Telenet: gerichte live reclame

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Dus doen alsof dit de stoute boze wolf is, en de anderen arme, brave schaapjes is intellectueel oneerlijk.
Sommige mensen hier slagen er niet in van objectief naar een provider te kijken en prefereren liever een rondje provider bashing.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het betoog van boulder is onzinnig aangezien Telenet, toentertijd tv-monopolist, vanaf de introductie van hun digitale bullshit (03/09/2005) tot op heden de vrijheid van bestaande tv-klanten telkens op lompe en agressieve wijze heeft ingeperkt ten voordele van hun heilige Digibox.

Het begon met het schrappen van bijna een kwart van het analoge tv-aanbod en een dwingend gebod om een Digibox te kopen om de geschrapte kanalen terug te krijgen. (Wie minuscule lettertjes las, kon theoretisch gezien ook een Cabletuner bruiklenen , maar die was natuurlijk opzettelijk onvoldoende voorradig.)

De afgelopen 10 jaar heeft Telenet de vrijheid van de Vlaamse tv-kijker steeds verder ingeperkt, het dwingend gebod om een Digibox te huren of kopen om bestaande kanalen te kunnen blijven ontvangen is steevast de rode draad geweest. Analoge tv werd uiteindelijk met 40% van het bestaande aanbod afgebouwd, videotheken met digitale ambitie werden richting faillissement geduwd omdat het Digibox-platform opzettelijk werd dichtgetimmerd. (Oorspronkelijk werd de Digibox ontwikkeld met overheidssteun als een open platform waarop apps van derde partijen zouden aangeboden worden.)

De, in mogelijkheden gekortwiekte, CI+-module werd pas op 24 juni 2013 geïntroduceerd om de dreiging van +50 Mbps VDSL2 met meerdere gelijktijdige HDTV-streams te snel af te zijn en de nakende dreiging van pardoes uitgeschakelde MPEG2-Digiboxen midden 2014 te verzachten.

Telenet introduceerde als ex-tv-monopolist steeds bijkomende beperkingen als eerste, de andere marktspelers die elke tv-klant eigenhandig verdiend hadden, kopieerden die beperkingen eens de voormalige vrijheden bij Telenet definitief verdwenen waren.

Het is intellectueel oneerlijk te stellen dat de andere marktspelers de aanstokers zijn van het pestgedrag richting consument dat Telenet als marktleider telkens introduceerde. De andere marktspelers hebben slechts het consumentonvriendelijke gedrag gekopieerd toen bleek dat consumenten geen kant meer uit konden.
Tot op de dag van vandaag is trouwens niet duidelijk of kleinere marktspelers zoals M7/TV Vlaanderen deze beperkingen op eigen initiatief of onder druk van internationale mediamoguls hebben toegevoegd.

Feit is dat TV Vlaanderen nog steeds in alle vrijheid op Linux-ontvangers werkt terwijl men evengoed de beperkingen die Telenet sinds 3 september 2005 hanteert, zoals CWOE, al jarenlang op alle kanalen kon toegepast hebben.

