telenet televisie rekening twee maal auteursrechten en kabelaansluiting

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Pesticide
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hoi, mijn gepensioneerde vader heeft recent mij gevraagd een televisie item pakket op te zeggen van zijn gedomicilieerde rekening. Dus ik bel telenet en vraag hoe we de rekening nog goedkoper kunnen maken, want hij betaalde bijna 100 euro in de maand aleen voor internet en tv. ( de rekening bij zen thuis is nu 50 euro na heel dit debakel hieronder)

Toen viel ons op dat er twee maal auteursrechten en kabelaansluiting op de rekening stonden, met elk dezelfde prijs, eentje in 2006 geactiveerd en een tweede in 2009. Mijn vader dacht dat dat was omdat hij twee televisies heeft staan in huis(living en bedkamer)

Maar de medewerker aan de telefoon zij dat dit heel raar was en na wat overleggen heeft ze de 2009 lijn opgezegt en alles in huis werkte nog.

Heeft telenet nu 9 jaar lang 15 euro per maand mijn vader int zak gezet ? De medewerker aan de telefoon kon weinig doen, ze excuseerde zich zeker tien maal, ze gaf wat kortingen voor een jaar op een decoder ofzoiets maar toen ik vroeg waarom ze niet gewoon het dubbel geboekte kunnen terug betalen zij ze dat niemand in het hoofdkantoor dat ging geloven dat dit nooit was opgevallen. Van haar stem en het feit dat ze maar bleef praten kon ik horen dat het serieus mis was aan telenets kant. Natuurlijk valt het niet op als gedomicilieerd is en men denkt dat omwille van twee tvs twee maal geboekt is. En dit geloofde ze ook zei ze me, maar ze kon niets meer doen.

Wat kan ik doen. Iemand hier ooit hetzelfde meegemaakt dat ie items dubbel op zen rekening had staan voor tv? Ik neig om een dreig mail te sturen waar ik telenet 4 weken reactie tijd geef voor ik naar de pers stap met een telenet zet gepensioneerde mensen in het zak story line.

Groetjes,
voormalig PUB/TIK lid, waar zijn die heen ? :)

P.s. hij betaald voor drie tvs 9 euro per maand elk voor die digiboxen, wat is dat voor smeerlapperij, hoe kan men best daar vanaf geraken ?
Laatst gewijzigd door Pesticide 17 jul 2018, 22:01, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Pesticide schreef:Wat kan ik doen.
Niets, de betaling van een factuur betekent dat je akkoord bent met het aangerekende bedrag. Domiciliëring opzeggen en elke maand de factuur nakijken en per overschrijving betalen is de enige optie om dit in de toekomst te vermijden.
Pesticide schreef:hij betaald voor drie tvs 10 euro per maand elk voor die digiboxen, wat is dat voor smeerlapperij, hoe kan men best daar vanaf geraken ?
Digiboxen terugbrengen naar een Telenet-winkel en de huur opzeggen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pesticide schreef:Wat kan ik doen.
Ik neig om een dreig mail te sturen waar ik telenet 4 weken reactie tijd geef voor ik naar de pers stap met een telenet zet gepensioneerde mensen in het zak story line.
Een dreigmail heeft geen zin ...
Een beleefde (aangetekende) brief, waarin je de situatie uitlegt, en Telenet in gebreke stelt voor de terugbetaling van de teveel geïnde bedragen.
probeer zo getailleerd mogelijk in te schatten over welk bedrag het gaat, en vraag de terugbetaling.

Indien er bij hem thuis géén 2 NIU's staan, of 2 coaxen binnenkomen, is er geen enkele reden om dubbel te betalen.

Tenzij Telenet (bij gebrek aan binnenbekabeling) voor de TV in de slaapkamer een aparte aansluiting heeft gemaakt (rechtstreeks naar de tap buiten) ?
Maar dan nog zou je geen 2 keer hoeven te betalen op hetzelfde adres :(
Pesticide schreef:P.s. hij betaald voor drie tvs 10 euro per maand elk voor die digiboxen
Zijn het nu 2 TV's of 3 TV's ? En zijn het digiboxen of digicorders?
  • - voor een HD Digicorder (die je niet hebt aangekocht) betaal je 9.00€ per maand.
    - voor een HD Digibox betaalde je 4.25€ per maand huur (maar kan je tegenwoordig alleen nog aankopen voor 99€).
Dat hij 10 euro per maand betaalt "voor elk voor die digiboxen" is toch geen correcte info die je hier geeft :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je zou eens moeten nakijken of er niet effectief twee kabels van binnen naar de tap buiten lopen. Als dat zo is kan het inderdaad zijn dat vandaag nog alles werkt, maar binnen afzienbare tijd (dat kan volgende week zijn of over drie maanden) zal één van de twee afgesloten worden. In de ogen van Telenet had je dan nl. ook twee aparte aansluitingen, en zijn die dus ook terecht aangerekend. In het analoge tijdperk hadden twee aansluitingen op hetzelfde adres misschien weinig zin maar in het tijdperk van digitale tv zou je bv een tweede aansluiting kunnen genomen hebben om discussies over films op aanvraag te vermijden. Dus ik begrijp dat Telenet je hier niet van verwittigd heeft. Als je twee gsm-abonnementen neemt en er maar één van de twee gebruikt gaan ze je ook niet verwittigen.

Wat de Digicorders betreft: je kan Digicorders en Digiboxen aankopen, dan ben je van de huur af. Al zou ik je op dit moment aanraden even te wachten tot het nieuwe model gelanceerd is, en er dan zo één kopen.

Edit:
philippe_d schreef:Maar dan nog zou je geen 2 keer hoeven te betalen op hetzelfde adres :(
Dat is niet noodzakelijk waar. Met opgedeelde woningen of appartementen zonder busnummer is het bv perfect mogelijk om twee aansluitingen op hetzelfde adres te hebben.
Pesticide
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

correctie 9 euro per maand inderdaad per box , 2 tvs thuis, 1tje op nog een andere locatie, andere provincie ( waar ook auteurs en kabels betaald wordt)

Wat is een NIU?

Het is nu enkele weken geleden afgezet, alles werkt nog. 1 coax die in een 4 splitter gaat in de garage voor zover ik kan zien. mederwerkster aan de telefoon zei ook dat afzetten tegenwoordig instant is en ik direct zou merken (10 minuutjes) als het uitging)

Het is een aleenstaand huis waar enkel men ouders wonen.
Laatst gewijzigd door Pesticide 17 jul 2018, 16:48, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Special K

Wat wel niet mogelijk is 2 aansluitingen op een adres met 1 busnummer. Ben levende getuige daarvan.

Met aansluitingen bedoel ik dat ze me administratief niet kunnen activeren op 2 lijnen terwijl ik er wel 2 in men bezit heb.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Pesticide schreef:mederwerkster aan de telefoon zei ook dat afzetten tegenwoordig instant is
Het decoderen van digitale zenders kan idd bijna instant uitgeschakeld worden. MAAR: wat bv perfect mogelijk is, is dat je Digicorders allemaal op één TV-abonnement hangen, en dat je nog een tweede analoge aansluiting (coaxkabel verbonden met een tap buiten dus) in huis hebt. Als je één of meerdere van die Digicorders op die tweede aansluiting hangt, gaan die blijven werken, ook al wordt die tweede aansluiting administratief stopgezet. Het is pas op het moment dat de technieker die aansluiting fysiek komt afsluiten (en dat kan soms maanden duren, want ze doen dat als ze in de buurt zijn en een afspraak sneller afgelopen is dan gepland) dat de tv uitvalt. Je kan zelfs perfect een Digicorder van thuis meenemen naar die andere locatie en die Digicorder daar gebruiken, enkel interactiviteit gaat niet werken.

Wat betreft twee aansluitingen op hetzelfde adres: een paar jaar geleden is een kameraad verhuisd van het éne naar het andere appartement in hetzelfde gebouw, op dezelfde verdieping. Er waren geen busnummers, dus het adres (nummer 4, 2e verdiep) bleef identiek. Om de kost van een verhuis uit te sparen heb ik toen zelf de aansluiting buiten omgezet naar die van het nieuwe appartement en NIU en modem verplaatst, en enkele weken later heeft de nieuwe huurder van zijn oude appartement, op exact hetzelfde adres dus, ook een Telenet aansluiting gevraagd. En nog gekregen ook :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pesticide schreef:correctie 9 euro per maand inderdaad per box , 2 tvs thuis
Heb je op beide toestellen de nood van opnames te maken of te bekijken ?

Alternatieven zijn decoders kopen of een CI+ kaartje indien je TV geschikt is.
Pesticide schreef:1tje op nog een andere locatie, andere provincie ( waar ook auteurs en kabels betaald wordt)
Ik hoop dat je beseft dat je hiermee in overtreding bent... ongeacht of er auteurs rechten betaald worden of niet (als dat zo is kan je de decoder daar evenzeer registeren).
Pesticide
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

overtreding ? is een aparte andere rekening en klantnummer op dat adres, van telenet ook.

maar ja probeer aan een oude mens uit te leggen of ie iets nodig heeft of niet, 30/15 euro per maand voor hardware die mischien 100 euro kost ... schandelijk. Hij heeft al zeker vijfdubbel voor al die hardware betaald door de jaren. En ik denk niet dat ze ooit vervangen zijn met een ander model.

Op welk model zouden we moeten wachten, en die prul heeft natuurlijk maar twee jaar garantie zeker ? :( Mja kan der evengoed nen reserve kopen als er ene kapot is, reserve op elke locatie. Tv kapot dan ist kabaal thuis.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pesticide schreef:overtreding ? is een aparte andere rekening en klantnummer op dat adres, van telenet ook.
Maakt niet uit... een geregistreerde decoder moet zich op het adres bevinden (al zal niemad het vermoedelijk ooit opmerken).
Pesticide schreef:maar ja probeer aan een oude mens uit te leggen of ie iets nodig heeft of niet
Daarvoor bestaat er zoiets als advies... maar blijkbaar is het voor jou als jongere ook niet eenvoudig.
Pesticide schreef:Op welk model zouden we moeten wachten
Misschien komt er dit jaar nog een nieuwe decoder met 4K en Netflix support... maar die ga je dan meteen ook duur mogen betalen (en ik betwijfel of men die zelfs te koop gaat aanbieden, vermoedelijk enkel en alleen te huren).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het lijkt me vooral niet duidelijk genoeg maar :
- Ik begrijp dat er voor 1 persoon op twee locaties een telenetaansluiting is voor in totaal 3 tv’s en 1 internetaansluiting en dat dit geregistreerd staat met 2 klantennummers ?

- Je krijgt voor elke locatie een apart factuur naar hetzelfde adres verzonden ?

Tv met basis internet kost ongeveer 50 euro, doe je daar een extra tv bij, dan kost je dat ongeveer 25 euro meer. In principe zou je nu dus ongeveer 100 euro moeten betalen voor 1 internet aansluiting met twee tv’s op 1 adres, en 1 tv op het tweede adres.

Zelf spreek je over auteursrechten en kabelaansluitingen. Dit kan normaal niet omdat je digitaal kijkt en deze kosten automatisch verrekend werden bij de omschakeling van de tarieven. Men noemt dit nu abbonementskosten

Ikzelf vind het een raar verhaal en kan begrijpen dat je door het gedrag van de telenetmedewerkster vooral begreep dat je te veel betaald hebt gedurende jaren,
ik raad je aan dat zelf ook na te gaan en het teveel te recupereren via een ombudsdienst. Ze kunnen je mss tegemoetkomen door je gedurende enkele maanden gratis te laten genieten van je pakket.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Tv met basis internet kost ongeveer 50 euro, doe je daar een extra tv bij, dan kost je dat ongeveer 25 euro meer.
Hoe kom je daarbij... een extra TV kost niets behalve de kost van de decoder (9 euro).

Of bedoelde je 50 euro (53.70 om correct te zijn) op adres één en 25 euro (25.90) op adres twee ?

Op het eerste adres heeft hij trouwens twee decoders wat dus 62.70 euro is, totaal voor beide adressen is dus 88.60 euro.

