nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Mag je een paar foto's posten?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is dus duidelijk een NoGo voor mij. Ik wil immers wel mijn Harmony kunnen blijven gebruiken en gebruik al een eeuwigheid MIJN zendernummering. Hoe debiel van zoiets in de strot van de consument te rammen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Joebar schreef:Nu maar hopen dat mijn huidige digicorder het nog een tijd volhoudt. Aangekocht begin 2014 (55 maand x €9 huur en counting ...)
Idem hier. Augustus 2012 een refurbished digicorder aangekocht voor €50... , Dus 72 maand x €9. Ik heb hem al paar keer terugverdiend hoor.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

woutervh schreef:Idem hier. Augustus 2012 een refurbished digicorder aangekocht voor €50...
Was dat via Telenet ? Ik heb nog nooit deftige deals gezien voor de Digicorder. Bij mijn weten altijd al €250 geweest voor een nieuwe. Wat zich natuurlijk ook weer terugverdient in de garantieperiode.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef: Was dat via Telenet ? Ik heb nog nooit deftige deals gezien voor de Digicorder. Bij mijn weten altijd al €250 geweest voor een nieuwe. Wat zich natuurlijk ook weer terugverdient in de garantieperiode.
Ja hoor via Telenet. Ik weet niet meer precies hoe het gegaan is. Ik geloof dat mijn ouders zo'n aanbod kregen omdat zij nog analoog keken op dat moment, en ook geen zin hadden om digitaal te gaan. Toen kregen ze een voorstel tot uitzonderlijk tijdelijk aanbod voor een refurbished digicorder + installatie van €50. Dusja, sukkelen kon je niet daarvoor. De installateur keek wel eens raar om een HD-digicorder aan te sluiten op een jaren 80 Barco-tv.

Enkele maanden daarna verhuisden wij naar ons nieuwe huis, en moesten dus ook opnieuw telenet-aansluiting aanvragen. Maar gelijk waar wij vroegen om die refurbished digicorder wisten ze van niets en vielen ze uit de lucht. Digicorder was huren of aankoop van €250. Zelfs zeggen dat we dan geen digitale tv moesten hebben hielp niet. Zo was het dan maar. Dan gingen we wel verder analoog kijken. Ik wilde echt niet huren of zoveel betalen om te kunnen digitaal kijken. Dus op een dag komt de installateur de kabelaansluiting in orde brengen en mijn internet installeren. Ik doe hem mijn verhaal, hij aarzelt wat, strompelt naar zijn camionette en komt terug met een refurbished HD digicorder. Alles officieel, geactiveerd, €50 via telenet aanrekening etc... Dusja, het was kwestie van weten/volhouden/...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Yargo schreef:Voordelen:
- Cloud opslag
Cloud opslag zou ik niet direct bij de voordelen zetten. Dat betekent dat je een internetverbinding van Telenet moet hebben en je legt de controle van je opnames in handen van de provider. Eigenlijk heeft die geen zaken van dingen die ik zou willen zien en daar een opname voor plan. Data mining dus en ik ben dan weer terug een product in plaats van een klant.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

En zoals eerder gezegd wil je opnames langer 'bewaren' en meer opnemen weer nieuw abbo

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Hoe zit het eigenlijk met pauzeren en terugspoelen? Aangezien er geen harde schijf meer in het toestel aanwezig is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zoals dat ook kan bij Proximus als ik me niet vergis maar misschien dat dat een betalende optie zal worden.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Timeshift kan perfect (maar ook niet onbeperkt) in RAM of flash geheugen, tijdelijk worden opgeslagen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik snap eigenlijk niet waarom ze voor interactiviteit 2e interne ip niet gewoon gebruik maken van de modem die in de digiboxen zit in nederland doen ze dat daar zit ook een docsis module in de boxen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:
Yargo schreef:Voordelen:
- Cloud opslag
Cloud opslag zou ik niet direct bij de voordelen zetten. Dat betekent dat je een internetverbinding van Telenet moet hebben en je legt de controle van je opnames in handen van de provider. Eigenlijk heeft die geen zaken van dingen die ik zou willen zien en daar een opname voor plan. Data mining dus en ik ben dan weer terug een product in plaats van een klant.
Ook een nadeel: stel, er is een kabelbreuk, dus TV en internet liggen eruit.
In de huidige situatie kun je nog altijd je opnames bekijken, want die staan op de harddisk in de digicorder.
Als ze in de cloud staan, mag je op dat moment iets anders zoeken om te doen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Ik denk dat Telenet - die toch over het allerbeste netwerk beschikt - evengoed een softwarematige oplossing kan aanbieden.
Hoe zou dat toch komen dat die zwendel in digicorders aanhoudt?