Wie privacy belangrijk vindt, is dus nog steeds het beste af bij TV Vlaanderen die enerzijds het gebruik van losse smartcards in Linux-ontvangers toelaat en anderzijds de oorspronkelijke DVB CI-standaard voor hun CI-modules zonder beperkende +-features volgt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Het betoog van boulder is onzinnig aangezien Telenet
En nu volgt het klassieke stukje provider bashing door raf1... blijkbaar heeft hij ooit een trauma opgelopen bij TN.
raf1 schreef:toentertijd tv-monopolist, vanaf de introductie van hun digitale bullshit (03/09/2005) tot op heden de vrijheid van bestaande tv-klanten telkens op lompe en agressieve wijze heeft ingeperkt ten voordele van hun heilige Digibox.
Het lijkt wel of men heeft ooit een geweer tegen je hoofd gezet om TN klant te worden ? Als je als bedrijf start met een nieuwe technologie dan streef je naar een maximaal gebruiksgemak en een zo klein mogelijke kans aan hardware gerelateerde problemen... laat staan dat je focus op dat moment gaat naar misschien 0.1% van je klanten die het anders ziet, al omschrijf jij dat liever als "aggresieve wijze".
raf1 schreef:Het begon met het schrappen van bijna een kwart van het analoge tv-aanbod en een dwingend gebod om een Digibox te kopen om de geschrapte kanalen terug te krijgen. (Wie minuscule lettertjes las, kon theoretisch gezien ook een Cabletuner bruiklenen , maar die was natuurlijk opzettelijk onvoldoende voorradig.)
Bandbreedte is een kostbaar iets op de kabel... op dat moment moet je dus keuzes maken en dan is het niet meer dan normaal dat je zenders die minder bekeken worden (al leek het alsof plots iedereen naar deze zenders keek - kwestie van toch maar te kunnen zeuren) schrapt uit het aanbod. Het grappige is trouwens dat als compensatie deze zenders ongecodeerd en digitaal werden aangeboden... iedereen kon ze dus bekijken met de vrije hardware waar jij zo om roept (trouwens in heb dergelijke cabletuner zonder problemen gratis gekregen)... en dat is vandaag nog steeds zo (zelfs een aantal extra zenders).
raf1 schreef:De afgelopen 10 jaar heeft Telenet de vrijheid van de Vlaamse tv-kijker steeds verder ingeperkt
In tegendeel... sindsdien is CI+ zonder problemen beschikbaar en heb je totaal geen TN decoder meer nodig !
raf1 schreef:Telenet introduceerde als ex-tv-monopolist steeds bijkomende beperkingen als eerste, de andere marktspelers die elke tv-klant eigenhandig verdiend hadden, kopieerden die beperkingen eens de voormalige vrijheden bij Telenet definitief verdwenen waren.
Man toch, volgens mij geloof jij je eigen leugens ? Misschien moet je eens vertellen welke "bijkomende beperkingen" TN heeft geïntroduceerd ? Trouwens waarom zouden andere marktspelers beperkingen copieren als de vraag vanuit de consument zo groot is naar vrijheden... ik zou eerder verwachten dat ze hun "vrij" aanbod als een voordeel promoten (maar het eerste daarvan moet ik nog zien).
raf1 schreef:Tot op de dag van vandaag is trouwens niet duidelijk of kleinere marktspelers zoals M7/TV Vlaanderen deze beperkingen op eigen initiatief of onder druk van internationale mediamoguls hebben toegevoegd.
Straks ga je nog vertellen dat het onder druk is van TN... de enige oorzaak zijn hier de internationale media bedrijven die hun content dagdagelijks gecopieerd zien en dit op alle mogelijke manier willen bestrijden.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik zal nog iets straffers vertellen, toen Telenet op 3 september 2005 hun digitale TV platform lanceerde was men verplicht om de digibox/digicorder interactief aan te sluiten zelfs als men die interactieve diensten niet moest hebben, 8 jaar later is men ineens niet meer verplicht om die decoders interactief aan te sluiten dat is wel raar hé.
En ik kan het weten want toen ik zo'n 10 jaar geleden zo'n digicorder wilde kreeg ik de deksel op mijn neus, ik kreeg die digicorder niet mee, zelfs als ik zei dat ik die interactieve diensten niet moest hebben dan nog moest en zou die digicorder interactief aangesloten worden willen of niet.
Nu in december 2013 zo'n 6 maanden nadat ik 2 CI+ modules aangekocht heb probeerde ik opnieuw die digicorder te bemachtigen en toen kreeg ik die digicorder wel mee, nu was het ineens niet meer verplicht om die digicorder interactief aan te sluiten tenminste als men geen interactieve diensten wil anders wel.
Zou het kunnen met de lancering van de CI+ module op 24 juni 2013 dat Telenet hun reglement heeft versoepeld?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

apestaart schreef:Ik zal nog iets straffers vertellen, toen Telenet op 3 september 2005 hun digitale TV platform lanceerde was men verplicht om de digibox/digicorder interactief aan te sluiten zelfs als men die interactieve diensten niet moest hebben, 8 jaar later is men ineens niet meer verplicht om die decoders interactief aan te sluiten dat is wel raar hé.
Verplicht?
Er zijn nog altijd massa's appartementsgebouwen die met rijgnet werken, daar KAN je zelfs niet interactief worden.
En dan nog, van zodra de installateur langsgeweest is, leg je de modem af, en trek je de netwerkkabel uit.
Zo kijk ik al van 2010 niet-interactief met mijn HD digibox.
Dat het dus "plots" kan klopt van geen kanten.
raf1 schreef:Het betoog van boulder is onzinnig aangezien Telenet, toentertijd tv-monopolist, vanaf de introductie van hun digitale bullshit (03/09/2005) tot op heden de vrijheid van bestaande tv-klanten telkens op lompe en agressieve wijze heeft ingeperkt ten voordele van hun heilige Digibox.
We weten dat we met raf1 de grootste Telenet hater van het forum aan het werk zien.
Hieronder volgt een lange lijst van halve waarheden en hele onwaarheden.
raf1 schreef:Het begon met het schrappen van bijna een kwart van het analoge tv-aanbod en een dwingend gebod om een Digibox te kopen om de geschrapte kanalen terug te krijgen. (Wie minuscule lettertjes las, kon theoretisch gezien ook een Cabletuner bruiklenen , maar die was natuurlijk opzettelijk onvoldoende voorradig.)
Analoge kanalen nemen gigantisch veel plaats in tov. digitale.
Op de ruimte van één analog kan je makkelijk 6 SD kanalen in MPEG2 bieden, in H.264 nog veel meer.
Bovendien, de andere operatoren bieden niet eens analoog, zo is het makkelijk natuurlijk.

