nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Binnenkort zou er een nieuwe digicorder uitkomen.
Ze volgen een proximus en gaan alles opslaan op de cloud (wat ik jammer vind)
state-of-the-art-decoder
Netflix zal ook kunnen ontvangen worden.


bron :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170811 ... 6728270198
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik kan niet heel het artikel lezen. Betalen aan DS zit er nu niet echt in :-D

Maar ik vermoed dat ze gepersonaliseerde reclame willen gaan gebruiken op dat nieuw toestel? En waarschijnlijk zullen de tierelantijnen enkel werken met een internetverbinding van Telenet.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Kan iemand die een abonnement heeft dit artikel posten? 8)
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

fieldoxide schreef:Kan iemand die een abonnement heeft dit artikel posten? 8)
Ik kan het je doorsturen maar je mag geen betalende artikels online plaatsen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij TN kan je terzelfdertijd 2 prog opnemen en er 1 live bekijken en tot 5 (denk ik) op andere schermen bekijken (zit wel een limiet per zendergroep op) EN nog surfen ook.
Ik denk met op te nemen in de cloud PX hun nadeel iets kan afzwakken
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

proximusboyke schreef:Binnenkort zou er een nieuwe digicorder uitkomen.
Ze volgen een proximus en gaan alles opslaan op de cloud (wat ik jammer vind)
state-of-the-art-decoder
Netflix zal ook kunnen ontvangen worden.
Ik heb het kunnen lezen (heb nochtans niet betaald).
Inderdaad, er staat alles in de cloud, dus ik vermoed dat mijn vrees daarmee bevestigd wordt : geen harddisk meer, en volledig verlies van controle over je opnames.
Hoe lang zullen ze bewaard worden?
Bekijken van je opnames gratis, of iedere keer betalen als je wilt kijken?
Dat zal allemaal door TN beslist worden, en de voorwaarden kunnen mettertijd veranderen.
Het betekent ook dat je verplicht wordt om altijd je netwerkkabel te hebben inzitten, zelfs als ze nog niet via IPTV de zenders zelf doorsturen (geen idee of ze dat nu ook al gaan doorvoeren).
Het betekent dus ook dat wie niet interactief kan (bijv. rijgnet) of wil (omwille van de privacy) zijn, aan die nieuwe decoder niet veel zal hebben.
Hij zal dan dezelfde functionaliteit hebben als bij een digibox tenzij misschien het pauzeren dat erbij komt.

Ik zie het als een verlies aan controle.
De topman zegt ook dat er een supersnelle chip zal inzitten.
Ik vraag mij waarvoor die nodig is.
Als je alles streamt waarvoor heb je dan nog die snelle CPU nodig?
Tenzij die decoder dan ook nog eens intern gaat streamen, en hercomprimeren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik vermoed dat het om deze doos gaat : https://www.linkedin.com/pulse/one-tv-b ... =prof-post

De snellere processor is waarschijnlijk om apps tedraaien zoals Netflix en Youtube en consoorten. Of om meerdere kanalen tegelijk te zien. Waar dat laatste trouwens goed voor is weet ik ook niet.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

"Onze nieuwe state-of-the-art-decoder komt eraan. Die zal een krachtige chip bevatten, maar alle video wordt op de cloud opgeslagen. Binnen één interface zal je digitale en klassieke tv-programma’s kunnen opvragen. En ja, ook Netflix-programma’s."

Ik vind dat nogal vaag. Ik zou daaruit niet onmiddellijk concluderen dat opnames ook in de cloud worden bewaard. In het artikel op LinkedIn staat trouwens dat de Britse versie voorzien zou zijn van 1TB opslagruimte. De specificaties kunnen natuurlijk verschillen per land, maar voor een kabelmaatschappij zou ik het nogal bizar vinden dat deze geen opnames lokaal zou kunnen opslaan en alles gestreamd zou moeten worden (= extra belasting van het netwerk).

