Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freddd
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 feb 2018, 10:59
Bedankt: 8 keer

Ik heb momenteel Telenet waarbij ik drie CI+ kaartjes heb en dus geen decoder huur betaal, wat 8,90 euro per maand minder is op de factuur.

Orange ziet er heel interessant uit (vooral de vergroting van internet volume tegenover Telenet, aan een redelijke prijs), maar blijkbaar kan je de decoder niet uit het pakket gooien, en kun je ook geen CI+ modules kopen voor extra toestellen?

Weet iemand of ik verkeerd ben, of wat de plannen van Orange zijn in de toekomst? Dit doet mij voorlopig niet overstappen, anders was ik al lang weg bij Telenet (na de prijsverhogingen met indexering zever en netwerk werf kosten, en dan internet boost durven aanbieden aan een schandalige prijs, wil ik geen geld meer geven aan Telenet).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Orange heeft inderdaad geen aanbod van CI+ kaartjes... maar ik denk niet dat iemand hier een glazen bol heeft.

Op termijn gaat dit er vermoedelijk wel komen... maar wanneer ?

Dergelijke vragen stel je misschien beter aan Orange al zal iemand van de helpdesk hier vermoedelijk ook niets over kunnen vertellen (met de nodige garantie).
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Decoder kan je er niet uithalen. De CI+-kaartjes kan je wel op naam van een andere Telenet-klant laten registreren en bij jou gebruiken.
Soms werkt het zelfs zonder elders te laten registreren.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Heb ik ook gedaan: de Orange decoder staat eenzaam in een kast te verstoffen, en een CI+ kaart van Telenet, die geregistreerd staat op een familielid zijn Telenet abonnement, wordt dagelijks gebruikt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

svenska schreef:de Orange decoder staat eenzaam in een kast te verstoffen
Ik kreeg bijna tranen in de ogen als ik het las :lol:

Maar spaar je dan zoveel uit?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

boulder schreef:Maar spaar je dan zoveel uit?
Niets, nada, noppes. De decoder betaal je bij of je die nu gebruikt of niet tenzij je meerdere toestellen hebt. Ik denk dat hij/zij gewoon vindt dat een CI+ module beter werkt. De decoder van Orange werkt inderdaad niet helemaal optimaal heb ik vernomen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Steven7 schreef:Decoder kan je er niet uithalen. De CI+-kaartjes kan je wel op naam van een andere Telenet-klant laten registreren en bij jou gebruiken.
Soms werkt het zelfs zonder elders te laten registreren.
Eerst en vooral spaar je er inderdaad niets mee uit: je betaalt bij Orange de decoder.
Een kaartje zal niet lang werken als je het niet elders laat registreren. In pricipe zal Telenet je kaart eruit halen bij de opzeg van jouw abonnement.
Na verloop van tijd zal dit kaartje zichzelf deregistreren (als het te lang duurt voor de cyclische registratiepuls ontvangen wordt)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”