CI+ kaartje bestellen

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 17 Aug 2017, 21:18

Iemand een idee hoe je bij Telenet een CI+ kaartje online kan bestellen ?

Volgens hun helpdesk was dit niet mogelijk... echter ik dacht dat je het anders niet kon terug brengen als het niet werkte ?

De enige methode dat ik het in m'n winkelkarretje krijg is inclusief een kabelabonnement.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 17 Aug 2017, 21:24

1) https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/
2) ANDERE HARDWARE?
3) TV met een kaartje: Toevoegen

Dat kabelabonnement betaal je uiteraard niet dubbel als je dat al hebt op je adres. De CI+ module moet je wel zelf gaan afhalen bij een Telenet Center, maar als je deze online had besteld, dan gebeurt de afrekening via je factuur.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 17 Aug 2017, 22:50

Die methode had ik ook gevonden... maar TN administratie en dubbelen dingen :?

Bababa
Pro Member
Pro Member
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 Jul 2014
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor Bababa » 18 Aug 2017, 09:02

2ehands kopen kan ook helpen
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1424
Lid geworden op: 25 Sep 2007
Locatie: Berlare (O-Vl)
Bedankt: 89 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor MarkDM » 18 Aug 2017, 09:04

Telefonisch of online activeren gaat niet meer.
Hier mijn vervelende ervaring:
Ik kocht online een digicorder in een winkel van de Excellent keten (gelukkig niet ver af). Na installatie begon die automatisch te activeren. Melding: "60 minuten wachten, daarna indien nodig nr ... bellen".
Telenet gebeld. Je moet met de digicorder, je klantnr (factuur) en je identiteitskaart fysisch naar een Telenet shop of naar de Excellent winkel. Voor de security.
Grappig, want toen ik belde zag ze mijn gsm-nr. Ze wist onmiddellijk mijn naam en klantnr. Die moest ik niet geven. Maar activeren kan niet "want iedereen kan hier bellen in uw naam".

In de Excellent-winkel kreeg ik de commentaar: "Dit is de eerste digicorder die wij verkopen. Iedereen gaat toch naar de Telenet-shop om dat te huren ! Dan krijg je elke 3 jaar een nieuwe. Waarom koop jij dat ?
Voip: Edpnet/Voiptiger/Weepee met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra/Dvb-t op Xtrend met Open-Pli

Bababa
Pro Member
Pro Member
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 Jul 2014
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor Bababa » 18 Aug 2017, 09:22

MarkDM schreef:Telefonisch of online activeren gaat niet meer.

Klopt niet en doet hier niets ter zake want het gaat over Telenet met een kaartje.
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 18 Aug 2017, 09:40

MarkDM schreef:In de Excellent-winkel kreeg ik de commentaar: "Dit is de eerste digicorder die wij verkopen. Iedereen gaat toch naar de Telenet-shop om dat te huren ! Dan krijg je elke 3 jaar een nieuwe. Waarom koop jij dat ?

Dat was ook geen groot licht die daar werkte zeker? Vragen waarom een klant zo gek is (volgens hem) om een product bij hen te kopen...
Misschien omdat 3 jaar huren aan het huidige tarief al € 324 kost en kopen maar € 249? En omdat je om een huurmodel om te ruilen naar een nieuw model ook nog eens € 25 omruilkosten moet betalen? En ook omdat je het oude model dan nog voor een tweede tv kan gebruiken of tweedehands verkopen, terwijl je een huurmodel moet teruggeven?

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 19 Aug 2017, 22:24

Ondertussen een kaartje gaan halen in een TN shop en het werkt prima (ondanks dat de TV niet in TN z'n lijst staat).

Volgens de shop was het trouwens geen probleem om het terug te brengen moest het niet werken.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 20 Aug 2017, 09:06

Ondersteunt de tv ook 'snel zoeken' waarbij in één keer de volledige zenderlijst wordt ingeladen met de nummering van Telenet? Blijft deze automatisch up-to-date in geval er zenders wegvallen, bijkomen of frequenties wijzigen? Dat zijn ook vereisten voor de compatibiliteitslijst.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 20 Aug 2017, 12:19

Niet echt getest... in heb een auto scan laten doen (duurde wel even) al heb ik de indruk dat ik ergens een MUX mis (Radio Nostalgie is er niet).

