Verhuis analoge TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mijn gebuur (75) verhuist binnenkort naar een appartement.
Nu kijkt hij alleen analoog naar Telenet (op 2 toestellen: woonkamer, slaapkamer).
Hij heeft geen NIU, modem of digicorder. Hij betaalt dus jaarlijks alleen voor "kabeltelevisie"

Hij wil in zijn nieuwe woning terug Telenet.
Hij wil ook geen modem, noch digicorder. Voor het beetje dat hij TV kijkt is hij al tevreden met analoge TV.
Het enige wat de Telenet technieker dus moet doen is in het appartement een NIU installeren (waar de TN kabel binnenkomt), van daaruit loopt 1 coax naar de TV, en een naar de slaapkamer.

Welke problemen mag ik verwachten?
  • - ik vrees ervoor dat Telenet hem een digitaal TV abbo zal willen aansmeren (met andere woorden: 50 EUR activatiekosten + maandelijks betalen).
    - ik vrees ervoor dat de technieker perse een modem zal willen (moeten) plaatsen voor interactieve TV en een digicorder.
Hoe kunnen we het best te werk gaan om te krijgen wat we willen: namelijk een "analoog" abonnement, zonder modem, zonder digicorder?

PS
1) Ik weet dat er technisch géén verschil is tussen een analoog en digitaal abonnement. Het gaat hier over het soort "abonnement" en het vermijden van extra kosten.
2) Ik weet dat er veel alternatieven zijn voor TV kijken, maar dat is hier de vraag niet :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Misschien tv met een kaartje overwegen ?

Geen modem nodig, CI+ module dus 1 bakje op van de tv.

Gewoon ideetje, veel betere kwaliteit.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

philippe_d schreef: Hoe kunnen we het best te werk gaan om te krijgen wat we willen: namelijk een "analoog" abonnement, zonder modem, zonder digicorder?
1) Assertiviteitstraining.

2) Als 1) hopeloos is, zelf erbij zijn als de technicus komt

3) Als 2) niet kan, zelf een 2de-hands NIU plaatsen, coax leggen in appt en de eventuele filter van de drop halen (tooltje is makkelijk te vinden - WEL verifieren dat hij een betaald abo heeft natuurlijk). Kijk wel eerst eens na wat er zoal al in het appt aanwezig is, mogelijks is er al een NIU. Als je geen Telenet NIU vindt op de 2de-hands markt kan je ook een nieuwe non-Telenet splitter+amplifier voor weinig geld, maak wel dat je een model met amplifier koopt want dat zal normaliter wel nodig zijn. Bijvoorbeeld de PCT-BEMA2-4P.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

EEN TELENET-KABELABONNEMENT ZONDER TELENET TV?
Je bent niet verplicht om Telenet TV te nemen. Je kan ook alleen kabeltelevisie kijken.

dixit de telenet website. Vrees ongegrond dus.

Die vijftig euro zal je wellicht moeten ophoesten maar met een beetje geluk is er een actieve kabel en stelt dat probleem zich wellicht ook niet. ( of zelf rijgnet)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Hoe kunnen we het best te werk gaan om te krijgen wat we willen: namelijk een "analoog" abonnement, zonder modem, zonder digicorder?
Gewoon de verhuisprocedure volgen, het bestaande product "kabeltv" wordt dan verhuisd naar het nieuwe adres: https://www2.telenet.be/nl/verhuizen/
Dat kan wél een aardige stuiver kosten: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... j-verhuis/

Als je een aardige stuiver wil besparen en de gebuur beschikt over een tv-toestel met CI+ sleuf, dan is een CI+ module van Antenne TV van TV Vlaanderen een zeer goedkope oplossing om VRT, VTM en Vier te ontvangen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

9livesuni schreef:
EEN TELENET-KABELABONNEMENT ZONDER TELENET TV?
Je bent niet verplicht om Telenet TV te nemen. Je kan ook alleen kabeltelevisie kijken.
dixit de telenet website. Vrees ongegrond dus.

Die vijftig euro zal je wellicht moeten ophoesten maar met een beetje geluk is er een actieve kabel en stelt dat probleem zich wellicht ook niet. ( of zelf rijgnet)
Bedankt voor deze info, heb intussen de link gevonden:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... elenet-tv/

Het is dus inderdaad (nog altijd) mogelijk om gewoon Kabeltelevisie te nemen
raf1 schreef:Gewoon de verhuisprocedure volgen, het bestaande product "kabeltv" wordt dan verhuisd naar het nieuwe adres: https://www2.telenet.be/nl/verhuizen/
Dat kan wél een aardige stuiver kosten: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... j-verhuis/
Eigenlijk mag het dus niets kosten:
  • 50 EUR "kabelaansluiting" vervalt als de aftakkabel reeds aangesloten is.
    50 EUR "activatie" vervalt gezien er geen digitale dienst wordt genomen (geen "Telenet TV", maar alleen "kabeltelevisie" ...).
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

Bedankt, ik weet wat ik moest weten :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”