HD copy protection probleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Er zijn al een paar topics gepasseerd, maar deze zijn al een aantal jaren oud.
Vandaar even een nieuwtje opstarten.

Plots gaf de HD digicorder geen beeld meer. Menu's waren nog zichtbaar, geluid was te horen van de opnames of rechtstreekse uitzending, maar geen beeld.
Een keer de power eraf gehaald, en terug ingestoken. Daarna verschijnt er na een tijdje even wat beeld voor 2 seconden en is dan weer weg.
Daarna de box volledig geherinstalleerd (met behoud van opnames). Dat gaat goed, totdat er opeens op het scherm 'HD copy protection' verschijnt en niet verder gaat.

Ik heb op een andere TV met andere HDMI kabel geprobeerd, zelfde probleem. Ook op een installatie via een receiver : zelfde probleem.

Dus ? Box naar de eeuwige jachtvelden ?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Hoe recent zijn die TV toestellen?
Heeft de digicorder nog een SCART aansluiting?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

probeer eens met een andere hdmi kabel , heb dat ook nog gehad door slecht contact

hopelijk lost dit het voor je op
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Heb je nog een digicorder met smartcard? Zoja, moet je eens kijken of die nog goed insteekt.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

meon schreef:Heb je nog een digicorder met smartcard? Zoja, moet je eens kijken of die nog goed insteekt.
Nee, het is een tamelijk recente, de AD2200.
MaT schreef:Hoe recent zijn die TV toestellen?
Heeft de digicorder nog een SCART aansluiting?
Ja, die heeft nog een scart. Ik weet , dan kan ik eventueel (voorlopig) via scart kijken, maar die kwaliteit is wel beduidend minder. Via scart gaat het.
Dettie schreef:probeer eens met een andere hdmi kabel , heb dat ook nog gehad door slecht contact

hopelijk lost dit het voor je op
Zoals in mijn eerste post aangegeven : ik heb het getest op 3 verschillende installaties, dus ook andere HDMI kabel
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

In elk geval, het gedrag dat jij beschrijft is als nagravision niet werkt en kan gebeuren als je digicorder niet goed geactiveerd raakt. Normaal zou dat zelfs over over enkel DVB-C moeten gebeuren (dus moet niet per sé verbonden zijn met netwerkkabel).
Dat de-activeren kan gebeuren als je je digicorder op in een ander woning of zo probeert te gebruiken.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Als nagravision niet werkt, neem ik aan dat je toch nog naar je opnames kan kijken?
Ik heb hem niet geprobeerd in een andere woning, van het ene moment op het andere heeft hij dit probleem gekregen.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Meon, Nagravision is een CAS (conditional access system) die ervoor zorgt dat kanalen gescrambled en descrambled worden. Indien dit niet zou werken, zou je een melding moeten krijgen om je te abonneren voor die zender. Dit heeft dus niets te maken met HD copy protection ;-)
HD copy detecteert via HDMI of het signaal gekopieerd wordt en blokkeert dit.
Als een andere HDMI kabel (ander merk) of andere TV niet werkt, zou ik de box omwisselen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Dat ga ik alleszins eens proberen.

Nog een aanvulling : ik kan wel de opnames op de andere digibox/digicorder in huis bekijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zoals nicopara aangeeft is dit puur een probleem met je HDMI uitgang en de kabel naar je TV.

Het probleem kan dus in je HDMI poort van je decoder zitten, de HDMI kabel of de HDMI poort van je TV.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Nog even wat getest. Blijkbaar gaat het ook niet via Scart. Dus het heeft niks met HDMI te maken.
Zelfde probleem : even beeld, en dan gedaan. Menu gaat wel via scart, net zoals bij HDMI.

Dus dat wordt gewoon omruilen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Nicopara schreef:Meon, Nagravision is een CAS (conditional access system) die ervoor zorgt dat kanalen gescrambled en descrambled worden. Indien dit niet zou werken, zou je een melding moeten krijgen om je te abonneren voor die zender.
Toch niet. Het gedrag dat Sylvester beschrijft heb je ook als je bij een oudere digicorder de smartcard er uit trekt: menu's en overlays blijven werken en zichtbaar, zender zelf niet of half. Bij HDCP zou het volledige signaal over de kabel niet mogen werken lijkt me? Ook in de opnames zit nog die Nagra, dus kan je niet bekijken zonder smartcard.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Uiteindelijk niks meer mee aan te vangen met die digicorder. Op het einde werkte niks meer.
Net gaan omruilen en alles terug in orde, op de opnames na... Jammer.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

meon schreef:
Nicopara schreef:Meon, Nagravision is een CAS (conditional access system) die ervoor zorgt dat kanalen gescrambled en descrambled worden. Indien dit niet zou werken, zou je een melding moeten krijgen om je te abonneren voor die zender.
Toch niet. Het gedrag dat Sylvester beschrijft heb je ook als je bij een oudere digicorder de smartcard er uit trekt: menu's en overlays blijven werken en zichtbaar, zender zelf niet of half. Bij HDCP zou het volledige signaal over de kabel niet mogen werken lijkt me? Ook in de opnames zit nog die Nagra, dus kan je niet bekijken zonder smartcard.
Ik zeg ook niet dat dat je zonder smartcard geen menu's e.d. meer zou hebben. Dat staat er volledig los van.
Ik weet wel 1000% zeker dat je een abonneren melding zal krijgen en niet die van HD copy. Iig, een gare box kan ook altijd en als het probleem van TS met een swap opgelost is, is dat mooi :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

meon schreef: Ook in de opnames zit nog die Nagra, dus kan je niet bekijken zonder smartcard.
Dat denk ik niet.
De codes die tijdens uitzending meegestuurd worden, veranderen om de haverklap.
Een decoder zou niet in staat zijn een opname van zoveel tijd geleden te ontsleutelen.
Denk bijv. aan de decoders van TV Vlaanderen die naderhand een opname nog kunnen decoderen, maar dat moet dan wel binnen de zoveel tijd gebeuren na uitzending, daarna zijn de codes veranderd en werkt het niet meer.
De digicorder zal volgens mij die opname opnieuw versleutelen met een ander soort beveiliging, vergelijkbaar met wat een TV met CI+ doet.
Die opname zal dan ook gekoppeld zijn aan dat ene toestel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”