Heeft er trouwens iemand een lijst met de verschillende MUX'en... dan zou duidelijker moeten zijn wat ik nog mis (al valt me niets op) ?

Het ordenen heb ik manueel gedaan... heb dus niet echt geëxperimenteerd met de mogelijkheden (TV Gids heb ik trouwens wel).

Het is een Samsung UE32C4000 (ook nooit een nieuwe firmware op gezet) welke bij Ziggo trouwens wel in de lijst staat.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 20 Aug 2017, 12:49

Ik heb hier geen volledige lijst van alle multiplexen, maar ik weet wel dat Telenet enkele afwijkende frequenties gebruikt, die enkele MHz verschillen van de standaard kabelkanalen. Bij zo'n auto scan worden meestal enkel de standaard kanalen afgelopen en worden die zenders dus niet gevonden. Ik heb het net even nagekeken en Radio Nostalgie zit als enige radiozender op zo'n afwijkende frequentie: 128 MHz, tussen kanaal S3 (122 MHz) en S4 (130 MHz) in, samen met deze 17 TV-zenders:

  • 2M Monde
  • Euronews
  • Al Jazeera Eng.
  • Play Sports HD8
  • R. Contact Vision
  • Disney JR
  • Penthouse HD2
  • evenaar
  • VOX
  • TVP Polonia
  • Fashion TV
  • JimJamTV
  • E! Ent
  • Mezzo TV
  • Extreme
  • Food
  • History TV
Dit is dan ook de reden dat je tv niet op de lijst van Telenet staat. De "geschikte" tv's laden automatisch de volledige zenderlijst met de standaardnummering in via één frequentie (322 MHz) en houden deze ook up-to-date.

EDIT: 120 MHz is ook zo'n afwijkende frequentie, tussen kanaal S2 (114 MHz) en S3 (122 MHz), en bevat volgende 14 TV-zenders:

  • Play Sports Golf
  • n-tv
  • ShortsTV
  • Play Sports HD6
  • SundanceTV FR
  • Play Sports HD7
  • France 4
  • France 5
  • France O
  • CGTN
  • Play Sports HD5
  • NickMusic
  • VH1 music
  • MTV Rock
en 18 radiozenders:

  • France Musique
  • France Culture
  • France Inter
  • RFI
  • BBC Radio 1
  • BBC Radio 2
  • BBC Radio 3
  • BBC World Service
  • NPO Radio 1
  • NPO Radio 2
  • NPO 3FM
  • NPO Radio 4
  • 1LIVE
  • WDR 2
  • WDR 3
  • WDR 4
  • WDR 5
  • ZEN

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 20 Aug 2017, 13:09

VOX, E!, Food, ... zijn inderdaad zenders die ik ook niet meteen zag (al heeft de persoon er ook niet echt nood aan).

Ik ga nog wel eens kijken of ik ze alsnog niet kan inladen.

Fritz.B
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 Aug 2017
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor Fritz.B » 20 Aug 2017, 14:59

r2504 schreef:
Volgens de shop was het trouwens geen probleem om het terug te brengen moest het niet werken.


Heeft iemand daar al effectief ervaring mee?

Want tussen de beweringen van de shop en de daadwerkelijke medewerking van telenet heb ik al slechte ervaring...

Hier ook een tv die niet in de lijst staat, maar ik kijk nu nog analoog omdat ik geen zin heb in helpdeskdiscussies

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 20 Aug 2017, 15:08

Als je tv niet wordt ondersteund, dan kan je natuurlijk ook gewoon € 30 meer betalen voor een Digibox en als die ook op de Telenet-modem* is aangesloten dan heb je de volgende voordelen:
- tv-gids van twee weken in plaats van twee dagen
- video on demand (tv-programma's, series en films)
- mogelijkheid om opnames te programmeren en bekijken als er ook een Digicorder in huis staat
- mogelijkheid om betaalpakketten te delen met andere Digiboxen en Digicorder in huis
Eventuele nadelen:
- twee afstandsbedieningen (maar met die van de Digibox kan je ook het volume van je tv regelen)
- iets hoger stroomverbruik

* Het is niet nodig om een internet- en/of telefoonabonnement bij Telenet te hebben om een modem te krijgen voor interactieve digitale tv.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 20 Aug 2017, 16:23

nickz schreef:Als je tv niet wordt ondersteund


Het probleem is dat TN niet aangeeft voor welke TV's er geen ondersteuning is...