Hier geen tv-abonnement meer. Dus ook niet zo'n recorder meer. Mocht telenet of een ander een kwalitatieve softwarematige oplossing aanbieden, ik zou misschien overstag gaan...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

jutuiz schreef:Hoe zou dat toch komen dat die zwendel in digicorders aanhoudt?
Is dat een serieuze vraag? Bijna 2 miljoen Vlamingen betalen vrijwillig 9,20 euro/maand voor een vendor lock-in-systeem dat concurrentie tegenhoudt. Rarara, waarom steekt Telenet zoveel moeite en geld in "installateurs" die niet anders doen dan modems en Digicorders aan huis komen brengen. Bpost kan dat toch ook? En véél goedkoper.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

4K zou voor mij de belangrijkste reden zijn voor een nieuwe digicorder.

Verplichte powerlans (netwerkkabel ligt er niet), geen hardeschijfopnames meer, andere zendernummering,...
Ik blijf wel met mijn respectievelijk 5 en 6 jaar geleden gekochte gereviseerde recorders verder doen.

Weet er iemand of het mogelijk is met een ci+-kaartje te werken in combinatie met een hardeschijf die je aan je tv-toestel hangt?

TV met twee tuners is voor mij dan de oplossing.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

jutuiz schrijft: Mocht telenet of een ander een kwalitatieve softwarematige oplossing aanbieden...

Netflix is hier thuis al jaren het alternatief :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

wied schreef:jutuiz schrijft: Mocht telenet of een ander een kwalitatieve softwarematige oplossing aanbieden...

Netflix is hier thuis al jaren het alternatief :-D
Hier absoluut ook.
Dat is simpel, dat werkt altijd, de kwaliteit is fantastisch, geen bakskes, geen stopcontacten, het is dummy friendly, er komt niemand iets installeren, en het kost (voorlopig) peanuts voor wat je ervoor in de plaats krijgt.
Dus het kan.

De reden van mijn vraag is hier ook te vinden:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ts#p747265

De Vlaamse content-industrie (of hier het bijvoegsel "non-"mag gebezigd worden, daar kunnen we een andere keer een boompje over opzetten) moet gewoon die hardware laag van zich afschudden wil ze blijven bestaan.

Zelfs de hardware leveranciers hebben dat al door. Kijk maar wat Geforce aan het doen is met Geforce Now: je hoeft niet meer zelf om de twee jaar een dure schermkaart te kopen om (relatief) kwalitatief te gamen, betaal ons maandelijks iets, en wij gaan de games streamen voor je met onze beste hardware in de hoogste kwaliteit. Geen gedoe voor de eindgebruiker. Adapt or die.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu communiceren ze toch ook als je niet in aanmerking komt...

Om deel te nemen aan de test waren er een aantal specifieke voorwaarden (type modem, productsamenstelling bij Telenet,...). Helaas kwam jouw situatie hier niet volledig mee overeen. Daarom hebben we je niet weerhouden voor deze test.

Ik heb ook enkel nog digitale tv, dat zal de reden nu wel zijn.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Modbreak:
off-topic
Wat ben je met een 4K ontvanger als het nog meer dan 10 jaar duurt vooraleer de zenders in 4K uitzenden?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Vanaf er ook maar één stream in 4K aanwezig is, zal je toch die 4K ontvanger nodig hebben om die stream te ontvangen. Blijkbaar zit er ook een Netflix applicatie ingebakken en daar is wél een 4K aanbod.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

satellitetv schreef:Wat ben je met een 4K ontvanger als het nog meer dan 10 jaar duurt vooraleer de zenders in 4K uitzenden?
Allé, daar gaan we weer :lol:
2 redenen: 1 digicorder bij ons heeft kuren en dan zouden we eventueel ook de app van Netflix kunnen gebruiken omdat die op onze Smart TV zo goed als end-of-life is. Er zijn al verschillende apps van de tv verwijderd.
En cloud of geen cloud, bij Proximus is dat ook al jaren zo...
En het beperken van doorspoelen gebeurd nu ook al bij ALC, dus wakker liggen wij daar niet van. Ondertussen gaan we wel de drank bijvullen, naar de pot, ...
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

svermassen schreef:Nu communiceren ze toch ook als je niet in aanmerking komt...

Om deel te nemen aan de test waren er een aantal specifieke voorwaarden (type modem, productsamenstelling bij Telenet,...). Helaas kwam jouw situatie hier niet volledig mee overeen. Daarom hebben we je niet weerhouden voor deze test.