Of wie betaalt de digitale TV op het tweede adres ? (betaal je daar enkel de decoder huur en iemand anders de digitale TV of misschien zelfs nog "analoge" ?)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je betaald dus geen 2 maal een abbonementskost als je op 1 adres 2 digicorders gebruikt ? :oops:
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

mailracer schreef:Je betaald dus geen 2 maal een abbonementskost als je op 1 adres 2 digicorders gebruikt ?
Nee, je kan officieel tot 4 Digicorders op 1 aansluiting zetten (en als je er meer hebt vinden ze daar wel een oplossing voor). Als je de Digicorders huurt betaal je wel huur pér toestel. Maar ik denk dat de topicstarter twee buitenaansluitingen had, en DAN betaal je wel twee keer natuurlijk.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dus de topicstarter betaalde dus 16,90 te veel per maand en geen 15 zoals meegedeeld ? En het gaat niet over auteursrechten, maar over een dubbel aangerekend Abonnement ?

Vanaf 2009 kan het dan wel om een bedrag van ruim 1900 euro gaan. Daar zou ik toch verder mee gaan. Eerst Telenet in gebreke stellen met een aangetekend schrijven.
Pesticide
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer



een screenshot van een oude rekening. bijna tien jaar dit bedrag.

en hier de laatste rekening na het lange bellen en vragen stellen en de verkregen korting. Ik had ze voorgesteld van ons de digicorders cadeau to doen. dat kon niet.



Dus zelfs als lang en volle pot klant wordt je toch nog als melk koe behandeld als je het mij vraagt.En ja ik schatte ook dat het minimaal 1500+ euro was dat er onrechtmatig gemelkt is geweest.

Waarom vermelden sommigen hier in het forum dat auteursrechten niet meer op hun rekening staat? Is dat nog iets dat ze weg moeten halen van onze rekening?


p.s. tvtheek is dat huren of kopen? veel geld voor nen film precies
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De auteursrechten zijn verplicht te betalen bij een kabelabonnement. Zolang je een kabelabonnement hebt, moet je die dus betalen.

Sowieso ben je een melkkoe als je bij Telenet of Proximus de instructies slaafs opvolgt die ze jou via reclame en hun klantenservice wijsmaken.

De eerste stap om minder gemolken te worden is zelf kritisch nadenken over de toestellen en diensten die je in huis pakt.
Is een Digicorder huren wel nodig? Er bestaan ook CI+ modules die je kan aankopen en in de daarvoor geschikte tv-toestellen kan steken. Ook tweedehands zeer goedkoop te vinden.
Is Play More wel nodig? Zijn er geen goedkopere videotheken via smart tv of android tv?

Als je niet kritisch bent, wordt je gemolken en help je mee aan de melkkoemaatschappij alias wingewest Vlaanderen.

Op je factuur staat trouwens een link naar http://bestetarief.be/ Achteraf komen klagen dat je gemolken wordt, betekent dus dat je je factuur gewoon niet leest.
Pesticide
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

is niet mijn factuur, die gedomicilieerde van mijn 78 jarige vader en met die redering kan ik goed geloven dat het in belgie zo ver is achteruitgelopen als altijd de klant maar schuldig is. Oudere mensen worden heel gemakkelijk verleid met pakketen en opties, mijn tante hadde ze ook het duurste fibernet aangesmeerd terwijl die maar 50 megabyte per dag surft , en dat konden ze heel goed zien aan haar telemeter. 100 euro per maand was dat bijna extra. En daar heeft toen ook de persoon aan de telefoon zich meermaals geexcuseerd en hebben zelfs per post bloemen of een of ander cadeautje gestuurd als ik me niet mis herriner. daar was ik toen gelukkig wel rapper bij en was het binne drie maanden opgelost

back to topic. ik ga zowiezo doorspelen naar een vriend van bij de pers, dat met die digiboxen is doorgestoken kaart en wie weet helpt een artikel meer mensen hun factuur nog eens te checken of te laten checken door de kinderen. Thanks voor de info over die auteursrechten. Neen , geen 2 coaxen komen binnen in het huis. men vader heeft graag veel posten als tv fanaat en zelfs als em niks opneemt, wilt hij de optie hebben jammer genoeg.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pesticide schreef:

een screenshot van een oude rekening.
En waar is die derde decoder waar je hier over sprak ? Je hebt ook nog steeds niet geantwoord wie de rekening van dat andere adres betaalt ?