Telenet schreef:Andere tv-toestellen konden in onze uitgebreide testen geen optimale werking van TV met een kaartje garanderen.
Daarom hebben we ze niet opgenomen in de lijst van geschikte tv-toestellen.


Net die lijst is belangrijk... :bang:

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2154
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor petrol242 » 20 Aug 2017, 16:39

r2504 schreef:Ondertussen een kaartje gaan halen in een TN shop en het werkt prima (ondanks dat de TV niet in TN z'n lijst staat).

Volgens de shop was het trouwens geen probleem om het terug te brengen moest het niet werken.


Je kan ze inderdaad terug brengen als het niet werkt, zoas ik heb gedaan destijds. Vanaf je ze activeert echter gaat dat spijtig genoeg niet meer. Gelukkig werkt ze bij jou wel.

Edit :
r2504 schreef:Net die lijst is belangrijk... :bang:

Voor jou als consument, niet voor Telenet want het zal ze worst wezen :smash2:

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 20 Aug 2017, 20:31

nickz schreef:Ik heb het net even nagekeken en Radio Nostalgie zit als enige radiozender op zo'n afwijkende frequentie: 128 MHz, tussen kanaal S3 (122 MHz) en S4 (130 MHz) in, samen met deze 17 TV-zenders.
EDIT: 120 MHz is ook zo'n afwijkende frequentie, tussen kanaal S2 (114 MHz) en S3 (122 MHz), en bevat volgende 14 TV-zenders:


Bedankt voor beide frequenties... ik heb er zonet een manuele scan op gedaan en kreeg in totaal nog eens 53 zenders erbij.

petrol242 schreef:Je kan ze inderdaad terug brengen als het niet werkt, zoas ik heb gedaan destijds. Vanaf je ze activeert echter gaat dat spijtig genoeg niet meer. Gelukkig werkt ze bij jou wel.


Is het kaartje niet reeds geactiveerd in de winkel... of bedoel je de activatie na een half uurtje ? Nu ja, zonder activatie kan je moeilijk weten of het werkt tenzij het insteken reeds een foutmelding zou geven.

petrol242 schreef:Voor jou als consument, niet voor Telenet want het zal ze worst wezen :smash2:


Toch steeds die complot theorieën... Telenet heeft heus niets aan een gefrustreerde klant hoor !

fendtje
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 04 Jan 2007
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor fendtje » 20 Aug 2017, 21:15

Het ordenen heb ik manueel gedaan... heb dus niet echt geëxperimenteerd met de mogelijkheden (TV Gids heb ik trouwens wel).

Het is een Samsung UE32C4000 (ook nooit een nieuwe firmware op gezet) welke bij Ziggo trouwens wel in de lijst staat.[/quote]

Nu een auto scan werkt perfect op een samsung. ( volgens de help desk kan het niet)
Wel manueel die 322000 ingeven
wel manueel de symbool rate
wel manueel de id enz.
waar in menu ziggo staat als provider selecteren , op ziggo klikken , op andere klikken en alles volgens het telenet doosje manueel ingeven.
En alles staat in de telenet volgorde.
daarna scan.

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2154
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor petrol242 » 20 Aug 2017, 23:46

r2504 schreef:Is het kaartje niet reeds geactiveerd in de winkel... of bedoel je de activatie na een half uurtje ? Nu ja, zonder activatie kan je moeilijk weten of het werkt tenzij het insteken reeds een foutmelding zou geven.


Nee, ongeactiveerd mee gekregen en het intern nummer om ze zelf alsnog te activeren. Ik had er wel expliciet naar gevraagd. Ik had zo'n gevoel, en bij activatie is het definitief hé. En terecht bleek achteraf. Toen ik de zenders wou inscannen, bleek ik geen DVB-C, maar een DVB-T tuner te hebben, ondanks de specs vermeld in de handleiding van mijn TV. Gelukkig was dus de kaart nog niet geactiveerd en kon ik ze terug binnen brengen.

Toch steeds die complot theorieën... Telenet heeft heus niets aan een gefrustreerde klant hoor !