Ik heb ook enkel nog digitale tv, dat zal de reden nu wel zijn.
Als je een modem only hebt mag je ook niet mee doen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ahja, dat heb ik "toevallig" ook nog :angel:
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Hier ook afgekeurd met een Whoppa en Play More + recentste HGW. Er bestaan slechtere voorwaarden zou je denken.
Soit, eigenlijk beter zo, dan doe ik rustig verder met mijn aangekochte digicorder.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Hier ist ne Wigo 10gb met 3 sims en PlayMore. Blijkbaar ook niet goed genoeg om te mogen testen... Ferm!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier ook afgekeurd whoppa en co hier ook en al vanaf begin klant bij hun

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik vermoed dat je dat niet moet zien als "afgekeurd".
Waarschijnlijk willen ze een doorsnee van de bevolking als steekproef, dus een beetje van alle leeftijden, van de beide geslachten, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dit is alvast de Nederlandse variant... https://tweakers.net/nieuws/143563/zigg ... euning.htm
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Vandaag mail gekregen: ik mag hem testen.
De aanvraag zullen we nu eens indienen dus.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

En het begint al goed: de afspraak is geannuleerd wegens "een technisch probleem".
Ze boeken dan maar zelf een nieuwe afspraak in.
Zo is het simpel natuurlijk, ik mag wel zorgen dat mijn congé verplaatst geraakt...
Parshift
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2013, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Net van iemand te horen gekregen dat ze het nieuwe model al installeren bij gewone klanten als het nodig is.
Persoon had er zeker niet zelf om gevraagd, want is een internet leek.
Waarschijnlijk zijn de oude dus echt al op?
Bijlagen
IMG-20180926-WA0003.jpg
IMG-20180926-WA0002.jpg
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

hier komen ze hem 8 oktober installeren, benieuwd...
trouwens heb whoppa, niets te wigo :p
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Parshift schreef:Net van iemand te horen gekregen dat ze het nieuwe model al installeren bij gewone klanten als het nodig is.
Persoon had er zeker niet zelf om gevraagd, want is een internet leek.
Waarschijnlijk zijn de oude dus echt al op?
Ik kan echt niet geloven dat deze al bij het gewone publiek geïnstalleerd worden.
Het toestel is nog steeds in testfase en de software zit nog vol bugs.
Parshift
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2013, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Modbreak:
ongewenste fullquote verwijderd
fieldoxide schreef:
Parshift schreef:Net van iemand te horen gekregen dat ze het nieuwe model al installeren bij gewone klanten als het nodig is.
Persoon had er zeker niet zelf om gevraagd, want is een internet leek.
Waarschijnlijk zijn de oude dus echt al op?
Ik kan echt niet geloven dat deze al bij het gewone publiek geïnstalleerd worden.
Het toestel is nog steeds in testfase en de software zit nog vol bugs.
Dat was ook mijn eerste gedacht, maar de foto's liegen niet denk ik. Mijn vriendin is verzorgende en dit was bij bejaarde mensen thuis.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

officieel vanaf Februari 2019 voor de gewone klanten (niet testers), de opnames kunnen tot 5 jaar bewaard worden, als je de eerste keer het aanvinkt dat het langer dan 60 dagen bewaard mag worden dan worden alle opnames zo ingesteld.

enige nadeel wat soms al eens gebeurd, als de verbinding met de cloud is verbroken dan heb je niks meer van on demand en opnames, enkel nog gewone tv via DVB-C.
in oktober komt er een 2de update die het internetverbruik dat de cloud kijken (opnames en on demand) niet meer laat aanrekenen zodat mensen die een whop abbo hebben niet op smalband komen, of Whoppa gebruikers die in de piekuren veel kijken niet boven de 750GB komen per maand (wat door enkele testers al word gedaan).
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik weet niet of het hier al vermeld is maar ondertussen heeft Telenet de mogelijkheid toegevoegd om de tv-box (zo noemen ze het ondertussen) via WiFi te verbinden i.p.v. UTP en/of powerline. Een mooie vooruitgang als je het mij vraagt!
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

maar word nog niet aangeraden wegens de bugs ermee, bij sommige te traag om perfect werkend te houden, bijna alles gaat nu via internet (behalve de live tv kanalen)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gigabit
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2018, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Iemand een idee of de digicorder (AD2200) refurbished verkrijgbaar is bij Telenet? Of is het toch verstandig te wachten op de nieuwe TV-box (cloud PVR staat mij niet echt aan maar het is natuurlijk wel een nieuwe generatie digicorder)? €250 is natuurlijk nog altijd winstgevend. We zouden in onze Whoppa graag een digicorder kopen i.p.v. huren (en ja, dat is mogelijk).
Pmartin
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2018, 17:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vraagje aan zij die reeds de nieuwe digicorder aan het testen zijn. Ik heb de (voor belen bizarre) gewoonte om al eens programma’s op dubelle snelheid te bekijken. Op de huidige digicorders werkt dat goed (met geluid) voor programma’s die op de HDD zijn opgenomen. Programma’s die gestreamd worden uit de TV Theek of via Play More of zo gaan direct naar x6 snelheid zodat versneld kijken niet mogelijk is. Als ik het goed begrijp streamt de nieuwe digicorder alle “opnames”. Nu is dus mijn vraag of afspelen met geluid op x2 hiervoor ook nog mogelijk is of niet. Alvast bedankt voor de feedback!
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Met de nieuwe tv-box is het mogelijk om door te spoelen met speed x2, x6, x30 en x64. Dit geldt zowel voor opnames, als replay TV als de VOD catalogus.

Het is echter zo dat in geen enkel geval er nog geluid te horen is bij het doorspoelen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”