Ci+ module Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ooit de bevestiging gekregen van Orange dat er nóóit geen CI+ module zal komen voor Orange-klanten.

Nochtans bieden Numericable, Telenet, TéléSAt én TV Vlaanderen namelijk allemaal het gebruik van een CI+ module aan.

Ik hoop dat er in de toekomst , nadat Orange meer voet aan wal krijgt (zijn klantenbestand nog steviger wordt) dit toch ooit nog wordt geïntroduceerd.

In mijn geval: tv boven op studeerkamer wordt sporadisch gebruikt dus een extra decoder hiervoor huren is absurd. Oplossing momenteel: analoog kijken of streamen via Stievie/Vrt Nu met Chromecast.

My fingers are still crossed...

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

giolovin schreef:Ooit de bevestiging gekregen van Orange dat er nóóit geen CI+ module zal komen voor Orange-klanten.
Dat beweerde TN ook ooit... trouwens zo'n dingen moet je niet geloven van een helpdesk.
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik vraag me af of je geen telenet Ci+ module kan aanschaffen en dat gewoon gebruiken. Iemand getest?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een Telenet Ci+ module kan alleen aangekocht worden, en geregistreerd worden door een Telenet klant.
Je kan dus niet zomaar een module "aanschaffen en dat gewoon gebruiken".
  • - technisch gezien zal een geactiveerde Telenet Ci+ module wel werken bij een Orange klant, gezien deze de Telenet coax gebruikt.
    - contractueel zal dat wel niet toegelaten zijn, gezien je geen Telenet abonnee bent.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

zjazjoe schreef:Ik vraag me af of je geen telenet Ci+ module kan aanschaffen en dat gewoon gebruiken. Iemand getest?
Dat werkt perfect, je hebt natuurlijk wel een kennis/familie/vrienden nodig die dat voor jou kunnen activeren op een lopend Telenet abonnement.
Ik kijk zo al meer dan een jaar tv thuis: tweedehands 2 Telenet CI modules aangeschaft, laten activeren op een familielid zijn Telenet abonnement (is gratis), en zo hoef ik die Orange decoder niet meer te gebruiken, die staat stof te vangen in de kelder. (maar sshhtt, mag niet! :nono: :cop: )
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

nee mag niet, want kan je meer zenders mee bekijken dan wat je mee kan/mag bekijken via uw orange abonnement....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Op zich zal het zenderverschil wel meevallen, zeker omdat sinds september ook Dobbit, Njam, Ment, Plattelands etc.. bij Orange toegevoegd zijn.
Het gros van de "extra" zenders bij Telenet zijn betaalpaketten of internationale zenders die FTA op de sat zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”