Afschrijvingstabel digicorder/digibox van Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Weet er soms iemand waar men de afschrijvingstabellen van de digicorders van Telenet kan raadplegen? Een 2-tal jaar geleden kreeg ik die probleemloos doorgemaild van Telenet, maar die mail heb ik helaas niet meer en nu wilt men die info niet meer geven. Ik kan ze ook niet direct terugvinden op de site van Telenet.

Alvast bedankt!
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Afschrijvingstabellen ? Bedoel je de aankoopprijs versus de huurprijs ?
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Neen, dat zijn de tabellen waarop de restwaarde staat van een gehuurde decoder in functie van de huurtijd (voor het geval je deze niet (tijdig) inlevert).
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Waarom zou je dit willen weten?
Je kan enkel een huur digibox aankopen volgens de restwaarde.
Een huur digicorder blijft altijd een huurtoestel.
Als je deze opzegt en niet binnen brengt, wordt de restwaarde aangerekend, maar je bent dan geen eigenaar van het toestel.
Als je deze bijvoorbeeld zou doorverkopen kan de nieuwe eigenaar deze enkel laten activeren als huurtoestel, niet als gratis tweedehands.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Daar zijn vrij simpele redenen voor: ik ken een heleboel mensen die klant zijn bij Telenet maar beter af zijn met een goedkoper alternatief (aka Scarlet) en die ook graag willen overstappen, maar die met een digicorder staan die vol opnames staan. Die zouden dan wel willen overschakelen, maar intussen ook nog op hun gemak de opnames van op hun oude decoder willen bekijken. Vandaar dat die restwaarde dan (tijdelijk) zal worden aangerekend (bij het binnenbrengen wordt die alsnog terugbetaald). Het is iets wat ik nog al heb gedaan. Die mensen zouden graag weten hoeveel ze dan tussentijds worden aangerekend.

De stelling van hierboven durf ik trouwens tegenspreken. Eens je de restwaarde van je toestel hebt betaald, ben je weldegelijk eigenaar van het toestel. Mijn grootmoeder heeft bijvoorbeeld een digicorder staan die vroeger van mijn ouders was. Daarvan hebben ze de restwaarde na hun opzeg betaald en na een berichtje naar de klantendienst (met de vermelding van de situatie) werd deze netjes geactiveerd op haar account. Op mijn Telenet staat dan ook netjes "digicorder, Aangekocht". Intussen gebruikt ze wel CI+, maar het werkt nog steeds.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Ik kan u enkel de juiste procedure meegegeven, een gehuurd toestel mag nooit gereactiveerd worden als aangekocht of tweedehands toestel als hiervoor de restwaarde betaald is.
Wat de vergoedingen betreft even op google kijken en de google cache gebruiken levert dit op:
Huur digicorder
decoder < 1 jaar: 249 euro.
< 1 jaar decoder < 2 jaar: 150 euro
decoder > 2 jaar: 50 euro
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”