Zes HD in aantocht

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Als er nog twijfel was of Zes in HD zal zijn bij Telenet, dan is die nu weg.
Ik vind hem terug met de Dreambox, ten minste de naam zit erop als "Zes HD".
Voor wie ook een toestel met DVB-C tuner heeft, hij zit op 314 Mhz.
Let wel : de bitrate is 0, dus er is nog geen beeld of geluid, dus er wordt nog niets echt uitgezonden.
Maar doordat de naam Zes HD is, weten we toch dat het zeker in HD zal worden uitgezonden bij Telenet.
Bij TV Vlaanderen bijv. weet men alleen dat hij komt.
Of het HD zal zijn, en of hij op satelliet zal zitten, of dat ze hem in de plaats via IPTV zullen doorgeven is daar nog niet geweten...
Zes HD.jpg
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waarom zouden ze dat doen eigenlijk? Het is toch eigenlijk geen nieuwe zender technisch gezien. Het is gewoon de zender Acht dat een ander label krijgt. Zoals 2BE dat het label Q2 heeft gekregen. Als men echt een nieuwe zender gaat aanmaken dan heeft men een andere zendernummer en volgorde. Hiermee loopt men het risico het marktaandeel dat Acht heeft te verliezen omdat mensen het niet weten staan.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik weet niet waarom je het over het zendernummer hebt.
Die 314 is de frequentie (in Meghaertz) waarop het uitgezonden wordt, heeft niets met het zendernummer te maken.
Dit soort technische details ga je niet zien op een digicorder/digibox.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

WalterB1 schreef:Waarom zouden ze dat doen eigenlijk? Het is toch eigenlijk geen nieuwe zender technisch gezien. Het is gewoon de zender Acht dat een ander label krijgt. Zoals 2BE dat het label Q2 heeft gekregen. Als men echt een nieuwe zender gaat aanmaken dan heeft men een andere zendernummer en volgorde. Hiermee loopt men het risico het marktaandeel dat Acht heeft te verliezen omdat mensen het niet weten staan.
Nee toch?
Acht wordt hernoemd naar Caz, terwijl Zes een totaal nieuwe zender is.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

blaatpraat schreef:
WalterB1 schreef:Waarom zouden ze dat doen eigenlijk? Het is toch eigenlijk geen nieuwe zender technisch gezien. Het is gewoon de zender Acht dat een ander label krijgt. Zoals 2BE dat het label Q2 heeft gekregen. Als men echt een nieuwe zender gaat aanmaken dan heeft men een andere zendernummer en volgorde. Hiermee loopt men het risico het marktaandeel dat Acht heeft te verliezen omdat mensen het niet weten staan.
Nee toch?
Acht wordt hernoemd naar Caz, terwijl Zes een totaal nieuwe zender is.
Klopt, CAZ wordt de nieuwe naam voor Acht en behoort tot de MEDIALAAN groep terwijl ZES tot de SBS groep behoort.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zes is nu ook bij TV Vlaanderen verschenen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Info via http://www.zestv.be/
Je vindt ZES op:

TELENET kanaal 14
PROXIMUS kanaal 16
TV VLAANDEREN kanaal 9
ORANGE kanaal 9
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Zes is nu ook bij TV Vlaanderen verschenen:

Afbeelding
Mooi, en vooral mooi dat het ook in HD is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Is dat niet gewoon de output van de decoder die op 1080i staat?

Mocht het HD zijn zou TV Vlaanderen dit echt wel vermelden na de naam 'ZES', en 8 HD-zenders (+ 5x SD) op één transponder zou al heel krap worden.
Bij mij gaat ZES momenteel nog niet open bij TV Vlaanderen, er is wel al EPG (Geen Uitzending).
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Bij Proximus komt die zender op kanaal 16 maar wat met Scarlet klanten, zullen zij ook deze zender ontvangen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Het zal inderdaad waarschijnlijk SD worden.
Dat 1080i25 van die screenshot zegt immers niet veel, als ik op mijn Linux receiver bijv. eerst naar een HD zender zap in 1080i, en daarna naar Zes, dan zal ik krijgen : 1080i, mocht het een SD zender geweest zijn stond er 576i.
Hij toont gewoon de setting van de laatste zender waarop je wel beeld had.
Pas als er beeld zal opzitten zal je de echte resolutie te zien krijgen, maar vermits de naam ZES is bij TV Vlaanderen, en niet Zes HD denk ik dat we er mogen van uitgaan, dat het weer eens een SD zender zal worden.
Ondertussen weer een paar nieuwe HD zenders op de kabel (naast Zes HD) : CNN en La Trois zijn nu ook in HD.
TV Vlaanderen kan toch echt niet meer mee met de kabel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Boulder, uw regelmatig weerkerend commentaar op mensen die Telenet bashen mag je voortaan achterwege laten. Je doet hier namelijk identiek hetzelfde met Tv Vlaanderen. Beide aanbieders zijn langs geen kanten te vergelijken dus doe dat dan ook niet. Niet op vlak van manier van ontvangst, aanbod, doelgroep, helemaal niks.

