Geluidprobleem bij telenet tv?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Wat ik merk bij buren en kennissen die telenet tv hebben: het tv geluid gaat steeds van harder naar stiller en omgekeerd. Dit probleem is er enkel bij telenet. Via satelliet geen geluidschommelingen. Doet telenet dit met opzet of is er iets mis met hun ontvangers? Erg hinderlijk volgens verschillende mensen die ik ken.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Of denkt u met opzet dat er iets mis is met Telenet?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Geen moeite doen blaatpraat.
Hij staat erom bekend om met valse cijfers en ongegronde accusations te smijten, welke dan na herhaaldelijk onderuit te halen je nooit een inhoudelijke reply krijgt.
De enige reden dat hij post is om z'n "überproduct" te leuren.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op de commerciele zenders worden de reklameblokken bewust aan een hoger volume uitgezonden. De Vlaamse commerciele zenders + VRT (sponsorboodschappen) hebben in onderling overleg enkele jaren geleden een charter getekend waarin ze deze praktijk stopgezet hebben.

De Waalse en buitenlandse zenders doen dit echter nog steeds.

Zou het hieraan kunnen liggen?

P.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Of wat ook een oorzaak kan zijn, en dat is bij elke zender en provider zo, dat de versterker dit doet als hij zijn dynamisch bereik wat opfleurt. Als dit opstaat thuis, dan heb ik ook de indruk dat er zeer stil gesproken word en wat later de muziek door de luidsprekers knalt. Ook veel mensen weten niet wat al die instellingen betekent, waardoor er eerst word over geklaacht tot iemand hun er attent op maakt om dat eens na te zien.

Bij satelliet TV heb ik vaak klachten van kennissen dat het signaal geblokt binnenkort en dat dit meer voorvalt bij mistige en regenachtige dagen. Na verloop van tijd moet de schotel opnieuw gericht worden, of de LNB doet het plots niet meer, of er is verlies door oxidatie. De meeste problemen ontstaan ook doordat de persoon in kwestie zijn antenne met weinig kennis tegen de muur vijst en er later problemen ontstaan door hun onkunde.
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij lappere kunnen ze dat verhelpen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

iamborg schreef:Op de commerciele zenders worden de reklameblokken bewust aan een hoger volume uitgezonden. De Vlaamse commerciele zenders + VRT (sponsorboodschappen) hebben in onderling overleg enkele jaren geleden een charter getekend waarin ze deze praktijk stopgezet hebben.
Bij ons valt dat ook héél erg op tijdens "Familie" op VTM. Van zodra de reklame begint, knalt het door de luidsprekers, en moeten we het volume verlagen. Na de reclame is het dan terug zo stil, dat we het volume terug moeten verhogen, willen we nog verder kunnen volgen.
Dus wel een zender probleem, en geen Telenet probleem volgens mij!
Olli schreef:Bij lappere kunnen ze dat verhelpen...
We zijn wel 65-plussers, maar hebben nog geen laperre toestanden nodig (denken we), hoewel ik soms de indruk heb dat mijn madam een selectief gehoor heeft (hoort alleen wat ze niet moet horen) :lol:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:
iamborg schreef:Op de commerciele zenders worden de reklameblokken bewust aan een hoger volume uitgezonden. De Vlaamse commerciele zenders + VRT (sponsorboodschappen) hebben in onderling overleg enkele jaren geleden een charter getekend waarin ze deze praktijk stopgezet hebben.
Bij ons valt dat ook héél erg op tijdens "Familie" op VTM. Van zodra de reklame begint, knalt het door de luidsprekers, en moeten we het volume verlagen. Na de reclame is het dan terug zo stil, dat we het volume terug moeten verhogen, willen we nog verder kunnen volgen.
Dus wel een zender probleem, en geen Telenet probleem volgens mij!
Inderdaad, het zijn commerciële zenders die dergelijke truken uithalen.
Dat het bij TV Vlaanderen niet zo is, is omdat ze het geluid "normaliseren", je krijgt dan geen grote pieken of dalen meer, maar de dynamiek is dus weg.
Veel mensen vinden dat niet aangenaam.