De cabletuner heb ik zelf indertijd getest, en er op meerdere fora over geschreven.
Dat hij misschien niet de eerste dag massaal te krijgen was, kan wel zijn, maar ik heb hem toch lekker kunnen gebruiken.
raf1 schreef:De afgelopen 10 jaar heeft Telenet de vrijheid van de Vlaamse tv-kijker steeds verder ingeperkt, het dwingend gebod om een Digibox te huren of kopen om bestaande kanalen te kunnen blijven ontvangen is steevast de rode draad geweest.
Vooruitgang heet dat.
Er kwamen digitale kanalen bij en er werden kanalen naar HD omgezet, daarvoor moest wel ruimte gemaakt worden.
Je kunt ook doen zoals TV Vlaanderen natuurlijk : 2 SD zenders schrappen en dan een HD zender in de plaats.
Op al die tijd heb ik heel de situtatie bij TV Vlaanderen compleet zien stagneren, ondanks dat er massaal transponderruimte kan gehuurd worden op satelliet doet TV Vlaanderen dat niet.
Sterker nog, nieuwe zenders (Fox Be) worden daar nu al via IPTV aangeboden, daar sta je dan met je schotel.
Kun je hun dichtgetimmerde decoder kopen.
Bij Telenet heb je ondertussen door de 60 HD zenders, waarvan vele bij TV Vlaanderen nog in SD, of gewoon niet worden aangeboden.
raf1 schreef:De, in mogelijkheden gekortwiekte, CI+-module werd pas op 24 juni 2013 geïntroduceerd om de dreiging van +50 Mbps VDSL2 met meerdere gelijktijdige HDTV-streams te snel af te zijn en de nakende dreiging van pardoes uitgeschakelde MPEG2-Digiboxen midden 2014 te verzachten.
Is je duim nog niet versleten van verhaaltjes uit te zuigen?
De digiboxen en digicorders zijn een gesloten hardwaresysteem.
Ondanks je beweringen geeft de CI+ module dus méér vrijheid aan de gebruiker.
De MPEG2 digiboxen die weggingen was een heel logische evolutie, die we ook bij TV Vlaanderen gezien hebben, maar natuurlijk heb je daar geen woord van kritiek op, zo maniakaal ben je wel.
Bij TV Vlaanderen zien we over de jaren heen precies de omgekeerde beweging, waar in het begin iedereen welkom was (als er maar abonnementjes konden gesleten worden, het maakt niet uit op welke receiver), zien we steeds minder vrijheid en steeds meer beperkingen.
Dat ging over het veranderen van satelliet (kosten voor de gebruiker...), over het prutsen met de codering, een nieuwe smartcard waarvoor de rekeninge naar de klant gestuurd werd, tot het beperken van het aantal gelijktijdige opnames, tot recent het blokkeren van producten als de Smartwi, die er voor zorgen dat gebruikers niet voor elke ontvanger een peperduur abonnement moesten aanschaffen.
Ze zetten erbij dat niet gecertifieerde ontvangers niet gewenst zijn.
Er staat letterlijk (ik herhaal het eventjes voor mensen die selectief doof en blind zijn.) (http://www.satellitemagazine.com/satell ... laanderen/):
Houdt u er wel rekening mee dat nadat de software-update verwerkt is, ondersteunende hardware-oplossingen die niet door CanalDigitaal ondersteund worden, zoals SmartWi en Clone+, niet meer werken. ? De blokkade hiervan is opzettelijk om zo kijken op niet-gecertificeerde apparatuur en illegaal delen tegen te gaan.
.
En dan komt Raf1 hier beweren dat TV Vlaanderen het toonbeeld van vrije hardwarekeuze is...
Steeds meer worden de eigen ontvangers opgedrongen, en wie dat echt niet wil krijgt dan een CI+ module in zijn maag gesplitst, die je bij Telenet natuurlijk als vergif bestempelt, maar bij TV Vlaanderen met veel plezier oppeuzelt...
raf1 schreef:Telenet introduceerde als ex-tv-monopolist steeds bijkomende beperkingen als eerste, de andere marktspelers die elke tv-klant eigenhandig verdiend hadden, kopieerden die beperkingen eens de voormalige vrijheden bij Telenet definitief verdwenen waren.
Zo is het wel gemakkelijk.
Nu is het Telenet zijn schuld dat TV Vlaanderen zijn decoders dichttimmert?
Neen, dat doen ze zelf, en daar moeten ze niemand anders de schuld voor geven.
raf1 schreef:Het is intellectueel oneerlijk te stellen dat de andere marktspelers de aanstokers zijn van het pestgedrag richting consument dat Telenet als marktleider telkens introduceerde.
Bij Telenet zeiden ze van bij dag 1 dat je hun toestellen zou moeten gebruiken.
Dat is niet leuk, maar wel duidelijk.
Bij TV Vlaanderen kreeg je de illusie dat je mocht kijken met wat je wilde, maar hoe langer het liedje duurde, hoe meer je richting hun toestellen geduwd werd.
raf1 schreef:De andere marktspelers hebben slechts het consumentonvriendelijke gedrag gekopieerd toen bleek dat consumenten geen kant meer uit konden.
Het is altijd een ander zijn schuld, nietwaar?
Als TV Vlaanderen u zegt dat je niet meer dan 4 opnames tegelijk kan maken per smartcard dan is dat hun beslissing, en niet die van een ander.
raf1 schreef:Tot op de dag van vandaag is trouwens niet duidelijk of kleinere marktspelers zoals M7/TV Vlaanderen deze beperkingen op eigen initiatief of onder druk van internationale mediamoguls hebben toegevoegd.
Achja, die arme stakkers, die staan zoooo onder druk.
Maar anderen die doen vierkant hun goesting, hoor.
Die branche is altijd al een wisselwerking geweest tussen de content providers en de distributeurs.
Dat is bij Telenet zo, dat is bij Proximus zo, dat is wereldwijd zo.
Maar bij de verdedigers van TV Vlaanderen hoor je altijd hetzelfde liedje : het is de schuld van een ander, van de kabel, van de content providers, enz.