Nog nooit over ironie gehoord r2504?
Maar als je het dan toch serieus wil nemen... Als ze geen gefrustreerde klanten zouden willen hebben, zouden ze niet zo moeilijk doen over een kaart die niet werkt in een TV of kunnen ze perfect een testkaartje "uitlenen" of zo. Het zou zo wel veel frustratie weg nemen. Maar dat doen ze natuurlijk niet, want het kan ze geen bal schelen als ze de klant met een onbruikbare kaart+module laten zitten als de TV niet compatibel is. Eigen schuld dikke bult ga je natuurlijk zeggen? Hoewel velen het er toch precies op wagen hé.
Die oh zo belangrijke lijst is trouwens zo incompleet omdat ze daar de tijd niet in willen steken, want dat kost geld en moeite om door dat bos van aanbod, de bomen nog te zien.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 21 Aug 2017, 11:41

petrol242 schreef:Gelukkig was dus de kaart nog niet geactiveerd en kon ik ze terug binnen brengen.


Aangezien het werkt kan ik niet beamen of het onmogelijk was ze terug binnen te leveren.

petrol242 schreef:zouden ze niet zo moeilijk doen over een kaart die niet werkt in een TV


Geen idee of ze dat doen... heb het niet moeten gebruiken.

petrol242 schreef:of kunnen ze perfect een testkaartje "uitlenen" of zo


Die houding kan ik wel begrijpen... sommige mensen begrijpen namelijk niet wat "uitlenen" is en zouden de kaartjes niet terugbrengen wat voor veel meer ellende en administratie zorgt. Het handigste is dus ervan uitgaan dat het wel werkt en het kaartje meteen registreren op de klant... moest het niet werken gewoon laten terugbrengen.

petrol242 schreef:Eigen schuld dikke bult ga je natuurlijk zeggen? Hoewel velen het er toch precies op wagen hé.


Ik kreeg de bevestiging van de shop dat ik het kon terugbrengen... tenzij het leugenaars zouden zijn ?

petrol242 schreef:Die oh zo belangrijke lijst is trouwens zo incompleet omdat ze daar de tijd niet in willen steken, want dat kost geld en moeite om door dat bos van aanbod, de bomen nog te zien.


Is er op UB eens geen poging geweest zo'n lijst op te bouwen ? Ik zie trouwens ook niet in hoe TN zelf zo'n lijst kan opbouwen... ze kunnen moeilijk honderden TV's testen... dit is typisch iets waarvoor je community input nodig hebt (met extra details zoals firmware versie en eventueel commentaar).

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4009
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1349 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor raf1 » 21 Aug 2017, 12:05

r2504 schreef:Telenet heeft heus niets aan een gefrustreerde klant hoor !

Zuivere Telenet-marketing: gefrustreerde CI+-klant wordt alsnog Digicorder-klant met regelmatige video-on-demand-inkomsten. Upselling door frustratie werkt!

(Dezelfde techniek werd toegepast bij analoge klanten: zenderaanbod met 20% verminderen ==> gefrustreerde klanten ==> explosie van Digicorder-klanten)

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 21 Aug 2017, 12:08

Van iemand die continue beide providers bashed kan je natuurlijk dergelijke comment verwachten :roll:

PS1. In mijn 15 jaar TN klant heb ik nog nooit betalende VOD gebruikt... zelfs al heb ik twee decoders !
PS2. Het analoge aanbod zal nog verder verminderen... maar ja, dat is natuurlijk om klanten te pesten :roll:
PS3. Stop je ooit met jezelf belachelijk te maken met dergelijke comments ?

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor WalterB1 » 21 Aug 2017, 12:32

TV meebrengen naar de winkel om het daar ter plaatse te testen is ook een piste. Niet evident maar niet onmogelijk zolang het geen monster van een TV is.

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1293
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 137 keer
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor MaT » 21 Aug 2017, 13:55

Sorry WalterB1, maar ik ga niet met een grote/zware/lompe TV van honderden euro's sleuren omdat een telenet shop/medewerker niet klantvriendelijk ingesteld is. :bang: Raakt de TV beschadigd of defect door de onnodige verhuis dan is dat ook voor eigen rekening natuurlijk.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Fritz.B
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 Aug 2017
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor Fritz.B » 21 Aug 2017, 14:01

nickz schreef:Als je tv niet wordt ondersteund, dan kan je natuurlijk ook gewoon € 30 meer betalen voor een Digibox


Of ik kan ook gewoon analoog blijven kijken, als men geen moeite wilt doen voor een CI+ kaart duidelijk retourneerbaar te maken.

