HDhomerun Variant met CI+ card lezer

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
MrLightBulp
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2013, 10:54
Twitter: MrLightBulp
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hoi Hoi,

HDhomerun is een bakje dat zowel digitale als analoge signalen van op een coax aansluiting omzet in een gestreamde data vorm zoals H264 naar je nas / iptv server die dan op zijn beurt een service aanbied naar HTPC / android tv / apple tv met client software zoals PLEX en CHANNELS.
In het HDhomerun segment zijn er zelfs modellen hierin die tot 4 kijkers tegelijk ondersteunen.

Dit maakt het mogelijk om Tv live te kijken zoals de recentelijk aangekondigde Youtube TV in de US en zoals je netflix thuis bekijkt. wat waar en wanneer je het wilt en je slaagt op zoveel je wilt (geen limiet van de HDD geleverd door de digibox van telenet)

Nu deze HDhomeRun toestellen ondersteunen geen mogelijkheid om CI+ kaarten in te steken wat wil zeggen dat je alleen de niet geincrypteerde kanalen kan zien (wat beperkt is tot Een, Canvas, RTL-TVI) om de andere kanalen te kunnen bekijken heb je een toestel nodig die CI+ kaarten kan lezen om de zaken te decrypteren en te bekijken / streamen.

Tot op vandaag heb ik nog geen toestel gevonden wat HDhomerun kan aanbieden met een CI+ kaart lezer.
ik richt mij dan ook naar jullie om kijken of hier iemand al een alternatief als hardware / setup heeft gevonden om dit op te lossen ?

Een andere optie is dus om een digibox er tussen te steken (deze zorgt er voor dat het signaal gedecrypteerd wordt) en dan de uitgaande COAX kanaal in een hdhomerun te rammen. maar het is de bedoeling om de HD Digicorder van telenet buiten te gooien en alleen nog maar de telenet CI+ kaart (eenmalig) te kopen.

Alvast bedankt !
Telenet Yugo All-IN-30
iPhone X Proximus: Mob. Enterprise.
MacBook Pro 13" Late 2019
Synology 1513+ DSM 6.2
Intel Nuc: Core i5, 64GB RAM, Esxi 7.2
Palo Alto Networks PA-220
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Uitgaande Coax aansluiting van een digibox is enkel analoog.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

De HDHomerun devices zullen nooit CI plus ondersteunen
Laatst gewijzigd door Robert Ford 05 jul 2017, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
MrLightBulp
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 aug 2013, 10:54
Twitter: MrLightBulp
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

jeffke schreef:Uitgaande Coax aansluiting van een digibox is enkel analoog.
Hmm ik dacht dat het uitgaande kanaal een unecrypted digitaal kanaal was.
Want deze is HD en ik dacht analoge kabel nog geen HD signalen uitstuurde enkel digitale.
Telenet Yugo All-IN-30
iPhone X Proximus: Mob. Enterprise.
MacBook Pro 13" Late 2019
Synology 1513+ DSM 6.2
Intel Nuc: Core i5, 64GB RAM, Esxi 7.2
Palo Alto Networks PA-220
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Op de coax zitten analoge PAL zenders alsook digitale DVB-C muxen (deze laatste bevatten zowel geencrypteerde als niet geencrypteerde zenders).

Concreet... de uitgaande coax van een decoder is identiek aan de ingaande coax (het lust maw. gewoon door).
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

en wat is de reden waarom HDhomerun nooit C+ zal aanbieden?
a omdat ze dan illegaal bezig zijn of
b ze hebben de tehnische know how niet in huis om dit te leveren en indien b wie kan dit dan wel
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

CI+ vereist dat de hele keten tussen ontvangst en weergave geëncrypteerd blijft.
Dit betekent dus dat dat de fabrikant van HDHomeRun een volledig sluitende encryptie moet implementeren tussen hun toestel en alle hardware waarop de CI+ beveiligde kanalen worden afgespeeld.

Technisch is dit een behoorlijk kostelijke onderneming als je dit op voor alle apparaten en besturingssystemen wil implementeren.
De fabrikant zal dus technisch wel in staat zijn om zoiets te implementeren, maar ziet het wellicht niet zitten om de verkoopprijs van hun HDHomeRun-toestellen te verdubbelen om de kost van CI+ implementatie te dekken.

In Duitsland heeft het HD+ consortium dit geïmplementeerd voor iOS onder de noemer HD+ ExtraScreen: http://www.tara-systems.de/hd-plus-conn ... vices.html
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

MrLightBulp schreef:Hoi Hoi,

HDhomerun is een bakje dat zowel digitale als analoge signalen van op een coax aansluiting omzet in een gestreamde data vorm zoals H264 naar je nas / iptv server die dan op zijn beurt een service aanbied naar HTPC / android tv / apple tv met client software zoals PLEX en CHANNELS.
In het HDhomerun segment zijn er zelfs modellen hierin die tot 4 kijkers tegelijk ondersteunen.

Dit maakt het mogelijk om Tv live te kijken zoals de recentelijk aangekondigde Youtube TV in de US en zoals je netflix thuis bekijkt. wat waar en wanneer je het wilt en je slaagt op zoveel je wilt (geen limiet van de HDD geleverd door de digibox van telenet)

Nu deze HDhomeRun toestellen ondersteunen geen mogelijkheid om CI+ kaarten in te steken wat wil zeggen dat je alleen de niet geincrypteerde kanalen kan zien (wat beperkt is tot Een, Canvas, RTL-TVI) om de andere kanalen te kunnen bekijken heb je een toestel nodig die CI+ kaarten kan lezen om de zaken te decrypteren en te bekijken / streamen.

Tot op vandaag heb ik nog geen toestel gevonden wat HDhomerun kan aanbieden met een CI+ kaart lezer.
ik richt mij dan ook naar jullie om kijken of hier iemand al een alternatief als hardware / setup heeft gevonden om dit op te lossen ?

Een andere optie is dus om een digibox er tussen te steken (deze zorgt er voor dat het signaal gedecrypteerd wordt) en dan de uitgaande COAX kanaal in een hdhomerun te rammen. maar het is de bedoeling om de HD Digicorder van telenet buiten te gooien en alleen nog maar de telenet CI+ kaart (eenmalig) te kopen.

Alvast bedankt !
Sab Triple hd 90€ de vervanger van uwe digi ?
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

De enige technische mogelijkheid die (voorlopig nog) kan om je eigen televisiesignaal te streamen, is via TV Vlaanderen. De vraag is wel waarom je dat nog zou willen doen. TV Vlaanderen (en het Nederlandse Canal Digitaal) heeft een app waarop je ook televisie kunt kijken, zonder zelf te streamen.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

wimpie3 schreef:De enige technische mogelijkheid die (voorlopig nog) kan om je eigen televisiesignaal te streamen, is via TV Vlaanderen. De vraag is wel waarom je dat nog zou willen doen. TV Vlaanderen (en het Nederlandse Canal Digitaal) heeft een app waarop je ook televisie kunt kijken, zonder zelf te streamen.
Ik zie toch nog voordelen. Je kan dan namelijk op alle devices die SAT>IP, DLNA, RTSP, ... ondersteunen TV kijken. En niet enkel op Android, iOS of in de browser. Ens het is dan ook mogelijk om zelf een eigen TV server op te zetten met TV Headend, DVB Viewer, Mediaportal, Myth TV oid.

Ik heb thuis TV Vlaanderen en een Octopus NET SAP>IP netwerktuner (die een CI slot heeft en dus ook encrypted TV unencrypted verder kan verspreiden binnen het IP netwerk) en ben daar uitermate tevreden van.
Maar idd, als TVV ooit overschakelt naar CI+ is dat spelletje ook uit. Maar tegen dan zijn er wellicht genoeg andere mogelijkheden. Dankzij VRT nu, Stievie en de online streams van Vier/Vijf kan ik nu ook al de meeste Vlaamse zenders bekijken op Kodi met een aantal plugins.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

TylerDurden schreef:Dankzij VRT nu, Stievie en de online streams van Vier/Vijf kan ik nu ook al de meeste Vlaamse zenders bekijken op Kodi met een aantal plugins.
Welke plugins? En kan je dan ook opnemen?
Computer(k)nul
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

bartman schreef:en wat is de reden waarom HDhomerun nooit C+ zal aanbieden?
a omdat ze dan illegaal bezig zijn of
b ze hebben de tehnische know how niet in huis om dit te leveren en indien b wie kan dit dan wel
Omdat ze nooit een CI+ certificaat zullen krijgen als ze de data decrypten en dan als output aan de user aanbieden.
CI+ is een standaard die gemaakt is voor de bedrijven, die liever zien dat hun data hun eigendom blijft, door de klant geen toegang te geven (ongeachf recht op thuiskopie etc).

Dus een apparaat dat jou toelaat om met de data te doen wat je wil zal *nooit* CI+ kunnen/mogen ondersteunen.
Je zal maw ook nooit een CI+ kaart in een linux ontvanger of dergelijke kunnen steken.
De hele branche is stevig bezig de user buiten te sluiten, en blackbox te worden.

Vnidt nog maar ns een videorecorder tegenwoordig bv, een recht waar in de US een serieuze rechtzaak over geweest is.
We hebben tegenwoordig allemaal het recht op thuiskopie en dergelijke, maar de bedrijven zijn slim genoeg geweest om ervoor te zorgen dat je bij dat recht *niet* het recht hebt om beveiligingen te omzeilen die je recht op thuiskopie belemmeren.
Dode letter dus.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Sinna schreef:
TylerDurden schreef:Dankzij VRT nu, Stievie en de online streams van Vier/Vijf kan ik nu ook al de meeste Vlaamse zenders bekijken op Kodi met een aantal plugins.
Welke plugins? En kan je dan ook opnemen?
retrospect
www.rieter.net/content/category/xot/changelog/

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

sorry voor foute link.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

bartman schreef:
Sinna schreef:
TylerDurden schreef:Dankzij VRT nu, Stievie en de online streams van Vier/Vijf kan ik nu ook al de meeste Vlaamse zenders bekijken op Kodi met een aantal plugins.
Welke plugins? En kan je dan ook opnemen?
retrospect
http://www.rieter.net/content/category/xot/changelog
Dat dacht ik al, maar ik zie geen mogelijkheid om daar ook mee op te nemen. Wat zie ik over het hoofd?
Computer(k)nul
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Opnemen kan inderdaad (nog?) niet. Maar de ingebouwde herbekijk functie van de online platformen zelf volstaan voor mij grotendeels.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Inderdaad, maar het ging mij specifiek over '100 jaar Sonneveld'. Mijn schoonpa had die gevraagd, en via NPO kan je die terugkijken, maar (de eerste aflevering) enkel als je achter een NL IP zit. Dat heb ik via mijn VPN, maar mijn schoonpa niet. Tot zover terugkijken...
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”