Telenet 4 tv's kijken, mogelijk ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
elbe100
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2017, 23:37

Ik heb 3 tv's + 1 beamer in dezelfde ruimte staan.
Ik heb overal coaxaansluiting, per tv en beamer.
Hoe kan ik al de tv's + beamer digitale kwaliteit krijgen ? Kabels trekken is geen optie!
Ik heb ergens gehoord dat je maar 3tv's met een teleneabonn. kan aansluiten (powerlines-digibox) anders werkt vb playsport (voetbal) niet ?
Het geluid zou ook via de installatie moeten kunnen werken. Ik heb een mengpaneel staan die nu via start de digicorder is aangesloten(werkend)
Iemand voor mij een simpele en niet te dure oplossing ?
Ik ben al een paar maanden aan 't zoeken en vragen. De éne zegt het zus, de andere zo ? :-(
Alvast bedankt
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
elbe100 schreef:Ik heb 3 tv's + 1 beamer in dezelfde ruimte staan.
Ik heb overal coaxaansluiting, per tv en beamer.
Hoe kan ik al de tv's + beamer digitale kwaliteit krijgen ? Kabels trekken is geen optie!
Ik heb ergens gehoord dat je maar 3tv's met een teleneabonn. kan aansluiten (powerlines-digibox) anders werkt vb playsport (voetbal) niet ?
Het geluid zou ook via de installatie moeten kunnen werken. Ik heb een mengpaneel staan die nu via start de digicorder is aangesloten(werkend)
Iemand voor mij een simpele en niet te dure oplossing ?
Ik ben al een paar maanden aan 't zoeken en vragen. De éne zegt het zus, de andere zo ? :-(
Alvast bedankt
Ci+ plus ?
En vader , dochter , zoon als tele abbo kunnen ook ci+ plus kopen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Om met een consumenten abonnement op vier tv-toestellen naar Play Sports te kijken, moet je vier Digiboxen hebben die allemaal op dezelfde Telenet-modem zijn aangesloten.
Dat kan via powerlines, eventueel heb je nog een extra netwerkswitch nodig als er te weinig vrije netwerkaansluitingen zijn op de Telenet-modem.


Een andere mogelijkheid is een speciaal professioneel abonnement op Play Sports onder de noemer Digi Plus: https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... digi-plus/
Dan is het mogelijk om grote aantallen tv-toestellen van Play Sports te voorzien zonder aansluiting op een Telenet-modem.
elbe100
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2017, 23:37

Raf, thnx for info.
We hebben drie tv's en één beamer.
We hebben (nu) nog 1 Digicorder die evenwel ver van de beamer en tv's staan. De digicorder is aangesloten op de muziekinstallatie en een splinter die via coax alles analoog verstuurd.
Kan ik met een consumentenabonnement Vier digiboxen bijkopen (met powerline) en mijn digicorder gebruiken om de audio te gebruiken ?
Ik zit dan wel aan vier digiboxen en een digicorder. Dat zijn er dus 5, waarvan we evenwel maar vier gebruike voor digitale tv en 1 voor het audio-gedeelte ? Of weet jij een andere oplossing voor het audio-gedeelte ?
Ik zou graag onder de Vijf tv's blijven om aan het gewone abonnement te kunnen kijken. Een pro-abonnement is +/- €700/jaar + de aankoop van installatie erbij, is mij wat duur.
Ik kijk vol verwachting uit naar je eventuele oplossing :-)
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Voor alle duidelijkheid : die staan in één ruimte? En het geluid komt van één toestel?
Dus als ik het goed begrijp hebben die alle 4 hetzelfde beeld?
Of hoe moeten we dat nu begrijpen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sylvester schreef:Dus als ik het goed begrijp hebben die alle 4 hetzelfde beeld?
Goede vraag, want dan kan je met één Digibox en een DVB-C modulator werken die het signaal van dat ene kanaal via de interne coaxbekabeling verdeelt naar de schermen.

@elbe100 Wil je op de schermen onafhankelijk van elkaar andere tv-pogramma's kunnen bekijken of wil je op alle schermen hetzelfde programma via één centrale Digibox?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

elbe100 schreef:Ik heb ergens gehoord dat je maar 3tv's met een teleneabonn. kan aansluiten (powerlines-digibox) anders werkt vb playsport (voetbal) niet ?
Is het niet beter even TN te contacteren voor er hier bladzijden vol worden geschreven voor iets dat totaal niet correct is.