raf1 schreef:Feit is dat TV Vlaanderen nog steeds in alle vrijheid op Linux-ontvangers werkt terwijl men evengoed de beperkingen die Telenet sinds 3 september 2005 hanteert, zoals CWOE, al jarenlang op alle kanalen kon toegepast hebben.
In alle vrijheid?
Daar blijft maar heel weinig van over.
De laatste software update zorgt ervoor dat hun eigen ontvangers klaar zijn om met zuivere Nagra te werken, een systeem waarbij de ontvanger en/of CI module aan de kaart gekoppeld is.
Eens alle ontvangers klaar, kunnen ze gerust het laagje SECA schrappen, en dan zal jouw Linux ontvanger geen weg meer weten met de smartcard.
raf1 schreef:Wie privacy belangrijk vindt, is dus nog steeds het beste af bij TV Vlaanderen die enerzijds het gebruik van losse smartcards in Linux-ontvangers toelaat en anderzijds de oorspronkelijke DVB CI-standaard voor hun CI-modules zonder beperkende +-features volgt.
Ook weer onwaar.
Je kunt evengoed een Digibox/Digicorder gebruiken die niet interactief is, of je kunt net zogoed bij Telenet een CI+ module gebruiken.
In beide gevallen sturen die toestellen niets terug naar Telenet, dus Telenet weet niet waar je naar kijkt.
Je krijgt dan ook een massa HD zenders die bij TVV slechts in SD verkrijgbaar zijn, ALS ze al beschikbaar zijn.