En als ze analoog afschaffen, is Stievie hopelijk een goed werkend alternatief

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor WalterB1 » 21 Aug 2017, 14:14

... tegenwoordig, als dat zo'n moderne tv is, kan je daar een USB-harde schijf aan hangen en dan kan je ook de analoge kabel live pauzeren en eenvoudig zaken opnemen. Dat maakt het verschil met digitale tv een stuk kleiner.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 21 Aug 2017, 14:31

MaT schreef:Sorry WalterB1, maar ik ga niet met een grote/zware/lompe TV van honderden euro's sleuren


Dit lijkt me inderdaar ook een stap te ver.

MaT schreef:omdat een telenet shop/medewerker niet klantvriendelijk ingesteld is


Bij mij was TN/hij dat wel... ik heb dus de indruk dat er weer een aantal mensen animo aan het maken zijn over iets waar ze totaal geen ervaring mee hebben (of om het anders te verwoorden, een provider aan het bashen zijn).

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2154
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor petrol242 » 21 Aug 2017, 15:12

r2504 schreef:Ik kreeg de bevestiging van de shop dat ik het kon terugbrengen... tenzij het leugenaars zouden zijn ?


Toen ik mijn kaartje+module ging halen in een TN center hebben ze heel duidelijk gezegd dat het niet retourneerbaar is als de kaart geactiveerd is. Dat staat trouwens ook zo op de website. We zullen het bij onwetendheid houden?
Bijlagen
Schermafdruk van 2017-08-21 15-11-18.png

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 21 Aug 2017, 15:22

WalterB1 schreef:... tegenwoordig, als dat zo'n moderne tv is, kan je daar een USB-harde schijf aan hangen en dan kan je ook de analoge kabel live pauzeren en eenvoudig zaken opnemen. Dat maakt het verschil met digitale tv een stuk kleiner.

Mijn tv kan dat, maar enkel voor digitale uitzendingen (DVB-T/DVB-C/DVB-S2), geen analoge tv. Verschil tussen digitale HD-tv en analoge tv blijft trouwens zeer groot, tenzij je een ernstige oogproblemen hebt of een mini-tv waar je meters vandaan zit...

@r2504: heb je al geprobeerd of de oplossing van fendtje werkt?
Ziggo selecteren, dan 'andere' kiezen en alle gegevens manueel ingeven:
• Netwerk-ID (kies de gegevens voor je regio)
Vlaanderen: 22
Brussel: 12
• Frequentie: 322000 kHz of 322 MHz
• Modulatie: 256 QAM
• Symbool ratio: 6.875
Zo zou je dan misschien toch de volledige zenderlijst met standaardnummering snel kunnen inladen.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 21 Aug 2017, 15:28

Op dezelfde pagina staat eveneens...

Kocht je je CI+ module online of telefonisch, maar wil je hem later toch terugbrengen? Dan kan je dat tot 14 dagen na de aankoop.
•Breng je CI+ module terug naar het Telenet-winkelpunt waar je hem ophaalde.
•Je krijgt het aankoopbedrag volledig terug via je volgende Telenet-aanrekening.


Het probleem is echter dat ik er niet in lukte ze online of telefonisch aan te schaffen (vandaar deze thread trouwens).

Verder kan ik alléén zeggen dat de verkoper die ik sprak er geen probleem uit maakte het kaartje terug te nemen... bij andere verkopers zal dit misschien anders zijn en dat is dan een spijtige zaak (waar we nog tien pagina's over kunnen volschrijven). Een goede raad is het dus zeker na te vragen als je TV niet vermeld is.

nickz schreef:@r2504: heb je al geprobeerd of de oplossing van fendtje werkt?
Ziggo selecteren, dan 'andere' kiezen en alle gegevens manueel ingeven:


Ik dacht dat ik enkel het land moest ingeven (al twijfel ik daar nu zelfs aan)... een lijst met providers heb ik dus zeker niet gezien.

