Telenet ci+ en 4k

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misschien dat iemand hier uitsluitsel heeft: ik neem aan dat die ci+ module eigenlijk uitsluitend dient voor de decryptie en dat de content zoals die op de kabel zit gewoon gaat binnenrollen?

Sent from my Lenovo TB-X304F using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Yep. Geen idee wat je uiteindelijke vraag is maar je tv zal de kanalen ook vinden zonder ci+ module alleen zal je ze niet kunnen bekijken. Met uitzondering van de open kanalen zoals tv1 en Canvas.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, misschien had ik die er moeten bijzetten ;)

Familie heeft 4K tv gekocht, en gebruiken momenteel hun digicorder totaal niet. Ze hebben ook geen zin in zo een cloud enabled ding, dus ik denk dat die CI+ de betere (en goedkopere) optie is - maar ik vroeg me af of Telenet ook kanalen met 4K zal doorlaten via zo'n Ci+
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Telenet zendt bij mijn weten geen 4k kanalen uit. In principe zouden die dan net zo goed met de ci+ module gedecodeerd kunnen worden denk ik.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

Het zal er maar aan liggen of ze 4k gaan uitzenden via DVB-C of via IP.

Aangezien momenteel er geen 4k zenders zijn is het natuurlijk gokken, maar ik zie de kans groot dat ze de hoeveelheid bandbreedte die voor een 4k zender nodig is op de kabel niet gaan willen vrijmaken.

Zo hebben ze bovendien meteen een extra reden achter de hand om die tv boxen door mensen hun strot te rammen, want dan zijn dat de enige toestellen die je een "4k beleving" kunnen geven.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Telenet zendt sinds een tijdje al een UHD versie van Play Sports uit. Momenteel is het hockey in een loop. Is unencrypted op 290Mhz.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

uhd_telenet.jpg
uhd_telenet2.jpg
scheelt serieus iets met de kleuren :eek:
satelliet:
uhd_sat_travelxp.jpg
uhd_sat_nasatv.jpg
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Idd, same issue here. Hoewel het logo van Play Sports wel het normale 'groen' betreft.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Senne schreef:Het zal er maar aan liggen of ze 4k gaan uitzenden via DVB-C of via IP.

Aangezien momenteel er geen 4k zenders zijn is het natuurlijk gokken, maar ik zie de kans groot dat ze de hoeveelheid bandbreedte die voor een 4k zender nodig is op de kabel niet gaan willen vrijmaken.

Zo hebben ze bovendien meteen een extra reden achter de hand om die tv boxen door mensen hun strot te rammen, want dan zijn dat de enige toestellen die je een "4k beleving" kunnen geven.
Knap staalte FUD, misschien moet je er ook nog bi vertellen dat de prijs dan gaat verdubbelen, de data van je internet afgaat, … en andere fantastische horror verhalen die je uit je duim kan zuigen :roll:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

FUD - letterlijk vertaald angst, onzekerheid en twijfel - zou ik het niet noemen.
Hij zegt er duidelijk bij dat het "gokken" is.

Maar ik denk (dus ook "onzekerheid en twijfel" :wink: ) dat - gezien Telenet hierover niet veel info geeft - zijn analyse wel correct zou kunnen zijn: de vraag is dus inderdaad hoe Telenet die 4K zenders, wanneer ze komen, gaat verdelen: via DVB-C of via IP?

Geen idee hoe snel 4K komt, maar ze komen, en de evolutie op dat gebied gaat toch heel snel.
Een groot aantal 4K zenders op de kabel zetten (DVB-C) zal wellicht niet kunnen wegens plaatsgebrek (slokt veel grotere bandbreedte), en gezien de nieuwe TV decoders nu al voorbereid zijn op zowel IP als op 4K, zou het dus niet verwonderlijk zijn als Telenet zou kiezen voor IP.

In dit geval zullen Telenet kijkers, die 4K content willen zien, de nieuwe TV box moeten aanschaffen, net zoals de Proximus TV kijkers, die 4K content willen zien, de geschikte Proximus decoder in huis moeten halen. What's the difference?

Om nog eens terug te komen op de vraag van de TS, of de bestaande CI+ module ook 4K zenders kan decoderen is het techniche antwoord waarschijnlijk "Ja". Maar een genuanceerder antwoord is "Ja, op voorwaarde dat de 4K zenders via DVB-C verdeeld worden :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Ik verwacht dat Telenet hetzelfde doet als zijn broers/zusjes in de VS:

Aaloog af te schaffen (veel bandbreedte nodig)
De minder gekeken kanalen naar IP over te zetten ipv broadcast
De veel bekeken zenders (VTM, Een) evt wel op 4k broadcast.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou daar niet op rekenen. De huidige CI+ modules zijn ontworpen in het tijdperk voor 4K.
Die kunnen dat allicht niet decoderen.
Met de H265 technologie is dat ook zo. De huidige H264 hardware kan dat niet aan.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er is een verschil tussen decryptie en effectief het decoderen van de data zelf - het eerste gaat over alles moeten gaan maar staat los van de onderliggende codec, behalve dat er voor 4K mogelijks meer zal moeten gedecrypteerd worden.

Die dingen zijn uiteindelijk ook volledig hardware based, en als dat wat optimaal is kan dat wel serieus wat trekken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik ken de details niet van CI+... maar ik betwijfel of dit zelf de decryptie doet...dan zou card sharing over internet namelijk serieus wat bandbreedte vragen.

Feit is dat hier totaal nog niets van geweten is en het dus pure FUD is. Telenet heeft trouwens ruimte gemaakt op de kabel voor z'n DVB-C aanbod.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, de CI+module doet de decryptie. De datastream gaat over de module.
Cardsharing betreft alleen de sleutels die van de smartcard gehaald worden. Dat is maar een deel van het werk.
Bij cardsharing is de decryptie lokaal met een sleutel die van het netwerk komt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik denk dat er een beetje een misverstand is.
Men gaat ervan uit dat als het via DVB-C is dat dat dan automatisch betekent dat je dat dan ook met TV met een kaartje (de CI+ module) kunt bekijken.
Dat is niet zo.
Die CI+ module gebruikt een andere codering dan die digicorders.
Het kan dus technisch perfect zijn dat ze het via DVB-C tonen, maar het toch onmogelijk maken om te ontvangen via TV met een kaartje.
Dat zou dan wel heel jammer zijn, want niet iedereen wil zo'n cloud-gebaseerd systeem, laat staan op elke TV.

Dat men testuitzendingen via DVB-C doet, doet mij toch denken dat het wel degelijk de bedoeling is via DVB-C uit te zenden.
Ze zijn inderdaad op dit moment niet versleuteld, dus kun je ook niet zien met welke encryptie ze van plan zijn het uit te zenden.
Dat probleem met fletse beelden heb ik zowel op mijn VU+ Duo 4K als op een 4K TV, waar ik rechtstreeks de beelden bekeek.
Misschien zijn ze nog aan het testen, want 4K heeft een uitgebreid kleurenbereik tov. HD.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bij Voo in Brussel en Wallonië heb je via de CI+ module de zender Stingray Festival 4K. Telenet gebruikt technisch gezien dezelfde CI+ modules als Voo.

Dus technisch gezien kan het ook in Vlaanderen. Maar het is 2019 en het gebeurt niet.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

boulder schreef: Misschien zijn ze nog aan het testen, want 4K heeft een uitgebreid kleurenbereik tov. HD.
Vandaag weer een gepruts met de kleurenweergave. Logo van Play Sports is ineens felgroen.
Untitled.png
Laatst gewijzigd door Robert Ford 11 jun 2019, 20:18, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Bij Voo in Brussel en Wallonië heb je via de CI+ module de zender Stingray Festival 4K. Telenet gebruikt technisch gezien dezelfde CI+ modules als Voo.

Dus technisch gezien kan het ook in Vlaanderen. Maar het is 2019 en het gebeurt niet.
Technisch kan er heel veel, de vraag is wat willen ze precies doen?
In Nederland gaan ze 4K enkel via IPTV bieden, hier hebben we een DVB-C test 4K zender.
Vraag is dus, wordt het DVB-C, en zo ja, met welke coderingen?
Als zij willen kunnen zij het beperken tot de codering van die 4K decoders, ze kunnen ook de codering van de CI+ modules toevoegen, ze kunnen zelfs nog een extra codering toevoegen en daarvoor een andere CI+ module lanceren.
Alles is mogelijk, wat ze gaan doen weten wij als klant niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Robert Ford schreef:Vandaag weer een gepruts met de kleurenweergave. Logo van Play Sports is ineens felgroen.
Ik las op Tweakers.net iets over deepcolour instellingen bij LG televisies ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Geen 4K TV hier. Verschillende HEVC decoders geprobeerd hier. Zowel LAV als Lentoid, beide geven verschillende resultaten.

Anyways, de screenshots zijn gemaakt met de LAV filters en MadVR rendere in DVBViewer met dezelfde instellingen. Hopelijk binnenkort nog eens een andere loop met nieuw source materiaal.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

ik zou nog een beetje afwachten, telenet start er maar pas mee als test die nog niet veel mensen weten ;)
we zullen wel zien binnen enkele weken of maanden, eens er meer 4K sport beelden ter beschikking zijn zullen ze die snel op de nieuwe box zetten achter de codering,
beter eerst het beeld optimaal hebben dan de zender direct voor iedereen openbaar te maken en reclame mee te maken.
er staat nog geen zendernaam in en dus is deze nog niet toe te voegen in de telenet box, mensen met een 4K ontvanger met DVB-C in kunnen nu nog even van genieten zolang er geen codering op gaat.
en dan gaan we kunnen merken of het met de gewone CI module kan bekeken worden, maar er kan ook iets extra geld voor gevraagd worden omdat het 4K is, 5 of 10 euro extra bovenop je Sporting abbo ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:mijn VU+ Duo 4K als op een 4K TV, waar ik rechtstreeks de beelden bekeek.
Misschien zijn ze nog aan het testen, want 4K heeft een uitgebreid kleurenbereik tov. HD.
je hebt ook een VU+ Duo 4K :-D

beelden op testkanaal lijken 'raw video footage'. Dus zonder color grading. Recht uit de camera. :-(
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

leuke toestelletjes, en idd, er is nog werk aan ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Het is maar testmateriaal hé, hecht er niet teveel belang aan.
Ik heb het UHD-kanaal 2 weken geleden ontdekt, toen was er een loop van 90 seconden met o.a. landschapsbeelden, kleuren waren oké en HDR kwam goed tot zijn recht.
Vorige week was er een testbeeld (komende van Dolby), gevolgd door een kantinegesprek met Gert Verheyen, ook hier was de kleurverzadiging correct. Nu is er inderdaad weinig op te zien, maar kan dus snel veranderen. Of ze kunnen het kanaal beginnen versleutelen als we teveel commentaar hebben, dat kan ook. ;-)
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Amazor schreef:Het is maar testmateriaal hé, hecht er niet teveel belang aan.
Ik heb het UHD-kanaal 2 weken geleden ontdekt, toen was er een loop van 90 seconden met o.a. landschapsbeelden, kleuren waren oké en HDR kwam goed tot zijn recht.
Vorige week was er een testbeeld (komende van Dolby), gevolgd door een kantinegesprek met Gert Verheyen, ook hier was de kleurverzadiging correct. Nu is er inderdaad weinig op te zien, maar kan dus snel veranderen. Of ze kunnen het kanaal beginnen versleutelen als we teveel commentaar hebben, dat kan ook. ;-)
Dat laatste heb ik toen ook al gezien, maar ook toen was het zo dat als ik een screenshot nam (http://intern-ipadres van de VU/grab), dat het resultaat er uitgewassen uitzag.
Op het scherm zelf zag het er beter uit.
Ik denk dat ze toch experimenteren met die deep colour.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier ook 4K tv en heb CI+

Hoe kan je dit doen 4K kanalen?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Een coax rechtstreeks aansluiten op de dvb-c tuner van je tv en manueel scannen naar kanalen. De CI+ module hoeft er zelfs niet in te zitten.

Frequentie: 290000 (of 290Mhz)
Symbol rate: 6875
Modulatie: 256QAM
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heb gisteren een scan gedaan op 290mhz en 022 als regio, niks gevonden van 4K kanalen,

Welke nummer waren dit?
Zal nog eens proberen
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Da's allemaal nogal afhankelijk van welk merk en type tv en zal wellicht meestal moeilijk te combineren zijn met het gebruik van de gewone standaard zenderlijst.
Het UHD-testkanaal heeft geen voorkeuzenummer, gezien die niet in hun zenderlijst zit.
Ik doe (op een Samsung TV) een volledige scan, als operator Telenet NIET kiezen, maar 'Andere' kiezen als operator, ik geef dan ook geen frequentie in en kies 'Volledig' i.p.v. Netwerk. Zo schuimt die heel de kabel af. Mijn TV neemt wel nooit de muxen op 120 en 128 MHz mee in zijn scan, dus deze moet ik manueel nog eens toevoegen als ik die wil zien.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

sommige tv's nemen zenders zonder zendernaam niet op kennelijk door verschillende reacties te lezen op forums waar mensen vragen hoe ze dat kanaal kunnen vinden.
veel is er nog niet te zien buiten testen, dus nog niet echt zo belangrijk, zie hem na de zomer wel starten waneer de Belgische voetbal JL weer start enzo.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Modbreak:
off topic
Pfff veel zenders via telenet zijn nog steeds in SD en sommigen in HD...en nog niet eens full HD maar 720 x 1090 wat geen full HD is! Beeld van telenet vergeleken met satelliet tv bij me thuis is telenet een stuk minder scherp!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Een geprobeerd met alles scannen en etc maar zonder succes om een 4K zender te zien.

Wel een hoop meer zenders maar helft ervan kan je toch niet bezien :p
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ofwel worden inderdaad zenders zonder naam niet opgepikt door jouw tv, ofwel ben je er zonder weten toch langs gepasseerd, want het kanaal zendt vanavond (voor de eerste keer?) geen beeld uit, gewoon zwart.
Een hoop meer zenders te ontvangen kan je niet echt zeggen. Het enige wat in me opkomt is TVP Polonia, dat enkel in ex-INDI-gebied in de zenderlijst zit, en het kerstkanaal van Stingray Music zit ook het hele jaar door op de kabel.
Voor de rest kan ik nog wat pancartes oppikken van gestopte zenders als Play More Select/Series en AMC, maar dat is het zowat.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Hmm, het is zwart beeld en geluid, maar door mijn ontvanger kan ik wel zien dat er nog gegevens doorgestuurd worden.
De bitrate staat op 25 Mbps, zoals voorheen.
Dus we kunnen ervan uitgaan dat er beeld en geluid opzitten, maar dat het nu wel versleuteld is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Da's een lastige om dit zeker te zijn.
Mijn tv toont nog altijd alle iconen zoals voorheen: 2160p, UHD en ook de HDR-modus wordt erbij geactiveerd, een beetje teveel info in vergelijking met een echt gecodeerd kanaal dus.
Ook de melding gecodeerd kanaal komt er niet op. Het blijft gewoon rustig zwart met (ontbrekend) AAC geluid.
Misschien is de bitrate redelijk statisch toegekend? Denk dat zenders als één, VTM en Vier ook niet drastisch zakken bij een stilstaand beeld?
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Het beeld is nu inderdaad zwart, dzju, net te laat om te testen te zien :-) Ik zag wel het HDR icoon oplichten dus volgens mij zenden ze gewoon zwart beeld uit. Misschien later in de loop van de dag weer beeld.

Wel grappig wat voor andere dingen je tegenkomt als je een blind scan doet (wat overigens goed werkt op mijn LG), o.a. pancartes over verplaatste zenders en info over radiostations en dergelijke.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Als het vanavond nog zwart beeld is ga ik het eens anders bekijken.
Opname maken, file overcopiëren, en zien of ik hem in TSDoctor of zo kan openen.
Ofwel is het dan één lange reeks zwarte schermen, ofwel komt erop dat het versleuteld is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

En we hebben beeld sinds zonet, Play Sports staat rechts boven als logo, met UHD/HDR er onder.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dat is het filmpje dat ik eerst zag, hoewel het logo veranderd is.
Opnieuw, bij nemen van screenshots krijg ik fletse kleuren, terwijl het er op de TV een stuk beter uitziet.
Het eerste screenshot is 1920x1080, want mijn TV zelf kan geen 4K weergeven.
Het tweede screenshot is wel full 3840x2160, dit heb ik genomen door 2 minuutjes op te nemen, de file op PC over te zetten, af te spelen in MPC-HC (Media Player Classic Home Theater), en dan te pauzeren, en File, Save Image te doen (97% kwaliteit, want met 100% was hij te groot om hier te plaatsen.
Ook hier flets beeld, dit heeft waarschijnlijk met die deep colour van Ultra HD te maken.´
De opname is van de vorige keer, want bij het afspelen van de huidige had ik wat problemen dat het pauzeren niet werkte.
play sports uhd.jpg
full4K.jpg
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”