Afstandsbediening Telenet Digicorder: mode verspringt steeds naar digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
TomVDJ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2016, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik gebruik de afstandsbediening van de Telenet digicorder (de nieuwe zwarte) om ook mijn TV te bedienen. Nu is het zo dat wanneer ik op de "mode" knop druk (om te switchen tussen TV en digicorder), de gezoen "mode" niet onthouden wordt. Na enkele seconden springt deze sowieso naar digicorder.

Dit is vervelend als ik bijvoorbeeld naar een bluray kijk. Ik gebruik dan ook de afstandsbediening van de TV voor bijvoorbeeld het geluid te regelen, maar dan staat deze stevast op digicorder, en moet ik dus op mode drukken om het volume van de TV te kunnen regelen (aangezien TV en bluray speler van een verschillend merk zijn, kan ik het volume niet regelen met de afstandsbediening van de blyray).

Weet er iemand of er een mogelijkheid bestaat om de afstandsbediening zo in te stellen dat de gekozen "mode" behouden blijft tot er opnieuw op de "mode" knop gedrukt wordt, en dat deze mode niet sowieso na een paar seconden terug naar digicorder gaat?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je de remote programmeert voor een bepaalde tv, dan blijft hij normaal gezien staan.
Als hij terugspringt betekent dat meestal dat er geen tv mode geprogrammeerd is.
TomVDJ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2016, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Als je de remote programmeert voor een bepaalde tv, dan blijft hij normaal gezien staan.
Als hij terugspringt betekent dat meestal dat er geen tv mode geprogrammeerd is.
Toch wel. Ik kan perfect de TV bedienen als hij op TV mode staat. En zolang ik dingen op de TV blijf doen, blijft hij op TV mode staan. Maar van zodra ik een halve minuut geen knop meer indruk op de afstandsbediening, staat de mode terug op digicorder. Als ik op dat moment terug even op mode druk en naar TV ga, kan ik terug alles van de TV bedienen.

Het is dus enkel het feit dat de mode van de afstandsbediening na een halve minuut (kan ook minder zijn) van inactiviteit, automatisch op digicorder staat, dat héél onhandig is als je de digicorder op dat moment niet gebruikt...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Grijze afstandsbediening?
Ik heb dit gedrag nog nooit meegemaakt.
TomVDJ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2016, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Grijze afstandsbediening?
Ik heb dit gedrag nog nooit meegemaakt.
Neen, de zwarte lange afstandsbediening: Afbeelding
Met de grijze vroeger had ik dit ook niet voor. Daar bleef de mode netjes staan zoals hij stond, en veranderde enkel door op de mode knop te drukken... Mijn TV is nog steeds dezelfde dan toen ik de grijze afstandsbediening had...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Oei, die zwarte ken ik niet want nog nooit mee gewerkt.
Ziet er eigenlijk ook onhandig uit wegens te lang en smal om goed in de hand te liggen.
Geen idee dus.
TomVDJ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2016, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Oei, die zwarte ken ik niet want nog nooit mee gewerkt.
Ziet er eigenlijk ook onhandig uit wegens te lang en smal om goed in de hand te liggen.
Geen idee dus.
De grijze was inderdaad een pak beter... Misschien moet ik op de tweedehandsmarkt eens zoeken of ik er nog eentje op de kop kan tikken.
chrisv
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 dec 2014, 09:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat is niet normaal. Heb je de batterijen al eens vernieuwd? Ik heb de ervaring dat de zwarte afstandsbediening batterijen zuipt en vreemde dingen begint te doen als ze aan hun eind zitten.
TomVDJ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2016, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

chrisv schreef:Dat is niet normaal. Heb je de batterijen al eens vernieuwd? Ik heb de ervaring dat de zwarte afstandsbediening batterijen zuipt en vreemde dingen begint te doen als ze aan hun eind zitten.
Yep, zelfde gedrag met splinternieuwe batterijen.

Maar zoals ik al zei: de afstandsbediening werkt perfect voor de rest. Het enige probleem is dat hij zijn "mode" automatisch op digicorder zet als je de afstandsbediening een tijdje niet gebruikt (een halve minuut zo ongeveer). Zijn er mensen die eventueel kunnen bevestigen dat dit bij hen ook het geval is?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Er zijn 2 zwarte modellen in omloop (ik heb beiden) en ik kan bevestigen dat ze allebei terug naar decoder modus veranderen na korte periode van inactiviteit.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
TomVDJ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2016, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

JoskeVermeulen schreef:Er zijn 2 zwarte modellen in omloop (ik heb beiden) en ik kan bevestigen dat ze allebei terug naar decoder modus veranderen na korte periode van inactiviteit.
Bedankt voor de bevestiging. Dan vrees ik dat dit het "standaard gedrag" is van de afstandsbediening en hier weinig kan aan gedaan worden. Toch eens zoeken naar terug een grijs model. Daar was dit niet het geval...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik heb ook de zwarte afstandsbediening en wanneer de batterijen leeg aan het geraken zijn, dan blijft deze niet in TV modus staan. Als je dan op 'mode' drukt om deze op TV modus te zetten en vervolgens de volume + of - knop ingedrukt houdt, dan verandert het volume op de TV een klein beetje en vervolgens verspringt de afstandsbediening terug naar Digicorder modus. Dit komt omdat de batterijspanning op dat moment te veel zakt, waardoor de afstandsbediening 'gereset' wordt en terug op Digicorder modus staat. Je ziet ook dat de groene Digicorder LED en de rode TV LED niet meer zo fel branden dan. Gewoon de batterijen vervangen lost dit probleem op. Gebruik best degelijke alkaline batterijen (Duracell, Energizer, ...).

EDIT: zelfs met nieuwe batterijen verspringt de afstandsbediening na 15 seconden inactiviteit wel automatisch terug naar de modus Digicorder. Dit is een 'feature' om gesukkel te vermijden omdat mensen toch vaak vergeten welke modus ze het laatst gebruikt hebben. Als je de afstandsbediening vastneemt kan je er dus altijd vanuit gaan dat hij in Digicorder modus staat, dus als je je DIgicorder wilt bedienen dan hoef je niets speciaals te doen. Wil je je TV bedienen, dan druk je eerst even op 'mode'.

In het geval van de TS, die de afstandsbediening gebruikt tijdens het bekijken van Blu-rays (waarbij hij de Digicorder dus niet nodig heeft), zou ik aanraden om gewoon de afstandsbediening van de TV zelf te gebruiken voor het regelen van het geluid. Sommige Blu-ray spelers hebben op de afstandsbediening ook volumeknoppen voor de TV die je kan gebruiken nadat je deze hebt geprogrammeerd voor het juiste merk/type van TV.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”