nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Wat r2504 zegt... als ze dat nu zouden willen, kan het ook al.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij Telenet volgens mij niet,met de huidige toestellen kan je zelfs opnames bekijken zonder dat je Digicorder aan het netwerk of aan een coaxaansluiting hangt; de decryptiekey zit dus in de Digicorder zelf. Dus ik zie niet in hoe ze rechten om een opname te bekijken gaan intrekken.

Bij Proximus is dat niet zo; toen een tijd geleden Proximus een zware panne had waardoor zenders niet meer gedecodeerd konden worden, kon ik ook geen lokale opnames meer bekijken. Het lijkt er dus op dat de decryptiekey bij Proximus in het netwerk opgeslagen wordt, en niet in de lokale decoder.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

SpecialK schreef:Bij Telenet volgens mij niet,met de huidige toestellen kan je zelfs opnames bekijken zonder dat je Digicorder aan het netwerk of aan een coaxaansluiting hangt; de decryptiekey zit dus in de Digicorder zelf. Dus ik zie niet in hoe ze rechten om een opname te bekijken gaan intrekken.

Bij Proximus is dat niet zo; toen een tijd geleden Proximus een zware panne had waardoor zenders niet meer gedecodeerd konden worden, kon ik ook geen lokale opnames meer bekijken. Het lijkt er dus op dat de decryptiekey bij Proximus in het netwerk opgeslagen wordt, en niet in de lokale decoder.
Maar bij Proximus zijn er heel wat decoders zonder harddisk, toch?
Dus die hebben hun opnames sowieso bij Proximus staan, dus geen netwerkverbinding = geen opnames bekijken.
ddd schreef:Wat r2504 zegt... als ze dat nu zouden willen, kan het ook al.
Maar nieuwe technologie is dikwijls het moment om de regels aan te scherpen.
Feit is dat het tot nu toe niet gebeurde.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

SpecialK schreef:Bij Telenet volgens mij niet,met de huidige toestellen kan je zelfs opnames bekijken zonder dat je Digicorder aan het netwerk of aan een coaxaansluiting hangt; de decryptiekey zit dus in de Digicorder zelf. Dus ik zie niet in hoe ze rechten om een opname te bekijken gaan intrekken.
Op het moment van opname kan men gerust al een beperking meegeven (bv. 1 maand geldig)... ook al zou je hem dus volledig afkoppelen dan kan je dit niet verhinderen. Uiteindelijk is het toestel - cloud of niet - volledig in handen van Telenet of je dit nu leuk vindt of niet.
boulder schreef:Maar nieuwe technologie is dikwijls het moment om de regels aan te scherpen.
Feit is dat het tot nu toe niet gebeurde.
Ben je dan niet bezig met pure stemmingmakerij ? Er is geen enkel bewijs tot op heden dat het anders zal zijn.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

bruma schreef: Opgelet!

Je moet je huidige Digibox/Digicorder inleveren.
Bij de installatie van de nieuwe TV‑box zal de installateur je huidige Digibox/ Digicorder meenemen.
Heb je er voorheen één gehuurd, OK ja, aannemelijk dan.
Maar lijkt me wel sterk dat ze jouw aangekocht toestel ook zouden meenemen...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik heb me opgegeven als tester. Maar dat is nog niet zeker, men laat nog iets weten.
Men zal wel misschien nakijken of er maar 1 decoder is, zodat ze zeker zijn dat de nieuwe wel gebruikt wordt, en niet op een zolderkamer belandt..
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Huidige testperiode zat al vol blijkbaar.
Afwachten tot de volgende batch dus ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:Ben je dan niet bezig met pure stemmingmakerij ? Er is geen enkel bewijs tot op heden dat het anders zal zijn.
En als het bewijs daar is zal het te laat zijn.

Verwacht jij dat "in the cloud" (wat in werkelijkheid betekent massa's servers en harddisken) jouw opnames eeuwig gaan bewaren?
Ik niet.
Dat kost wat teveel.
Ik verwacht dat er dus wel beperkingen gaan zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat is inderdaad ook zo bij Proximus, voor korte termijn 60 dagen opslag zijn er om zeggen geen beperkingen maar voor lange termijn is er een beperking in opslagcapaciteit.
Lange termijn 36 maanden Cloud (npvr) opslag tot 50 uur opnames mogelijk, tegenover 250 uur bij V5 decoder met HDD.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iemand nu enig idee wanneer het toestel beschikbaar zou zijn voor "het ruimere publiek" ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als de voorraad oude Digicorders allemaal op zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:En als het bewijs daar is zal het te laat zijn.
Moeten we dan constant over alles gaan doemdenken dat het slechter zal zijn ?
boulder schreef:Verwacht jij dat "in the cloud" (wat in werkelijkheid betekent massa's servers en harddisken) jouw opnames eeuwig gaan bewaren?
Ik niet. Dat kost wat teveel.
Waarom zou dit teveel kosten... Baahlu deed het wel... als 20.000 mensen een aflevering opnemen in de cloud staat die heus maar één keer op disk hoor.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

akkoord dat die opname slechts één keer op disk staat, maar als de opnames zeer lang kunnen bewaard worden, komen er altijd keer op keer nieuwe andere opnames bij en kunnen er geen oude gewist worden zoals dit het geval bij lange termijn opnames die na drie kunnen definitief gewist worden, zoals het bijvoorbeeld het geval is bij Proximus.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

r2504 schreef: als 20.000 mensen een aflevering opnemen in de cloud staat die heus maar één keer op disk hoor.
Ik meen me te herinneren dat dat juridisch gezien een probleem was.

