Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

freddd
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 Feb 2018

Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Berichtdoor freddd » 08 Feb 2018, 11:06

Ik heb momenteel Telenet waarbij ik drie CI+ kaartjes heb en dus geen decoder huur betaal, wat 8,90 euro per maand minder is op de factuur.

Orange ziet er heel interessant uit (vooral de vergroting van internet volume tegenover Telenet, aan een redelijke prijs), maar blijkbaar kan je de decoder niet uit het pakket gooien, en kun je ook geen CI+ modules kopen voor extra toestellen?

Weet iemand of ik verkeerd ben, of wat de plannen van Orange zijn in de toekomst? Dit doet mij voorlopig niet overstappen, anders was ik al lang weg bij Telenet (na de prijsverhogingen met indexering zever en netwerk werf kosten, en dan internet boost durven aanbieden aan een schandalige prijs, wil ik geen geld meer geven aan Telenet).

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29188
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1925 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 403 keer

Re: Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Berichtdoor r2504 » 08 Feb 2018, 11:18

Orange heeft inderdaad geen aanbod van CI+ kaartjes... maar ik denk niet dat iemand hier een glazen bol heeft.

Op termijn gaat dit er vermoedelijk wel komen... maar wanneer ?

Dergelijke vragen stel je misschien beter aan Orange al zal iemand van de helpdesk hier vermoedelijk ook niets over kunnen vertellen (met de nodige garantie).

Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Veerle
Bedankt: 35 keer
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer

Re: Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Berichtdoor Steven7 » 08 Feb 2018, 11:27

Decoder kan je er niet uithalen. De CI+-kaartjes kan je wel op naam van een andere Telenet-klant laten registreren en bij jou gebruiken.
Soms werkt het zelfs zonder elders te laten registreren.

Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1860
Lid geworden op: 23 Feb 2004
Bedankt: 73 keer
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer

Re: Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Berichtdoor svenska » 08 Feb 2018, 15:48

Heb ik ook gedaan: de Orange decoder staat eenzaam in een kast te verstoffen, en een CI+ kaart van Telenet, die geregistreerd staat op een familielid zijn Telenet abonnement, wordt dagelijks gebruikt.

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2770
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 171 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer

Re: Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Berichtdoor boulder » 08 Feb 2018, 19:24

svenska schreef:de Orange decoder staat eenzaam in een kast te verstoffen

Ik kreeg bijna tranen in de ogen als ik het las :lol:

Maar spaar je dan zoveel uit?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Berichtdoor lanadekat » 08 Feb 2018, 22:05

boulder schreef:Maar spaar je dan zoveel uit?

Niets, nada, noppes. De decoder betaal je bij of je die nu gebruikt of niet tenzij je meerdere toestellen hebt. Ik denk dat hij/zij gewoon vindt dat een CI+ module beter werkt. De decoder van Orange werkt inderdaad niet helemaal optimaal heb ik vernomen.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13910
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2260 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 624 keer
Contact:

Re: Orange: geen decoder en wel CI+ kaartjes?

Berichtdoor philippe_d » 08 Feb 2018, 23:00

Steven7 schreef:Decoder kan je er niet uithalen. De CI+-kaartjes kan je wel op naam van een andere Telenet-klant laten registreren en bij jou gebruiken.
Soms werkt het zelfs zonder elders te laten registreren.

Eerst en vooral spaar je er inderdaad niets mee uit: je betaalt bij Orange de decoder.
Een kaartje zal niet lang werken als je het niet elders laat registreren. In pricipe zal Telenet je kaart eruit halen bij de opzeg van jouw abonnement.
Na verloop van tijd zal dit kaartje zichzelf deregistreren (als het te lang duurt voor de cyclische registratiepuls ontvangen wordt)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.


Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast