TELENET sorry geen ander woord = Dieven

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Mijn ouders heb ik altijd telenet TV laten behouden, zelfde huis, ikzelf ben ik al jarenlang bij alternatieve providers (dommel,(proximus tsss), nu scarlet enfin)
Gezien mijn ouders veldrijden, tennis (ATP finale ect)en andere sporten en ik speciaal engelse voetbal graag volg nam ik play sports en een CI+module
voor de slaapkamer van ik, na 14 dagen was play sports van mijn CI+ kaartje verwijderd enkel nog op de digicorder,moest nog eens 29,40€ bij betalen voor sports om op het kaartje te bekijken wat ik verdomme gedaan heb en de dag erna weer opgezegd heb (met 10€ opzegvergoeding btw)uit woede
om BIJNA 60€ te betalen in hetzelfe huis voor play sports!!!!!Altijd telenet gehaat, nu nog meer,(alé kom jong toch niet meer normaal die prijzen)wordt weer match of the day bekijken hier ;-( (en zoveel mogelijk illigaal hier terug!!!!)
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Verkeersagressie bestond al, nu blijkbaar ook "Telecomagressie" :-D :-D

Ik volg je wel in essentie, de 2 monopolisten zouden het bloed vanonder je nagels halen, kwestie van het niet zover te laten komen :wink:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

welk is het probleem, je weet toch dat extra pakketten niet meegenomen worden op tv met een kaartje en dat je daar per CI+ module een extra pakket moet voor hebben, en idd bij een nieuw kaartje staat gedurende 2 weken alles open, nadien heb je enkel ng het standaardpakket...
Je zou ook kunnen gewoon dat kaartje in je tv steken en gewoon mee verhuizen naar je slaapkamer, moet je wel telkens het kaartje in en uithalen en kunnen andere bewoners ook niet meer tv kijken, tenzij analoog, maar betaal je maar 1 keer...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Staat ook duidelijk bij Telenet uitgelegd:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-kaartje/
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

kaarsenbril schreef:Verkeersagressie bestond al, nu blijkbaar ook "Telecomagressie" :-D :-D
Afbeelding Nee jong ben een brave gast in het verkeer, woede bestaat enkel op kapitalistste providers


Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

laroyj schreef:welk is het probleem, je weet toch dat extra pakketten niet meegenomen worden op tv met een kaartje en dat je daar per CI+ module een extra pakket moet voor hebben, en idd bij een nieuw kaartje staat gedurende 2 weken alles open, nadien heb je enkel ng het standaardpakket...
Je zou ook kunnen gewoon dat kaartje in je tv steken en gewoon mee verhuizen naar je slaapkamer, moet je wel telkens het kaartje in en uithalen en kunnen andere bewoners ook niet meer tv kijken, tenzij analoog, maar betaal je maar 1 keer...
Lol, nog een die dit normaal vind, een abonnement kopen en maar op 1 tv bekijken, BTW zelf indien ik nog een digicorder ging bijkopen moest ik ook 2 maal 29,40€ bijbetalen omdat ik geen internet heb bij Telenet Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

maar waar ligt het probleem ?
Er staat toch duidelijk vermeld dat dit niet werk.
Net zozeer er vermeld staat als je klant komt je alles 14 dagen gratis krijgt op je digicorder, moet je dan ook na 14 dagen van je oran maken dat het niet werkt ?
Bij mijn weten verplichten ze niemand hé !!!! is het te duur blijft dan gewoon ervan weg.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Heb je een Digibox of Digicorder met zenderpakketten?
Dan kan je die niet delen met TV met een kaartje. De zenderpakketten zijn alleen te zien via je Digibox of Digicorder. Je kan wel nog een extra zenderpakket nemen voor je TV met een kaartje.
Opgelet
Met een extra zenderpakket voor TV met een kaartje kan je...
geen films, series of programma's opvragen uit de TV-theek.
de extra zenders alleen bekijken op één CI+ module.
je zenderpakket niet delen met andere CI+ modules, Digiboxen of Digicorders.
Als je het daar niet mee eens bent, moet je geen klant worden.
Maar niet hier komen schreeuwerige topics maken omdat je jezelf niet geinformeerd hebt op voorhand he...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

leuke gasten jullie, nee wist het niet in hun verwarende website enfin doe er geen woord vanaf, vind het niet normaal indien je internet hebt en 2 digicorders kun je een abbonnemet bekijken op beide, met een kaartje in hetzefde huis en een duur abonnement sports kopen en die erop niet kunnen bekijken
nee gaast gaat er bij mij niet in punt
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb de indruk dat UB een forum is geworden om te klagen over de providers terwijl zij die klagen niet in hun recht zijn...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

denk dat hun website meer dan duidelijk is, maar je niet echt de moeite genomen hebt om alles te lezen, wanneer ik een abonnement neem op canaal digitaal, het Nederlandse Tv Vlaanderen, en dat kan ook in Belgie, heb ik ook maar 1 kaartje, en tegenwoordig werken de ontvangers met ingebouwd kaartje, en afhankelijk van welk pakket ik neem kan ik dat film of sportpakket ook alleen maar op die satelietontvanger bekijken, wil ik het op een extra ontvanger bekijken moet ik ook bijbetalen voor een extra kaartje en ontvanger , in dat geval idd niet de volle pot, en heb ik voorlopig nog een alternatief met een interne oscam of cccamshare wat bij Telenet ook niet kan... maar zoals hier al vermeld, niemand verplicht je, het is uw eigen keuze, en waarom neem je dan desnoods geen basic internet van Telenet, dan kan je alvast je playsports tot 4 digiboxen bekijken voor 1 en dezelfde prijs....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het zal allemaal nog te goedkoop zijn, denk ik, want er wordt niet over nagedacht.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

kaise1 schreef:Mijn ouders heb ik altijd telenet TV laten behouden, zelfde huis, ikzelf ben ik al jarenlang bij alternatieve providers (dommel,(proximus tsss), nu scarlet enfin)
Gezien mijn ouders veldrijden, tennis (ATP finale ect)en andere sporten en ik speciaal engelse voetbal graag volg nam ik play sports en een CI+module
voor de slaapkamer van ik, na 14 dagen was play sports van mijn CI+ kaartje verwijderd enkel nog op de digicorder,moest nog eens 29,40€ bij betalen voor sports om op het kaartje te bekijken wat ik verdomme gedaan heb en de dag erna weer opgezegd heb (met 10€ opzegvergoeding btw)uit woede
om BIJNA 60€ te betalen in hetzelfe huis voor play sports!!!!!Altijd telenet gehaat, nu nog meer,(alé kom jong toch niet meer normaal die prijzen)wordt weer match of the day bekijken hier ;-( (en zoveel mogelijk illigaal hier terug!!!!)
Er bestaan ook andere leestekens dan komma's!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je kan inderdaad zeggen dat TS maar beter had moeten lezen en je kan inderdaad zeggen dat TS dan maar geen abonnement moet afsluiten, maar ik begrijp zijn frustratie wel. En niemand zal hier ontkennen dat wat Telenet én andere TV providers doen, pure geldklopperij is! Althans dat hoop ik toch...?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

:-D ochja, wat dacht ik hier om dit neer te zetten, mods verwijder dit toppic maar ;-) ,,,,,,,,,
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dat is toch logisch, zo'n CI+ module is eenrichtingsverkeer, dat kan enkel ontvangen en niets terugsturen. Er is dus geen enkele controle over waar die CI+ module zich bevindt, die kan overal in Vlaanderen worden gebruikt, zolang er maar een kabelaansluiting is. Moest Telenet pakketten als Play Sports, Play More, enz. activeren op alle CI+ modules die op dezelfde naam staan, dan kon jij modules nemen voor al uw vrienden en familie en zo één Play Sports en/of Play More abonnement delen met iedereen. Bij satelliet-tv van TV Vlaanderen is het juist hetzelfde, voor elke extra CI+ module of smartcard moet er extra abonnementsgeld worden betaald.

Als je dit wou vermijden, dan had je in plaats van een CI+ module een Digibox moeten kopen. Dat kost maar € 30 meer en als je die interactief aansluit (niet enkel een coaxkabel, maar ook een netwerkkabel), dan kan je daar veel meer mee doen. Doordat de Digibox en Digicorder elkaar kunnen 'zien' via de netwerkkabel, is het o.a. mogelijk om één Play Sports/Play More abonnement op beide toestellen te bekijken. Ook kan je met de Digibox opnames op de Digicorder programmeren en bekijken, gebruikmaken van de TV-theek en Terugkijk-TV en heb je een uitgebreidere TV-gids.

Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door nickz 28 nov 2017, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En daar heb je dus een NUI, een telenet-modem en twee krengdozen voor nodig, om op twee TV's te kunnen kijken... :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat is het nadeel dat de TV bij Telenet maar half aan het internet hangt ;)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

boonpwnz schreef:Ik heb de indruk dat UB een forum is geworden om te klagen over de providers terwijl zij die klagen niet in hun recht zijn...
Niet alleen dat, het is ook systematisch in het verkeerde forumonderdeel.
Dit gaat puur over digitale TV, maar toch wordt het bij 'Internet Providers' gepost.

[Mod] je hebt gelijk, topic verplaatst naar correcte forumonderdeel
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaise1 schreef::-D ochja, wat dacht ik hier om dit neer te zetten
Misschien moet je eens nadenken voor je een product aanschaft... zeker aangezien de beperkingen duidelijk op de TN website staan.

De enige die je dus iets kan verwijten ben je zelf.... de titel van dit topic is dus niet echt correct.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kaise1 schreef:Lol, nog een die dit normaal vind, een abonnement kopen en maar op 1 tv bekijken, BTW zelf indien ik nog een digicorder ging bijkopen moest ik ook 2 maal 29,40€ bijbetalen omdat ik geen internet heb bij Telenet
Dit is ook niet waar.
Als je een digicorder bijkoopt, is er absoluut géén verplichting om internet te hebben bij Telenet.
Je moet alleen beide digicorders interactrief maken, met andere woorden je hebt wel een modem nodig, maar niet noodzakelijk interent.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

kaise1 schreef:met een kaartje in hetzefde huis en een duur abonnement sports kopen en die erop niet kunnen bekijken
nee gaast gaat er bij mij niet in punt
Toch simpel: Telenet verhuurt liever Digicorders ==> https://nl.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

nickz schreef: Moest Telenet pakketten als Play Sports, Play More, enz. activeren op alle CI+ modules die op dezelfde naam staan, dan kon jij modules nemen voor al uw vrienden en familie en zo één Play Sports en/of Play More abonnement delen met iedereen.
Ik dacht dat het aantal CI+ modules beperkt was tot 4 per abonnement. Dat beperkt toch al de mogelijke fraude.
Bij Netflix kan je ook je abonnement delen met 4 personen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

petrol242 schreef:En daar heb je dus een NUI, een telenet-modem en twee krengdozen voor nodig, om op twee TV's te kunnen kijken... :bang:
Aangezien hij al een Digicorder heeft, zal er al wel een NIU en modem aanwezig zijn. Zo niet, dan kunnen die gratis worden geïnstalleerd.
Krengdozen? De decoders van Telenet werken over het algemeen veel beter dan die van Belgacom, Scarlet en Orange.
En nee, je hebt die niet per se nodig om op twee TV's te kunnen kijken, wel om een betaalpakket op twee TV's te kunnen bekijken. Destijds met FilmNet had je ook een decoder per TV nodig en moest er per decoder abonnementsgeld worden betaald. We zijn er dus juist op vooruit gegaan aangezien je nu maar één abonnement nodig hebt voor meerdere interactieve decoders in hetzelfde huis.
Uw reactie is dus typisch ongefundeerde provider bashing zoals vele berichten hier op Userbase als het over Telenet gaat... :roll:
bartd schreef:Ik dacht dat het aantal CI+ modules beperkt was tot 4 per abonnement. Dat beperkt toch al de mogelijke fraude.
Bij Netflix kan je ook je abonnement delen met 4 personen.
Dus omdat één Play Sports en/of Play Sports abonnement "maar" door 4 verschillende gezinnen zou kunnen worden gedeeld, moet Telenet dat maar toestaan? Het is niet omdat Netflix niet optreedt tegen schendingen van haar gebruiksvoorwaarden, dat daarom elk bedrijf maar zo laks moet zijn en potentiële inkomsten mislopen. Je mag al blij zijn dat de mogelijkheid bestaat om één abonnement te bekijken op alle TV's in huis, mits gebruik van interactieve decoders. Andere operatoren (zowel in binnen- en buitenland) bieden die mogelijkheid vaak niet, bv. TV Vlaanderen, ondanks dat zij nu ook interactieve decoders hebben.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

nickz schreef:Krengdozen?
Natuurlijk zijn het krengdozen, ze zijn compleet overbodig aangezien elk tv-toestel over een DVB-C-tuner beschikt en gaan snel stuk omdat Telenet dit zo wil: https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Die "krengdozen" doen heel wat meer dan enkel een DVB-C signaal decoderen... Als dat het enige is wat je wil, dan koop je gewoon een CI+ module en gebruik je de DVB-C tuner van je TV-toestel, maar dan loop je al snel tegen de beperkingen aan zoals de TS hier.
De eerste generaties Digiboxen en Digicorders hadden inderdaad zwakke punten, maar de AD210, AD220, AD2100 en AD2200 niet meer, die gaan over het algemeen vele jaren mee als je ze correct gebruikt.
Nu, van Telenet-basher Nr. 1 op dit forum had ik eerlijk gezegd niets anders verwacht dan zo'n prietpraat :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

nickz schreef:Die "krengdozen" doen heel wat meer dan enkel een DVB-C signaal decoderen... Als dat het enige is wat je wil, dan koop je gewoon een CI+ module en gebruik je de DVB-C tuner van je TV-toestel, maar dan loop je al snel tegen de beperkingen aan zoals de TS hier.
De eerste generaties Digiboxen en Digicorders hadden inderdaad zwakke punten, maar de AD210, AD220, AD2100 en AD2200 niet meer, die gaan over het algemeen vele jaren mee als je ze correct gebruikt.
Nu, van Telenet-basher Nr. 1 op dit forum had ik eerlijk gezegd niets anders verwacht dan zo'n prietpraat :roll:
technisch gezien is het natuurlijk perfect mogelijk om alles langs de ci+ kaart te sturen en de software vd Tv het werk te laten doen.
dat ze bij ci+ 2 dagen epg doorsturen en bij zo'n bakje een een week of 3 is natuurlijk een redelijk bewuste keuze en geen technische beperking
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

nickz schreef:
petrol242 schreef:En daar heb je dus een NUI, een telenet-modem en twee krengdozen voor nodig, om op twee TV's te kunnen kijken... :bang:
Aangezien hij al een Digicorder heeft, zal er al wel een NIU en modem aanwezig zijn. Zo niet, dan kunnen die gratis worden geïnstalleerd.
Krengdozen? De decoders van Telenet werken over het algemeen veel beter dan die van Belgacom, Scarlet en Orange.

bartd schreef:
Nee dus niet, die hangt er nog maar niet actief, niet interactrief ,,dat is het probleem,,indien een andere provider de premier league/veldrijden uitzend was er geen probleem meer met die provider en was ik er eindelijk van af,,,,,(enfin den hebt ge nog het probleem van sommige koersen(veldrijden) die enkel op sports uitgezonden worden
internet van telenet :oops:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Zoals hier reeds gezegd is, je hebt géén internet van Telenet nodig voor hun interactieve digitale TV. Die interactiviteit werkt via een intern IP-adres (10.x.x.x), niet via een internet IP-adres. Als je je decoder(s) aansluit op je modem en de interactiviteit blijkt niet te werken, dan bel je gewoon naar de klantendienst (015/66.66.66) en laat je dat in orde maken. Indien nodig zullen ze een technieker sturen en zolang het probleem niets te maken heeft met je eigen bekabeling kost jou dat niets. Die CI+ module kan je eventueel tweedehands doorverkopen. Koop vervolgens voor € 99 een Digibox en je probleem is opgelost. Die Digibox kan je ook huren voor € 4,50 / maand, maar besef dat je dan na 24 maanden (de garantietermijn van een aangekocht toestel) al € 108 aan huur hebt betaald en maar blijft betalen...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Bedankt maar heb hier al 3 boxen draaien, is genoeg €...geef het op en TNX voor de tip en ga idd die kaart dan maar doorverkopen ;-)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

nickz schreef:Zoals hier reeds gezegd is, je hebt géén internet van Telenet nodig voor hun interactieve digitale TV. [...]
Maar wel 4 bakskes om uiteindelijk op 2 TV's te kunnen kijken. Wat een verspilling van energie en middelen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