Bovendien, als je bij TV Vlaanderen wilt, zullen ze je zo'n nieuwe ontvanger willen aansmeren.
Dat zijn hybride ontvangers, en sommige zenders worden enkel via IPTV aangeboden.
Dat wil zeggen dat je iedere keer als je naar die zender zapt de provider precies weet waarnaar je gezapt hebt.
Ik daarentegen, kan in alle vrijheid naar elke zender zappen, Telenet weet dit niet, want mijn digibox is niet interactief.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:[Misschien moet je eens vertellen welke "bijkomende beperkingen" TN heeft geïntroduceerd ?
1) PDC/VPS: programma's opnemen vanaf de eerste tot de laatste seconde is onmogelijk op de TN Digicorder. Nochtans bood VRT dit 10 jaar geleden aan voor VHS-videorecorders en bieden BBC en ARD vandaag de digitale opvolger "Accurate Recording" aan maar het werkt niet op de TN Digicorder maar wel op recente tv-toestellen of andere DVB-ontvangers.
2) Skip forward bij opnames, 15 seconden, 1 minuut, 5 minuten zoals op DVD is onmogelijk. Wellicht net iets te handig om reclameblokken van 6 minuten met twee toetsbewegingen in minder dan een halve seconde volledig te skippen.
3) Telenet Flexview: eerste poging uit het jaar 2006 om doorspoelen en pauzeren betalend te maken @ 4,95 euro/maand, geen succes en werd afgevoerd
4) Verplichte decoderverhuur HD-Digicorder @ 8 euro/maand in 2008, geen mogelijkheid tot kopen, het einde van eigendom van de privé-kopie en meteen is doorspoelen en pauzeren betalend gemaakt wat bij Flexview nog grandioos mislukt was
5) Versleuteling harde schijf Digicorder: einde backup van privé-kopies wat op bijvoorbeeld de DVD/HDD-recorders perfect lukte toen digitale tv nog niet bestond
6) Introductie CI+module in 2013: amper 2 dagen EPG op alle kanalen terwijl bijvoorbeeld Duitse kanalen 4 weken EPG aanbieden in hun bronsignaal op satelliet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
r2504 schreef:[Misschien moet je eens vertellen welke "bijkomende beperkingen" TN heeft geïntroduceerd ?
1) PDC/VPS: programma's opnemen vanaf de eerste tot de laatste seconde is onmogelijk op de TN Digicorder. Nochtans bood VRT dit 10 jaar geleden aan voor VHS-videorecorders en bieden BBC en ARD vandaag de digitale opvolger "Accurate Recording" aan maar het werkt niet op de TN Digicorder maar wel op recente tv-toestellen of andere DVB-ontvangers.
De VRT zenders zijn nochtans niet gecodeerd bij Telenet (wél bij TV Vlaanderen!).
Ik kan die dus opnemen op mijn Dreambox.
Kun je mij eens zeggen hoe ik PDC/VPS kan doen werken bij de VRT zenders?
Ik heb nu vrije hardware, dus op dat fabeltje kun je het niet meer steken.
Ik dacht dat dat met Teletekst werkte, maar ... de VRT heeft onlangs Teletekst afgeschaft.
Enkel de ondertiteling zit er nog op.
raf1 schreef:2) Skip forward bij opnames, 15 seconden, 1 minuut, 5 minuten zoals op DVD is onmogelijk. Wellicht net iets te handig om reclameblokken van 6 minuten met twee toetsbewegingen in minder dan een halve seconde volledig te skippen.
Maar er zit daar toch een FFWD op ?
Tot 64x als ik mij niet vergis.
Maar dan nog, neem dan toch gewoon CI+?
Dan skip je zoals je zelf wilt.
raf1 schreef:3) Telenet Flexview: eerste poging uit het jaar 2006 om doorspoelen en pauzeren betalend te maken @ 4,95 euro/maand, geen succes en werd afgevoerd
Maar het bestaat dus niet meer.
Ik merk daarentegen dat de kunstmatige beperkingen van gelijktijdige opnames nog altijd actief zijn bij TV Vlaanderen...
raf1 schreef:4) Verplichte decoderverhuur HD-Digicorder @ 8 euro/maand in 2008, geen mogelijkheid tot kopen, het einde van eigendom van de privé-kopie en meteen is doorspoelen en pauzeren betalend gemaakt wat bij Flexview nog grandioos mislukt was
Je gelooft echt je eigen prietpraat, hee.
Ik heb al van in 2010 een HD Digibox die ik gekocht heb, en waarvoor ik 0€/maand betaal.
Je kunt nog altijd op de site een HD digibox of HD digicorder kopen, maar in jouw fantasiewereld bestaat die mogelijkheid nog altijd niet, precies...
raf1 schreef:5) Versleuteling harde schijf Digicorder: einde backup van privé-kopies wat op bijvoorbeeld de DVD/HDD-recorders perfect lukte toen digitale tv nog niet bestond
En kun je met de decoders van TV Vlaanderen wél ?
Neen, natuurlijk niet, enkel die decoders die TV Vlaanderen zo rap mogelijk weg wil : de Linux decoders.
Het is dus niet TV Vlaanderen die u meer vrijheid geeft, integendeel, die willen ze zo snel mogelijk de nek omwringen.
raf1 schreef:6) Introductie CI+module in 2013: amper 2 dagen EPG op alle kanalen terwijl bijvoorbeeld Duitse kanalen 4 weken EPG aanbieden in hun bronsignaal op satelliet
De niet-interactieve digiboxen hadden ook al vanaf dag 1 een beperktere EPG.
TV Vlaanderen had Mediaguard EPG, die enkel op hun decoders werkte, de anderen kregen zelfs geen 1-daagse EPG, die kregen gewoon now/next.
Hun systeem werkte zo slecht, dat ze van miserie maar ineens naar de gewone standaard teruggekeerd zijn.
Je vergelijking met de Duitse zenders op satelliet houdt ook geen steek, die hebben niets met TV Vlaanderen te maken.
Beetje eerlijk blijven...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:1) PDC/VPS: programma's opnemen vanaf de eerste tot de laatste seconde is onmogelijk op de TN Digicorder. Nochtans bood VRT dit 10 jaar geleden aan voor VHS-videorecorders en bieden BBC en ARD vandaag de digitale opvolger "Accurate Recording" aan maar het werkt niet op de TN Digicorder maar wel op recente tv-toestellen of andere DVB-ontvangers.
PDC/VPS is een analoge techniek... nogal logisch dat hij niet werkt (trouwens het was slechts zeer beperkt beschikbaar op enkele zenders). Op m'n 10 jaar digitale TV kan ik het aantal opnames die ik niet volledig heb trouwens nog steeds op één hand tellen... dat was met de videorecorder wel even anders.
raf1 schreef:2) Skip forward bij opnames, 15 seconden, 1 minuut, 5 minuten zoals op DVD is onmogelijk. Wellicht net iets te handig om reclameblokken van 6 minuten met twee toetsbewegingen in minder dan een halve seconde volledig te skippen.
Er zijn diverse snelheden... reclame blokken zijn trouwens niet steeds 6 minuten.
raf1 schreef:3) Telenet Flexview: eerste poging uit het jaar 2006 om doorspoelen en pauzeren betalend te maken @ 4,95 euro/maand, geen succes en werd afgevoerd
Ik heb nooit één cent moeten betalen om opnames te bekijken of door te spoelen. Maar zo zie je maar dat TN wel degelijk te beïnvloeden is als er vanuit de consumenten het nodige protest is... en dat is zo in iedere sector.
raf1 schreef:5) Versleuteling harde schijf Digicorder: einde backup van privé-kopies wat op bijvoorbeeld de DVD/HDD-recorders perfect lukte toen digitale tv nog niet bestond
Voor zover ik weet heb je bij TN NOOIT je harde schijf kunnen copieren (om opnames eraf te halen).

