Tv met een kaartje of decoder voor UHD/4K ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
maxpower
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 apr 2013, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo ,

ik zit met de vlg situatie

3 aangesloten Tv's waarvan 1 decoder , 1 tv met een kaartje en 1 analoog

op die 3de tv (55 inch 4k oled) wil ik echter toekomstgericht werken.

Ik heb gelezen dat Tn eind 2017 een uhd decoder op de markt brengt maar mijn voorkeur gaat altijd naar een oplossing zonder decoder dus weet er iemand of het nog zin heeft van nu een Tn ci/cam card te kopen of beter voor een upgradeable decoder te gaan ?

thx
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

maxpower schreef:Hallo ,

ik zit met de vlg situatie

3 aangesloten Tv's waarvan 1 decoder , 1 tv met een kaartje en 1 analoog

op die 3de tv (55 inch 4k oled) wil ik echter toekomstgericht werken.

Ik heb gelezen dat Tn eind 2017 een uhd decoder op de markt brengt maar mijn voorkeur gaat altijd naar een oplossing zonder decoder dus weet er iemand of het nog zin heeft van nu een Tn ci/cam card te kopen of beter voor een upgradeable decoder te gaan ?

thx
Een upgradeable Telenet decoder?
Dat bestaat niet echt, denk ik.
Maar de vraag is wat die nieuwe decoders gaan kunnen.
Zo zijn er nu nieuwe Linux 4K receivers uitgekomen (ik denk hier nu aan de nagelnieuwe VU+ Ultimo 4K) die met virtuele tuners werken.
Met één fysieke tuner heb je dan 8 virtuele tuners, en kun je supersnel zappen, en 8 zaken tegelijk opnemen (of meer???)
Mochten ze zoiets in hun boxen implementeren, dan zou je heel veel tegelijk kunnen opnemen.
Bij een module zie ik dat niet gauw gebeuren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je hebt die 4K oled-tv vandaag betaald, dus probeer er nu al zoveel mogelijk van te genieten in 4K-kwaliteit.
Via Netflix, Amazon Prime Video, Youtube of satelliet vind je het grootste UHD-aanbod.

Via Telenet niet en wat er eind 2017 precies wordt gelanceerd is totaal onbekend en moet je toch eerst met je eigen ogen zien om het te geloven.
Als je vandaag een Telenet HD Digicorder begint te huren betaal je dus 12 keer 8,85 euro of 106,20 euro in totaal. Als je vandaag een CI+ module aanschaft, betaal je 69 euro.
Toekomstgericht zijn zulke investeringen niet, al is de CI+ module het goedkoopst en technisch wel in staat om 4K-kanalen te ontsleutelen zoals bij Voo vandaag reeds gebeurt: http://assistance.voo.be/nl/Article/6940

Voor de rest zullen VRT en VTM begin 2017 ook volop beginnen streamen en compatibel worden met smart tv's waardoor settopboxen zoals de Digicorder minder en minder zullen gebruikt worden.
VRT Nu(zeer binnenkort beschikbaar): https://www.vrt.be/vrtnu/welkom/
VTM: http://vtm.be/video of Stievie: https://www.stievie.be/
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Voor de rest zullen VRT en VTM begin 2017 ook volop beginnen streamen en compatibel worden met smart tv's waardoor settopboxen zoals de Digicorder minder en minder zullen gebruikt worden.
Vraag is in welke kwaliteit natuurlijk.
Als iedereen TV op die manier gaat gebruiken, dan vrees ik dat het internet rap plat zal gaan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

boulder schreef:Vraag is in welke kwaliteit natuurlijk.
Alvast beter dan de kwaliteit van Net Gemist/Ooit Gemist.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Vraag is in welke kwaliteit natuurlijk.
Alvast beter dan de kwaliteit van Net Gemist/Ooit Gemist.
Dat kun je moeilijk weten, als het er nog niet eens is.
Maar we weten hoe anti-Telenet je wel bent.
Of moet ik zeggen anti-kabel, want over Orange heb ik je ook nog niets positiefs horen zeggen.

Trouwens, Net/Ooit gemist is voor programma's die je niet live hebt kunnen bekijken, dit gaat hier dus over live TV.
Daar wil je toch de best mogelijke kwaliteit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Topicstarter had voorkeur voor CI+, daarmee kan je ook live kijken.
Voor uitgesteld kijken zal er in de toekomst sowieso meer en meer streaming gebruikt worden. Een Digicorder programmeren is lastiger dan een app openen waarin alles meteen beschikbaar is.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Topicstarter had voorkeur voor CI+, daarmee kan je ook live kijken.
Voor uitgesteld kijken zal er in de toekomst sowieso meer en meer streaming gebruikt worden. Een Digicorder programmeren is lastiger dan een app openen waarin alles meteen beschikbaar is.
Alles meteen beschikbaar, dat moet ik nog wel eens zien.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

met Stievie Free lukt het toch al behoorlijk...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:met Stievie Free lukt het toch al behoorlijk...
Maar hoe lang blijft het dan beschikbaar, want er wordt vergeleken met Net/Ooit gemist.
Het grote nadeel van al die streamingdiensten vind ik dat je zelf niet meer onder controle hebt hoe lang iets bewaard blijft.
Dan hoor je plots "nu beschikbaar in Ooit Gemist".
Dat kan er dus ook weer uitgaan.
Wat je zelf opneemt van Live TV op je eigen decoder blijft staan zolang jij dat wilt.
En als je het vergeten opnemen bent, kun je het nog altijd opvragen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Stievie Free programma's blijven ongeveer een week beschikbaar. Voor mij echt lang genoeg om te beslissen of iets het bekijken waard is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:Stievie Free programma's blijven ongeveer een week beschikbaar. Voor mij echt lang genoeg om te beslissen of iets het bekijken waard is...
Hmm ja, beslissen wel, maar wie zegt dat je dan direct tijd hebt om dat te bekijken?
Ik heb hier nog altijd programma's van 2014 die ik nog wil bekijken, en dat is echt geen brol.
Een paar weken geleden heb ik Bevergem bekeken, en daarvoor een film die ze ooit eens op Canvas uitgezonden hebben.
Dat vind ik het plezante aan locale opnames : ik beslis zelf wanneer ik iets bekijk, het verdwijnt niet omdat een ander dat zo beslist heeft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

boulder schreef:
raf1 schreef:Topicstarter had voorkeur voor CI+, daarmee kan je ook live kijken.
Voor uitgesteld kijken zal er in de toekomst sowieso meer en meer streaming gebruikt worden. Een Digicorder programmeren is lastiger dan een app openen waarin alles meteen beschikbaar is.
Alles meteen beschikbaar, dat moet ik nog wel eens zien.
Dat heeft zelfs al bestaan, bhaalu was de naam. Maar telenet en proximus kunnen niet verdragen dat iemand een betere dienst levert dan zijzelf natuurlijk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
maxpower
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 apr 2013, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Je hebt die 4K oled-tv vandaag betaald, dus probeer er nu al zoveel mogelijk van te genieten in 4K-kwaliteit.
Via Netflix, Amazon Prime Video, Youtube of satelliet vind je het grootste UHD-aanbod.

Via Telenet niet en wat er eind 2017 precies wordt gelanceerd is totaal onbekend en moet je toch eerst met je eigen ogen zien om het te geloven.
Als je vandaag een Telenet HD Digicorder begint te huren betaal je dus 12 keer 8,85 euro of 106,20 euro in totaal. Als je vandaag een CI+ module aanschaft, betaal je 69 euro.
Toekomstgericht zijn zulke investeringen niet, al is de CI+ module het goedkoopst en technisch wel in staat om 4K-kanalen te ontsleutelen zoals bij Voo vandaag reeds gebeurt: http://assistance.voo.be/nl/Article/6940

Voor de rest zullen VRT en VTM begin 2017 ook volop beginnen streamen en compatibel worden met smart tv's waardoor settopboxen zoals de Digicorder minder en minder zullen gebruikt worden.
VRT Nu(zeer binnenkort beschikbaar): https://www.vrt.be/vrtnu/welkom/
VTM: http://vtm.be/video of Stievie: https://www.stievie.be/
was ongeveer de info die ik zocht :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”