Is dit soms een buitenverblijf waarvan de facturatie ook op je vader z'n naam staat (want dan is het wel normaal dat je tweemaal abonnement moet betalen).
Pesticide schreef:Dus zelfs als lang en volle pot klant wordt je toch nog als melk koe behandeld als je het mij vraagt.
Ik ga nergens beweren dat TN goedkoop is maar ik ga zeker niet mee in je verhaaltje dat men dergelijke dingen bewust doet. De looptijd van de abonnementen is ook anders dus ooit zal je wel een wijziging hebben gedaan die administratief ergens fout is gelopen... maar het is en blijft jou verantwoordelijkheid je facturen te controleren.
Pesticide schreef:Waarom vermelden sommigen hier in het forum dat auteursrechten niet meer op hun rekening staat? Is dat nog iets dat ze weg moeten halen van onze rekening?
De verwarring komt vermoedelijk van het feit dat je vroeger dit jaarlijks moest betalen waar dit nu maandelijks is (abonnement en auteursrechten is dus normaal).
Pesticide schreef:is niet mijn factuur, die gedomicilieerde van mijn 78 jarige vader
Help jij je vader dan niet met administratie... mijn ouders vragen steeds raad ivm dergelijke dingen en dat is een kleine moeite.
Pesticide schreef:Oudere mensen worden heel gemakkelijk verleid met pakketen en opties, mijn tante hadde ze ook het duurste fibernet aangesmeerd
Denk je dat indien je morgen een auto gaat kopen dat je dan ook buiten komt met het kleinste model zonder opties... of met de goedkoopste ijskast, vaatwas, smartphone, flatscreen, ... nee, uiteindelijk gaat haast iedere verkopen trachten je meer te verkopen dan je nodig hebt.
Pesticide schreef:dat met die digiboxen is doorgestoken kaart
Wat is er nu weer fout met de Digiboxen... er staat er zelfs één te weinig op als we je verhaal mogen geloven.
Pesticide schreef:men vader heeft graag veel posten als tv fanaat en zelfs als em niks opneemt, wilt hij de optie hebben jammer genoeg.
Dat is duidelijk... Passion XL :lol:
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Er kunnen inderdaad meerdere aansluitingen zijn op 1 adres via Telenet maar dit ziet er toch uit als een administratieve fout.
Ookal waren er 2 kabels aangesloten op de paddestoel omdat het destijds niet anders kon, het mag niet 2x aangerekend worden.
Pesticide schreef:

een screenshot van een oude rekening. bijna tien jaar dit bedrag.
Ik zou in dit geval sowieso aangetekend sturen. Dat het 2 keer aangerekend staat klopt niet en is een fout van Telenet uit. Het grote probleem is dat ze aan de helpdesk daar niet veel aan kunnen/mogen doen waarschijnlijk (zo een zaken zal eerder voor second line zijn aangezien dit een "speciaal geval" is wegens hoe lang dit mogelijk al fout staat)
Dus zelfs als lang en volle pot klant wordt je toch nog als melk koe behandeld als je het mij vraagt.En ja ik schatte ook dat het minimaal 1500+ euro was dat er onrechtmatig gemelkt is geweest.
Die medewerkers doen wat ze kunnen en mogen doen zoals ik hierboven ook al zei.
Waarom vermelden sommigen hier in het forum dat auteursrechten niet meer op hun rekening staat? Is dat nog iets dat ze weg moeten halen van onze rekening?
Indien ze Wigo hebben dan staat dat er niet meer apart op (zit automatisch in de wigo verrekend). Moest ge een Whop, Whoppa of oude shake hebben dan staat het er wel apart op.
p.s. tvtheek is dat huren of kopen? veel geld voor nen film precies
Huren. inderdaad prijzig imo.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het lijkt me ook een administratieve fout, maar ik zou eerst een aangetekend schrijven sturen en via de ombudsdienst van telecommunicatie het nodige doen. Direct naar de pers stappen heeft soms een omgekeerd effect. Dan gaan ze zeker vertellen dat de klant verantwoordelijk is om zijn facturen na te zien en dat het dan niet zo geëscaleerd zou zijn als het sneller opgemerkt werd. Begrijp ik het goed dat die tweede in de badkamer staat ?
raf1 schreef:De auteursrechten zijn verplicht te betalen bij een kabelabonnement. Zolang je een kabelabonnement hebt, moet je die dus betalen.

