Tv met een kaartje

sdecoster
Member
Member
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Tv met een kaartje

Berichtdoor sdecoster » 15 Nov 2016, 22:12

Situatie: ouder koppel kijkt nog analoog naar tv.

Nieuwe tv met CI+ module wordt weldra aangekocht en ik raadde TV met een Kaartje aan van Telenet.
Die mensen nemen nooit iets op, tv op aanvraag kennen ze niet dus een digicorder lijkt me daar overbodig.
Vermits er geen internet is, is er ook geen versterker en zo geplaatst in de woning.

Vraag: kan ik gewoon de coaxkabel aansluiten op de nieuwe tv zonder interventie van Telenet? Ter info: het analoge beeldsignaal lijkt me op het eerste zicht OK dus ik vermoed dat dat digitaal ook wel zal werken? Of zie ik iets over het hoofd?

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2065 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 580 keer

Re: Tv met een kaartje

Berichtdoor philippe_d » 15 Nov 2016, 22:19

Volgens deze post moet het tv-signaal dat binnenkomt goed genoeg zijn om een tv-toestel en/of videorecorder van een storingsvrij tv-signaal (PAL én DVB-C) te voorzien ....

Bij mijn ouders heb ik dat ook gedaan, werkt perfect.

Er is wel een set-up kost van €50 om de klant "om te zetten" van analoog naar digitaal.
Ze krijgen het teveel betaalde jaarabonnement terug, en betalen voortaan maandelijks.

[Mod] topic verhuisd naar Televisie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

sdecoster
Member
Member

Berichtdoor sdecoster » 15 Nov 2016, 22:23

ok, merci voor de reactie. Had over de oude post gelezen :oops:

Wat de éénmalige activeringskost betreft: ze zijn al Telenetklant dus ik vermoed dat ze toch die 50 euro niet gaan moeten betalen?

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2065 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 580 keer

Berichtdoor philippe_d » 15 Nov 2016, 22:35

Volgens jouw beschrijving zijn ze Telenet analoge klant, zonder modem, telefonie of internet?
In dit geval zal er een kost zijn van €50 voor de activatie van de CI+ module.
Alleen als je al "digitale klant" bent vervalt de activatie kost ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

sdecoster
Member
Member

Berichtdoor sdecoster » 15 Nov 2016, 22:44

Niet te geloven eigenlijk, da't toch geldklopperij... maar goed, ik moet het niet zelf betalen en de generatie kapitaalkrachtige 60'ers zal er wel niet om malen :-D

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 214 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer

Berichtdoor nickz » 15 Nov 2016, 23:35

Bestel de CI+ module via de website en ga ze dan afhalen bij een Telenet Center. Je krijgt dan € 20 korting en bovendien heb je dan gedurende 14 dagen het recht om ze terug te brengen. Surf naar https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/, kies 'andere hardware?' en klik op 'toevoegen' onder 'TV met een kaartje'.

fendtje
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Berichtdoor fendtje » 16 Nov 2016, 11:05

nickz schreef:Bestel de CI+ module via de website en ga ze dan afhalen bij een Telenet Center. Je krijgt dan € 20 korting en bovendien heb je dan gedurende 14 dagen het recht om ze terug te brengen. Surf naar https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/, kies 'andere hardware?' en klik op 'toevoegen' onder 'TV met een kaartje'.

Dat afhalen moet sowieso ci+ wordt in de winkel geactiveerd.

sdecoster
Member
Member

Berichtdoor sdecoster » 08 Jan 2017, 20:36

Omdat er op het forum nogal veel vragen ivm CI+ van Telenet passeren, blaas ik mijn oude topic eens nieuw leven in, voor de geïnteresseerden.

Ondertussen is de CI+ geplaatst. Kostte 69 euro + 50 euro activatie

Na het instellen en scannen duurde het 20-30 minuten voor de kaart begon te werken. Ik hing al aan de lijn met de helpdesk maar men zei me dat de kaart al geactiveerd was en op hetzelfde moment kreeg ik beeld. Bellen was dus wellicht niet nodig geweest maar las op het forum dat sommigen dit wel moesten doen, vandaar.

Voordeel voor de 60+-ers in kwestie: het zappen gebeurt op exact dezelfde wijze als voorheen op hun oude tv. Ze moeten geen decoder aanzetten. Opnemen doen ze nooit, dus dat missen ze niet (van opnemen op een stick heb ik niet gesproken). Idem voor een uitgebreide EPG: wordt niet gemist.

Tov de huurprijs van een digicorder zullen ze inderdaad pas na lange tijd "winst" maken maar daartegenover staat geen extra stroomverbruik en - zoals gezegd - plug & play.

nickz
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor nickz » 08 Jan 2017, 20:57

sdecoster schreef:Tov de huurprijs van een digicorder zullen ze inderdaad pas na lange tijd "winst" maken

Hoezo? Als ze een Digicorder hadden gehuurd, hadden ze die € 50 voor activering ook moeten betalen en (momenteel nog) € 8,85 / maand huur, dus na 8 maanden zou dat hen al meer kosten; dat noem ik niet bepaald 'lange tijd'.

sdecoster
Member
Member

Berichtdoor sdecoster » 08 Jan 2017, 21:06

Inderdaad... Had daar zelfs niet aan gedacht. Zal het hen melden zodat ze nog contenter zijn ;-)

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer

Berichtdoor fluppie » 08 Jan 2017, 22:01

sdecoster schreef:Niet te geloven eigenlijk, da't toch geldklopperij... maar goed, ik moet het niet zelf betalen en de generatie kapitaalkrachtige 60'ers zal er wel niet om malen :-D

Over het algemeen moet men niet overdrijven,die mensen zijn meestal op een (Te Laag) pensioen,gemiddeld tussen de 1000&1200€ p/m.Maar de meesten onder hen hebben inderdaad er wel voor gezorgd dat ze wat rezerve hebben,voor een auto,wasmachine e.d. maar zeggen dat die kapitaalkrachtig zijn,is meestal helemaal niet waar.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 221 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Berichtdoor satsurfer » 09 Jan 2017, 08:11

sdecoster schreef:Ondertussen is de CI+ geplaatst. Kostte 69 euro + 50 euro activatie

ik heb vroeger nog 2 ci+ laten activeren, en daar komen geen activatiekosten bij (had wel een zelf gekochte digicorder en kabelabbo)

http://www.zdnet.be/nieuws/149886/telenet-lanceert-tv-met-een-kaartje/
TV met een kaartje kan vanaf 24 juni besteld worden in een Telenet-verkooppunt en kost eenmalig 69 euro.

"Kaartje kost inderdaad iets van een 69€ maar de activatie is gratis als je al Telenet digitale TV klant bent."

nickz
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor nickz » 09 Jan 2017, 10:33

satsurfer schreef:als je al Telenet digitale TV klant bent

Best het topic eens eerst goed lezen :wink:

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”