Reclame op digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Weet niet of het reeds lang bestaat. Is mij in ieder geval nooit eerder opgevallen.

We waren daarnet naar een opname aan het kijken op de digicorder. Toen die even op pauze ging, kregen we een reclamebeeld voor een Bosch boormachine met dertig euro cash korting of iets dergelijk. Dacht dat die reclame op de digicorder voordien altijd voor programma's of films uit de tv-theek of zo waren, maar nooit voor platte commerciële producten.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

De reclame/suggestie die je ziet in het home menu (als je op huisje drukt) is enkel voor films of series uit de TV theek en dergelijke.
Op bepaalde zenders is er ook een reclameposter als je op pauze drukt (live, of bij een opname). Ik geloof dat je dat soms bij Vier ziet.

Het bestaat in ieder geval al jaren, niks nieuws :)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ja ik heb het uitgebreid gecheckt, heeft niets met Telenet te maken.

Zuiver de zender en enkel bij Vier en Vijf - bij pauzeren.

Wel grappig dat zij als enige op die manier een klein centje willen bijverdienen :lol:
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Vier en vijf, oftewel de zenders waarvan Telenet eigenaar is. ;-)
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Je kan de reclameboodschap ook verwijderen van je beeldscherm door op een knop te drukken.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, 'off'. Maar voor hoelang nog.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Is dit ook het geval als je de digicorder niet interactief gebruikt?
Ik heb er alleszins nog niets van gemerkt. Maar bij mij is de telenetmodem ook afgekoppeld.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

phil48 schreef:Ja ik heb het uitgebreid gecheckt, heeft niets met Telenet te maken.

Zuiver de zender en enkel bij Vier en Vijf - bij pauzeren.

Wel grappig dat zij als enige op die manier een klein centje willen bijverdienen :lol:
Gisteren getest bij Orange. Zowel bij Vier als Vijf niets bij pauzeren.

Moet dus wel degelijk enkel bij Telenet zijn aangezien ik toch dacht dat Orange en TN hetzelfde tv signaal gebruiken?
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Steven7 schreef:Is dit ook het geval als je de digicorder niet interactief gebruikt?
Ik heb er alleszins nog niets van gemerkt. Maar bij mij is de telenetmodem ook afgekoppeld.
Dit is alleen bij interactieve boxen.

@Med: je kan dit niet vergelijken, gezien het een volledig ander softwareplatform is. Het heeft niks met tv-signaal te maken. Allicht heeft orange niet eens zo een functie (op de decoder dus!).
Het is wel degelijk de zender die beslist of zoiets er staat of niet. Anders zou dit ongewenst zijn en zouden er veel klachten vanuit de zenders zijn.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Net daarom dat ik zeg dat wel met telenet te maken heeft. Theoretisch zullen de zenders inderdaad wel beslissen, maar de provider moet hierin meegaan (en tegelijkertijd mee een centje verdienen).

Maar aangezien 4, 5 en 6 volledig in handen zijn van TN is dit een beslissing van Telenet zelf.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

je kan dit uitzetten ook zodat dit niet op je scherm komt bij pauze zetten van opnames en on demand bij deze zenders,
kan het wel niet opzoeken in de digicorder omdat ik een telenet box heb en dat daar niet opzit (Voorlopig).
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb nu ook een nieuwe Digicorder en die reclame is gewoon belachelijk. Wou bvb een eindgeneriek pauzeren om namen te bekijken.
Effen snel gegoogled en gelukkig kan je het dus uit zetten : https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... o-tv-menu/ .
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”