Maar inderdaad, satelliteTV vindt altijd "problemen", waarvoor de oplossing dan steevast satelliet blijkt. :roll:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat normaliseren gebeurt dan misschien sinds korte tijd, want TVV was om die reden 5 jaar geleden niet te pruimen met NatGeo, Discovery, Animal planet e.a...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Van Telenet Tv mag er blijkbaar alleen maar positieve reacties worden gegeven?

Ik stel alleen maar vast dat bij sommige kennissen het tv geluid -en deze mensen hebben toevallig telenet tv- het geluid harder en weer stiller gaat, waardoor er steeds moet worden ingegrepen met de afstandsbediening van de "digicorder". Als jullie dit normaal vinden, veel plezier!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik stel vast dat bij mensen met Sat TV er totaal geen dynamiek in de audio zit (en je daar ook totaal niets aan kan doen, ook niet met de afstandsbediening)... als jij dit normaal vindt veel plezier !

Ik kom hier trouwens uiterst zelden aan mijn volume.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dit is ook het geval bij proximus TV.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

[mod=off-topic: "vieze satelliet schotels" hebben niets te maken met de discussie over geluid bij reclame.
Reacties op deze off-topic post zijn ook verwijderd.]wie wilt er nu zo'n vies half ei aan z'n gevel hebben hangen? Is dat nog van deze tijd?
Satelliet-TV? Bestaat dat nog?
Staat dat ondertussen niet al in het museum van oude technologie, vlak naast de Nokia 3310 en de ronde beeldbuis-TV's....?[/mod]
Laatst gewijzigd door philippe_d 31 dec 2018, 11:07, in totaal 1 gewijzigd.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

[mod=off-topic: problemen met jouw CI-+ kaartje hebben niets te maken met de discussie over geluid bij reclame.
Reacties op deze off-topic post zijn ook verwijderd.]
Sylvester schreef:wie wilt er nu zo'n vies half ei aan z'n gevel hebben hangen? Is dat nog van deze tijd?
Satelliet-TV? Bestaat dat nog?
Staat dat ondertussen niet al in het museum van oude technologie, vlak naast de Nokia 3310 en de ronde beeldbuis-TV's....?
Sylvester is dat geen museum ?

Nu wat merk ik op met mijn ci + kaartje , regelmatig bevriezend beeld, stilstaand beeld.
Zou dat aan mijn tv of de telenet kabel liggen.
Is dit op alle zenders , neen toeval enkel de kids zenders.
Of zou dat aan wifi liggen , of is hunne versterker de reden.
Volgens telenet is er geen probleem , probleem is ze willen niet komen kijken naar wat ik opmerk.
Zijn eigenlijk geen tele fan , eerder uit noodzaak.
Nu graag de oplossing van mijn probleem.
Dank u Telenet.[/mod]
Laatst gewijzigd door philippe_d 31 dec 2018, 11:10, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fendtje schreef:Nu wat merk ik op met mijn ci + kaartje , regelmatig bevriezend beeld, stilstaand beeld.
Zou dat aan mijn tv of de telenet kabel liggen.
Dit heeft niets met je toestel te maken maar alles met het signaal... veel kans je binnen bekabling of zelfs connectoren.
fendtje schreef:Is dit op alle zenders , neen toeval enkel de kids zenders.
Een knak of plooi in een coax kabel kan er al voor zorgen dat één bepaalde frequentie slecht is... bij jou is dat dus die van de kids zenders.
fendtje schreef:Of zou dat aan wifi liggen
Wifi heeft niets te zien met TV.
fendtje schreef:Volgens telenet is er geen probleem , probleem is ze willen niet komen kijken naar wat ik opmerk.
TN kan kijken tot op je modem en zal daar zien dat de signaalwaardes prima zijn (al heb ik geen idee of ze op de modem ook de TV frequenties kunnen bekijken want daar kan een verschil tussen zijn). Ik heb trouwens nog nooit geweten dat TN niet wil komen kijken... al zijn de kosten wel voor jou als de fout bij je binnen zit.
fendtje schreef:Nu graag de oplossing van mijn probleem.
Dank u Telenet.
Je binnen bekabling is jou verantwoordelijkheid... misschien moet je dus eens naar jezelf kijken !