In bijlage het artikel voor Userbase-leden die het niet kunnen lezen.
Bijlagen
‘Kijkers kunnen best wat reclame verdragen’ - De Standaard.pdf
(150.18 KiB) 273 keer gedownload
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

nickz schreef:"Onze nieuwe state-of-the-art-decoder komt eraan. Die zal een krachtige chip bevatten, maar alle video wordt op de cloud opgeslagen. Binnen één interface zal je digitale en klassieke tv-programma’s kunnen opvragen. En ja, ook Netflix-programma’s."

Ik vind dat nogal vaag. Ik zou daaruit niet onmiddellijk concluderen dat opnames ook in de cloud worden bewaard. In het artikel op LinkedIn staat trouwens dat de Britse versie voorzien zou zijn van 1TB opslagruimte. De specificaties kunnen natuurlijk verschillen per land, maar voor een kabelmaatschappij zou ik het nogal bizar vinden dat deze geen opnames lokaal zou kunnen opslaan en alles gestreamd zou moeten worden (= extra belasting van het netwerk).

In bijlage het artikel voor Userbase-leden die het niet kunnen lezen.
Alle video wordt op de cloud opgeslagen, dat vind ik toch redelijk duidelijk?
Dat je een snelle CPU nodig hebt voor Netflix lijkt mij vreemd.
Of je video nu binnenkomt via IP of DVB-C, uiteindelijk is het toch dezelfde resolutie, en in een set top box wordt de video processing toch in hardware gedaan maar niet door de CPU, of bedoelt men gewoon die HVEC compatibele chips?
Wat die Virgin box betreft, ik zie dat hij inderdaad streamt naar andere devices (tablets), waarschijnlijk zal de box dus iets gelijkaardig doen als een slingbox : hercomprimeren volgens de bandbreedte die beschikbaar is.
Ik vermoed dat die snelle CPU dan eerder voor zo'n zaken nodig is.
Tot slot, ik zie dat ze dat doorstreamen dan weer in een apart abonnement steken.
Maw., de functionaliteit van de hardware wordt als een dienst voorgesteld, waarvoor je maandelijks mag betalen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Dat je een snelle CPU nodig hebt voor Netflix lijkt mij vreemd.
Een iets of wat flashy user interface vraagt best een deftige CPU... die CPU is dus gewoon voor eye-candy en niet voor het streamen zelf (H264/265 decoding doet men wel hardwarematig).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

"Onze nieuwe state-of-the-art-decoder komt eraan. Die zal een krachtige chip bevatten, maar alle video wordt op de cloud opgeslagen. Binnen één interface zal je digitale en klassieke tv-programma’s kunnen opvragen. En ja, ook Netflix-programma’s."
boulder schreef: Dat je een snelle CPU nodig hebt voor Netflix lijkt mij vreemd.
Of je video nu binnenkomt via IP of DVB-C, uiteindelijk is het toch dezelfde resolutie, en in een set top box wordt de video processing toch in hardware gedaan maar niet door de CPU, of bedoelt men gewoon die HVEC compatibele chips?
Een 'krachtige chip' en een 'snelle CPU' zijn niet noodzakelijk hetzelfde.
Hoogstwaarschijnlijk bedoeld men daarmee dat de chip de laatste nieuwe video standaarden aankan zoals H265, 4K en HDR. Mogelijks zit er ook een deftige GPU in de chip voor hardwarematige ondersteuning van de interface en het draaien van apps (games bijv.).

Je kan dus best een trage CPU hebben die toch goed presteert door aanwezigheid van een goede GPU en hardwarematige video decoders.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

nickz, bedankt voor het artikel.

Interessant hoe die Porter naar de wereld kijkt :
Oké, in een ideale wereld zou het voor ons beter geweest zijn dat onze klanten actief moeten melden dat we hun gegevens níét mogen gebruiken. Maar we leven niet in een ideale wereld.
Zegt genoeg dus.