Sowieso ben je een melkkoe als je bij Telenet of Proximus de instructies slaafs opvolgt die ze jou via reclame en hun klantenservice wijsmaken.

De eerste stap om minder gemolken te worden is zelf kritisch nadenken over de toestellen en diensten die je in huis pakt.
Is een Digicorder huren wel nodig? Er bestaan ook CI+ modules die je kan aankopen en in de daarvoor geschikte tv-toestellen kan steken. Ook tweedehands zeer goedkoop te vinden.
Is Play More wel nodig? Zijn er geen goedkopere videotheken via smart tv of android tv?

Als je niet kritisch bent, wordt je gemolken en help je mee aan de melkkoemaatschappij alias wingewest Vlaanderen.

Op je factuur staat trouwens een link naar http://bestetarief.be/ Achteraf komen klagen dat je gemolken wordt, betekent dus dat je je factuur gewoon niet leest.
Raf het gaat hier over een hoogbejaard persoon die na zoveel jaar door zijn zoon erover aangesproken werd. Dat deel van de bevolking kijkt nooit of zelden zijn facturen na, ze vertrouwen blindelings op de maatschappij en waren tot kort zelfs in staat om een telefoon bij Belgacom te huren voor veel te veeel geld. Enkel door politiek inmenging is er iets aan gebeurd.
Pesticide
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

thanks voor de brief tip, zullen we zeker doen

Tweede in de slaap kamer , andere in de living alles via dezelfde splitter in de garage. DIe derde digibox is op een ander verblijf ja, met zijn eigen abonnement, auteursrechten en de huur van de digibox op een aparte rekening en klantnummer en naam (moeder). Niks illegaals en doodnormaal me dunkt.

Het doet me denken aan een correctie factuur met die rare datums erbij, die ze dan vergeten weg te halen hebben op de volgende ofzo.

Inderdaad die huur praktijken deden mij heel hard denken aan het telefoon huur schandaal dat je vermeld, denk wel dat de pers daar zoet mee is, hetgeen natuurlijk de allerlaatste optie is. De winst die ze daar op maken is gewoon exhubirant.

Ge weet hoe laat het is als iemand je vraagt de passion zenders weg te laten halen, vaarwel golden years :cry:

Bedankt iedereen voor de suggesties.
Laatst gewijzigd door Pesticide 18 jul 2018, 23:23, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

mailracer schreef:Raf het gaat hier over een hoogbejaard persoon die na zoveel jaar door zijn zoon erover aangesproken werd. Dat deel van de bevolking kijkt nooit of zelden zijn facturen na, ze vertrouwen blindelings op de maatschappij
Nooit te oud om te leren: als je niet kritisch bent, word je eerder vroeg dan laat opgelicht.

It's all about the money.
[youtube]cXd155v8Z5U[/youtube]
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Die datums die verschillen heeft te maken met het tijdstip (datum) dat het abbonement is aangepast. Neem je bijvoorbeeld een tweede box op 15 augustus, dan komt er een tweede lijntje bij met periode vanaf 15 augustus. Ongeacht dat de eerste op 5 juni is gestart. Fictief voorbeeld

Enkel na een overstap op Wigo is er een aanpassing en correctie op datums gebeurd om het overzichtelijk te maken. Althans dat was de bedoeling.

Telenet heeft dus bij de aanvang van de tweede box een extra kost van abbonement en auteursrechten gerekend voor de tweede aansluiting. Telenet heeft dus bij 100 procent zekerheid teveel aangerekend. In principe zou je niet 12 maanden een tegemoetkoming moeten krijgen voor de huur van digicorders, maar van je ganse pakket.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Telenet heeft dus bij de aanvang van de tweede box een extra kost van abbonement en auteursrechten gerekend voor de tweede aansluiting.
Of de klant heeft bij een online bestelling niet aangegeven dat hij reeds een kabelabonnement had ? (en het IT systeem van TN is te dom om dat te controleren)

Feit is dat er hier inderdaad iets administratiefs is fout gelopen maar het blijft de klant z'n verantwoordelijkheid dit te controleren (al ben ik wel akkoord dat men dit met terugwerkende kracht zou kunnen rechtzetten maar dat gaat iemand van de helpdesk nooit voor je kunnen doen).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”