Leg eens een nieuwe coax kabel dwars door je huis rechtstreeks van je NIU tot aan je TV... dan weet je het meteen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Natuurlijk bestaat Sat TV nog en heeft het in bepaalde landen (met weinig kabel) voorlopig ook nog z'n plaats... maar in Belgie heeft het dat nooit gehad en zal het dat ook nooit krijgen.

Je kan echter niet ontkennen dat het een uitstervende techniek is voor eind-gebruikers... je hebt het niet meer nodig voor een massa buitenlandse zenders (die heb je op de kabel ook) en het lineaire TV kijken verdwijnt gewoon, mensen willen alles on-demand en daar is Sat TV gewoon niet voor geschikt, dat is een broadcast medium.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

satellitetv schreef: Ik stel alleen maar vast dat bij sommige kennissen het tv geluid -en deze mensen hebben toevallig telenet tv
Eenvoudige verklaring, de meeste mensen hebben telenet TV, dus de kans is groter dat je daar iets van hoort. Maar "het probleem" heb je overal.
Ik hoor geen klachten over satelliet in mijn omgeving... omdat niemand het heeft. :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

r2504 schreef:Ik stel vast dat bij mensen met Sat TV er totaal geen dynamiek in de audio zit (en je daar ook totaal niets aan kan doen, ook niet met de afstandsbediening)... als jij dit normaal vindt veel plezier !
En zo zie je dat "elk nadeel zijn voordeel heeft":
  • - Het normaliseren van het geluid heeft zijn voordelen (voorbeeld tijdens het zappen staan alle zenders even luid).
    - Het onderdrukken van de dynamiek heeft ook zijn nadeel (vooral bij muziekuitzendingen zeer onnatuurlijk).
Over kleuren en geuren kan je niet discuteren :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Sylvester schreef:[mod=off-topic: "vieze satelliet schotels" hebben niets te maken met de discussie over geluid bij reclame.
Reacties op deze off-topic post zijn ook verwijderd.]wie wilt er nu zo'n vies half ei aan z'n gevel hebben hangen? Is dat nog van deze tijd?
Satelliet-TV? Bestaat dat nog?
Staat dat ondertussen niet al in het museum van oude technologie, vlak naast de Nokia 3310 en de ronde beeldbuis-TV's....?[/mod]
Uiteraard 100% gelijk, maar het ganse topic is ‘off-topic’ en jullie weten ook waarom
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:Ik stel vast dat bij mensen met Sat TV er totaal geen dynamiek in de audio zit (en je daar ook totaal niets aan kan doen, ook niet met de afstandsbediening)... als jij dit normaal vindt veel plezier !

Ik kom hier trouwens uiterst zelden aan mijn volume.
Ik heb toch ook liever dat ik eens mijn volume moet bijregelen, dan dat er geen dynamiek inzit.
Die dynamiek kun je er moeilijk achteraf weer instoppen.

Het zou interessanter zijn als je ontvanger zelf die mogelijkheid heeft, dan is het een instelling die iedereen naar believen kan instellen.
Een beetje zoals het verschil tussen ondertitels die je aan of uit kunt zetten, ten opzichte van in het beeld 'gebrand'.
Ik zie trouwens dat die enigma2 boxen als Dreambox, VU+, etc. die optie hebben via een "automatic volume adjustement' plugin.
Op al die jaren nog nooit gebruikt, raar hee.
Terwijl het zo'n groot 'probleem' is volgens sommigen.
Dat normalizeren wordt trouwens door TV Vlaanderen/Canal Digitaal/etc. gedaan, het is dus niet een algemeen kenmerk van satelliet.

Ik zit hier trouwens naar het Nieuwjaarsconcert op één HD (kabel) te kijken, ben blij dat de dynamiek goed is...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”