Over de nieuwe doos weet hij niet veel zinnigs te vertellen, behalve wat corporate praat en zoals al aangegeven, dat we zelf nog nauwelijks controle zullen behouden. Holistisch, alles in één dus, om de consument zoveel mogelijk te binden. Ja, dat is de strategie van TN tout court.

Hij spreekt zichzelf ook tegen.
Klanten drijven weg naar internationale onlinespelers. Dat is de echte bedreiging.
En dan wat verder lees ik :
Maar ja, ik geloof dat Netflix en Play More samengaan.
Wat ik besluit uit het artikel is dat TN er alles aan wil doen om de klant gebonden te houden, om hun monopolie niet te verliezen in een internationale markt, die zelf zijn weg nog niet heeft gevonden. Logisch dat TN dat doet, maar of de gebruiker daar wat aan heeft is nog zeer de vraag. Ze willen deze laatste paaien met het bovenhalen van hun trukendozen en het samenwerken met hun grootste bedreiging. Je kan het kazakken draaien noemen, maar ik moet het TN wel nageven dat ze rekening houden met de harde wet dat alles constant in verandering is. Gelukkig maar.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

petrol242 schreef:Je kan het kazakken draaien noemen, maar ik moet het TN wel nageven dat ze rekening houden met de harde wet dat alles constant in verandering is. Gelukkig maar.
Natuurlijk houden ze er rekening mee dat alles constant in verandering is.
Alleen is dat waarschijnlijk meer in functie van de klanten gebonden te houden en het aanbod net interessant genoeg te houden voor 80-90%+ van de klanten om toch maar niet te veranderen. Niet om de klant de vruchten te laten plukken van technologische vooruitgang, nieuwe innovaties en evoluerende markten.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:Binnenkort zou er een nieuwe digicorder uitkomen.
Had hierover ook al artikels gelezen en naar ik meen zijn er hier ook al topics in dit forum over verschenen. Daarom ben ik mijn licht eens gaan opsteken in enkele TN winkels en alle 4 waren ze niet op de hoogte van de komst van een nieuwe DC. Allen beweerden ze normaliter een 3- tal maanden voor de release van producten op de hoogte te worden gesteld door TN met de vraag natuurlijk dit alles niet direct aan de grote klok te hangen. Volgens deze bronnen zou het nieuwe toestel niet meer voor dit jaar zijn ... ????
boulder schreef:Inderdaad, er staat alles in de cloud, dus ik vermoed dat mijn vrees daarmee bevestigd wordt : geen harddisk meer, en volledig verlies van controle over je opnames. Hoe lang zullen ze bewaard worden?
Ik hoop dat dit zal zijn tot op het moment dat ik ze wis. Ik weet nog dat je ook bij Proximus toestellen had waarbij je kon kiezen: opname op HD of servers of heb ik dit verkeerd voor ?
Dit bood het grote voordeel dat je bij defecte digicorder én je opname behield én je zender schikking.
boulder schreef:Bekijken van je opnames gratis, of iedere keer betalen als je wilt kijken?
Voor opnames nog eens extra betalen ... Dit lijkt me complete waanzin. Ondergetekende zal dan rap een andere provider zoeken.
Ga toch al eens bij 'Orange' kijken. De koperdraden van BGC zijn voor mij geen alternatief; in het verleden veel te veel nare herinneringen met beeldkwaliteit TV en qua snelheid van hun internet kunnen ze TN niet verslaan. Tenzij ze met FTTH beginnen ... :-D Ben nu off-topic aan het geraken.

