Gecodeerde zenders Telenet

rudy58
Starter
Starter

Gecodeerde zenders Telenet

Berichtdoor rudy58 » 11 Jun 2018, 11:46

Hallo,

Ik heb sinds één jaar een digibox welke ik nauwelijks gebruik. Deze verkreeg ik n.a.v. mijn aanvraag vorig jaar voor een vaste telefoonlijn. Die digibox gebruik ik amper twee uurtjes per week en is nooit verbonden geweest met het internet. Ik kijk enkel af en toe AVS en NPO.

Deze morgen kwam ik tot de vaststelling dat ik nu alle (ook gecodeerde) zenders kan bekijken en ook de diverse muziekradiodiensten. Enkel 700 t/m 702 is er enkel beeld, geen geluid. De Penthouse zenders zijn wel gecodeerd. Als je naar een zender zapt via de gids, staat er wel bij: "abonneren" i.p.v. "Live kijken". Als ik dan het nummer manueel invoer kan ik kijken en kanaal hoger of lager gaat ook.

Nu, mij interesseert het niet zoveel, maar alle zenders zijn gewoon te bekijken, al de hele dag. Het kan al vroeger zijn maar zoals gezegd, ik gebruik het toestel amper twee uren/week. Ik woon in de regio Gent.

Beste groeten,
Rudy

Edit: één zender kan ik niet ontvangen: 550 Fashion

Steven7
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Gecodeerde zenders Telenet

Berichtdoor Steven7 » 11 Jun 2018, 12:13

Verkoop je 'm niet?

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1866 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 360 keer

Berichtdoor r2504 » 11 Jun 2018, 13:09

Het is al meermaals voorgekomen dat alle zenders open stonden op die manier... na enkele uren/dagen verdwijnt dit wel weer.

Het is dus in princiepe bij iedereen en staat los van je decoder.

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 162 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Berichtdoor Tomsworld » 11 Jun 2018, 19:41

Er waren deze ochtend nationaal problemen met digitale tv. Dan is het nog al gebeurd of bij werken dat men heel de encodering uitschakelt voor enkele uren.

https://twitter.com/Telenet/status/1006154112021532672
Provider: Belgacom comfort VDSL2 100/20 Vectoring & DLM enabled ( Abbo 100/6 ) + Telenet Bussiness 240 ( Test )
Netwerk: BBox3 (Sagem), Unifi Edgerouter Lite, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + switches Voip: Voip Ovh + 3*net
Tv: BGC TV met decoder v4 + v5

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”