Opzeggen TV abonnement, wat met VRT kanalen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Wanneer je de digitale TV diensten van Telenet opzegt, komt normaal na verloop van tijd een technieker een filter plaatsen op je gevel coax.
Iemand die weet of die filter dan ook de FTA zenders van de VRT weghaalt? Of blijven die gewoon beschikbaar?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Die filter haalt de VRT kanalen weg (toch in regio Mechelen-Antwerpen).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Enige mogelijkheid om de VRT-kanalen gratis te blijven ontvangen, weliswaar in ouderwetse SD-kwaliteit, is via antenne: https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-lu ... eren/dvbt/
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

of via IPTV streaming, mbv chrome browser bijvoorbeeld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wied schreef:of via IPTV streaming, mbv chrome browser bijvoorbeeld...
vrt.nu naar uwen tv sturen bedoelt ge?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik vermoed een Chromecast.. 8)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:of via IPTV streaming, mbv chrome browser bijvoorbeeld...
Waar vind je dan gratis internet?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gratis internet via: http://www.wirelessantwerpen.be/
Indien je dicht bij zulke mast zit. Snelheid is 1-4mbps. niet veel maar het is tenminste gratis.
Enkel nog ontvanger dien je aan te schaffen.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bij mij hebben ze destijds ook een filter geplaatst en die filterde de gehele bandbreedte van het analoge aanbod weg, dus ook de nationale omroepen waren niet meer bereikbaar. In zekere zin is dat een grijze zone, maar met de huidige technologieën is het geen probleem om op een ander platform hier toch aan te geraken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...uiteraard denk ik aan betalend internet! TN abo opzeggen, en dan ook nog eens beslissen om geen internet in huis te halen! Tja, wat moet je daarvan denken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

skindred schreef:Wanneer je de digitale TV diensten van Telenet opzegt, komt normaal na verloop van tijd een technieker een filter plaatsen op je gevel coax.
Iemand die weet of die filter dan ook de FTA zenders van de VRT weghaalt? Of blijven die gewoon beschikbaar?
"FTA zenders" bestaat eigenlijk niet op de kabel, deze term wordt alleen gebruikt voor zenders op antenne (satelliet). De kabel heeft geen "gratis" zenders, wel "niet-versleutelde" kanalen, maar deze zijn niet gratis :wink: .

De filter die je bedoelt, ook de "Telenet only filter" of "TOF" genoemd, verzwakt een bepaald frequentiegebied. Net zoals alle filters worden de frequenties op de uiteinden van deze frequentie minder verzwakt. Vandaar dat er toch nog sommige zenders doorkomen.

Hieronder de signaalsterkte bij verschillende frequenties op de Telenet aansluiting bij mijn dochter (met alleen internet).
screenshot_334.png
Volgens mij zit hier een TOF filter op, je ziet duidelijk dat de filter pas echt verzwakt vanaf 300Mhz.
Zenders die op een lagere frequentie zitten zullen dus waarschijnlijk wel nog te ontvangen zijn.
Ik zal er dit weekend eens een TV op aansluiten, en weten te zeggen welke zenders (versleuteld en/of onversleuteld) er nog doorkomen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bij mij kwam er analoog niks meer door. En de digitale zenderrs waren uiteraard versleuteld. Dan spreek ik over 2008... denk ik...
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef: Hieronder de signaalsterkte bij verschillende frequenties op de Telenet aansluiting bij mijn dochter (met alleen internet).

screenshot_334.png
Volgens mij zit hier een TOF filter op, je ziet duidelijk dat de filter pas echt verzwakt vanaf 300Mhz.
Zenders die op een lagere frequentie zitten zullen dus waarschijnlijk wel nog te ontvangen zijn.
Ik zal er dit weekend eens een TV op aansluiten, en weten te zeggen welke zenders (versleuteld en/of onversleuteld) er nog doorkomen ...

Very interesting!


Gelukkig nog iemand die zelf metingen uitvoert :-)


Volgens dit topic zit de mux van VRT kanalen op 298 MHz
En volgens jouw grafiek zou je die nog net moeten kunnen ontvangen.

Ben benieuwd!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

skindred schreef:Volgens dit topic zit de mux van VRT kanalen op 298 MHz
En volgens jouw grafiek zou je die nog net moeten kunnen ontvangen.
Er is een verschil tussen kunnen en mogen ! Zonder TV abonnement mag je er niet naar kijken (ook al kan het).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ben al langer dan 10 jaar geen klant meer bij TN, maar die ongecodeerde signalen kan ik hier nog steeds bekijken. Ik vermoed dat het plaatsen van filters in appartementsgebouwen mogelijk te veel heisa met zich brengt. Ik verkies mijn DVB-T signaal, maar vind DVB-C wel nuttig voor testdoeleinden soms...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Zonder TV abonnement mag je er niet naar kijken (ook al kan het).
Hoezo, elke Vlaming mag naar de VRT kijken, het is de publieke omroep van alle Vlamingen. Iemand zonder tv-abonnement heeft geen contract met Telenet, dus heeft Telenet ook geen poot om op te staan.
Conclusie: niemand kan je verbieden dat je een tuner afstemt op een beschikbaar tv-signaal van de VRT.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Hoezo, elke Vlaming mag naar de VRT kijken, het is de publieke omroep van alle Vlamingen.
Je mag inderdaad gratis naar de VRT kijken... maar dat wil niet zeggen dat de infrastructuur gratis moet zijn !

Ofwel koop je dus een antenne voor je DVB-T ontvanger, ofwel betaal je een abonnement bij Telenet (of welke provider dan ook).
raf1 schreef:Iemand zonder tv-abonnement heeft geen contract met Telenet, dus heeft Telenet ook geen poot om op te staan.
Zonder contract heb je dus ook geen recht op het gebruik van hun infrastructuur... diefstal dus !

Post je nu eigenlijk zoiets om dwars te liggen of ben je gewoon zo dom :bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Niet plaatsen van een filter is mogelijk ''verschaffen van gelegenheid'' of uitlokking!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Zonder contract heb je dus ook geen recht op het gebruik van hun infrastructuur... diefstal dus !
In realiteit is er alleen "toegang" tot een broadcast signaal. Geen wezenlijk "gebruik" van bandbreedte of belasting van een infrastructuur. Zeker geen diefstal want het signaal is geen eigendom van Telenet en bovendien is er ook geen auteursrechtenschending omdat elke Vlaming sowieso toestemming heeft om het signaal van de publieke omroep VRT te bekijken of te beluisteren.

Je kan ook argumenteren dat Telenet de toegang tot het broadcast signaal in de privéwoning van de klant moet blokkeren wanneer er geen contract is.

Vergelijkbaar: Als ik de appels van de appelboom van de buurman die in het najaar op mijn privé-eigendom vallen, opraap en opeet is er ook geen sprake van diefstal.

Soms haal je dus een persoonlijk voordeel uit een "nalatigheid" of soms zelfs "gunst" van iemand anders en is er geen enkele wet die jou verbiedt om daarvan te genieten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:In realiteit is er alleen "toegang" tot een broadcast signaal. Geen wezenlijk "gebruik" van bandbreedte of belasting van een infrastructuur.
Ik begrijp echt niet waar je naartoe wil... het gebruik van de TN infrastructuur vereist een abonnement... of de zender gratis is of niet staat daar totaal los van. Je tracht hier gewoon twee dingen aan elkaar te linken die totaal niets met elkaar te maken hebben. Trouwens je bewijst hier zelf m'n statement... de wet voorziet in een gratis VRT aanbod, niet in een gratis infrastructuur ervoor !
raf1 schreef:Je kan ook argumenteren dat Telenet de toegang tot het broadcast signaal in de privéwoning van de klant moet blokkeren wanneer er geen contract is.
Dat doet men ook met de filter in de mate van wat technisch/redelijkerwijs mogelijk is (men is dus zeker niet nalatig).
raf1 schreef:Vergelijkbaar: Als ik de appels van de appelboom van de buurman die in het najaar op mijn privé-eigendom vallen, opraap en opeet is er ook geen sprake van diefstal.
En omdat één of ander event vrije toegang heeft moet De Lijn of NMBS mij ook maar gratis vervoeren zeker :bang:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:het gebruik van de TN infrastructuur vereist een abonnement...
In theorie, in de praktijk ontvang je een deel van het signaal in je privé-woning zonder abonnement.
r2504 schreef:Dat doet men ook met de filter in de mate van wat technisch/redelijkerwijs mogelijk is (men is dus zeker niet nalatig).
Dan nog bestaat er geen verbod om deze technische onvolmaaktheid te gebruiken voor je persoonlijk voordeel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hoelang ga je die nonsens nog verder verkondigen... als ik morgen m'n electricteit opzeg mag ik volgens jou ook opnieuw aansluiten voor de meter zeker (want ik krijg dat ook binnen in m'n privé woning zonder abonnement) :bang:

Nogmaals de vraag... ben je ermee aan het lachen of ben je werkelijk zo dom ?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

raf1 schreef: In theorie, in de praktijk ontvang je een deel van het signaal in je privé-woning zonder abonnement.
Raf als ze je afsluiten is er volgens mij geen signaal meer. Uitzondering is dacht ik wanneer je internet behoud.

