Gecodeerde zenders Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
rudy58
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018, 11:32

Hallo,

Ik heb sinds één jaar een digibox welke ik nauwelijks gebruik. Deze verkreeg ik n.a.v. mijn aanvraag vorig jaar voor een vaste telefoonlijn. Die digibox gebruik ik amper twee uurtjes per week en is nooit verbonden geweest met het internet. Ik kijk enkel af en toe AVS en NPO.

Deze morgen kwam ik tot de vaststelling dat ik nu alle (ook gecodeerde) zenders kan bekijken en ook de diverse muziekradiodiensten. Enkel 700 t/m 702 is er enkel beeld, geen geluid. De Penthouse zenders zijn wel gecodeerd. Als je naar een zender zapt via de gids, staat er wel bij: "abonneren" i.p.v. "Live kijken". Als ik dan het nummer manueel invoer kan ik kijken en kanaal hoger of lager gaat ook.

Nu, mij interesseert het niet zoveel, maar alle zenders zijn gewoon te bekijken, al de hele dag. Het kan al vroeger zijn maar zoals gezegd, ik gebruik het toestel amper twee uren/week. Ik woon in de regio Gent.

Beste groeten,
Rudy

Edit: één zender kan ik niet ontvangen: 550 Fashion
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Verkoop je 'm niet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is al meermaals voorgekomen dat alle zenders open stonden op die manier... na enkele uren/dagen verdwijnt dit wel weer.

Het is dus in princiepe bij iedereen en staat los van je decoder.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Er waren deze ochtend nationaal problemen met digitale tv. Dan is het nog al gebeurd of bij werken dat men heel de encodering uitschakelt voor enkele uren.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

rudy58 schreef:Ik heb sinds één jaar een digibox welke ik nauwelijks gebruik.
Deze morgen kwam ik tot de vaststelling dat ik nu alle (ook gecodeerde) zenders kan bekijken en ook de diverse muziekradiodiensten.
Dat is nu net de bedoeling van een decoder ...om de gecodeerde zenders te de-coderen :-D
Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je nu ook de betaalzenders (uit de extra paketten) kan zien in plaats van alleen het "basisaanbod" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”