nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Natuurlijk doen ze dat... ze gaan heus geen data dupliceren.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Vandaag nogmaals navraag gedaan bij Telenet. Er zijn helemaal geen verschillende groepen. Iedereen die mocht testen is reeds verwittigd. Ze namen dus niet eens de moeite de niet geselecteerden eens op de hoogte te stellen. :bang:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

had me ook opgegeven en ze zeiden u krijgt binnenkort (1-2 weken) een mail, noppes!
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Alle traffic van de nieuwe stb zal trouwens uitsluitend over ipv6 gaan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit kreeg een vriend van mijn vader (+/- 75 jarige, die zelden tv kijkt, zelfs geen smartphone heeft :-D )

Als er iets niet werkt, zijn zij de eerste die flippen....Geef dit toch aan jonger doelpubliek. Die mens valt uit de lucht....
nieuwe_digicorder.jpg
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn genoeg die zich kandidaat gesteld hebben, maar er zal achter je vriend van je vader wel een marketing-truk zitten vermoed ik :lol:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Verschillen tussen je nieuwe en oude TV-box
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... de-tv-box/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... et-tv-box/

HOE SCHAKEL IK OVER OP DE NIEUWE TELENET TV-BOX?
Vraag je nieuwe Telenet TV-box aan.
Onze technieker komt je nieuwe Telenet TV-box gratis bij je thuis installeren.
Hij bekijkt met jou de juiste instellingen, geeft een demonstratie en neemt je oude decoder(s) gewoon mee.
Laatst gewijzigd door satsurfer 07 sep 2018, 12:22, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heeft dit ding nu al de mogelijkheid om te werken via wifi?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vermoed van niet hoor. Wordt nergens over gerept.

Afbeelding

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.
Afbeelding
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je deze kopen?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit nog met een oude Digicorder die ik eigenlijk al lang gratis mocht omruilen. Gezien er nu al publieke pages zijn met de info hierover, zal ik toch eens een Telenet center binnenspringen en vragen of en wanneer ik naar die nieuwe box kan switchen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toevallig dit nog tegengekomen ...

We houden je op de hoogte

In de loop van september laten we je weten of je geselecteerd bent of niet. Houd dus zeker je maibox in het oog.
Dus blijkbaar niet in de zomer, maar in het najaar :-)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Hoopgevend is het allemaal niet:
Je opnames worden vanaf nu in de cloud bewaard.
De opnames worden uiterlijk 60 dagen na opname verwijderd van het netwerk en zijn bijgevolg niet meer toegankelijk. Op uitdrukkelijke instructie van de klant kan de opname ook na deze termijn van 60 dagen bewaard blijven, met een maximum van 5 jaar.
Voor bepaalde zenders en programma's kunnen er bijkomende beperkingen gelden.
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Nu maar hopen dat mijn huidige digicorder het nog een tijd volhoudt. Aangekocht begin 2014 (55 maand x €9 huur en counting ...) Ik hoor de telenet installateur nog "Mor menier toch, da zouwek nie doen zenne. Volgend joar ister nen nieve en dan zitter mej, mor allé tis aw eigen keus hé. Nor mij moete nie leustere..."
En dat deed ik dan ook niet.

Ik neem aan dat hun cloudoplossing het uiteindelijke doel heeft om de reclame unskippable te maken?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Als ze dat willen/durven kunnen ze het toch ook met een software update.
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Dizzy schreef:Als ze dat willen/durven kunnen ze het toch ook met een software update.
Van het huidige toestel met HD? 't Zou kunnen maar het lijkt met niet triviaal voor dat ding om te weten wat reclame is en wat niet.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Joebar schreef:Ik neem aan dat hun cloudoplossing het uiteindelijke doel heeft om de reclame unskippable te maken?
Inderdaad: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... de-tv-box/
Persoonlijke opnames
  • Je opnames worden vanaf nu in de cloud bewaard.
  • De opnames worden uiterlijk 60 dagen na opname verwijderd van het netwerk en zijn bijgevolg niet meer toegankelijk. Op uitdrukkelijke instructie van de klant kan de opname ook na deze termijn van 60 dagen bewaard blijven, met een maximum van 5 jaar.
  • Voor bepaalde zenders en programma's kunnen er bijkomende beperkingen gelden.
Meer betalen voor meer beperkingen. Na 10 jaar consumentendata verzamelen weet Telenet zeer goed dat de modale Vlaming dat allemaal slikt.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Een nieuwe decoder met hoger huurgeld en netflix erbij laat me raden...nog eens 20 euro per maand erbij? Binnenkort gaan we alleen nog werken om telenet te kunnen betalen?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

En tot wanneer zal je huidige digicorder blijven werken of ga je verplicht moeten omschakelen? Ik zie nu geen enkel pluspunt tov de oude box, ja is compacter maar dat maakt hier weinig uit. En is dat nu een box die h265 ondersteund?