Ik neem trouwens aan dat de oude films die ZES (HD) gaat brengen vooral geupscaled zullen zijn dus veel plezier met uw HD.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jantje81 schreef:Boulder, uw regelmatig weerkerend commentaar op mensen die Telenet bashen mag je voortaan achterwege laten. Je doet hier namelijk identiek hetzelfde met Tv Vlaanderen. Beide aanbieders zijn langs geen kanten te vergelijken dus doe dat dan ook niet.
Ik bash niet, dit zijn objectieve vaststellingen.
Of kun je er niet tegen dat ik de illusie dat het wel in HD zal zijn doorprikt heb?
Het is ook grappig dat er zijn die hier altijd staan op te scheppen, maar als ze in de feiten ongelijk krijgen, dan mag er plots niet meer vergeleken worden.

Het is ook de eerste keer dat ik lees dat er niet meer mag vergeleken worden.
Beide producten bieden zich aan de consument aan, en TV Vlaanderen pocht graag met het grootste aanbod aan HD zenders, of "het meeste HD zenders".
Men zet het dus wel degelijk neer als alternatief, maar dan mag er niet vergeleken worden?
jantje81 schreef:Niet op vlak van manier van ontvangst, aanbod, doelgroep, helemaal niks.
OK, dat betekent dus dat geen enkele klant van Telenet, Proximus of Orange te overtuigen is om over te gaan.
Ik weet niet waarom ik dan zoveel keer te lezen krijg dat het allemaal veel beter is bij TV Vlaanderen, als men toch niemand wil of kan overtuigen.
jantje81 schreef:Ik neem trouwens aan dat de oude films die ZES (HD) gaat brengen vooral geupscaled zullen zijn dus veel plezier met uw HD.
Ik weet niet wat ze precies gaan brengen, maar ook die redenering snijdt geen hout.
Wat in de cinema kwam, al van in de jaren '60 kan zeker mee qua resolutie op een HD scherm.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

ZES is al bij Telenet te zien zowel via de CI+ module als via de digibox/digicorder en dat in HD (1080i) maar nog niet bij Proximus.
Die zender zendt natuurlijk nog niet echt uit, er wordt een overzicht gegeven wat er zal uitgezonden worden.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ondertussen ook beeld bij TV Vlaanderen. (720x576)
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ondertussen is Acht Caz geworden, instellingen van m'n digibox staan op 720p, maar de kwaliteit van Game Of Thrones (dat er nu op is) lijkt mij niet eens dat... een verschrikkelijk groot verschil met de 720p kwaliteit van de gedownloadde afleveringen...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

selder schreef:Ondertussen is Acht Caz geworden, instellingen van m'n digibox staan op 720p, maar de kwaliteit van Game Of Thrones (dat er nu op is) lijkt mij niet eens dat... een verschrikkelijk groot verschil met de 720p kwaliteit van de gedownloadde afleveringen...
CAZ is dan ook niet beschikbaar in HD, en wordt dus in 576i uitgezonden. Of je decoder nu op 720p of 1080i staat, het zal er niet op verbeteren...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

CAZ is inderdaad zwak qua beeldkwaliteit.
Ik snap niet dat men nu nog nieuwe zenders in SD lanceert.
Misschien eens op hun facebookpagina die opmerking plaatsen, want tegenwoordig zijn firma's daar veel gevoeliger voor.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:CAZ is inderdaad zwak qua beeldkwaliteit.
Ik snap niet dat men nu nog nieuwe zenders in SD lanceert.
Misschien eens op hun facebookpagina die opmerking plaatsen, want tegenwoordig zijn firma's daar veel gevoeliger voor.
veel beeldmateriaal dat ze zullen uitzenden bestaat vermoedelijk maar in die kwaliteit
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

bruma schreef:veel beeldmateriaal dat ze zullen uitzenden bestaat vermoedelijk maar in die kwaliteit
De oudere McGuyvers inderdaad ... maar die Game Of Thrones heb ik toen ze uitkwamen toch mooi in 1080p gekeken ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oude series als Married With Children en The A-Team zijn op CAZ zeer slecht gecomprimeerd en ook gestretcht naar 16:9 formaat. Op VTM waren deze wel in goeie kwaliteit en op 4:3 formaat te bekijken. Hun mix van programmas en de recente toevoeging van films is wel interessant maar met enkel SD kwaliteit lijken ze eerder "tablet-only".
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Vrees dat de eindregie van acht/caz nog geen hd is,
Of wil je hetzelfde probleem als met viataya dat hd uitzend maar geen hd waardig is.
Denk dat ze niet zelfde probleem willen bij de medialaan ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”