... maar bij Proximus is dit identiek, dus ik begrijp je kruistocht tegen TN hier niet echt (of toch wel, het is je levenswerk hen te bashen).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef:Kun je mij eens zeggen hoe ik PDC/VPS kan doen werken bij de VRT zenders?
De huidige standaard heet "Accurate Recording". https://de.wikipedia.org/wiki/Accurate_Recording
In principe werkt het zeker op Duitse en Britse zenders met volgende plugin voor Dreamboxen: http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/t ... did=157661
Of de VRT nog interesse heeft om dit de implementeren weet ik niet. Je kan het altijd eens vragen.
boulder schreef:Beetje eerlijk blijven...
De EPG van Duitse kanalen is 4 weken lang, zuiver standaard DVB. Niet gelogen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het blijft natuurlijk een schande dat het recht op thuiskopie ondergeschikt is aan DRM.
Wat mij betreft mocht de EU direct een richtlijn maken die eist dat consumentenrechten afdwingbaar moeten zijn, en dat DRM die met zulke rechten interfereert illegaal is.

Na Telenet en Proximus wordt TvVl inderdaad ook in datzelfde bedje ziek. De aantrekkelijkheid van flexibel kijken door eigen controle over je apparatuur en de mogelijkheden daarvan wordt teniet gedaan om zo meer bakjes te kunnen verkopen (een decoder kaartje per tv nietwaar).
Mijn ouders hadden gehoopt thuis ook tvvlaanderen te steken, en dan hun kaartje gewoon van locatie te wisselen als ze naar hun vakantiehuis gaan, maar dat gaat al niet meer naar het schijnt.

Eigen infrastructuur steken om hun gedecodeerd signaal dan te streamen naar meerdere tvs, of opnameapparatuur, wordt al even hard tegengewerkt als bij de bekabelde providers tegenwoordig.

Ik denk dat het gevecht tegen de videorecorder na al die decennia eindelijk succesvol is geweest. Als de technologie bedrijven toelaat beperkingen in te stellen, en de wetgever laat het na om onze bestaande, verworven vrijheden veilig te stellen, dan mag het niemand verbazen dat die vrijheden verdwijnen als sneeuw voor de zon.

In een ideale wereld zet je 1 apparaatje in je infrastructuur met de decoderkaart en meerdere tuners, en stream je van daarop het tv signaal naar alle tvs of recorders in huis.
Tv maakt zichzelf dus redelijk overbodig, en dit samen met het totaal gebrek aan gezamenlijke release worldwide van tv series, doet mij niet verbazen dat "externe" opnames zo hard gedeeld worden.

De schuld hiervan vierkant op telenet steken is een stap te ver voor mij, ook al moet telenet (net als de rest) af en toe "kicking and screaming" bepaalde gewoontes afgeleerd worden.
Ik herinner me nog goed dat een 10tal jaar geleden telenet nog met een web proxy werkte; van rechtstreeks surfen was toen nog geen sprake. Ik herinner me even goed dat bij de UPC overname door telenet het telenet abbo nog altijd expressnet was met 15GB maandelijks volume, terwijl ik al jaaaaren 40GB kreeg bij UPC (en nooit een proxy gezien btw).

Waar ik raf wel gelijk geef, is dat Belgische tv providers belachelijke restricties hanteren in vgl met buitenlandse.
Een gesloten ecosysteem gaat nooit mee met de technologische vooruitgang als die goed is voor de keuzevrijheid of de consument, enkel als die hun toelaat beperkingen op te leggen en die uit te melken.
Als er dan nog eens een radicaal gebrek aan concurrentie is, en een gigantische lobby van tv makers die niks liever zien dan beperkingen, dan ben je gekloot als consument zolang de politiek hier geen lijn trekt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Kun je mij eens zeggen hoe ik PDC/VPS kan doen werken bij de VRT zenders?
De huidige standaard heet "Accurate Recording". https://de.wikipedia.org/wiki/Accurate_Recording
In principe werkt het zeker op Duitse en Britse zenders met volgende plugin voor Dreamboxen: http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/t ... did=157661
Of de VRT nog interesse heeft om dit de implementeren weet ik niet. Je kan het altijd eens vragen.
Typisch raf1 gekonkel.
Je sprak over de VRT in combinatie met PDC/PVS.
Ik vraag u hoe dat werkt, want de VRT is niet gecodeerd bij Telenet, begint ie weer over de Britse en Duitse zenders.
En als het voor Raf1 dan toch zo'n frustratie is dat het niet werkt bij de VRT, hoe komt het dan dat jij dat in al die jaren dat je hier aan het zagen bent, nog nooit gevraagd hebt?
Waarom moet ik dat dan nog doen?
Dat bewijst gewoon dat je intellectueel oneerlijk bent.
raf1 schreef:De EPG van Duitse kanalen is 4 weken lang, zuiver standaard DVB. Niet gelogen.
Maar die Duitse kanalen maken geen onderdeel uit van het TV Vlaanderen pakket.
Die Duitse kanalen verzorgen zelf hun uitzendingen en bieden die rechtstreeks aan de kijker aan.
Dus die vergelijking slaat nergens op.
Als je Telenet vergelijkt dan moet je het vergelijken met TV Vlaanderen, en niet met een omroep waar je niets voor betaalt, en die zelf alles verzorgt.