Finaal ben ik benieuwd naar alle definitieve specs en features van deze nieuwe DC natuurlijk.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

uit het artikel;
Onze nieuwe state-of-the-art-decoder komt eraan.

wanneer is er nergens bij vermeld...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Natuurlijk houden ze er rekening mee dat alles constant in verandering is. Alleen is dat waarschijnlijk meer in functie van de klanten gebonden te houden en het aanbod net interessant genoeg te houden voor 80-90%+ van de klanten om toch maar niet te veranderen.
Schande, oh schande, schreeuw het overal uit, publiceer het overal, .... MaT heeft laat ons weten dat TN een commercieel bedrijf is :bang:

Wat je hier schrijft doen ALLE bedrijven... minimale investeringen voor maximaal rendement.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Neen r2504, de meeste andere bedrijven moeten knokken en innoveren om hun klanten te houden en te overleven. Daar probeert men te innoveren om de concurrentie een stap voor te zijn. Duopolisten als telenet 'innoveren' net genoeg om de grootste concurrentie bij te blijven zodat men de moeite niet neemt om te veranderen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wie of wat bedoel je met ''grootste concurrentie''?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Hetgeen ze zelf zeggen: "Klanten drijven weg naar internationale onlinespelers. Dat is de echte bedreiging."

Misschien was 'grootste bedreiging' beter geformuleerd dan 'grootste concurrentie'.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

3 jaar geleden heb ik mijn TVV abo vervangen door Netflix, niettemin is in mijn familie-en vriendenkring niemand mij hierin gevolgd! Als duopolie-houders dan zelf over een bedreiging spreken dan lijkt mij dat goed nieuws te zijn :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Als alles in de cloud staat heeft dit ook een voordeel: als je toestel stuk gaat of moet vervangen worden, ben je niet al je opnames kwijt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

de cloud is misschien synoniem ook voor ''niet lang genoeg bewaren of beschikbaar blijven''...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

AfAX schreef:Als alles in de cloud staat heeft dit ook een voordeel: als je toestel stuk gaat of moet vervangen worden, ben je niet al je opnames kwijt.
Dat is een veronderstelling dat het zo geïmplementeerd zal zijn, maar wat als de opnames met een unieke sleutel gekoppeld zijn aan die ene decoder?
Dan heb je toch geen voordeel van die cloud, behalve dat ik veronderstel dat je geen of nauwelijks beperkingen zult hebben in gelijktijdige opnames (maar dat zou je bij DVB-C met FBC tuners ook niet hebben, en dan zou je wel alles locaal hebben).
Wied schreef:de cloud is misschien synoniem ook voor ''niet lang genoeg bewaren of beschikbaar blijven''...
Of misschien met meerdere formules.
Wil jij deze opname levenslang bewaren?
Dan kost dit xyz €, indien niet wordt ze automatisch gewist binnen 2 maand.
Ik zie dat bij het Sky toestel ook het streamen naar andere toestellen een dienst is, die een apart abonnement vraagt, ook al is dat gewoon een functie van het toestel natuurlijk.

En wat die netflix betreft, je gaat een betere ervaring hebben met de digibox/corder, dus dan gaan ze niet veel moeite meer doen, voor als je geen digitale TV bij hen hebt, maar wel internet met netflix.
Dan zal het zijn van "spijtig dat u problemen ondervindt, maar op onze digicorder heeft u gegarandeerd geen problemen..."
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Neen r2504, de meeste andere bedrijven moeten knokken en innoveren om hun klanten te houden en te overleven. Daar probeert men te innoveren om de concurrentie een stap voor te zijn.
Ik ken 1001 bedrijven die nog steeds hetzelfde verkopen als 25 jaar geleden... ik stel voor dat je je gekleurde haat bril even afzet !

Trouwens het is ieder bedrijf z'n keuze te innoveren of niet... de klant zal wel beslissen (en duidelijk kiest die nog steeds voor TN).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

geef mij maar een ding met hdd dan kan je kijken wanneer je wilt.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

petrol242 schreef:[...]dat we zelf nog nauwelijks controle zullen behouden. Holistisch, alles in één dus, om de consument zoveel mogelijk te binden.[...]
En dat heb je nu wel? Je opnames die "lokaal" staan zijn alleen raadpleegbaar via de recorder die je nu momenteel hebt. Als die defect gaat dan kan je fluiten naar je opnames... Dus welke controle geef je dan op door ze in de cloud te zetten?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