Ik ken mensen met 6 decoders en dat werkt prima.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

4 digcorders of boxen gemengd kan je max koppelen aan 1 zenderpakket als res klant.
Die 4 digicorders of digiboxen moeten ook alle 4 interactief zijn (een verbinding naar de modem).
Extra boxen of corders kan je natuurlijk hebben staan, maar daar moet je opnieuw voor betalen voor het zenderabo, weer voor max 4 extra.
CI+ als res klant betekent per kaart een extra zender abo betalen, dus 4 keer play sports.
Als busi klant ligt dit anders zoals in de vorige link wordt uitgelegd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je kan idd tot max 4 digiboxen/recorders gaan per abonnement, de CI+ kaartjes zijn een afzonderlijk abonnement per stuk en werken hier dus niet op voor extra pakketten, enkel de basiszenders...je kan idd met powerlines werken..

wat ik gedaan heb is een hdmi splitter na de digibox/recorder, als je er eentje neemt met 4 of 6 of 8 uitgangen, dan kan je elke tv met 1 kabel verbinden, je kan gerust kabels tot 10m kopen en veronderstel gezien de tv's allemaal in je living staan dat de afstand niet veel meer zal zijn...
Voor mn digital audio gebruik ik gewoon ik ofwel ook een hdmi input van de splitter na de digibox of gewoon de digital out van mn tv-toestel.

in mijn situatie heb ik dan ook nog eens een hdmiswitch staan voor de digibox omdat er ook nog een satelietontvanger, appletv, amazon firetv, bluerayplayer en dbv-C receiver zijn aangesloten, de chromecast zit ook op een hdmi ingang van de dolby digital receiver omdat je anders geen dolby digital hebt bij een Chromecast1.

Bij mij zijn zo een 65 inch tv en lcd projector aangesloten en in 2de ruimte nog een 55 inch tv, en alles werkt perfect

ik heb 8 digiboxen, maar heb dan ook 2 telenet lijnen((provisionering), dat is 1 abonnement, maar je kan op max 4 toestellen naar play sport of films kijken, wil je vanaf het 5de toestel ook de bijkomende abonnementen, dan moet je terug bijbetalen voor play, zo werkt het, dat kan dus, zelfs op 1 modem
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenniey schreef:4 digcorders of boxen gemengd kan je max koppelen aan 1 zenderpakket als res klant.
Dit ga ik toch eens navragen bij de persoon met 6 decoders... ik weet in ieder geval dat ze allemaal interactief zijn (en volgens mij hebben ze ook extra zenderpaketten).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

dat is zo, 4 decoders per lijn, en is ook het max aantal decoders dat je kan toevoegen aan een extra pakket zoals playsport of playfilms, voor het basispakket en maakt het niet uit, indertijd had ik de extra HD zenders ook maar gratis op 4 decoders, op de 2de lijn had ik deze ook niet..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
elbe100
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2017, 23:37

raf1 schreef:
Sylvester schreef:Dus als ik het goed begrijp hebben die alle 4 hetzelfde beeld?
Goede vraag, want dan kan je met één Digibox en een DVB-C modulator werken die het signaal van dat ene kanaal via de interne coaxbekabeling verdeelt naar de schermen.

@elbe100 Wil je op de schermen onafhankelijk van elkaar andere tv-pogramma's kunnen bekijken of wil je op alle schermen hetzelfde programma via één centrale Digibox?
Het afzonderlijk kijken, moet niet echt, maar dat mag.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

via een dvb-c modulator heb je natuurlijk behoorlijk wat verlies in kwaliteit, tenzij je een hight tech exemplaar aanschaft, de goedkope versies zijn ook maar gewoon SD, en om dat te gaan projecteren..vandaar de oplossing met de hdmikabel en splitter...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

elbe100 schreef:We hebben (nu) nog 1 Digicorder die evenwel ver van de beamer en tv's staan. De digicorder is aangesloten op de muziekinstallatie en een splinter die via coax alles analoog verstuurd.
elbe100 schreef:Het afzonderlijk kijken, moet niet echt, maar dat mag.
Dan lijkt me de eenvoudigste en goedkoopste oplossing om die éne Digicorder te behouden en de HDMI-uitgang digitaal over coax te versturen met een nieuwe HDMI naar DVB-T/DVB-C-modulator.