En als je langer je opnames wilt bewaren moet je dat expliciet vragen? Wie weet via een aangetekende brief haha
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

WTF die 60d beperking, had daar over gelezen. Wat een bs is dat zeg. Ik neem soms series op om ze dan na de laatste aflevering ineens kort na mekaar te bekijken. Dat kan dus ook al niet meer, want je zou dus hoogstens een aflevering of 9 kunnen bufferen...
Daar gaat toch serieus wat commentaar op komen van de klanten, lijkt me.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bart_Herbots schreef:En tot wanneer zal je huidige digicorder blijven werken of ga je verplicht moeten omschakelen? Ik zie nu geen enkel pluspunt tov de oude box, ja is compacter maar dat maakt hier weinig uit. En is dat nu een box die h265 ondersteund?

En als je langer je opnames wilt bewaren moet je dat expliciet vragen? Wie weet via een aangetekende brief haha
vergeet de extra kosten niet voor de verwerking en co + speciaal abbo ook nog eens dan :oops:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Parshift
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2013, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Snelle start: de minst energiezuinige stand. Je box verbruikt 56 Watt en start binnen de paar sec. op.
Normale start: de standaard instelling. Je box verbruikt 27.5 Watt en start binnen de 10 sec. op.
Eco-start: de meest energiezuinige stand. Je box verbruikt minder dan 1 Watt en start binnen de minuut op.
56W bij snelle start, wil dat dan zeggen dat ie in gebruik ook continu 56W slikt of eerder die 27,5W?
Hoe dan ook een ferme verhoging voor een ding dat geen harde schijf meer heeft :eek:
Laatst gewijzigd door Parshift 07 sep 2018, 17:54, in totaal 1 gewijzigd.
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

De goesting voor nieuwe digicorder is alweer over. Lijkt wel nieuwe rode knop
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Bart_Herbots schreef:En tot wanneer zal je huidige digicorder blijven werken of ga je verplicht moeten omschakelen? Ik zie nu geen enkel pluspunt tov de oude box, ja is compacter maar dat maakt hier weinig uit. En is dat nu een box die h265 ondersteund?
Ja, dat is dan ook één van de weinige voordelen, UHD/HDR-support. Ik had een tijdje terug ook het aanvraagformulier ingevuld om te testen, maar indien ik reactie krijg, heb ik eigenlijk weinig zin om er nog op in te gaan.

Ten eerste, de box is zogezegd compact, maar wat blijkbaar helemaal niet compact is, dat is het stroomverbruik.
Ik citeer een helppagina van het klantenservice-gedeelte:
Snelle start: de minst energiezuinige stand. Je box verbruikt 56 Watt en start binnen de paar sec. op.
Normale start: de standaard instelling. Je box verbruikt 27.5 Watt en start binnen de 10 sec. op.
Eco-start: de meest energiezuinige stand. Je box verbruikt minder dan 1 Watt en start binnen de minuut op.
Tot 56W voor een decoder lijkt me buitensporig.
EDIT: Parshift was me blijkbaar voor, mijn bericht heeft nogal lang open gestaan voor het posten. :wink:

Ten tweede, het feit dat een installateur moet langskomen verhoogt ook al weer de drempel. In hun mail zeggen ze dat de technicus de vorige decoder meeneemt. Dat kan al een aanwijzing zijn dat de decoder niet meer te koop zou zijn. Ik heb mijn DC-AD2200 gekocht en heb weinig zin om te beginnen huren.

En ten derde: De digicorder is nooit een apparaat geweest om opnames op lange termijn te bewaren, maar zolang het apparaat werkt, had je toch een bepaalde controle over je opname. Een programma van 5 jaar geleden bekijken is geen probleem.

Het item "Verschillen tussen je nieuwe en oude TV-box" toont gek genoeg alle nadelen op een rijtje:
Geen harde schijf, meer opnamebeperkingen, manuele zenderhernummering vervalt zoals het nu bestaat, geen display meer, budgetcontrole niet meer beschikbaar op de decoder, e-mailsupport verdwijnt, DLNA verdwijnt, waardebons activeren niet meer mogelijk, geen scart, geen standaard RCA om naar een stereo-installatie te gaan en ook de RF-out is weggevallen.

Ik denk dat een digicorder voor hen vroeger veel duurder aan te kopen was, dan dat dingetje die nu op de markt gebracht zal worden. Naast een betere cpu/gpu/ram zit daar generatie na generatie steeds minder hardware in.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

De dag dat deze verplicht wordt gaan er toch heel wat mensen problemen hebben.
Met de "oude" digicorder kun je opnemen, of je nu interactief bent of niet.
Met de nieuwe dus niet, want alles wordt in de cloud bewaard, en je moet kunnen een signaal geven om het te doen bewaren, en het moet via de netwerkkabel gestreamd worden.
60 dagen bewaren lijkt mij ook heel kort.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Kan iemand hier de link delen van "vraag hem hier aan" :twisted:
dan kunnen we allen hiervan gebruik maken.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Weer een reden te meer om die digitale tv buiten te gooien... Nog even wachten op het mogelijke internet-only aanbod van Orange.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Begrijp ik het goed dat de nieuwe digicorder via het netwerk werkt?
Met andere woorden IPTV i.p.v. DVB-C?

Zou dus een goede oplossing zijn voor een 2de toestel op een plaats waar geen coax ligt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Begrijp ik het goed dat de nieuwe digicorder via het netwerk werkt?
Neen, het is en blijft grotendeels DVB-C. De box heeft gewoon een netwerkaansluiting waarmee bijkomend ook Netflix, Youtube en bepaalde Telenet-diensten kunnen gestreamd worden.

Voor meer technische informatie over de nieuwe Telenet TV-box: https://www.virginmedia.com/shop/tv/v6.html
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ze zouden beter investeren in een Yelo-app op Apple TV zoals VOO er nu ook al 1 heeft. Ik geloof niet dat de toekomst van de tv een digicorder is... er zijn bedrijven (zoals Apple en Google) die veel betere hard- en software maken hiervoor, ga daar toch mee in zee en probeer je te differentiëren van je concurrenten op zo’n manieren ipv hopeloos te proberen inhalen wat anderen zoveel beter doen..
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

philippe_d schreef:Begrijp ik het goed dat de nieuwe digicorder via het netwerk werkt?
Met andere woorden IPTV i.p.v. DVB-C?

Zou dus een goede oplossing zijn voor een 2de toestel op een plaats waar geen coax ligt ...
Op de nieuwe box gaat enkel live-tv nog over DVB-C, de rest is allemaal IPTV: opnames, tvtheek, terugkijktv.
Dit in tegenstelling tot de decoders nu, waar alles over DVB-C binnenkomt, ook de tvtheek.
Dus als je enkel terugkijktv, opnames of tvtheek kijkt, kan je zonder coaxkabel bij je 2e tv in theorie.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Kenniey schreef:
philippe_d schreef:Begrijp ik het goed dat de nieuwe digicorder via het netwerk werkt?
Met andere woorden IPTV i.p.v. DVB-C?

Zou dus een goede oplossing zijn voor een 2de toestel op een plaats waar geen coax ligt ...
Op de nieuwe box gaat enkel live-tv nog over DVB-C, de rest is allemaal IPTV: opnames, tvtheek, terugkijktv.
Dit in tegenstelling tot de decoders nu, waar alles over DVB-C binnenkomt, ook de tvtheek.
Dus als je enkel terugkijktv, opnames of tvtheek kijkt, kan je zonder coaxkabel bij je 2e tv in theorie.
Maar omgekeerd, als je rijgnet hebt (sommige oudere appartementen), kun je met die nieuwe box geen opnames meer maken, want die moeten in de cloud, en dan heb je interactiviteit, dus 2-wegsverkeer nodig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Kenniey schreef:Op de nieuwe box gaat enkel live-tv nog over DVB-C, de rest is allemaal IPTV: opnames, tvtheek, terugkijktv.
Dit in tegenstelling tot de decoders nu, waar alles over DVB-C binnenkomt, ook de tvtheek.
Dus als je enkel terugkijktv, opnames of tvtheek kijkt, kan je zonder coaxkabel bij je 2e tv in theorie.
Jammer ...
Het zou toch een leuke oplossing zijn (en technisch haalbaar denk ik), indien dit wel zou kunnen.
Maar wat niet is, kan nog komen :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

verwacht dit alleszins niet van Telenet. IPTV. :eek: Dat ze hun box houden, geef mij -legale- IPTV.