selder schreef:En dat heb je nu wel? Je opnames die "lokaal" staan zijn alleen raadpleegbaar via de recorder die je nu momenteel hebt. Als die defect gaat dan kan je fluiten naar je opnames...
Die digicorder is dus al een eerste stap in het loslaten van je eigen controle zoals je zelf aangeeft. Het gaat dus van weinig controle naar nog minder controle. Op mijn sat receiver kan ik de opnames afhalen, bewerken, bewaren, etc wat de digicorder (bewust) al dus niet meer kan. Maar de opnames op een digicorder kan je houden zolang je wil of tot inderdaad dat spel de geest geeft.
selder schreef:Dus welke controle geef je dan op door ze in de cloud te zetten?
De bewaartijd op een cloud is voor mij niet zeker. Wat vangen ze er trouwens mee aan? Reclame zal je niet meer kunnen doorspoelen want de stream wordt gecontroleerd door de cloud. En je zal gegarandeerd een internetverbinding van TN nodig moeten hebben. Dus dat rammen ze ook door je strot. Als dat geen verlies van controle is...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik snap de kritiek niet echt, zolang het duopolie in stand blijft doet TN toch gewoon wat ze willen? Ze zouden zot zijn om het niet te doen. Momenteel zijn er geen entrepreneurs die moedig genoeg zijn om bv IPTV te gaan aanbieden, en als ze het toch doen dan zal de wetgever (die wij hebben verkozen, en niet Telenet) wel een stok tussen de wielen steken, omdat ze betaald worden door Telenet (zie graaicultuur). Vanuit de kapitalistische visie heeft TN groot gelijk dat het nu poen schept zolang het paradijs nog blijft duren. Wie tegen is, kan beter zorgen dat er bij de volgende verkiezingen mensen verkozen worden die een constructief klimaat voor nieuwe operatoren in de wet gaan stemmen en integer genoeg zijn om geen verraad te plegen in ruil voor een smak geld (alhoewel de media - die alle belang hebben bij een status quo - die mensen wel zullen afkraken tijdens hun campagnes, het is aan u om dat te doorzien).
petrol242 schreef:Of om meerdere kanalen tegelijk te zien. Waar dat laatste trouwens goed voor is weet ik ook niet.
Verschillende voetbalwedstrijden die tegelijk plaatsvinden bekijken etc
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

constructief klimaat voor nieuwe operatoren in de wet gaan stemmen

erg onwaarschijnlijk dat we politici gaan zien die daarvan een programma-punt maken :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

selder schreef:En dat heb je nu wel? Je opnames die "lokaal" staan zijn alleen raadpleegbaar via de recorder die je nu momenteel hebt. Als die defect gaat dan kan je fluiten naar je opnames... Dus welke controle geef je dan op door ze in de cloud te zetten?
Je beslist in elk geval wel zelf wanneer en of je ze wilt missen.
Je kunt ook indien nodig je digicorder meenemen naar elders en daar op een TV aansluiten, ook als daar geen Telenet beschikbaar is (bijv. in de Ardennen).
Dat zal niet lukken als je opnames in de cloud staan.
En als het uit de cloud komt, kan elke opname ook voorafgegaan worden door gepersonaliseerde reclame, als ze willen kunnen ze ze ook op elk moment nog eens onderbreken voor reclame.
Dus, ja, het is weer extra afstaan van controle en vrijheid.
Ccatalyst schreef:Wie tegen is, kan beter zorgen dat er bij de volgende verkiezingen mensen verkozen worden die een constructief klimaat voor nieuwe operatoren in de wet gaan stemmen en integer genoeg zijn om geen verraad te plegen in ruil voor een smak geld
En welke partij zou dat dan moeten zijn?
De 3 klassieke partijen + N-VA hebben allemaal in die raad van bestuur gezeten, en waren altijd zeer welwillend tegenover Telenet én Proximus.
Ik geloof ook niet dat de anderen echt veel verstand van deze materie hebben, en iets willen doen hieraan.
Er zijn postjes te verdelen, dus die hebben er geen belang bij om iets te doen.
Laatst gewijzigd door boulder 14 aug 2017, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is TN inderdaad om de reclame te doen. Het doorspoelen is al langer een doorn in het oog. Een andere rede van een cloud, buiten klantenbinding voor het internet, kan ik niet bedenken.
De gewone reclameboodschap wordt door de kijker niet gesmaakt. Reclameboodschappen zijn gewoon storend, ook al zouden ze persoonlijk gericht zijn. Een programma wordt onderbroken en dat wordt niet gesmaakt. Ze doen het toch omdat er blijkbaar altijd wel iets blijft kleven. Een iets betere aanpak is de commercial content, maar dat begint tegenwoordig ook al heel opzichtig te worden waardoor het ook storend begint te worden.

