Pagina 2 van 2
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 07 jan 2018, 10:38
door boonpwnz
@ goztow ik had vroeger een leerkracht die altijd de promo's van Telenet en Proximus volgde. Dus switcht enorm veel van provider.
blijkbaar is dat klantenbinding
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 07 jan 2018, 10:54
door Goztow
Ik heb daar geen probleem mee. Hij heeft uiteraard groot gelijk. Ik heb echter een belangrijke WAF te respecteren, daarom verander ik niet.
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 07 jan 2018, 11:25
door philippe_d
fvhbrugge schreef:Voor Studio 100 is exclusiviteit ook heel dom want zo verliezen ze 50% van hun bereik en dus hebben ze minder verkoopnaa' merchandise.
Héél dom?
Ik denk niet dat je het management van Studio 100 domheid kan verwijten, als je ziet welk imperium het bedrijf in korte tijd heeft opgebouwd. Je mag er zeker van zijn dat iedere beslissing die ze nemen wel overwogen is
.
Merchandising inkomsten zullen niet alleen komen van die ene Studio 100 zender?
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 07 jan 2018, 11:48
door woutervh
Toch is het een stap die ik ook niet snap. Er zal wel iets achter zitten, maar heb er het raden naar wat... Of px moet belachelijk veel geld op tafel gelegd hebben. Hier is het in ieder geval een gemis voor de kindjes. Maar daarom veranderen, naaah
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 07 jan 2018, 14:52
door ITnetadmin
Tja, ik ben en blijf anti-exclusiviteitscontracten; ik vind nog altijd dat providers neutraal moeten zijn, ook bij tv, en concurreren op basis van prijs en service, niet op basis van "wij hebben deze of gene zenders".
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 07 jan 2018, 14:57
door wied
in duopolie-land is concurreren op basis van prijs onbestaande! Dus verzinnen zij iets anders
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 07 jan 2018, 15:44
door satsurfer
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/22 ... tnerschap/
36"
CEO Hans Bourlon:
"Proximus is heel nationaal actief en wij hebben veel ambitie in het Franstalige landsgedeelte en dat is iets wat Proximus ons kan bieden"
is wel zo dat Proximus veel grotere dekking heeft dan VOO.
Re: Geen Studio 100 meer voor abonnees van Telenet
Geplaatst: 08 jan 2018, 08:13
door MClaeys
fvhbrugge schreef:Voor Studio 100 is exclusiviteit ook heel dom want zo verliezen ze 50% van hun bereik en dus hebben ze minder verkoop naar merchandise.
Die eerste "50%" (ik ken de verhouding Telenet/Belgacom niet) heeft het jaren gehad, dus die kennen de merchandise, nu is die andere "50%" dus aan de beurt
. Ik denk niet dat ze slechter af zijn met die exclusieve deal, hun programma's komen ook op andere zenders, de kinderen van men neef en schoonbroer kennen allemaal de Studio 100 programma's en die hebben nochtans altijd ProximusTv gehad. De merchandisemolen maalt dus ook zonder zender
.
woutervh schreef:Toch is het een stap die ik ook niet snap. Er zal wel iets achter zitten, maar heb er het raden naar wat...
Ik snap niet als een zender exclusief is aan Telenet dat er niks aan de hand is maar als die zender voor Proximus kiest is er meer aan de hand en klopt er iets niet
Ik denk niet dat er meer aan de hand is dan "Proximus kwam met meer geld over de brug" en zoals hierboven al staat, de focus naar Franstalig België. Volgens de zenderlijst hebben ze dan ook zowel een Franstalige zender en een Nederlandstalige (148 en 155). En 2 zenders in een kids pack, dus waar (waarschijnlijk) voor bijbetaald moet worden.
Code: Selecteer alles
All Kids nl :
Studio 100 GO Pass NL + Kids Channels NL + Disney op aanvraag
Ik heb het niet zo voor exclusieve zenders, uiteindelijk pusht het mensen gewoon naar downloaden denk ik omdat ze niet van provider kunnen of willen veranderen. Zelfde met voetbalrechten, ongelofelijk hoeveel mensen in men omgeving gewoon die rechten volgen. Niet verbazend dus dat die zoveel opbrengen.