De enige voorwaarde is dat je tv's over een DVB-T of DVB-C tuner beschikken en dat je een DVB-C tuner koopt voor je beamer.

Benodigd materiaal:
- HDMI MODULATOR: https://unitrongroup.com/en/products/CA ... /8202.html kost ongeveer 250 euro
- DVB-C tuner als beamer HDMI-ingang heeft: http://edision.de/produkte/terrestrisch ... oton-t265/ kost maximum 50 euro

Tesamen is dat 300 euro materiaal en veel goedkoper dan Telenet hun oplossingen.
elbe100
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2017, 23:37

OP dit ogenblik is alles aangesloten via Coax en werkende. Dus tv's en een beamer. Alles vertrekt via de digicorder, naar verdeelkastje, via versterker naar de tv's + Beamer. MAAAR analoog. Dus kwaliteit is niet 100%. De audio gaat via digibox naar mengpaneel en zo naar de installatie. Alles werkt perfect.
Wat ik nu dus wil is alles DIGITAAL kunnen uitzenden. Het is vooral om het voetbal (playsport) te doen. Alle tv's en beamer staan in één ruimte en dus nieuwe kabels trekken is onmogelijk. Ik zet dit hier opnieuw, omdat het mij niet lukt de mensen die hier met oplossingen komen, te beantwoorden in het vakje van hun antwoord ?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe is je Beamer aangesloten? Via coax? zit er dan een tuner in deze beamer?
elbe100
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2017, 23:37

Via een kabel (misschien ooit gelegd ?) die ingestoken is op de beamer op de ingang (geel) video.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

composiet video dus, geen coax, of 75 ohm coax om kwaliteitsverlies te beperken maar eigenlijk is het gewoon een videosignaal
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

3x Ci+ in tv's en digicorder bij beamer aansluiten.
alles digitaal zonder extra kabels.
Indien dat gaat met je extra pakketten..
elbe100
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2017, 23:37

Ci+ gaat blijkbaar niet met play sport voetbal ?

De tv's zijn van het type : Sony : KDL 40V 5500
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

@charlez: 3x CI+ Play Sports = 3x 18,40 euro/maand bovenop kabelabonnement en dat is te duur
elbe100 schreef:De tv's zijn van het type : Sony : KDL 40V 5500
Oké, die beschikken over een DVB-C tuner en zijn dus compatibel met voorgestelde oplossing indien er coaxkabel tot aan de tv ligt: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p726169
elbe100 schreef:Via een kabel (misschien ooit gelegd ?) die ingestoken is op de beamer op de ingang (geel) video.
Dan zal je best opnieuw contact opnemen met de persoon die de kabels destijds gelegd heeft om grondig te onderzoeken welk type kabels aanwezig zijn.
Anders kunnen we op een forum totaal geen degelijk advies geven.

Eigenlijk moet je het totaalplaatje eens schetsen:
- welk type kabel, welk type tv-toestellen, welk type beamer, welk type Digicorder, welk type versterker, welk type verdeelkastje, etc...

Zonder kennis van de technische benamingen van aansluitingen en kabels stopt het verhaal hier.
Laatst gewijzigd door raf1 22 nov 2017, 15:19, in totaal 3 gewijzigd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

normaal kan je elk type extra abonnement krijgen voor een CI+ kaartje , dus play films en play sports zou moeten gaan, maar per kaartje zal je voorbij de kassa moeten passeren...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

elbe100 schreef:Ci+ gaat blijkbaar niet met play sport voetbal ?

De tv's zijn van het type : Sony : KDL 40V 5500
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-kaartje/
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk dat de TS één digibox heeft met een scart/analoge aansluiting.

Via deze scart gaat de klank naar zijn versterker en het composite video signaal (stekker met pin en gele fiche) eventueel via een versterker/verdeler naar de 3 TV's en 1 beamer.