of sluit ze gewoon aan via powerlans wanneer je er geen netwerk kabel naartoe kan leggen, mss is er maar eentje interactief en de rest niet, maar daarom toch niet een dergelijke titel, maar ben wel akkoord dat het allemaal heel duur is, maar zou toch wel veronerstellen dat iemand die hier op het forum actief is toch op de hoogte zou zijn van de producten en diensten die hij gebruikt, en indien enige onzekerheid zich eerst informeerd, zelfs hier op het forum, maar dit is gewoon het omgekeerde, eerst gal uitblazen en toch maar blijven overtuigd zijn van zn gelijk....waar er gegarandeerd oplossingen zijn, maar die 3 boxen zullen idd moeten interactief aangesloten zijn, je kan zelfs nog een 4de aansluiten, en 2dehands kan je regelmatig voor 50 euro een box kopen..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

AJA, Got it, van die 3!!!! bakken staan er 2 op diepe slaap(scarlet), die van telenet (ouders) is de nieuwste en standby is redelijk toch enfin dit over energie.
Over dit onderwerp hier en kommas,, als je normaal nadenkt en je neemt een abbonement van 29,40€ op sports betaald 16,90€ kabel tv = 9€ huur digibox en betaald 70€ voor een CI+ module
zou je het toch normaal vinden dat je op tv thuis je abbonemet op tv's kunt bekijken op decoders of modules,,, bij telenet kan dit dus niet of je moet internet of een 2e digibox huren of kopen...vinden jullie dat allemaal normaal? ik niet dus, en die titel is voor mij terecht, komma, komma
Laatst gewijzigd door kaise1 28 nov 2017, 15:30, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Maar wel 4 bakskes om uiteindelijk op 2 TV's te kunnen kijken. Wat een verspilling van energie en middelen.
Eén daarvan is de NIU/versterker welke je vermoedelijk toch nodig hebt als je op één coax vier TV's wil aansluiten.

Maar misschien kan je dan vertellen hoe het zonder kan... met natuurlijk de garantie dat mensen geen CI+ kaartjes onderling gaan uitlenen !
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Maar wel 4 bakskes om uiteindelijk op 2 TV's te kunnen kijken. Wat een verspilling van energie en middelen.
Bij Proximus zijn het er ook al 3. Dus of dat nu zoveel verschil maakt...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

modem heb je nodig om internet ook hé, idd NIU versterker bij telenet extra :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaise1 schreef:bij telenet kan dit dus niet
Misschien moet je eens beginnen met een provider te noemen waar het WEL kan... extra zender pakketten bekijken op meerdere TV's zonder meer kost !
kaise1 schreef:vinden jullie dat allemaal normaal? ik niet dus
Vind je het abnormaal dat een provider tracht misbruik te voorkomen... of moet TN je op je communie zieltje geloven soms ?

Maar nogmaals... vertel eens eerst bij wie het WEL kan.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef: En niemand zal hier ontkennen dat wat Telenet én andere TV providers doen, pure geldklopperij is! Althans dat hoop ik toch...?
Nog zo'n mooie; laten betalen voor 'weergave oproeper' voor de vaste telefoon. Dat is betalen om een uitgeschakelde functie die niets kost aan te zetten.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
kaise1 schreef:bij telenet kan dit dus niet
Misschien moet je eens beginnen met een provider te noemen waar het WEL kan... extra zender pakketten bekijken op meerdere TV's zonder meer kost !
kaise1 schreef:
allé dan je hebt gelijk, 2 digicorders meerkost scarlet 1€ (korting 3€ op decoder) 1€ !!! en je kan al je pakketten bekijken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaise1 schreef:allé dan je hebt gelijk, 2 digicorders meerkost scarlet 1€ (korting 3€ op decoder) 1€ !!! en je kan al je pakketten bekijken
Dus je hebt ook decoders nodig (net zoals bij TN) en hiervoor betaal je ook huur (bij TN kan je ze ook kopen wat uiteindelijk goedkoper is).

Trouwens je 3€ korting is vermoedelijk een tijdelijke promotie want op de Scarlet website staat gewoon 4 € per maand.

Wie ben je nu eigenlijk aan het belachelijk maken met je posts :roll:
Gesloten

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”