Komen ooit de Nederlandse Commerciele zenders nog op de kabel?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gesloten
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Via Canal Digitaal kan je al ruime tijd legaal een abonnement nemen op de Nederlandse commerciele zenders (Rtl4-5-6-7-8 sbs6, Net5,Veronica, Film1...) via satelliet. Maar komen ze ooit nog op de kabel? Ik bedoel: het zijn nederlandse verstaanbare zenders! Eventueel tegen betaling op de kabel? Of blijft Telenet de Nederlandse zenders weren om de vlaamse zenders te beschermen? Ik dacht dat er vrij verkeer van ontvangst was in Europa?

* Sat tv sedert 1994
* Abo Tv Vlaanderen
* Abo Canal digitaal
* Astra19-23-18-Hotbird
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik denk dat je die vraag aan de Nederlandse commerciële zenders moet stellen ipv. aan TV.

Willen zijn uitzendrechten betalen voor België ? En wat met de exclusiviteit van programma's die ze uitzenden ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Telenet weert de commerciële zenders helemaal niet. Het zijn de zenders die zelf geen rechten willen betalen om in België uitgezonden te worden. Wil je echt de NL commerciële zenders: schotel tegen de muur.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Een schotel heb ik al 25 jaar en ik heb ook een abonnement op Canal Digitaal dus ik ontvang de nederlandse zenders , wel tegen een (te) dure prijs nl. 20 euro per maand...

Ik herinner me wel een uitspraak van vroeger bij de komst van VTM dat men er alles ging aan doen om RTL4 van de kabel te weren...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

De Belgische commerciële zenders zijn ook niet in Nederland te ontvangen (tenzij je een TVV abonnement hebt).
  • Het doelpubliek van de Vlaamse commerciële zenders is Vlaanderen
    Het doelpubliek van de Nederlandse commerciële zenders is Nederland
Daar kan Telenet niet veel aan veranderen. Hier wordt niemand van de kabel geweerd :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik dacht dat er vrij verkeer van ontvangst was in Europa?

ja, iemand die van een andere planeet komt zou dat kunnen denken inderdaad :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vrij verkeer van goederen en diensten... van "ontvangst" :eek:

In ieder geval, het is de "zender" die gewoon niet wil dat jij hier kijkt (vrij verkeer of niet) !
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef:De Belgische commerciële zenders zijn ook niet in Nederland te ontvangen (tenzij je een TVV abonnement hebt).
  • Het doelpubliek van de Vlaamse commerciële zenders is Vlaanderen
    Het doelpubliek van de Nederlandse commerciële zenders is Nederland
Daar kan Telenet niet veel aan veranderen. Hier wordt niemand van de kabel geweerd :-) .
Zo is het ongeveer , dit is gewoon om elkaars reclame inkomsten te beschermen . Bij de start van vtm , en ook veronica die de openbare omroep verliet indertijd , zijn dit afspraken gemaakt onderling door de nederlandse en vlaamse kabelaars onder druk van deze omroepen.
Afbeelding
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Dat was misschien 20 jaar geleden zo maar we staan intussen toch een eind verder. Globalisering en EU hebben er toch voor gezorgd dat die reclamemarkten eigenlijk niet meer zo verschillend zijn van elkaar. Als ik een Nederlands reclameblok zie, zie ik vooral bedrijven die bij ons ook reclame maken. Ik noem er maar enkele: Coolblue & Bol.com, Albert Heijn, diverse wasproducten en spulletjes voor onder de douche, ING en Rabobank enz. Ik heb al vaak iets bij Albert Heijn in België gekocht nadat ik op RTL4 zag dat het in 'de bonus' was.

Dat reclame-argument gaat dus volgens mij niet echt meer op en al helemaal niet zoals in 1995 ofzo. Wat je wel ziet is dat we in Vlaanderen veel minder interesse hebben in de NPO bijvoorbeeld. En in NL kijken ze alleen naar Sporza. Dat is erg jammer want het aanbod van de NPO is vaak erg onderscheidend. En als er zelfs geen interesse is in de uitzendingen van de NPO is dat geen trigger voor RTL en SBS om hier op de kabel te komen zitten. Ze verkopen liever hun programma's aan WijfTV en Vitaya, dat is pure winst. In Wallonië kijken ze dus wél naar TF1 met als resultaat dat ze zelfs een geregionaliseerde versie op de kabel hebben. Als de interesse echt breed gedragen zou zijn was RTL4 hier al lang opgenomen in het aanbod.

Vandaag kijk ik nog via de satelliet naar de Nederlandse zenders, als schotel, LNB of Dreambox het begeven zal ik mij wel redden met NL Ziet over VPN. Uiteindelijk vind ik on demand veel flexibeler en interessanter dan lineare zenders. Gelukkig kan je met een Dreambox nog altijd programma's opnemen en op een ander device bekijken, anders was de boel al afgebroken geweest.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

jantje81 schreef:Dat was misschien 20 jaar geleden zo maar we staan intussen toch een eind verder. Globalisering en EU hebben er toch voor gezorgd dat die reclamemarkten eigenlijk niet meer zo verschillend zijn van elkaar. Als ik een Nederlands reclameblok zie, zie ik vooral bedrijven die bij ons ook reclame maken. Ik noem er maar enkele: Coolblue & Bol.com, Albert Heijn, diverse wasproducten en spulletjes voor onder de douche, ING en Rabobank enz. Ik heb al vaak iets bij Albert Heijn in België gekocht nadat ik op RTL4 zag dat het in 'de bonus' was.
Dit gaat net wel op , stel dat ze hier ook op kabel zitten . Dan is het voor edrijven financieel intressanter om bv enkel op de nl SBS reclame te maken en niet meer op de belgische , aja , Het spaart hun een pak geld , en zoals jij zegt , Je koopt ook al omdat je het op de nl reclame blokken ziet .
Afbeelding
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Dan ga je er van uit dat iedereen naar elke zender kijkt. Dat is natuurlijk niet zo. Telenet dat zelfs eigenaar is van SBS Belgium adverteert toch bij Medialaan en bij de VRT. Grote bedrijven willen zoveel mogelijk mensen bereiken en adverteren bij elke zender met een groot bereik.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het gaat helemaal niet over reclame (inkomsten). Alles heeft te maken met auteursrechten. Concreet moeten contracten met filmproducenten opnieuw onderhandeld worden want die gaan een pak duurder worden gezien de grotere afzetmarkt. Dat bij wijze van voorbeeld.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