In zo'n geval zal het niet mogelijk zijn om high definition via de bestaande kabels te verdelen naar de TV's en zal een "goedkope" oplossing moeilijk worden.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

@ charlez de link meld dat je bestaande paketten van je digibox niet kan bekijken met een CI+ kaartje, dat is hetgene wat we hier vertellen he, je kan je extra abonnementen enkel op max 4 digiboxen/digicorders delen, voor elk CI+ kaartke heb je telkens een extra maandelijks abonnement nodig voor Play....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

charlez schreef:3x Ci+ in tv's en digicorder bij beamer aansluiten.
alles digitaal zonder extra kabels.
Indien dat gaat met je extra pakketten..
of 4 digi(boxen)corders
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

raf1 schreef:Benodigd materiaal:
- HDMI MODULATOR: https://unitrongroup.com/en/products/CA ... /8202.html kost ongeveer 250 euro
- DVB-C tuner als beamer HDMI-ingang heeft: http://edision.de/produkte/terrestrisch ... oton-t265/ kost maximum 50 euro

Tesamen is dat 300 euro materiaal en veel goedkoper dan Telenet hun oplossingen.
Hoezo veel goedkoper? Als hij gewoon 3 Digiboxen van Telenet bijkoopt, dan kost dat € 297 en dan heeft hij veel meer mogelijkheden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

nickz schreef:Als hij gewoon 3 Digiboxen van Telenet bijkoopt, dan kost dat € 297 en dan heeft hij veel meer mogelijkheden.
TS wil Play Sports, werkt alleen als Digiboxen interactief zijn. Er is bij de tv-toestellen geen UTP-kabel aanwezig, dus moet de TS in dat geval minstens 6 powerline-adapters aankopen en wellicht nog een netwerkswitch om alle netwerkkabels op een Telenet-modem/router te kunnen verbinden.

Extra mogelijkheden zullen toch niet gebruikt worden.
3 tv's + beamer + geluidsinstallatie in dezelfde ruimte gaat bijna zeker om een horecazaak die voetbal in HD-kwaliteit wil tonen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

.. maar dan gaan er wel auteursrechten moeten betaald worden ook, en dat is dan nog onafhankelijk van dit verhaal..., je kan ook digiboxen huren natuurlijk om de prijs te drukken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

raf1 schreef:TS wil Play Sports, werkt alleen als Digiboxen interactief zijn. Er is bij de tv-toestellen geen UTP-kabel aanwezig, dus moet de TS in dat geval minstens 6 powerline-adapters aankopen en wellicht nog een netwerkswitch om alle netwerkkabels op een Telenet-modem/router te kunnen verbinden.
Daar heb je wel een punt, maar er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid om 4 powerline adapters (en evt. zelfs Digiboxen) tweedehands aan te schaffen. Dat hoeft absoluut niet veel te kosten. Zolang je geen opnames van de Digicorder naar de Digiboxen wil streamen, heb je geen moderne/snelle powerline adapters nodig. Een switch is ook niet nodig. Je hoeft maar één powerline adapter met de modem te verbinden, de overige adapters maken allemaal verbinding met die ene adapter.

Bemerkt dat je voor jouw oplossing ook nog een splitter/versterker nodig hebt om het DVB-C signaal over de 3 tv's en de beamer te verdelen. Zo'n modulator vóór de NIU van Telenet plaatsen is volledig uit den boze.
laroyj schreef:.. maar dan gaan er wel auteursrechten moeten betaald worden ook, en dat is dan nog onafhankelijk van dit verhaal..., je kan ook digiboxen huren natuurlijk om de prijs te drukken...
Waarom zou je meer auteursrechten moeten betalen?
Een Digibox huren is nogal onnozel. De huur is € 4,25 / maand, dus na 24 maanden (de garantieperiode van een aangekocht toestel) heb je al € 102 betaald en kan je verder blijven betalen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

wanneer de playsport uitzendingen "openbaar" zouden vertoond worden, bvb in café, frituur of andere horecazaak of wathever zal sabam en de billijke vergoeding langskomen, dat bedoel ik, dat is nog een meerkost tov dit verhaal, maar in principe zou dit nu ook al het geval moeten zijn...
want als particuleer ga je tosch maar moeilijk 3 tvs en een beamer in je living staan hebben veronderstel ik..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”