De beste Powerlines

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
stefdeve
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Graag had ik geweten wat de beste powerlines zijn? Zou ik die van Telenet gebruiken? Of zou ik gaan voor de Powerlines van Devolo ( Devolo 1200+ starter kit).

Want ik weet niet of er kwalitatief veel verschil is tussen Devolo en Telenet.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk niet dat bijvoorbeeld Devolo noemenswaardig beter is dan bijvoorbeeld een ander merk.
Koop wat binnen je budget past met de gewenste theoretische snelheid.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ook avm heeft met Fritz powerline 1240E een degelijke in huis. De 540e reeks is wel wat trager maar ook goedkoper.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb er de afgelopen 10 jaar al verschillende versleten (o.a. Devolo, Zyxel...), en ook was er altijd wel een probleempje mee. Heb er gehad die na verloop van tijd offline gingen, waarna je ze moest uit het stopcontact halen en terug inpluggen. Heb er gehad die niet alle protocols probleemloos doorgaven en na verloop van tijd ik bvb niet meer van Digicorder naar Digibox kon streamen. Enz...
Heb nu echter al een tijdje een set die enorm snel is, en ook enorm stabiel. Modelnummer is TL-PA8015P en heb er 4 in gebruik. Theoretische snelheid van 1200 Mbps die ook de aarding gebruiken voor extra bandbreedte. In de praktijk mag je meestal tevreden zijn met 10% van de theoretische snelheid, maar op eenzelfde groep/zekering haal ik de volle 200Mbps van mijn Telenet verbinding. Tussen de slechtste combinatie van 2 stopcontacten haal ik nog altijd 60 Mbps wat meer dan genoeg is.
Dit is een set op de AV1200 standaard, maar ondertussen heb je er ook al met AV2000.

EDIT: die die ik gebruik zijn zonder wifi, maar met een pass-through zodat je je stopcontact nog kunt blijven gebruiken.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

De oudere TP link adapters hadden allemaal problemen met de voeding, relatief simpel op te lossen als je een soldeerbout kan hanteren maar voor de meeste mensen is dat wel een probleem.
https://www.kphonline.co.uk/2012/12/rep ... ter-part1/
Geen idee of de nieuwe dat probleem nog steeds hebben.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Is Devolo met de dLAN pro 1200 DIN de enige die goed werkt op een installatie met 3 fasen (3 +N) of zijn er nog alternatieven?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

SpecialK schreef:De oudere TP link adapters hadden allemaal problemen met de voeding
Da's een artikel van 7 jaar geleden. Lijkt me ook evident dat zo'n probleem al lang niet meer aan de orde is, aangezien we ondertussen al verschillende productie-reeksen verder zijn. De mijne zijn 2 jaar oud, en werken nog alle 4 perfect.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

heb ondervonden dat zelfs een tplink AV500 beter werkt dan een devolo 1200, voor het powerline gedeelte dan, wifi niet getest
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

De TP-Links komen vaak als beste uit de testen van Hardware.info
https://nl.hardware.info/reviews/7773/1 ... ers-review
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

seagull schreef:Is Devolo met de dLAN pro 1200 DIN de enige die goed werkt op een installatie met 3 fasen (3 +N) of zijn er nog alternatieven?
Ik heb deze in gebruik, op een aparte 4p 2A automaat in de zekeringkast. Werkt super + de dLAN Pro reeks ondersteunt ook vlan tagging welke de gewone niet doen. (Dan moeten je andere adapters ook type dLAN Pro zijn voor VLAN tagging) Voor ik dit in gebruik nam haalde ik amper 100mbit tussen 2 fasen, nu regelmatig 500mbit. Enige nadeel is de onhandige software maar dit segment is dan ook niet gericht op thuisgebruikers.

Als je gaat zoeken op Google vind je genoeg producten onder "phase couplers" maar zelden wordt er bij vermeld welke standaarden en snelheden er ondersteund worden.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Ik plan om de Devolo's te gebruiken voor mijn actieve luidsprekers. Over WiFi krijg ik af en toe hiccups.
VLAN's zijn niet nodig. Wifi dus ook niet.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

maar we zeggen net dat tplink beter dan devolo is :)
of had je ze al gekocht misschien
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

In de kopgroep van de koers vind je de ethernet kabels Cat5e en Cat6.

Op lange afstand worden ze gevolgd door MoCA.

Op nog langere afstand gevolgd door de TP-Link Powerlines aka de AV600. Tegen dat die passeren zijn de meeste toeschouwers al weer vertrokken want de grote sterren zijn al gepasseerd.

Andere Powerline merken sukkelen wat achter de subgroep van TP-Link maar samen vormen ze het peloton.

Wifi bridges zitten bij de hekkesluiters.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

en fiber is gisteren al voorbijgevlogen :p
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”