Gelukkig kijk ik zelden TV. Het gebeurt al eens en als er dan een programma onderbroken wordt wil ik meestal niet verder kijken. Als ze het dan ook via de opnames gaan doen, zal het mij helemaal passeren en is er enkel nog TV voor mijn gezinsleden.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

CCatalyst schreef:Ik snap de kritiek niet echt, zolang het duopolie in stand blijft doet TN toch gewoon wat ze willen? Ze zouden zot zijn om het niet te doen.
Het is toch niet omdat het goed is voor telenet (of gelijk welk ander bedrijf) dat jij er maar mee tevreden moet zijn en geen kritiek op mag hebben? Jij, als consument, moet niet denken voor het bedrijf maar voor uzelf.
CCatalyst schreef:Wie tegen is, kan beter zorgen dat er bij de volgende verkiezingen mensen verkozen worden die een constructief klimaat voor nieuwe operatoren in de wet gaan stemmen en integer genoeg zijn om geen verraad te plegen in ruil voor een smak geld (alhoewel de media - die alle belang hebben bij een status quo - die mensen wel zullen afkraken tijdens hun campagnes, het is aan u om dat te doorzien).
Wel een beetje te gemakkelijk gesproken:
1) Welke partij/mensen hebben dat als programmapunt en kunnen voldoende invloed krijgen om er echt werk van te maken?
2) Er zijn wel nog andere zaken waarvoor je op een bepaalde partij of mensen stemt. Telecom is slechts een klein onderdeel daarvan.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

MaT schreef:
CCatalyst schreef:Ik snap de kritiek niet echt, zolang het duopolie in stand blijft doet TN toch gewoon wat ze willen? Ze zouden zot zijn om het niet te doen.
Het is toch niet omdat het goed is voor telenet (of gelijk welk ander bedrijf) dat jij er maar mee tevreden moet zijn en geen kritiek op mag hebben? Jij, als consument, moet niet denken voor het bedrijf maar voor uzelf.
TN gaat zich niets aantrekken van wat hier allemaal in komt te staan. De evolutie de voorbije jaren is volledig tegenovergesteld. Je mag daar kritiek op hebben, maar het is allemaal zo weinig constructief, omdat we er zelf verantwoordelijk voor zijn, en we het zelf niet willen veranderen. Telenet doet dit immers gewoon maar omdat het kan. Elk bedrijf zou dit doen, zelfs een niet-privaat bedrijf (maak u geen illusies). Het is een grotendeels buitenlandse firma die hier de wind volledig in de zeilen krijgt, en goed beseft dat het door hier en daar een politicus te betalen de wetgeving volledig naar z'n hand kan zetten en opkomende concurrenten de mond kan snoeren, en dat een komende verkiezing daar niets aan zal veranderen. Telenet zal dit blijven doen, zolang dat mogelijk blijft!
MaT schreef: Wel een beetje te gemakkelijk gesproken:
1) Welke partij/mensen hebben dat als programmapunt en kunnen voldoende invloed krijgen om er echt werk van te maken?
Je moet niet denken in termen van "welke partij dan" want er is inderdaad geen enkele partij. Je moet dit anders aanpakken. Waarom doen we niet zoals het thuisland van Liberty (nee, niet de postbus in de UK maar het echte thuisland: de VS): in de straat en via digitale petities tonen dat we verontwaardigd zijn dat onze politici (die je dan bij naam noemt - daar zijn ze immers érg gevoelig aan) in ruil voor geld ervoor zorgen dat ze hun duopolie kunnen behouden? Die namen van die politici kan je trouwens gemakkelijk vinden in het staatsbladarchief. Als de verkiezingen eraan komen: de burgers eraan herinneren welke politici dat op hun rekening hebben staan. De mediastations via hun eigen kanalen bellen/emailen etc om onze verontwaardigen over hun houding uit te drukken. Enzovoort. Zegt je Vlaams instinct dat dat allemaal te idealistisch is? Wel, in het thuisland van Liberty doen ze dat effectief, en daar hebben ze van digicorder-beperkingen nu geen last... (ttz: ze hebben de keuze om er geen last van te hebben want er zijn veel alternatieven). Misschien daarom dat Liberty niet actief is op hun eigen markt :???:

Zolang wij Vlamingen zo mak blijven en alles maar laten passeren, zal er inderdaad niets veranderen. Maar tegelijk wel kritiek geven op TN, dat is pas gemakkelijk gesproken en het is vooral niet terecht. Je doet er het imago van de zure Vlaming alle eer mee aan, en het zal vooral niets veranderen. En nee "waarom doe jij het niet dan" is hier geen antwoord op, als je dit als enkeling doet word je binnen de kortste keren als gekke marginaal geprofileerd (voorbeelden genoeg hiervan), als je dit als "de burgers" kan doen kan je wel indruk maken. Net zoals onze eigen politici ook liefst niet op alles persoonlijk afgerekend worden.

(Persoonlijk is het mij niet zozeer om dit digicorder-gedoe te doen want ik heb er geen, waar ik me wel zorgen over maak is het feit dat we er hier maar niet in slagen om van oude monopolies/duopolies af te raken, wat tot een steeds dieper gapende digitale kloof tussen ons land en Noord-Europa/de VS leidt (meer en meer bedrijven zien .be als tertiaire markt ipv secundaire markt), wat op zich weer leidt tot braindrain en minder jobs op de IT-markt).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Je beslist in elk geval wel zelf wanneer en of je ze wilt missen.
Ik denk dat je in een illusie leeft... als TN morgen beslist dat lokale opnames na x-aantal maanden verdwijnen dan zal dat het geval zijn (zelfs al heb jij je netwerkkabel niet insteken, men kan dergelijke update gewoon over coax pushen). De tijd dat je controle had is al lang voorbij, leer er mee leven zou ik zeggen (Netflix is trouwens identiek hetzelfde, morgen kan een serie gewoon verdwenen zijn uit het aanbod).
CCatalyst schreef:Waarom doen we niet zoals het thuisland van Liberty (nee, niet de postbus in de UK maar het echte thuisland: de VS): in de straat en via digitale petities tonen dat we verontwaardigd zijn dat onze politici (die je dan bij naam noemt - daar zijn ze immers érg gevoelig aan) in ruil voor geld ervoor zorgen dat ze hun duopolie kunnen behouden?
Lol, veel geluk... de gemiddelde Belg ligt hier gewoon niet wakker van... die kan nog altijd z'n programma bekijken en kan het veel eenvoudiger opnemen als ooit tevoren. Face it, het is gewoon een selecte club hier die erover valt (de ene al wat meer dan de andere - maar zelfs een MaT ed. komen niet verder dan wat geroep in de marge), niet meer en niet minder dus petities zullen gewoon geen belangstelling hebben (kijk maar naar de prijsverhogingen - toen trof men de mensen dan zelfs nog in hun portemonnee).
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Dat er dit jaar nieuw model komt wist ik vorig jaar al kijk maar eens naar dit bericht van Tweakers: https://tweakers.net/video/13949/libert ... -komt.html.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja, dat wisten we allemaal al wel, maar nu is Porter eindelijk aan het woord gekomen en is het woord cloud ook gevallen. Het komt er hier in elk geval niet in. Mottetni dus.
Momenteel heb ik tijdelijk een TN abo voor TV, ter vervanging van een falend beleid bij TVVlaanderen. Maar lang gaat dat ook niet meer duren. Mijn kinderen zien nog nauwelijks TV en mijn echtgenote ook al bijna niet meer. Ik heb ze bijna overtuigd dus :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Porter moet niet denken dat hij als enige een 'state of the art' digicorder heeft. Er liggen er al in de winkel.... :-D