2 voorbeelden van hoe Raf1 altijd weer de zaken verdraait, dus...
Laatst gewijzigd door boulder 18 sep 2016, 19:32, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

boulder schreef:
Phuncz schreef:Als je Telenet niet ziet als een zeer agressieve duopolist in de Belgische markt, dan heeft het weinig zin dat ik in dit topic nog tijd spendeer.
Het lijkt wel een soort sekte, met als dogma Telenet slecht, de rest goed.
Uw bril is wat bedampt, misschien beter eens afkuisen, dat uw dan wat klaarder ziet.
  • Als telenet indi overneemt, de klanten beloofd dat ze nog lang zullen kunnen kijken zoals ze gewoon zijn, om amper zes maand nadien dun eigen gesloten hardware plus versleuteling erdoor te duwen noem ik dat agressief.
  • Als telenet DVB-T zend rechten opkoopt om er niets mee te doen met de bedoeling de concurrentie te stoppen noem ik dat agressief.
  • Als telenet klanten steeds probeert te overtuigen, soms met kul argumenten, om geen CI+ te nemen (op zen minst niet als enige optie) maar toch een digibox/corder te nemen noem ik dat agressief.
  • Als telenet aankondigd dat over 6 maand de MPEG2 digiboxen niet meer zullen werken en je maar een nieuwe moet aankopen/huren noem ik dat, ookal is een moderne codec op lange termijn beter voor iedereen, agressief.
  • Als telenet het netwerk van de weinige concurrentie die er is op de mobiele markt overneemt noem ik dat agressief.
  • Als telenet hun gerichte reclame er nog snel doordrukt met de standaard optie persoonlijk' terwijl er nog onderhandelingen bezig zijn en in 2018 er een wet komt die beperkingen voor telenet met zich zal meebrengen noem ik dat agressief.
En zo zijn er zeker nog vele voorbeelden van agressief duopoliegedrag.

Met de introductie van digitale TV is er 1 grote vooruitgang gekomen en dat is de algemene beeld en geluidskwaliteit en de overstap naar HD.
Op vlak van vrijheden, flexibiliteit en kostprijs zijn we tegenover het analoge tijdperk nog steeds achteruit gegaan. Iedereen die dit niet inziet heeft str*nt in zijn ogen.

Zeer interresant om te zien is wel hoe boulder en r2504 op enkele jaren tijd hun kar 180° gedraaid hebben en nu een beetje aan raf1 bashing doen telkens hij iets zegt.
Zijn woorden worden met een vergrootglas bekeken, verdraaid, argumenten uit de context getrokken, slechte zaken worden goedgepraat omdat iedereen het nu doet, het kan niet op...
Zie hier hoe jullie beiden hier nog zij aan zij leken te lopen om de 'walgelijke' praktijken en 'leugens' van telenet te veroordelen. Zelfs met TV vlaanderen argumenten :lol:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=22943
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MaT schreef:En zo zijn er zeker nog vele voorbeelden van agressief duopoliegedrag.
Op gebied van TV kun je niet meer spreken van een duopolie, of het moet zijn dat u Proximus/TV Vlaanderen bedoelt.
Eens objectief kijken :

Als je de Vlaamse zenders wilt bekijken,
Hoeveel aanbieders heb je op satelliet dan?
Antwoord : 1 --> monopolie.
Hoeveel aanbieders heb je op de telefoonkabel?
Antwoord : 1 (Scarlet is een dochterbedrijf van Proximus) --> monopolie.
Hoeveel aanbieders heb je op de kabel?
Antwoord : 2 : Telenet en Orange.