Loopt hier in een van die draadjes welke filters er net en wanneer geplaatst worden.

Er is helemaal niets fout aan een signaal ontvangen omdat een bedrijf het nalaat zijn werk te doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

9livesuni schreef:Er is helemaal niets fout aan een signaal ontvangen omdat een bedrijf het nalaat zijn werk te doen.
Bron... of hoop je maar dat een rechter erin meegaat moest het ooit zover komen ?

De normen en respect voor elkaars goederen/diensten ligt zoals gewoonlijk weer op een zeer bedenkelijk niveau.

En dan is men verbaast dat bedrijven hun uitzendingen coderen :bang:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet zit op een goudmijn moesten ze dat ooit te gelde kunnen maken. Helaas voor jou zal er zich nooit een rechter moeten buigen over zo’n flaggrante schending van het consumentenrecht. Telenet weet goed genoeg wat de prijs is voor het ongevraagd leveren van goederen en diensten. Er zal dan ook geen enkele rechterlijke macht een vergoeding afdwingbaar maken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: De normen en respect voor elkaars goederen/diensten ligt zoals gewoonlijk weer op een zeer bedenkelijk niveau.
als er iemand iets ongevraagd in m'n brievenbus steekt is het van mij.
jij wil discussiëren wie eigenaar van dat stukje koper in m'n muur is of, bij uitbreiding, mijn brievenbus, mag van mij

ik zie geen verschil hier. ze leveren sommige ongevraagd een product, hun beslissing, niet de mijne.
ik ken nog 1 iemand die telenet hebben buitengegooid en daar is de filter nooit op slot gegaan.
die kijken al jaren naar een hele batterij zenders.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:als er iemand iets ongevraagd in m'n brievenbus steekt is het van mij.
Dus ik kan m'n elektriciteit afsluiten en dan gewoon blijven aftakken volgens jou ?

Je maakt daar allemaal geen probleem van... het stuk koperdraad steekt namelijk binnen in je huis :bang:

Nu ja, je kan moeilijk een ernstige discussie voeren als er geen normbesef is... case closed.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Telenet maakt misbruik/gebruik van het feit dat in dit land geen normbesef wordt opgebracht door de overheid! Nutteloze discussie dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Nu ja, je kan moeilijk een ernstige discussie voeren als er geen normbesef is...
Als er geen contract is, zijn er geen normen, dan geldt alleen de wet.
Bij mijn weten is in je privé-woning een tv-toestel aansluiten op een wandcontactdoos geen wettelijke overtreding.
Het is en blijft een nalatigheid of misschien een gunst van Telenet.

Nu blijkt dat je zo graag vergelijkt met elektriciteit: zonder contract bij een energieleverancier wordt het verbruik aangerekend door de netbeheerder Eandis/Infrax zelf, bij afsluiting van de elektriciteit zit er geen stroom meer op de apparaten en wandcontactdozen in de woning en is de meterkast verzegeld. Daarnaast is alles tot in de puntjes wettelijk geregeld, er bestaan zelfs fraudetarieven na een zegelverbreking.

In vergelijking met Eandis/Infrax is Telenet dus wel héél erg nalatig.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Dus ik kan m'n elektriciteit afsluiten en dan gewoon blijven aftakken volgens jou ?.
neen

aftappen moet je voor de meterkast doen (meestal niet eens uw eigendom/huurpand/...), kan gevaarlijk zijn, verzekering als de boel affikt
als electrabel zelf beslist om de meterkast te ontmantelen als ik m'n contract opzeg, en die meet dus niets meer, terwijl ik van hen stroom blijf krijgen. da's de fout van electrabel/eandis/infrax, mogen juristen uitvechten, en geen diefstal

bij tv is het gewoon in uwe living een ouderwets kabeltje steken als telenet de filter niet heeft opgezet
moest ik nu op straat het telenetsignaal vd buur aftappen, da's vergelijkbaar met elektriciteit aftappen

maar ge zult het verschil wel niet zien :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Als er geen contract is, zijn er geen normen, dan geldt alleen de wet.
De norm en de wet is dan dat je eraf blijft... zo niet is het pure diefstal !

En verder sus jij je geweten zoals jij wil maar het blijft diefstal.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

r2504 schreef: De norm en de wet is dan dat je eraf blijft... zo niet is het pure diefstal !
Je hebt inderdaad wel een punt waar ik tot zekere hoogte in wil volgen, je zou het als onrechtmatig gebruik van de apparatuur kunnen ervaren. Je gevoel zegt ik heb er geen recht op dus maak ik er ook geen gebruik van anders steel ik. Das nobel.