Ik herinner me wel dat ik "22" moest ingeven (had per ongeluk namelijk iets te snel op OK gedrukt met als gevolg een leeg Network-id waarop hij met de melding kwam dat ik "12 Brussel" of "22 Vlaanderen" moest ingeven), waarna hij begon met de automatische scan.

Moest het mijn eigen TV zijn zou ik het wel eens kunnen testen... maar de mensen zijn nu tevreden zoals het is.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 21 Aug 2017, 15:39

r2504 schreef:had per ongeluk namelijk iets te snel op OK gedrukt met als gevolg een leeg Network-id waarop hij met de melding kwam dat ik "12 Brussel" of "22 Vlaanderen" moest ingeven

Dan zou ik denken dat hij toch ondersteuning biedt om de zenderlijst van Telenet in te laden. Vreemd dat alles dan door elkaar stond en sommige zenders ontbraken.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 21 Aug 2017, 15:48

Het door elkaar staan heeft eerder te maken met het feit dat ik per ongeluk de optie "Sorteren" had geselecteerd (met het idee dat ik de volgorde dan zou kunnen aanpassen). In realiteit betekende de optie echter dat hij alle zenders alfabetisch op naam plaatste :?

De handleiding van de TV zegt trouwens heel weinig over het CI+ gebeuren... ergens is er sprake van het CI-menu op te roepen maar ik zou niet weten hoe ? De firmware van de TV ga ik nog wel eens controleren... alhoewel, if it ain't broken, don't fix it.

Het automatisch scannen (over gans de band) had dan weer duidelijk een probleem met de niet-standaard frequenties... geen idee of dit anders zou zijn door puur op 322 MHz te laten scannen.

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1293
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 137 keer
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor MaT » 21 Aug 2017, 16:25

r2504 schreef:Bij mij was TN/hij dat wel... ik heb dus de indruk dat er weer een aantal mensen animo aan het maken zijn over iets waar ze totaal geen ervaring mee hebben (of om het anders te verwoorden, een provider aan het bashen zijn).

Ik heb al meer dan 1 kaartje gekocht hoor en mijn ervaring is hetzelfde als wat de meesten hier zeggen.
Men probeert eerst te upsellen naar een digibox/corder:
-"Je kan niet opnemen met een kaartje meneer".
-"Je kan geen VOD doen met een kaartje meneer".
-...
Doorsta je die proef dan probeert men je bang te maken van het kaartje:
-"Als het niet werkt bent u uw €69 kwijt he meneer want wij nemen het niet terug".
-"Testen kan niet meneer, u koopt het of u koopt het niet".

Jouw ervaring is meer uitzondering op de regel. Je voelt duidelijk aan dat van producten die niet de mainstream zijn (digibox/corder) de bereidwilligheid en kennis van de medewerkers veel lager zijn.
Het feit dat je geen kaartje kon selecteren zonder abonnement is alleen maar verwarrend en niet klantvriendelijk.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor nickz » 21 Aug 2017, 16:31

Heel goed dat ze de mensen degelijk informeren over de beperkingen van de CI+ module, zodat ze er achteraf niet over moeten komen klagen!

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1293
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 137 keer
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor MaT » 21 Aug 2017, 16:43

Er is een groot verschil tussen informeren en mensen het gevoel proberen aan te praten dat ze iets gaan missen met een kaartje. En wat ze zeggen klopt dan ook niets eens 100%. Je kan wel opnemen met een kaartje als je TV dit ondersteunt.

En het meest perverse is dan nog dat ze zelf die beperkingen in stand houden om hun eigen ecosysteem niet te schaden.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

fendtje
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 04 Jan 2007
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor fendtje » 21 Aug 2017, 19:35

nickz schreef:
WalterB1 schreef:... tegenwoordig, als dat zo'n moderne tv is, kan je daar een USB-harde schijf aan hangen en dan kan je ook de analoge kabel live pauzeren en eenvoudig zaken opnemen. Dat maakt het verschil met digitale tv een stuk kleiner.

Mijn tv kan dat, maar enkel voor digitale uitzendingen (DVB-T/DVB-C/DVB-S2), geen analoge tv. Verschil tussen digitale HD-tv en analoge tv blijft trouwens zeer groot, tenzij je een ernstige oogproblemen hebt of een mini-tv waar je meters vandaan zit...

