Telenet vs Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik twijfel om over te schakelen naar Orange.

Momenteel hebben we alles bij Telenet (2gsm's, eigen digicorder, huur digibox, play more en basic internet)
Maandelijks komt dit op 108,90€ (zonder eventueel eens boven limiet te zijn gegaan)
Play more zijn we wat uitgekeken, het is sporadisch dat er maar iets interessants opkomt en zo ben ik wat gaan rondkijken.
Het moet kabel tv zijn, dus veel keuze is er niet.

Orange lijkt mij interessant, maar struikel nog over deze punten:
-Verplicht een decoder per toestel, dit is €9/st en moest er later na de installatie nog een toestel bijkomen betaal je nog eens €59
-Geen studio100 tv
-i.p.v. play more had ik gedacht om een chromecast in combinatie met netflix te plaatsen, met het onbeperkt internet moet dit lukken.
-Geen mogelijkheid tot tv met een kaartje, ik heb in de keuken een tv gehangen, maar analoog is toch niet al dat...

Zie ik ergens iets over het hoofd?
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Je kan de CI+module nog altijd gebruiken, gewoon (kosteloos) activeren op de naam van een vriend met Telenet abonnement.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Aha, mijn digicorder kan ik dan ook nog gebruiken, enkel niet meer interactief?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ja, al zijn beide "illegale" praktijken.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Digicorder blijven gebruiken zonder dat die interactief is (dus met EPG van 2 dagen max) zal ook enkel lukken als je hem even laat registreren op een abbo van een telenet klant (bijv: familie) (= gratis)

Telenet zal dit vermoedelijk niet graag hebben en het is mogelijks tegen de algemene voorwaarden (hoewel een digicorder tijdelijk verplaatst mag worden). Ik vind nu wel persoonlijk dat 'illegaal' een groot woord is en dat ik geen lessen moet krijgen van de telenetmaffia. Door hun vendor lock-in is een toestel van +250€ onbruikbaar, als er een mogelijkheid is om deze te herbruiken bij een andere isp zeg ik dus graag: DOEN!
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

r2504 schreef:Ja, al zijn beide "illegale" praktijken.
Als Telenet u verplicht om eens het huis uit , het niet gebruikt wordt , ge op een andere plaats uw abbo wil gebruiken u verplicht een tweede aansluiting te nemen is legaal naar Telenet normen. ( lees 2 maal abbo innen ) terwijl men maar op een plaats verblijft.
dat ze simyo , aldi talk stopzetten is ook legaal.
Hoeft men dan echt verwonderd te zijn dat mensen andere oplossingen zoeken.

Telenet mag maffia spelen zeker dat is legaal.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

fendtje schreef:dat ze aldi talk stopzetten is ook legaal.
Hoeft men dan echt verwonderd te zijn dat mensen andere oplossingen zoeken.

Telenet mag maffia spelen zeker dat is legaal.
Wat heeft Telenet te maken met de stopzetting van AldiTalk?
Die hebben alles toch stopgezet omdat ze niet aan de Europese regels van Simregistratie kunnen/willen voldoen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fendtje schreef:ge op een andere plaats uw abbo wil gebruiken u verplicht een tweede aansluiting te nemen is legaal naar Telenet normen.
Het kabelnet, de apparatuur, de modem, de NIU, de versterker, ... is allemaal gratis voor TN op jou tweede locatie of wat ?

Telenet is nog steeds een commercieel bedrijf en geen VZW... trouwens je hebt toch ook twee electriciteits, gas, ... aansluitingen (is dit dan ook maffia) ?

Ik zie trouwens niet in wat dit te maken heeft met de vraag... het is niet omdat een bedrijf commerciële belangen heeft dat dit jou het recht geeft om hun gebruiksovereenkomst te schenden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het is in niet omdat het in het gebruikersovereenkomst staat dat het daarom prettig is om dubbel te moeten betalen terwijl je maar op 1 locatie tegelijk kan kijken. Dat je aansluitkosten betaalt en dergelijke begrijp ik maar al te goed, is ook zo voor je gas en elektriciteit en dergelijke, maar dat je dan ook nog eens dubbele huur van de digicorder dient te betalen, auteursrechten etc, dat lijk jij allemaal normaal te vinden? Al helemaal te gek voor toestellen die je aangekocht hebt natuurlijk.

Als je bij gas en elektro geen verbruik hebt betaal je immers ook niets he... Enkel de jaarlijkse aansluitkosten, en dan nog, ik heb geen huur voor mijn meters... Dus ja, het kan/kon wel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Het is in niet omdat het in het gebruikersovereenkomst staat dat het daarom prettig is om dubbel te moeten betalen terwijl je maar op 1 locatie tegelijk kan kijken.
En wie gaat dat bewijzen... het is niet omdat je een buitenverblijf hebt dat je kinderen, vrouw, vrienden, ... daar niet kunnen zijn terwijl jij thuis kijkt.
Slafes schreef:maar dat je dan ook nog eens dubbele huur van de digicorder dient te betalen, auteursrechten etc, dat lijk jij allemaal normaal te vinden? Als je bij gas en elektro geen verbruik hebt betaal je immers ook niets he...
Ik denk dat je eens dringend naar je facturen moet kijken...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Et voila, zoals altijd weet jij perfect wat anderen moeten betalen. :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”