https://www.broadcom.com/blog/broadcoms ... es-much-mo
FBC Full Band Capture tuner which means it is possible to record many different channels at the same time from different TP's as the receiver has basically 8 tuners with the option to add a standard VU+ dual tuner card making the total number of tuners 10

"The FBC plug-in tuner is equipped with eight demodulators, which is equivalent to a receiver with eight built-in single tuners, allowing up to eight stations to be viewed, streamed or recorded simultaneously, according to Dream, the new FBC- Tuner to the two latest 4K receiver models DM900 UHD and the announced DM920 UHD compatible

zo'n display bij Orange/Telenet/Proximus gezien?
Afbeelding

grappig (off-topic) ...in artikel
Jullie springen soms nochtans onzorgvuldig om met Play More. Niet met 'Game of thrones', maar series als 'Silicon Valley' starten pas weken na de release in de VS. Zelfs bij het allerlaatste seizoen van 'Girls' was dat zo. Dan hebben alle early adopters, waar jullie toch op mikken, alles al gezien.

'Hebben we met Girls drie ­weken gewacht? Dat had niet ­mogen gebeuren. Ons contract met HBO maakt dat we gelijktijdig kunnen uitzenden. Dat wist ik niet. I'll look into that.' (Nadien laat Porters woordvoerster weten dat alle HBO-series vanaf nu gelijktijdig met de VS uitgezonden worden, red.)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satsurfer schreef:Porter moet niet denken dat hij als enige een 'state of the art' digicorder heeft. Er liggen er al in de winkel.... :-D

https://www.broadcom.com/blog/broadcoms ... es-much-mo
FBC Full Band Capture tuner which means it is possible to record many different channels at the same time from different TP's as the receiver has basically 8 tuners with the option to add a standard VU+ dual tuner card making the total number of tuners 10
Dat zeg ik al een hele tijd (over die FBC tuners).
Ik vraag mij af, in dat filmpje over de nieuwe digicorder die in zoveel landen zou gelanceerd worden, spreken ze van 6 gelijktijdige opnames.
Ofwel is dat een software maximum en gebruiken ze toch cloud opnames, ofwel gaat het toch om DVB-C met meerdere tuners of DVB-C FBC tuners.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

selder schreef:
petrol242 schreef:[...]dat we zelf nog nauwelijks controle zullen behouden. Holistisch, alles in één dus, om de consument zoveel mogelijk te binden.[...]
En dat heb je nu wel? Je opnames die "lokaal" staan zijn alleen raadpleegbaar via de recorder die je nu momenteel hebt. Als die defect gaat dan kan je fluiten naar je opnames... Dus welke controle geef je dan op door ze in de cloud te zetten?
Er zijn voordelen en nadelen. Een groot nadeel van opnames in de cloud is dat je geen TV(opnamen) kan kijken wanneer er een panne is. Heb al meegemaakt dat er een storing is en dan kan ik gewoon nog een opgenomen film kijken.
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

weet er iemand wanneer de nieuwe digicorder met netflix wordt uitgerold, duurt toch allemaal lang hé
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”