en ook filmproducenten sportclubs en vele andere hebben het liever zo !!!! Want zei kunnen 2x langs de kassa gaan. Mooiste voorbeeld is fox die zijn eigen tak heeft in vlaanderen. Niet alles is te zien hier wat ze in nederland uitzenden en omgekeerd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Een schotel heb ik al 25 jaar en ik heb ook een abonnement op Canal Digitaal dus ik ontvang de nederlandse zenders , wel tegen een (te) dure prijs nl. 20 euro per maand...
Al eens naar joyne gekeken?
Ook satelliet, ook de Nederlandse commerciële zenders, maar met andere pakketten en prijsstructuur?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:Al eens naar joyne gekeken?
Ook satelliet, ook de Nederlandse commerciële zenders, maar met andere pakketten en prijsstructuur?
Joyne zendt sinds enkele weken het zenderaanbod op de Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost uit. Betekent dat ofwel de schotel gedraaid moet worden ofwel extra schotel erbij met LNB uitgericht op Eutelsat. Persoonlijk zie ik mij dat niet (meer) te doen. Een schotel is niet zomaar op 1-2-3 uitgericht.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Jack Daniels schreef:Het gaat helemaal niet over reclame (inkomsten). Alles heeft te maken met auteursrechten.
Leg dan eens uit waarom de Franse commerciële zenders wel in Wallonië te zien zijn? Die betalen geen auteursrechten?
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Welke commerciële zenders zijn dat dan? Van FR toestanden heb ik niet zoveel verstand.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat ze de NL zenders er eens een jaartje bijzetten en kijken of het interessant genoeg is voor beide partijen?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:Het gaat helemaal niet over reclame (inkomsten). Alles heeft te maken met auteursrechten. Concreet moeten contracten met filmproducenten opnieuw onderhandeld worden want die gaan een pak duurder worden gezien de grotere afzetmarkt. Dat bij wijze van voorbeeld.
Toch wel , het was en is nog steeds een gentleman's akkoord tussen de zenders en kabelaars , al sinds eind jaren 80 toen veronica de NOS verliet en vtm starte . Wat waren veel vlamingen toen tlur gesteld dat ze nietmeer naar de pin-up club konden kijken .
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:
boulder schreef:Al eens naar joyne gekeken?
Ook satelliet, ook de Nederlandse commerciële zenders, maar met andere pakketten en prijsstructuur?
Joyne zendt sinds enkele weken het zenderaanbod op de Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost uit. Betekent dat ofwel de schotel gedraaid moet worden ofwel extra schotel erbij met LNB uitgericht op Eutelsat. Persoonlijk zie ik mij dat niet (meer) te doen. Een schotel is niet zomaar op 1-2-3 uitgericht.
Dat snap ik, maar ik had het op de originele schrijver van dit forumtopic.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan mis zijn maar ik denk ook niet dat TS staat te springen om zijn schotel opnieuw uit te richten. Niks vervelender dan dat.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Ik kan mis zijn maar ik denk ook niet dat TS staat te springen om zijn schotel opnieuw uit te richten. Niks vervelender dan dat.
Hangt ervan af welke installatie je hebt, natuurlijk.
Sommige mensen hebben een schotel met motor, anderen één met meerdere vaste posities, en dan kan het zijn dat die er al opzitten.

Maar als ik het topic zie dan denk ik dat de originele poster eigenlijk geen vraag heeft, maar gewoon wat sluikreclame wil maken.
Het heeft immers niets met internet te maken, en het originele bericht lijkt sterk op dat van digiboy40 (zie : https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=103&t=49492)
Digiboy40 schreef:Eindelijk na 20 jaar wachten nu officieel een abonnement te nemen op de Nederlandse Commerciele zenders in Belgie via Canal Digitaal.
Bij je Sat-verdeler kan je meer info krijgen voor een abonnement op de Nederlandse zenders in Belgie. Je moet dus nietmeer verplicht een Nederlands thuisadres hebben.

Ik verwacht niet dat de zenders ooit in Belgie op de kabel zullen komen, zelfs niet met extra betaling. (concurrentie voor vtm......)
En in een ander bericht in datzelfde topic schrijft Digiboy40 :
Digiboy40 schreef:* Sat-Tv sedert 1994
* Tv Vlaanderen abonnee sedert 2006
Tiens, tiens, en wat lezen we in het eerste bericht in dit topic van satellitetv (een nieuw profiel, gemaakt op 20/11 met maar een paar berichtjes...) ?
satellitetv schreef:* Sat tv sedert 1994
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Best slotje op dit topic dan. Kwestie van verdere forum vervuiling te vermijden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Inderdaad, en als ik eens in dit onderdeel rondneus, staan er toch wel veel topics die totaal niets met Telenet internet, maar alles met TV te maken hebben, waar nochtans een apart forumonderdeel voor bestaat.

[Mod] Akkoord, topic verplaatst
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om onderwerp te sluiten: zinloze discussie, gestart door een gebruiker die 2 nicknames heeft (tegen de regels)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gesloten

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”