Ze konden wifi inbouwen in nieuwe box. Nee. :-(
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

philippe_d schreef: Het zou toch een leuke oplossing zijn (en technisch haalbaar denk ik), indien dit wel zou kunnen.
Maar wat niet is, kan nog komen :-)
Zeker technisch haalbaar, kijknaar IPTV bij proximus.
Volgens mij is dit gewoon de eerste stap naar het elemineren van de coax. Na enkele jaren zal het merendeel van de klanten over deze nieuwe box (of de 2e, 3e, 4e,.. generatie) beschikken en komt er een moment dat de oude boxen die enkel kunnen ontvangen via coax niet meer ondersteunt zullen worden. Vanaf dan kunnen ze in principe volledig op IPTV overschakelen.
Dat je nu zowel coax als ethernet nodig hebt vind ik wel een nadeel en dat zal ik niet alleen zijn.
satsurfer schreef:Ze konden wifi inbouwen in nieuwe box. Nee. :-(
Tjah, UTP (of zelfs powerline) is veel stabieler dan wifi. Denk dat als men live TV gaat streamen via wifi dat de helpdesk onnozel gaat komen van klanten die slechte verbinding hebben met hun eigen HGW :twisted:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wifi ac wave 2? Nooit problemen hoor.
https://www.techzine.be/blogs/8753/mu-m ... redirect=1
veel hogere snelheden dan via een powerline (om nog niet van het verbruik te spreken)

Zit zelf op mobo's tegenwoordig. Waarom mogelijkheid niet, ac stick (vb avm) in te stoppen? Nee, dichtgetimmerd (zoals altijd)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:Ze konden wifi inbouwen in nieuwe box. Nee. :-(
Je kan toch zo'n WiFi booster van Telenet nemen, en daar een digicorder (bedraad) op aansluiten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Je kan toch zo'n WiFi booster van Telenet nemen, en daar een digicorder (bedraad) op aansluiten ...
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -adapters/
extra verbruik: 4-10W (per verdiep ene?)

Een ingebouwde wifi chip in de ontvanger zal dit niet verbruiken. De Wifi staat altijd op ook.

Philippe. We leven in een tijd van onze ecologische voetafdruk te verlagen. De grote operatoren doen de omgekeerde beweging met ons nodeloos extra bakjes te laten kopen. Een uniforme ontvanger (zoals DVB-C/S ontvanger met CI+) zou een veel betere oplossing zijn, en vrijheid van modems/routers.
Bijna elke tv zou IPTV aankunnen. Nee,...ze willen niet.

Binnenkort vliegt Orange eruit. Edpnet al enkele maand actief. Gewoon met satontvanger die ik aan/uit kan zetten. De wifi ac is voldoende sterk. Nochtans 3 muren tussen router en mijn pc. voorlopig FTA (veel goede Duitse zenders) + IPTV (legaal van Vlaamse zenders).
Enkel fritzbox (dect+modem+router+voip).

Bij Orange zou je: hun voip modem moeten hebben + HGW + DEC-T station :eek: (3 bakken, zonder een 4de fritzbox!)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Er is inderdaad (voorlopig) nog niet veels om naar uit te kijken jongens. Ik zet even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen:
- Cloud opslag (maar als de bewaartijd inderdaad maar 2 maand is kan je het bij nadelen plaatsen).
- je kunt heel veel dingen opnemen. Ik heb nog niet getest hoeveel maar 6 'opnames' kan. Wel een lichte nuancering: volgens mij linkt telenet gewoon door naar 1 bestand op hun server. Voorbeeld: wanneer 200.000 klanten Thuis opnemen gaan ze heus geen 200.000 keer Thuis apart opslaan. Maar goed. Je kunt wel veel opnemen :-D .
- Afstandsbediening is RF, heeft achtergrondverlichting en heeft stembediening (al zie ik dat laatste eerder als een gimmick die je niet blijft gebruiken).
- Is een stuk kleiner als de vorige generatie.
- Weer dat beetje sneller
- Netflix app

Nadelen:

- Mensen die een Harmony gebruiken om alles aan te sturen: leg hem (voorlopig) maar aan de kant. De box werkt zoals eerder gezegd met RF. De box zou wel een IR sensor hebben die je ziet zitten maar vooralsnog heeft Telenet ervoor gekozen deze niet te activeren zoals je bij Proximus kan kiezen tussen IR en RF.
- Om één of andere debiele reden vinden ze het bij Telenet niet meer nodig om de klant zelf de volgorde van de zenders te laten kiezen. Ze hebben het er simpelweg uitgesloopt en zijn niet van plan om het er terug in te steken. Wel is er nu de mogelijkheid om 'favorieten' in te stellen maar dit werkt mijn insziens lang niet zo goed.
- Geen schermpje meer vooraan met zendernummer en tijd.
- Een voorlopige issue is dat hij nog niet goed overweg kan met surround geluid. Ik luister dus al 2 maand stereo door mijn 5.1 setup. Ze slagen er precies niet in om het probleem op te lossen.
- Kan 4K aan, maar ze zenden nog steeds max 1080i uit, en films/series opgevraagd bij Play More zien er nog steeds erg miserabel uit.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”