beeldproblemem telenet digitale tv

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

ik heb een korte video hierover gemaakt (88mb) maar hoe deel ik die link vanuit Google drive? In Google Drive selecteer ik het bestand en kies link delen. daarna krijg ik oa Tapatalk als keuzemogelijkheid, maar hoe gaat het dan verder?
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

dit zou de link naar het filmpje moeten zijn

heeft mijn ma vaak voor (op meerdere posten) . dit voorbeeld is van een opname van Buren op de HDD. Ze vraagt zich af of dit aan haar tv ligt?


ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nee, dit heeft niets met de TV te maken... maar alles met een slecht signaal !

Controleer dus je coax, connectors, wandcontactdozen... en als dat alles in order is kan je Telenet bellen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

In de digicorder kan bij "instellingen - systeem" ergens je signaalkwaliteit nagezien worden.

r2504, een nogal straffe uitspraak van je, zeker met de Telenet / Orange problemen van de laatste dagen :lol:
"... Telenet werkt gewoon"

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 61#p669843
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lacer schreef:In de digicorder kan bij "instellingen - systeem" ergens je signaalkwaliteit nagezien worden.
Daar moet je niet naar kijken... met zo'n beeld weet ik gewoon dat die slecht zullen zijn !
lacer schreef:r2504, een nogal straffe uitspraak van je, zeker met de Telenet / Orange problemen van de laatste dagen :lol:
"... Telenet werkt gewoon"
Wat is daar straf aan... ook hier zit het probleem vermoedelijk niet bij TN maar is de kans groot dat het de klant z'n eigen installatie is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

r2504 schreef:Nee, dit heeft niets met de TV te maken... maar alles met een slecht signaal !

Controleer dus je coax, connectors, wandcontactdozen... en als dat alles in order is kan je Telenet bellen.
en waarschijnlijk ligt het ook niet aan een slecht functionerende digicorder. Ik had ondertussen al via twitter contact met Telenet en aan de modem scheelt niets en ook het signaal tot aan de modem is ok. De coax kabel die indertijd gelegd is tussen de modem en de digicorder is er in principe eentje voor buiten (zwarte stijvere ipv de soepelere witte). Nu is het wel zo dat de stopcontacten in dat appartement nogal verouderd zijn dus het kan zijn dat de digicorder en of tv daar misschien gevoelig voor zijn? Doet mijn ma dan best een gewone elektricien komen of toch iemand die wat van coax signalen afweet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

bartman schreef:en waarschijnlijk ligt het ook niet aan een slecht functionerende digicorder.
Het kan altijd maar de kans is klein in vergelijking met de andere dingen die jou verantwoordelijkheid zijn... en welke je dus eerst moet controleren.
bartman schreef:Ik had ondertussen al via twitter contact met Telenet en aan de modem scheelt niets en ook het signaal tot aan de modem is ok.
Je modem heeft niets met een TV signaal te maken... die mag je zelfs afzetten. Nu is het wel zo dat indien het signaal goed is op je modem de kans groot is dat het ook goed is voor je digitale TV (maar op zich kan je dat zelf aflezen in het menu van de Digicorder).
bartman schreef:De coax kabel die indertijd gelegd is tussen de modem en de digicorder is er in principe eentje voor buiten (zwarte stijvere ipv de soepelere witte). Nu is het wel zo dat de stopcontacten in dat appartement nogal verouderd zijn dus het kan zijn dat de digicorder en of tv daar misschien gevoelig voor zijn?
Stopcontacten voor stroom... nee, dat staat er los van... de contactdozen voor je coax zijn belangrijk.
bartman schreef:Doet mijn ma dan best een gewone elektricien komen of toch iemand die wat van coax signalen afweet?
Van een moderne elektricien verwacht ik dat die ook deftig een coax kan aansluiten.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

nog een update. Het blijkt dat wanneer er live gekeken wordt de storingen zich niet voordoen, maar enkel wanneer je het programma hebt opgenomen. dus kijk je rechtstreeks zijn er geen storingen maar neem je het op en kijk je daara zijn er storingen in de opname. Dan toch een kapotte digicorder?
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Bart_Herbots schreef:Dan toch een kapotte digicorder?
Vreemd dat deze vaststelling nu pas naar boven komt, maar dat zou dan inderdaad het meest logische lijken.
Als je dit altijd hebt met opnames en nooit met live tv, mag je signaalproblemen uitsluiten.
Dit kan je makkelijk controleren door in het menu het aantal foutieve pakketten te controleren bij het kijken van live tv.
In goede omstandigheden blijft dit 0, bij jouw fragmentje zou dit in luttele seconden oplopen tot vele duizenden mocht het beeld er zo uit zien bij live tv kijken.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

ik verneem dat de beeldstoringen zich niet bij iedere opname voordoen. er zijn problemen bij oa opnames van vier vtm vrt een maar bijvoorbeeld recent hadden ze iets van BBC opgenomen en dat bleek zonder storingen te zijn. Moest het nu omgekeerd zijn dan tilde mijn ma er niet zo zwaar aan maar ze neemt iedere dag op van oa vtm vier vrt...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Treden de storingen op als meerdere programma's tegelijk werden opgenomen (maximum 3 kunnen tegelijk worden opgenomen, denk ik).
Dus niet als het een alleenstaande opname is, maar wel bij één programma uit die groep die tegelijk werden opgenomen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Amazor schreef:Dit kan je makkelijk controleren door in het menu het aantal foutieve pakketten te controleren bij het kijken van live tv.
Ik denk dat ik dit ook al heb geschreven... maar de informatie blijft achterwege... het is nochtans één van de eerste dingen die je moet controleren (al de overige theorieën hebben op dit moment weinig toegevoegde waarde).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan je digicorder bij een centrum laten testen op gebreken, het kan bijv zijn dat 1 tuner defect is en dat het dan soms goed lijkt te gaan al naar gelang de digicorder kiest welke tuner hij gebruikt.

maar de problemen die ik opmerk in je filmpje hebben te maken met een defect op de coax of je digicorder. DAt het tot de modem goed is wil zeggen dat op het straat gedeelte er niets aan De hand is. JE binnebekabeling kan dus nog steeds fout zijn.

BIj coax is het ook zo dat bij een gebrek sommige zenders wel goed zijn en andere dan weer niet. DIt komt door de frequentie waar deze op uitgezonden worden.

EEn telenettechnieker kan ook je bekabeling controleren, alleen zal daar een kost aan vasthangen, net zoals je de elektricien zal moeten betalen.

DE keuze van coax om buiten bekabeling te gebruiken is niet nodig trouwens, het geeft ook geen garantie, maar meestal treden de fouten op aan de coax stekkers zelf en is dat door te Telenet technieker snel verholpen.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Digicorders worden tegenwoordig niet meer getest in een center.
Hoogstens sluiten ze die eens aan hun tvtoestel om te zien of de HDMI kabel van de klant niet het probleem was...
Digicorders worden gewoon geswapt voor een refurbished model.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

r2504 schreef:
Amazor schreef:Dit kan je makkelijk controleren door in het menu het aantal foutieve pakketten te controleren bij het kijken van live tv.
Ik denk dat ik dit ook al heb geschreven... maar de informatie blijft achterwege... het is nochtans één van de eerste dingen die je moet controleren (al de overige theorieën hebben op dit moment weinig toegevoegde waarde).
Was eerst mijn idee ...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=697412#p696724
Maar je zei dat het niet nodig was hé :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lacer schreef:Maar je zei dat het niet nodig was hé :wink:
Als je die blokjes ziet dan weet je inderdaad dat de waarde slecht zal zijn... maar inderdaad het is misschien goed om het toch te controleren (moest het toch een slechte tuner zijn).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”