@r2504: heb je al geprobeerd of de oplossing van fendtje werkt?
Ziggo selecteren, dan 'andere' kiezen en alle gegevens manueel ingeven:
• Netwerk-ID (kies de gegevens voor je regio)
Vlaanderen: 22
Brussel: 12
• Frequentie: 322000 kHz of 322 MHz
• Modulatie: 256 QAM
• Symbool ratio: 6.875
Zo zou je dan misschien toch de volledige zenderlijst met standaardnummering snel kunnen inladen.


Men kan bovenstaande gebruiken en vtm staat op 1 vrt op 2
De andere methode staat vtm dacht ik op 44.
en er is ook nog een ander alternatief een Sab Triple Hd ( 90 € aankoop)
triple reciever kabel , sat , dvb 2.
is maar ter info

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 21 Aug 2017, 21:38

MaT schreef:Men probeert eerst te upsellen naar een digibox/corder:
-"Je kan niet opnemen met een kaartje meneer".
-"Je kan geen VOD doen met een kaartje meneer".
-...


Ben je ooit al een ijskast, auto, grasmachine, ... gaan kopen ? Wel dat is identiek hetzelfde... wat begrijp jij eigenlijk niet aan "commercieel" bedrijf ?

MaT schreef:Doorsta je die proef dan probeert men je bang te maken van het kaartje:
-"Als het niet werkt bent u uw €69 kwijt he meneer want wij nemen het niet terug".
-"Testen kan niet meneer, u koopt het of u koopt het niet".


Ik kan zo wel enkele zaken opnoemen die je ook "extended" garantie proberen te verkopen... want meneer, het gaat nogal defect hoor !

MaT schreef:Het feit dat je geen kaartje kon selecteren zonder abonnement is alleen maar verwarrend en niet klantvriendelijk.


Volledig akkoord... zeker na het aanmelden aangezien men dat perfect zie dat je reeds digitale TV hebt !

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1293
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 137 keer
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor MaT » 21 Aug 2017, 22:07

r2504 schreef:Ben je ooit al een ijskast, auto, grasmachine, ... gaan kopen ? Wel dat is identiek hetzelfde... wat begrijp jij eigenlijk niet aan "commercieel" bedrijf ?

Een bakker moet ook geld verdienen, maar als die voortdurend zeurt of je niet liever een groot bruin wil als je om een klein bruin vraagt dan ga je misschien toch eens een andere bakker zoeken.

Proberen upsellen is niet altijd gepast. Dat je een commercieel bedrijf bent praat nog niet alles goed.

r2504 schreef:Ik kan zo wel enkele zaken opnoemen die je ook "extended" garantie proberen te verkopen... want meneer, het gaat nogal defect hoor !

En vind je dat dik OK? Of is dat toch vervelend voor uzelf en een schandalige praktijk als het een veel te dure verzekering betreft voor hetgeen het dekt, die aangesmeert word aan mensen die niet de kennis hebben om goed in te schatten wat dat inhoud?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28641
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1878 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor r2504 » 22 Aug 2017, 08:29

MaT schreef:maar als die voortdurend zeurt


Bellen ze jou constant op of zo... ik hoor TN nooit. Ben jij trouwens wel klant... of is dit je standaard bashing ?

MaT schreef:En vind je dat dik OK? Of is dat toch vervelend voor uzelf en een schandalige praktijk als het een veel te dure verzekering betreft voor hetgeen het dekt, die aangesmeert word aan mensen die niet de kennis hebben om goed in te schatten wat dat inhoud?


Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij dat nodig acht of niet... voor zover ik weet hebben ze nog nooit iemand gedwongen.

Er zijn zoveel dingen die ik schandalig duur vind... een koffie gaan drinken in Antwerpen of Brussel is dat ook.

Fritz.B
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 Aug 2017
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: CI+ kaartje bestellen

Berichtdoor Fritz.B » 22 Aug 2017, 13:49

nickz schreef:Heel goed dat ze de mensen degelijk informeren over de beperkingen van de CI+ module, zodat ze er achteraf niet over moeten komen klagen!


De mensen de mogelijkheid geven om de kaart terug te brengen binnen 14 dagen zou ook een degelijke oplossing zijn,
Dan kunnen de mensen zelf ervaren of het allemaal zo erg is als de verkoper laat uitschijnen...


Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast