nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Was dit niet voorzien voor het einde van het jaar... men heeft dus nog wel enkele maanden.

Ondertussen heeft m'n Digicorder kuren... misschien nog even wachten om hem te ruilen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier ook hetzelfde geval, digicorder vertoont ook zijn kuren elke week volledig rebooten of hij loopt vast :bang:

Hopelijk eind dit jaar nieuwe versie :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Als je zo'n kreng huurt en dat krijgt kuren, kan je dat dan niet gewoon omruilen in een TN center? Als je hem aangekocht hebt, is het kwestie van garantieperiode en als die vervallen is, kan ik begrijpen dat je liever het nief model wilt. Hoewel ik er niet zo voor zou staan springen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, maar als je nu nieuwe krijgt (huursysteem). En je vraag binnen 3 maand terug een nieuwe, hoewel hij niet defect is, denk ik toch niet dat ze zo soepel zullen zijn.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gewoon een extra toestel huren, en meteen erna de huur van je ander (oud) toestel opzeggen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:Als je zo'n kreng huurt en dat krijgt kuren, kan je dat dan niet gewoon omruilen in een TN center?
Dan kan zeker.
Het probleem is vooral dat je je opnames kwijt bent. Ook hebben de nieuwere modellen maar 1 scart aansluiting en ik heb er 2 nodig (oertijd TV en DVD).
Er waarschijnlijk in de nabije toekomst een nieuw model uit, misschien is die wat beter dan hetgeen je nu krijgt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat "beter" zijn is al hier in vraag gesteld 8) Dat je bij wissel van de huidige digicorder je opnames kwijt bent, is een schoolvoorbeeld van hoe het spel door TN gespeeld wordt en is iets dat je als klant altijd in het achterhoofd moet houden. Maar ik begrijp dat je dan natuurlijk je oude doos niet direct zal inleveren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Het probleem is vooral dat je je opnames kwijt bent.
Daarom ben ik mijn omruiling ook nog even aan het uitstellen al dacht ik dat hij het dit weekend volledig had begeven (display toonde afwisseldn dL0 en dL1 zonder enig beeld - zelfs niet de StarTrek interface). Uiteindelijk was hij er plots weer terug (met enkele opnames die blijkbaar corrupt waren).

Nu ik vrees dat je bij het omruilen ook niet meteen het nieuwste model gaat krijgen (was verleden keer ook zo).
petrol242 schreef:een schoolvoorbeeld van hoe het spel door TN gespeeld wordt
Het is gewoon een gevolg van een unieke encryptie per decoder... al zullen enkelen er weer een ganse complot theorie achter zien. Telenet heeft er heus geen baat bij dat jij je opnames kwijt bent.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nee dat geloof ik ook niet. Maar waarom zou die opname dan versleuteld moeten zijn? En waarom kan je die opname niet uitwisselen. Dat is de vraag die ik me dan stel.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:Telenet heeft er heus geen baat bij dat jij je opnames kwijt bent.
Rechtstreeks voordeel inderdaad niet, maar onrechtstreeks wel. Daardoor blijven mensen langer met hun oudere toestel werken.
Ik stel me toch ook de vraag waarom er in een shop geen kopie kan gemaakt worden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Er waarschijnlijk in de nabije toekomst een nieuw model uit, misschien is die wat beter dan hetgeen je nu krijgt.
euhm, 4K/HDR ondersteuning? 4 of 8 opnames simultaan :-o
https://tweakers.net/nieuws/118669/sett ... anten.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Ik stel me toch ook de vraag waarom er in een shop geen kopie kan gemaakt worden.
Indien het toestel effectief defect zou zijn (maar de HDD nog goed) dan zou men het toestel al eerst moeten opschroeven om de HDD eruit te halen, en misschien moet men dit ook doen voor je nieuwe toestel (er is namelijk geen interface beschikbaar om dergelijke data uit te wisselen... tenzij men een soort "clone" via LAN zou voorzien).

Los hiervan heb je dan ook nog het probleem dat je aan beide certificaten moet geraken (éénmaal voor decryptie en éénmaal voor encryptie naar je nieuwe disk) wat wederom een probleem kan zijn als het toestel echt dood is. Moest men dit alsnog eenvoudig kunnen oplossen heb je dan ook nog de tijd om gans dit cloning process te doorlopen (misschien enkele uren).

Kortom... ook al zou het kunnen, het vraagt zoveel werk dat het gewoon economisch niet rendabel is voor TN. Langs de andere kant mag dit niet het probleem zijn van de klant, uiteindelijk is het TN z'n keuze de encryptie erop te plaatsen... niet die van de klant. Opnames in de cloud plaatsen is alvast een manier om dit probleem op te lossen... al is ook daar weer niet iedereen tevreden mee.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De cloud kan dat inderdaad oplossen. Maar wat met die mensen die geen internet hebben (van Telenet)? Hoe gaat die opname terug opgeroepen kunnen worden en dan denk ik aan reclame en duurtijd van de bewaring,...

Maar het blijft ook die versleuteling waar ik problemen mee heb. Het signaal is al eens een versleuteling gepasseerd toen het van de kabel kwam en dan de opnamen op de HDD wordt nog eens versleuteld. Dat is even absurd als dat je bijvoorbeeld met een brilletje naar een gescrambled beeld moet kijken. Sorry klant, zonder brilletje ga je niet kunnen kijken... Wat is de rede van die tweede versleuteling. Dat krijg ik niet gesnapt. Het is een extra dat ze op de hardware/software hebben moeten toevoegen, dus daar moet toch een rede voor zijn?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Rechtstreeks voordeel inderdaad niet, maar onrechtstreeks wel. Daardoor blijven mensen langer met hun oudere toestel werken.
Ik stel me toch ook de vraag waarom er in een shop geen kopie kan gemaakt worden.
Nochtans gingen ze toch overschakelen naar een systeem waarbij je opnames gewoon in de cloud staan, dacht ik. Alleszins hier iets over gelezen, en daar kwam ook weer allerlei commentaar op. 't Is ook nooit goed :D.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:Kortom... ook al zou het kunnen, het vraagt zoveel werk dat het gewoon economisch niet rendabel is voor TN.
Dat is omdat je kijkt hoe het nu zou opgelost kunnen worden met de huidige dingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:De cloud kan dat inderdaad oplossen. Maar wat met die mensen die geen internet hebben (van Telenet)?
Iedereen met digitale TV van TN krijgt een modem en netwerk connectie (met de cloud van TN)... je hebt dus totaal geen internet nodig van TN en het gaat dus ook niet van je volume af (net zoals wanneer je vandaag VOD kijkt bij TN).
petrol242 schreef:Hoe gaat die opname terug opgeroepen kunnen worden en dan denk ik aan reclame en duurtijd van de bewaring,...
Vandaag de dag kan met ook gerust zorgen dat je de reclame niet kan doorspoelen... dat heeft niets met de cloud te maken. Aan de duurtijd zitten natuurlijk beperkingen aan (net zoals bij Proximus), je beseft ook wel dat mensen opnames eindeloos gaan laten staan en storage is nog altijd niet gratis.
petrol242 schreef:Maar het blijft ook die versleuteling waar ik problemen mee heb. Het signaal is al eens een versleuteling gepasseerd toen het van de kabel kwam en dan de opnamen op de HDD wordt nog eens versleuteld.
Wie zegt dat... voor zover ik weet gaan opnames rechtstreeks naar de HDD en worden pas bij het bekijken gedecodeerd en zelfs al zou dit niet zo zijn, wat maakt het uit... of die encryptie nu éénmaal wordt gedaan of 37 keer maakt niet uit (digitaal blijft de kwaliteit toch identiek).
cadsite schreef:Dat is omdat je kijkt hoe het nu zou opgelost kunnen worden met de huidige dingen.
Nee, zoals ik al schreef zou TN gerust een "clone" functie kunnen inbouwen via LAN... maar wat lost het op als je toestel kapot is ?

Iedere handeling is trouwens een kost... mensen in service centra werker nog steeds niet gratis.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:Nee, zoals ik al schreef zou TN gerust een "clone" functie kunnen inbouwen via LAN... maar wat lost het op als je toestel kapot is ?

Iedere handeling is trouwens een kost... mensen in service centra werker nog steeds niet gratis.
kapot en kapot zijn 2 verschillende dingen. Een klone functie, wanneer goed gemaakt, is een kwestie van inpluggen en op start drukken.
De uren dat dat toestel bezig is moet je niet op staan kijken.

Maar hey, ik weet ook wel hoe commerce werkt hoor, maar dat maakt niet dat ik er mee akkoord moet gaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:kapot en kapot zijn 2 verschillende dingen.
Ik heb geen statistieken van in welke staat die dingen terug binnen komen... of er nog leven in zit of totaal niet meer.
cadsite schreef:Een klone functie, wanneer goed gemaakt, is een kwestie van inpluggen en op start drukken.
De uren dat dat toestel bezig is moet je niet op staan kijken.
Zo rekenen bedrijven niet vrees ik... de bakker zal ook wel de tijd verrekenen terwijl z'n brood in de oven zit.
cadsite schreef:Maar hey, ik weet ook wel hoe commerce werkt hoor, maar dat maakt niet dat ik er mee akkoord moet gaan.
Ik zeg ook niet dat ik het niet liever anders zou zien... ik schets alléén hoe de realiteit is (los van onze dromen hoe het beter zou kunnen zijn).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog niemand weet van een release datum van de nieuwe 4K- box ... ?
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Heb ook nog niets zien verschijnen..

Zal uiteindelijk wel in 2018 zijn, vermoed ik? Bv. voor februari, waar ze dan bij de jaarlijkse prijsstijging kunnen zeggen: "kijk, we brengen een 4K-decoder uit! Voor 200€ éénmalige opleg en een extra 4K-abonnement van 15€ per maand kan je nu ook van 4K genieten!"

Ik vermoed dat het enkel Netflix (Edit: en YouTube natuurlijk) zal zijn dat in 4K is op de decoder, ik denk niet dat er plots tv-kanalen in 4K zullen zijn, hoogstens upscaling (en dat de decoder dat beter doet dan je 4K tv is ook al twijfelachtig).
Misschien hun eigen PlayMore aanbod in 4K of enkele betalende sportkanalen (wat me persoonlijk al niet interesseert)?
Of bv. een 4K-abonnement met een netflix-account inclusief voor 20€ (toegang tot netflix + hun eigen 4K selectie). Kan nog iets worden zodat de nieuwere films en non-netflix shows bij TN te zien zijn, en al de rest bij NF zelf?

Eerst was ik enthousiast over de komst van een 4K-decoder, maar na er even over na te denken denk ik dat het wat kan tegenvallen.. Kan het ook bv. Dolby Vision of HDR10+ aan naast HDR10? Nieuwe surround-codecs mogelijk (Dolby TrueHD/Atmos: DTS-HD/DTS:X)?

We zien wel eens het zo ver is,ik blijf er ook benieuwd naar, maar heb low expectations..
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Volgens wat ik had gelezen was Telenet aan het experimenteren met zenders in de 1080p resolutie in combinatie met de andere onderdelen van Ultra HD (HDR en wide color gamut). Dit zou aanzienlijk minder plaats innemen op de kabel dan de 2160p resolutie, maar toch voor een groot verschil in beeldkwaliteit zorgen. Bij de meeste mensen is de kijkafstand toch te groot in verhouding tot de grootte van hun tv om het verschil te kunnen zien tussen 1080p en 2160p (zelfs het verschil tussen 720p en 1080p is bij velen al moeilijk te zien), maar HDR en wide color gamut zouden wel een merkbare verbetering opleveren.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

TimoLimo schreef:Heb ook nog niets zien verschijnen..

Zal uiteindelijk wel in 2018 zijn, vermoed ik? Bv. voor februari, waar ze dan bij de jaarlijkse prijsstijging kunnen zeggen: "kijk, we brengen een 4K-decoder uit! Voor 200€ éénmalige opleg en een extra 4K-abonnement van 15€ per maand kan je nu ook van 4K genieten!"

15 euro per maand extra voor 4K TV, 15 euro per maand voor sneller internet (cf 400/100 Mbps limiet), ...

Ik denk dat TN toch nog altijd voldoende klanten moet hebben (lees voldoende inkomsten) om hun investeringen in dit alles enigszins te laten renderen ? Het feit dat het sneller-internet-plan terug in de diepvriezer zit wijst er misschien op dat ze zich daar ook stilaan van bewust worden. Mensen hebben de limiet van het het melkkoe-gevoel, ook als het gaat over internet en digitv providers, al lang bereikt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

koenraaddeconinck schreef:Ik denk dat TN toch nog altijd voldoende klanten moet hebben (lees voldoende inkomsten) om hun investeringen in dit alles enigszins te laten renderen ?
Zulke investeringen gebeuren door moederbedrijf Liberty Global. De nieuwe Digicorder is bijvoorbeeld bijna een jaar in gebruik bij de zus van Telenet in Engeland:
[youtube]9HWk2l0VwjM[/youtube]
koenraaddeconinck schreef:Mensen hebben de limiet van het het melkkoe-gevoel, ook als het gaat over internet en digitv providers, al lang bereikt
Een onderneming kijkt op de eerste plaats naar de inkomsten, de gemoedstoestand van klanten is een bijkomstigheid die gemakkelijk gemanipuleerd kan worden door reclame en marketing.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

En toch een beetje nieuws:

Enkel dat er Netflix-integratie is.. Bétatest deze zomer. Wil me anders gerust inschrijven als dat mogelijk is.

Nog niets van 4K zenders (zal nog wel effe duren, vrees ik), technische details (cloud of HDD recording, DolbyVision/HDR10/HDR10+ compatible, enz)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180213_03354716
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Met het oog op aanschaf nieuw tv meubel, weet iemand wat de afmetingen gaan zijn van de nieuwe Digicorder bxdxh. Zou dat dicht in de buurt van de huidige liggen?
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Wel, ik denk dat dit een mogelijkheid is:
- dezelfde box die in de UK is uitgerold door Virgin (ook van Liberty Global, maar onze 4K settop zal geen TiVO interface maar de Horizon interface/gui meekrijgen) en die specs zijn: Size: 230mm x 153mm x 55mm

- In Duitsland werd de box ook in november gelanceerd voor UnityMedia maar ik vind op hun site nog niet echt iets relevants. Lijkt me eerder een paper launch daar itt de Virgin v6 :) Dus weet niet of het dezelfde vormgeving heeft of niet.. Misschien met wat verder zoeken dat we er op uit komen..

- In Zwitserland zou UPC ook al bezig zijn met test-uitrol, maar heb ik ergens vluchtig zien passeren, en nog geen concrete info van gezien

Ik vermoed wel dat de nieuwe box kleiner zal zijn dan de huidige ;) maar best nog effe afwachten, denk ik
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog niemand die iets meer weet over de nieuwe 4K digicorder ?

Bètatest deze zomer ... Dus de uitrol zal ongetwijfeld niet noodzakelijk nog dit jaar zijn ... ?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ontvangen mail:

Beste Netweter,

Telenet bereidt momenteel de lancering van de nieuwe TV‑box voor. De opvolger van de huidige Digibox/ Digicorder maakt deel uit van ons “next generation platform”. Zo ervaar je als eerste onze nieuwe kijkervaring.

Een aantal Telenet-medewerkers zijn de nieuwe TV‑box nu al aan het testen. Maar wij willen graag ook weten wat onze klanten ervan vinden. En we dachten aan jou, beste Netweter, om als eerste de nieuwe TV‑box te testen.

Wat mag je verwachten van de nieuwe TV‑box?

• Een nieuwe generatie TV‑box met mogelijkheden als stembediening en apps zoals Netflix(waarvoor je natuurlijk wel een abonnement nodig hebt) en YouTube.

• Opnames worden in de cloud bewaard: je verliest geen opnames meer als je TV‑box stuk gaat en je kan meerdere programma’s tegelijkertijd opnemen.

• Je TV‑box mag in de kast zitten, je afstandsbediening blijft werken.

• Je zal een volledig vernieuwd tv-menu ontdekken.

Wat verwachten wij van jou als tester?

Eerlijke antwoorden op onze vragen over je ervaringen bij het gebruik van de TV‑box, het ondersteunend materiaal,... Je feedback zal ons helpen deze nieuwe tv-ervaring te brengen bij al onze klanten.

Wat moet je vooraf weten?

• Een Telenet-installateur komt de nieuwe TV‑box bij jou thuis installeren.

• Alle ondersteuning gebeurt online, via de Netweters. We voorzien een gesloten omgeving op het platform waar je terecht kan voor feedback of vragen.

• In de testversie zal nog geen tv-app beschikbaar zijn om op je smartphone, tablet of pc te kijken. Ook de Yelo Play‑app en website zullen niet meer werken zolang je de nieuwe TV‑box test.

• Er wordt nog continu gewerkt aan de TV‑box. Er kunnen dus helaas tijdelijke onderbrekingen zijn.

• Na de testperiode kan je de TV‑box behouden (tegen de normale huurprijs).

Opgelet!

Je moet je huidige Digibox/Digicorder inleveren.
Bij de installatie van de nieuwe TV‑box zal de installateur je huidige Digibox/ Digicorder meenemen.

Dat betekent dat je je huidige en geplande opnames verliest. Bekijk dus zeker al je opnames en plan je nieuwe opnames opnieuw op je nieuwe TV‑box.

Om jou te bedanken voor je inzet als tester
krijg je tot eind december 2018...

• een gratis Play More-abonnement met de nieuwste series en films en Terugkijk TV

• een gratis Play Sports-abonnement waarmee je kan kijken naar voetbal, tennis, Formule 1, balsporten, golf, en nog veel meer.

• gratis je kabel-tv abonnement (uitgezonderd de auteursrechten) voor een bedrag van €12,45 per maand.

Interesse om deel te nemen?

Schrijf je dan onmiddellijk in! Binnen enkele weken laten we je weten of je in aanmerking komt voor deze test. Inschrijven kan tot en met woensdag 25 april.
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

waar kan je je registreren ???
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Dang. toch wel ferm wa voordelen om bij de testfase te zitten, ook al kan er regelmatig downtime zijn.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

PHENOM schreef:Dang. toch wel ferm wa voordelen om bij de testfase te zitten, ook al kan er regelmatig downtime zijn.
En verlies je al je oude opnames van je ingeleverde digicorder.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Flippi schreef:
PHENOM schreef:Dang. toch wel ferm wa voordelen om bij de testfase te zitten, ook al kan er regelmatig downtime zijn.
En verlies je al je oude opnames van je ingeleverde digicorder.
Als ik dat zou moeten afwegen tegen 6-7 maanden gratis Play More & Play Sports dan is dat toch wel de moeite vind ik.
Als ge beide pakketten al zou hebben hebt ge gedurende die periode 37 euro + 12,45 euro de maand korting of ge hebt gedurende die periode gewoonweg veel extra's die ge anders niet zou hebben.

Daarnaast enkele dingen die mij opvallen en toch positief blijken te zijn:
- Cloud opslag (geen geneuzel meer als de box defect is, gewoon nieuwe halen en ge blijft uw opnames behouden).
- integratie van Netflix & Youtube
- Volledig nieuw menu (ben hier echt benieuwd naar)

Wat ik mij nu dus wel afvraag is of de nieuwe box 4K - UHD zal gaan ondersteunen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik heb de invite ook gehad. Wat voor mij ook een nadeel is :
"• Je TV‑box mag in de kast zitten, je afstandsbediening blijft werken."

Dit wil volgens mij zeggen, geen infrarood meer, en gaat mijn Harmony niet meer werken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij de Proximus V6 test decoder kun je hem zo instellen dat hij zowel reageert op infra rood als op bluetooth.
Gebruikersavatar
Powerray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 22:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ddd schreef:Ik heb de invite ook gehad. Wat voor mij ook een nadeel is :
"• Je TV‑box mag in de kast zitten, je afstandsbediening blijft werken."

Dit wil volgens mij zeggen, geen infrarood meer, en gaat mijn Harmony niet meer werken.
ge moogt mij anders ook altijd inviten :p
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Damn, nog niets gehad.
Had het thans ook gevraagd.
Ideaal omdat 1 van de 2 boxen kuren heeft.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Was er ergens een plaats waar je je kon inschrijven? Niet dat ik veel kans maakte... onze Digicorder staat misschien 1 uur per week aan :p.
Heb echter nog een oude die gratis mag omgewisseld worden. Hoop dat hij dan ook direct voor een nieuwe mag omgewisseld worden. Anderzijds doe ik Netflix en YouTube al gewoon op onze tv zelf.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

PHENOM schreef:- Cloud opslag (geen geneuzel meer als de box defect is, gewoon nieuwe halen en ge blijft uw opnames behouden).
Dat is nu net wat ik niet wil.
Als ik locaal zaken opsla ben ik zeker van hoe lang ze blijven staan (of tot de harddisk het begeeft).
Bij cloud opslag heb ik geen controle meer over opnames.
Wat als bijv. een zender uit het gamma verdwijnt?
Gaan ze blijven staan, of zal Telenet zeggen : "zender weg, opnames van die zender ook weg?"
En hoe lang blijven ze daar staan?
1 week, 1 maand, 1 jaar, 5 jaar... ?
En wat als je bijv. Play More neemt, heel veel films opneemt, en daarna Play More weer opzegt, kun je dan nog naar die films kijken, of kun je dus enkel kijken naar opnames van een zender die NU in je abonnement zit?
Het zijn allemaal zaken waar je met cloud opslag compleet de controle over verliest.

Wat mij ook opvalt is dat ze met die test zeggen dat je je gewone digicorder dient in te leveren.
Is dat enkel voor huren, of is er ergens een technische beperking, dat de 2 systemen niet tegelijk kunnen actief zijn?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Het zijn allemaal zaken waar je met cloud opslag compleet de controle over verliest.
Die controle heb je nu ook niet bij lokale opslag hoor... het toestel is volledig onder controle van TN.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:Het zijn allemaal zaken waar je met cloud opslag compleet de controle over verliest.
Die controle heb je nu ook niet bij lokale opslag hoor... het toestel is volledig onder controle van TN.
Ongetwijfeld, maar het is iets dat ik tot nog toe niet gezien heb, bijv. dat je opnames niet meer kunt bekijken omdat ze van een zender zijn waar je op het moment van (proberen) kijken geen abonnement meer op hebt.
Ik denk dat Proximus dat zo doet.
Dus stel dat je een filmabonnement hebt, en je neemt het voor 3 maand.
In die laatste maand neem je heel veel op, daarna zeg je het op, tot hiertoe had je alle tijd van de wereld om die films nog te bekijken.
Met cloud recording bepaalt dan Telenet hoeveel tijd je nog hebt.
Misschien stopt het de dag dat je abonnement verloopt...
Op die manier betaal je dus eigenlijk abonnementsgeld gewoon om opnames te mogen bekijken.
Ik vraag mij dus af wat de regels gaan zijn, en of die niet na verloop van tijd gaan veranderen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”