LG Telenet CI+ ontbrekende zenders

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Hallo,
ik heb thuis 2 tv's met een kaartje (Telenet). Boven een Sony waar ik recent de zenderlijst heb moeten scannen wegens aan aanpassing bij Telenet. Zonder problemen worden all zenders gevonden en klaargezet.
Beneden staat een LG die tot voor kort geen problemen. Bij de laatste scans naar de zenders echter ontbreken de zenders 31 en 32 (Nickelodeon).
Ik heb al enkele keren opnieuw geprobeerd om te scannen maar steeds met hetzelfde resultaat.
Bij het scannen gebruik ik de settings zoals ze aangegeven worden door Telenet voor zover ze in te stellen zijn bij LG. Wel vraagt Lg ook een max frequentie die ik nergens kan terugvinden. Wanneer ik het hoogst mogelijke ingeef wijzigt hij het zelf naar een lager getal wat ik dan vermoed het maximum is.
Iemand een idee waarom de zenders niet gevonden worden?

Bedankt!
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Deze zenders zijn sinds kort verhuisd naar de mux op 402Mhz. Best deze even manueel scannen.
CaptureD.PNG
CaptureD.PNG (13.33 KiB) 2660 keer bekeken
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Bedankt Robert!
Ik heb al even zitten proberen zoeken op basis van de info die je me gaf maar bij het manueel zoeken loopt hij de volledige frequentieband af. Enig idee op welke frequenties de bovenstaande zenders zitten?

Groeten,
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Hi, het staat toch in de screenshot? 420mhz
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Hm, zal dan toch nog eens goed moeten kijken want met het zoekscherm op de LG leek ik het precies niet te vinden.
Zal wel aan mij liggen dan :-D
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3709
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Robert Ford schreef:Hi, het staat toch in de screenshot? 420mhz
402 MHz zal je bedoelen ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Idd :banana:
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Hmmm, gisteren eens manueel gezocht op de LG naar de ontbrekende kanalen maar wanneer ik de 402000Khz ingeef geeft hij aan dat hij geen signaal heeft. Lijkt mij dat ofwel de tv er niet voor geschikt is of dat er een probleem met de kabel is. Zal dit weekend het toestel eens verplaatsen naar boven waar de Sony wel alle kanalen kan scannen. Dan kan ik eventueel toch al uitsluiten of het aan de kabel ligt.
Alvast bedankt!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3709
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Jagitc schreef:wanneer ik de 402000Khz ingeef
Hopelijk is het een typefout hier want je hebt een nul teveel :wink:
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

DarkV schreef:
Jagitc schreef:wanneer ik de 402000Khz ingeef
Hopelijk is het een typefout hier want je hebt een nul teveel :wink:
Serieus? Zo staat het toch ook in de screenshot bovenaan? 402 0 0 0 ? :-)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3709
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Oesje… zie zelf precies al scheel... nee, is dus correct :oops:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Heb deze week een oudere LG nog ingesteld en dat was afaik gewoon Cable, dan Digital en dan Quick scan oid.

Dan 322000 invullen bij de frequentie, en netwerk-ID op manual zetten, dan 22 invullen.

Symbol rate en modulatie stonden ook in het menu maar waren grayed out en dus niet te configureren.

Max freq vroeg hij niet?

Dan laten scannen en dat werkte meteen.

Dus gewoon letterlijk volgens de instructies van Telenet.

Daarna wel nog de regionale zender juist moeten zetten natuurlijk.

Als er een probleem is met bepaalde frequenties en niet met andere frequenties zal dat wellicht aan de kabel liggen. Connectoren goed nakijken, eventueel opteren voor een versterker.
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Net nog wat testen gedaan en de tv's verwisseld boven en beneden. De Sony speelt perfect alle posten af en de LG weigert ook boven om de ontbrekende zenders te scannen.
Manueel scannen levert ook niets op. Wanneer ik bij manueel scannen 402000 ingeef bij de frequentie komt hij zeggen dat er geen signaal is. Ik heb even gezocht en de LG verliest blijkbaar het signaal boven de 371120 frequentie. Alles daaronder geeft aan dat er nog een signaal is. Alles erboven zegt hij dat er geen signaal meer is.

Ik vermoed dat het puur een probleem met de tv is.
Bedankt iedereen!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jagitc schreef: Ik vermoed dat het puur een probleem met de tv is.
Bedankt iedereen!
Ben nog eens gaan kijken naar die LG met CI+ die ik onlangs ingesteld heb. Is een oud model van 2012.

Op kanaal 31/32 zat er idd niets.

Dan eens gekeken in de gids, en Nickelodeon en Spike gevonden op kanaal 817. Bevestigd door de tekenfilm met het Nickelodeon logo linksboven dat erop speelde. Daar al eens gekeken?

Straf want 81x is toegewezen aan Passion XL (NC-17/KNT).
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Hoi,
Ik had inderdaad gemerkt dat sommige kanalen achteraan terug te vinden waren zoals Dobbit maar hij speelt ze niet af.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jagitc schreef: Ik had inderdaad gemerkt dat sommige kanalen achteraan terug te vinden waren zoals Dobbit maar hij speelt ze niet af.
Als je ze kan "vinden" maar ze spelen het niet af is het meer dan waarschijnlijk een probleem met de signaalkwaliteit of met de CI-module. Dat kan gerust betekenen dat sommige zenders goed binnenkomen en andere helemaal niet. Gezien een andere TV op dezelfde locatie geen problemen geeft zou ik in eerste instantie kijken naar de kabelconnector op de TV.

LG heeft wel vaker voor dat het zich niet 100% aan de nummering van TN houdt, maar op welk kanaal de zender ook staat, hij kan ze altijd wel afspelen (in mijn ervaring). Heb wel al voorgehad (op een Sony dacht ik) dat enkele 8xx zenders niet goed binnenkwamen en andere zenders wel, bleek een slecht gecrimpte coax te zijn bij de NIU een verdieping lager.
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

Vul deze gegevens manueel op de TV:
Op deze frequentie staan deze zenders.
-frequency : 402000
-symbolrate: 6875 of 6900
-modulation: 256 QAM
Als die GEEN zenders vindt dat zit het probleem bij u signaal/splitter.
kabel tv
kabel tv
[/url]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jagitc schreef: Ik heb even gezocht en de LG verliest blijkbaar het signaal boven de 371120 frequentie. Alles daaronder geeft aan dat er nog een signaal is. Alles erboven zegt hij dat er geen signaal meer is.

Ik vermoed dat het puur een probleem met de tv is.
Bij sommige oudere LG Tv's moet je de "Scandinavia truc" toepassen: TV instellen op Finland of Zweden, en dan nog eens scannen (met de gekende parameters (frequency 322000, netwerk-ID 22, symbol rate 6875, modulation 256QAM).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Huff
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2015, 09:23
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

Naar aanleiding van klachten van mijn kinderen dat Nickelodeon weg was en dit topic heb ik mijn (oude) Sony tv zijn zenders eens opnieuw laten zoeken.

Bij het snel zoeken met de standaard Telenet instellingen bleef hij hangen op 54%, het grootste deel van de zenders vond hij dan wel maar een 10-tal niet.Een volledige scan leverde zelfs helemaal geen zenders op.


Uiteindelijk de 'Scandinavia truc' toegepast die phillipe_d aanhaalt en alle zenders zijn terug aanwezig op de juiste locatie.
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

philippe_d schreef:
Jagitc schreef: Ik heb even gezocht en de LG verliest blijkbaar het signaal boven de 371120 frequentie. Alles daaronder geeft aan dat er nog een signaal is. Alles erboven zegt hij dat er geen signaal meer is.

Ik vermoed dat het puur een probleem met de tv is.
Bij sommige oudere LG Tv's moet je de "Scandinavia truc" toepassen: TV instellen op Finland of Zweden, en dan nog eens scannen (met de gekende parameters (frequency 322000, netwerk-ID 22, symbol rate 6875, modulation 256QAM).
Bedankt! Heb het net geprobeerd. Alleen heeft mijn LG televisie geen Scandinavische landen in de instellingen staan *lol*
Maar het goede nieuws is dat ik er wel in geslaagd ben. Als land heb ik Nederland gekozen. Bij provider voor "Andere".
Daarna de instellingen ingegeven zoals door Telenet voorgesteld. Hij zoekt alleen digitaal voor Nederland, dus geen analoge posten meer maar de ontbrekende posten zitten in elk geval terug in de lijst en op hun plaats. Ik heb nog niet de volledige lijst doorlopen dus als iemand nu al weet waarom Nederland geen goed idee was mag hij het altijd zeggen.
In elk geval bedankt iedereen voor de hulp en suggesties. Misschien moet Telenet deze workaround maar vermelden op hun website of troubleshooting.

Bedankt en groeten!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Juist voor de zekerheid maar je TV draait toch de laatste firmware beschikbaar van LG? Jouw GUI lijkt immers nogal te verschillen van de standaard interface die LG al een tijd gebruikt.
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

CCatalyst schreef:Juist voor de zekerheid maar je TV draait toch de laatste firmware beschikbaar van LG? Jouw GUI lijkt immers nogal te verschillen van de standaard interface die LG al een tijd gebruikt.
Yep, in mijn geval is dat 04.62.12 :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jagitc schreef:
philippe_d schreef:Bij sommige oudere LG Tv's moet je de "Scandinavia truc" toepassen: TV instellen op Finland of Zweden.
Alleen heeft mijn LG televisie geen Scandinavische landen in de instellingen staan *lol*
Maar het goede nieuws is dat ik er wel in geslaagd ben. Als land heb ik Nederland gekozen. Bij provider voor "Andere".
Daarna de instellingen ingegeven zoals door Telenet voorgesteld.
Dus de "Holland truc" in plaats van de "Scandinavia truc" :-D
Zo zie je maar dat het niet aan je TV of kabels ligt, gewoon een instelling :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”