Maar voor jou staat het ongevraagd een dienst toegeworpen gekregen gelijk met fraude, en het manipuleren van een infrastructuur. Daar sla je volgens mij de bal mis.

Ik kan mijn buikgevoel best staven met wetteksten (Art. VI.108.) ik betwijfel of dat het geval is voor jouw rechtvaardigheidsgevoel.

Ze doen maar, al die bedrijven die blijven leveren na het beeindigen van de overeenkomst, ik heb er geen enkel moreel probleem om dit in dank aan te nemen en te consumeren. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daarvoor te betalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

9livesuni schreef:Je gevoel zegt ik heb er geen recht op dus maak ik er ook geen gebruik van anders steel ik. Das nobel.
Blijkbaar is de jonge generatie niet meer nobel en zijn normen niet van toepassing op hen... of het nu over illegale downloads, adblockers, stopgezette contracten, ... of wat dan ook gaat, men neemt en steelt dat het een lieve lust is en heeft meteen ook een hele reeks aan uitvluchten klaar om zich toch maar niet schuldig te moeten voelen.

Ik heb hier trouwens geen wetsartikels voor nodig, ik heb namelijk een opvoeding gehad waar oa. respect voor iemand anders z'n eigendom belangrijk was... iets waar ik niet voor betaal daar blijf ik gewoon af... ongeacht of men het nu op de stoep komt zetten of niet.

De topic starter z'n vraag sloeg zelfs op het feit of hij nog zou kunnen kijken NA het plaatsen van de TOF filter... maw. het beseft duidelijk dat hij niet langer een overeenkomst heeft en wil dan zelfs na maatregelen van Telenet nog BLIJVEN kijken !
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef: ...
jij wil discussiëren wie eigenaar van dat stukje koper in m'n muur is of, bij uitbreiding, mijn brievenbus, mag van mij
...
Ik heb daar in 1999 nog straffe dingen mee meegemaakt. Toen ik mijn ISDN en telefonie buiten gooide, had ik de hele bazar van de muur gevezen en in een RTT winkel gedropt. Die konden daar niet mee lachen en zeiden dat ik dat niet mocht. Een volgende bewoner zou dan problemen krijgen. Je kan al raden waar die discussie is op uitgedraaid. Ik heb ze vriendelijk verteld dat wat er tegen mijn muur hangt toch mooi wordt teruggegeven. Ik heb mij toen omgedraaid en heb er nooit meer iets van gehoord.

In 2012 is er gewoon een NTP2007 geïnstalleerd toen ik overstapte naar Edpnet.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Blijkbaar is de jonge generatie niet meer nobel en zijn normen niet van toepassing op hen...
Wij zijn opgegroeid met een romantische robin hood video van disney. Stelen van de rijken (monopolist) kan ook nobel zijn ;)
En respect voor iemands eigendom? Dat ze dan van mijn gevel blijven?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Blijkbaar is de jonge generatie niet meer nobel en zijn normen niet van toepassing op hen... of het nu over illegale downloads, adblockers, stopgezette contracten, ... of wat dan ook gaat,
sos is het toch fascinerend
illegaal downloaden, een contract stopzetten en een adblocker is voor jou allemaal 1 pot nat en behoort tot dezelfde categorie fraudeleuze diefstal en oplichterij? soms verbaast ge me toch nog :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De essentie is inderdaad allemaal hetzelfde... normen en waarden ! (waarvan sommigen hier een duidelijk gebrek hebben).
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Als ze geen filter plaatsen of die werkt gebrekig dan is dat toch de fout van telenet

Als de bewoner die filter gaat verwijderen, dan pas is het fraude!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Alfrodo schreef:Als ze geen filter plaatsen of die werkt gebrekig dan is dat toch de fout van telenet
Dus als jou achterdeur open staat of je slot is niet van de beste kwaliteit dan mag ik dus je huis komen leeghalen... het is per slotte jou fout.
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
Alfrodo schreef:Als ze geen filter plaatsen of die werkt gebrekig dan is dat toch de fout van telenet
Dus als jou achterdeur open staat of je slot is niet van de beste kwaliteit dan mag ik dus je huis komen leeghalen... het is per slotte jou fout.
Volgens mij bega je dan huisvredebreuk en diefstal.
Dat is wettelijk strafbaar.

Het uitlezen van signalen die bij je thuis binnenkomen is niet wettelijk strafbaar.
Als men niet wil dat je ze kan lezen moeten ze het coderen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”