Maar je zou inderdaad knettergek zijn om 20000 keer hetzelfde op te nemen :)
Er zullen dus wel trucs zijn om het juridisch wel mogelijk te maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

xayana schreef:Ik meen me te herinneren dat dat juridisch gezien een probleem was.
Voor het Baahlu concept was dit juridisch een probleem al was dat ook nonsens... voor Telenet zelf is dit geen probleem.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

jackho schreef:akkoord dat die opname slechts één keer op disk staat, maar als de opnames zeer lang kunnen bewaard worden, komen er altijd keer op keer nieuwe andere opnames bij en kunnen er geen oude gewist worden zoals dit het geval bij lange termijn opnames die na drie kunnen definitief gewist worden, zoals het bijvoorbeeld het geval is bij Proximus.
Kan je dit eens uitleggen wat je hiermee bedoelt?
Ik zie het verschil niet tussen Telenet en proximus wat betreft "opnames" in de cloud?
In beide gevallen neem ik aan dat de opname één keer op disk staat, het enige wat bewaard of gewist wordt is de toegang van een gebruiker tot die opname, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat de opslag op de server toch aanzienlijk zal worden op de server als de opnames onbeperkt in tijd blijft staan = nooit gewist worden.
Als een provider laat ons zeggen 70 zenders aanbiedt en onder al die klanten zullen die ook wel ergens door iemand opgenomen worden, dan wil dit zeggen 70 opnames (films / series / andere programma's enz.) per dag , dus zou dit na 50 jaar bijvoorbeeld toch al wat beteken aan opslag, ben wel nog niet aan het rekenen gegaan hoeveel die opslag juist zou betekenen en misschien schat ik het wat verkeerd in, zou ook kunnen ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jackho schreef:Als een provider laat ons zeggen 70 zenders aanbiedt en onder al die klanten zullen die ook wel ergens door iemand opgenomen worden
Ik denk dat van heel zenders nooit iets wordt opgenomen, laat staan iedere uitzending van een dag.
kwin
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2018, 02:47

Bij Telenet en Belgacom kan je, zonder langdurige trukken, niet echt opnemen, je kan enkel uitgesteld kijken.
Of men dit in de cloud gaat zetten of niet maakt eigenlijk weinig verschil uit indien men er een aantal maanden op plakt vermits ik bepaalde dingen voor de rest van mijn leven wil kunnen herbekijken.

Ik kan er ook echt niet bij dat de huidige digicorders nog steeds een HD hebben van max. slechts 500 GB, de HD in een digicorder is een opslagapparaat, en dan ga je daar niet de kleinst mogelijke in steken.

Waarom kiest men er niet voor om de klant te laten kiezen hoe groot de HD is, bv 500 GB, 1 TB, 12 TB, ik zeg zo maar iets. Dit zou een verdienmodel kunnen zijn, hoe groter de HD, hoe meer je betaald.
Indien ik een auto koop kan ik ook kiezen tussen een kleine auto en een Ferrari of zo iets, bij Telenet niet...

Wat ik me afvraag, kan je bij TV Vlaanderen (satelliet) ook echt opnemen? (= ongecodeerd opnemen op de HD van je eigen PC)
Indien dit mogelijk is, denk ik er aan om een satelliet te zetten...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Modbreak:
off-topic en op de man
Indien je een troll wil rapporteren, gebruik je daarvoor de "meldknop" en niet via een Forum reply


Kwin, starter, lid geworden op 25 april, 2 berichten, voel ik daar een nieuwe schuilnaam voor de beruchte "reeds satelliet sinds 1994, wast witter dan wit, 4000 zenders, sommige zelfs in een taal die ik een beetje begrijp, nooit problemen." ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
kwin
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2018, 02:47

Ik gebruik, indien mogelijk, altijd Kwin als internet name, toch sinds de eerste S3 server van travian nl jaren terug...

Geen idee wat je bedoelt, maar ik ben gewoon iemand die jarenlang deze site af en toe bekeek, en had nu besloten om ook eens een account te maken...

:beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@kwin

FTA satelliet signalen kunnen uiteraard ''ongecodeerd'' ontvangen worden. TVV signalen daarentegen kunnen enkel nog opgenomen worden middels de juiste apparatuur...

https://www.sat4all.com/forums/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

[Mod]
Graag terug on-topic
Vragen en antwoorden over TVV horen thuis in het Forum Satelliet TV
Deze topic gaat over de Telenet digicorder
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Mail gekregen met bevestiging van Telenet voor inschrijving nieuwe decoder. Een soort mail die je zou verwachten de moment van inschrijving. Bij inschrijving spraken ze nog over enkele weken voor we weten of we geselecteerd zijn, nu is het vóór de zomer. Nog even afwachten dus.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Same here... zo worden de kadootjes wel minder en minder natuurlijk... :-)
Laatst gewijzigd door ddd 08 mei 2018, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook ineens een mail gehad :?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Zou dit op het nieuwe bakje kunnen...? (WK voetbal in Rusland in UHD)

https://tweakers.net/nieuws/138641/nede ... ra-hd.html
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Iemand mail gekregen dat ze geselecteerd zijn? Juist chat met Telenet gehad en die beweren dat de geselecteerden al een mail gekregen hebben? Dus daar ik niets kreeg ik er niet bij zal zijn :cry:
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Niemand?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier niet en ik sta op de lijst :-D

[Edit]
Juist een gehad.
De nieuwe fase was nog niet gestart.
Wanneer wel, kunnen ze niet zeggen.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

svermassen schreef:Hier niet en ik sta op de lijst :-D

[Edit]
Juist een gehad.
De nieuwe fase was nog niet gestart.
Wanneer wel, kunnen ze niet zeggen.
Hoe wist je dat je op de lijst stond? 8)

Fase?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kon je daarvoor inschrijven.
Of ik geselecteerd wordt, is natuurlijk nog wat anders :-D
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

svermassen schreef:Je kon je daarvoor inschrijven.
Of ik geselecteerd wordt, is natuurlijk nog wat anders :-D
Ah, dcht dat je bedoelde dat je mail had gekregen dat je geselecteerd was :-D . Heb me ook ingeschreven maar nog niets gehoord. Die van de Telenet Chat zei dat de geselecteerden reeds gecontacteerd werden.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat was van de eerste lichting


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

svermassen schreef:Dat was van de eerste lichting Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ah, werken ze in verschillende groepen? Dat mocht die van Telenet wel eens gezegd hebben dan :bang: :-D. Allé, er is misschien nog hoop dan :lol:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

iktjilp schreef:Dat er dit jaar nieuw model komt wist ik vorig jaar al kijk maar eens naar dit bericht van Tweakers: https://tweakers.net/video/13949/libert ... -komt.html.

De nieuwe Telenet digicorder komt er binnekort.

Ik heb er één van 5 jaar oud die kuren krijgt en zou hem graag vervangen door het laatste model.

In de TN shops en bij de klantendienst weten ze blijkbaar nog van niets: binnenkort is bij Telenet niet zelden een vaag begrip. Kan voor hetzelfde geld nog een jaar duren of zo. Ze zijn er inderdaad al een jaar over bezig ...
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

koenraaddeconinck schreef:
iktjilp schreef:Dat er dit jaar nieuw model komt wist ik vorig jaar al kijk maar eens naar dit bericht van Tweakers: https://tweakers.net/video/13949/libert ... -komt.html.

De nieuwe Telenet digicorder komt er binnekort.

Ik heb er één van 5 jaar oud die kuren krijgt en zou hem graag vervangen door het laatste model.

In de TN shops en bij de klantendienst weten ze blijkbaar nog van niets: binnenkort is bij Telenet niet zelden een vaag begrip. Kan voor hetzelfde geld nog een jaar duren of zo. Ze zijn er inderdaad al een jaar over bezig ...
Eerst moeten de testers hem nog krijgen etc etc. Het zal dus denk ik inderdaad nog niet voor direct zijn. Ergens tegen het najaar schat ik?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Collega zegt me dat hij ergens op internet gelezen dat het zelfs al niet meer voor 2018 zal zijn ...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

iktjilp schreef: Ik heb er één van 5 jaar oud die kuren krijgt en zou hem graag vervangen door het laatste model.
Voor mij zijn de redenen dat ik liefst het laatste model heb:
- 1 van de 2 begint hier ook geregeld kuren te krijgen
- Netflix-ondersteuning, op mijn TV is het smart-gedeelte naar EOF aan het toewerken, spotify is reeds verwijderd en ik kan niet tussen users switchen, wat ambetant is
- ben IT-er, dus wel wat nieuw is altijd leuk. Ondanks de bedenkingen van de opnames in de "The Cloud" :angel:
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vraag me af hoe Telenet die 'opames' gaat regelen. Bijna alle programma's zijn OnDemand op te vragen. Het lijkt me sterk dat ze vb Familie daadwerkelijk voor iedereen apart gaan 'opnemen' op hun ruimte in de Cloud. Zo zal het misschien lijken op de Digibox, maar zouden ze niet gewoon doorlinken naar dat ene bestand op hun server?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”