneerd worden op de digibox/digicorder (t.t.z. de infrarood ontvanger van de tnt box/corder)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”