Dus dat eeuwige "duopolie" roepen slaat nergens op, ten minste als het over TV gaat.
De kabel is nu de enige waar concurrentie op te vinden is.
MaT schreef:Zeer interresant om te zien is wel hoe boulder en r2504 op enkele jaren tijd hun kar 180° gedraaid hebben en nu een beetje aan raf1 bashing doen telkens hij iets zegt.
Zijn woorden worden met een vergrootglas bekeken, verdraaid, argumenten uit de context getrokken, slechte zaken worden goedgepraat omdat iedereen het nu doet, het kan niet op...
Wij verdraaien niets, iedereen kan hier nalezen hoe hij de zaken verdraait.
Hij steekt zaken op Telenet, die hij aan de VRT zou moeten verwijten, maar daar stelt hij geen vragen aan.
Ga je er wat dieper op in begint hij plots over de Britse of Duitse zenders.
Een CI+ module bij TV Vlaanderen?
Fantastisch, volgens Raf1.
Een CI+ module bij Telenet?
Schandalig, de doodsteek voor de consument.
Een beetje eerlijkheid mag ook nog.
MaT schreef:Zie hier hoe jullie beiden hier nog zij aan zij leken te lopen om de 'walgelijke' praktijken en 'leugens' van telenet te veroordelen. Zelfs met TV vlaanderen argumenten :lol:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=22943
Dat toont nu net objectiviteit aan.
Iemand die objectief is, is niet getrouwd met één merk of logo, en omgekeerd is het niet altijd dezelfde die als het slechte product gezien wordt.
Als de houding tegenover TV Vlaanderen veel verslechterd is, en die tegenover Telenet verbeterd is (gaat bij mij puur over het TV product), is dat omdat hun producten en diensten verbeterd zijn, en die van TV Vlaanderen zijn in het beste geval blijven stilstaan, maar in veel gevallen zijn ze achteruit gegaan.
Bekijk maar eens gerust het basispakket dat TV Vlaanderen eerst lanceerde, hoeveel het kostte, en wat je daar nu nog voor krijgt.
Of anders, bekijk maar eens wat je nu uitgeeft om een gelijkaardig pakket bij TV Vlaanderen te krijgen, dan zit je makkelijk aan het bedrag van het basispakket van Telenet.
Maar dan mis je nog een pak zenders, en die zijn bij Telenet ondertussen massaal in HD aanwezig, terwijl bij TV Vlaanderen veel zenders ontbreken of in SD zijn.
Vrije hardwarekeuze dan?
Die wringt TV Vlaanderen steeds meer de nek om, terwijl bij Telenet er openingen gekomen zijn (CI+).

Dus als de producten veranderen, waarom zou mijn houding dan dezelfde blijven?
Dat is geen bashing, integendeel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

boulder schreef: Hoeveel aanbieders heb je op de kabel?
Antwoord : 2 : Telenet en Orange.

Dus dat eeuwige "duopolie" roepen slaat nergens op, ten minste als het over TV gaat.
De kabel is nu de enige waar concurrentie op te vinden is.
Orange op de kabel is geen concurrentie met een eigen netwerk, eigen standaard, eigen decoders, eigen manier van werken of iets dergelijks he. Orange maakt gebruik van het telenet netwerk en het telenet ecosysteem. Buiten een beetje spelen met de prijs en de zenderpakketten kan orange niets meer bieden dan wat telenet bied. Orange zal bijvoorbeeld niet kunnen beslissen om het basispakket ongecodeerd door te geven en op dat vlak te concurreren.
Net zoals EDPnet en dommel niet meer kunnen aanbieden dan hetgene wat proximus ze geeft om mee te werken.

De term duopolie is nog steeds meer dan gepast hier.
boulder schreef:Hij steekt zaken op Telenet, die hij aan de VRT zou moeten verwijten, maar daar stelt hij geen vragen aan.
Ga je er wat dieper op in begint hij plots over de Britse of Duitse zenders.
Dit gaat over die opnamefuncites neem ik aan? Wat zegt hij verkeerd?
Vroeger hadden we bij analoge TV PDC/showview om opnames te programmeren -> klopt.
Er bestaat een digitaal equivalent daarvan dat in andere landen ook al gebruikt word -> klopt.
Telenet maakt die standaarden 'overbodig' omdat ze hun eigen ecosysteem pushen -> klopt.
Die analoge manier en digitale equivalent is superieur aan de telenet manier van werken -> klopt.

Jullie beginnen dan over dat PDC niet bestaat bij digitale TV en dat teletekst gestopt is... Dat zegt hij toch ook nergens?
boulder schreef:Een CI+ module bij TV Vlaanderen?
Fantastisch, volgens Raf1.
Een CI+ module bij Telenet?
Schandalig, de doodsteek voor de consument.
Een beetje eerlijkheid mag ook nog.
Ik lees dat hij zegt dat er geen gebruik gemaakt word van de + functionaliteiten.
Zelf kan ik dat niet bevestigen wegens nooit gewerkt met TV vlaanderen maar ik zie dus niets verkeerd aan zijn stelling. Als dat klopt wat hij zegt heeft hij gewoon gelijk toch en is het niet hetzelfde als CI+ bij telenet.
boulder schreef:Dat toont nu net objectiviteit aan.
Iemand die objectief is, is niet getrouwd met één merk of logo, en omgekeerd is het niet altijd dezelfde die als het slechte product gezien wordt.
Als de houding tegenover TV Vlaanderen veel verslechterd is, en die tegenover Telenet verbeterd is (gaat bij mij puur over het TV product), is dat omdat hun producten en diensten verbeterd zijn, en die van TV Vlaanderen zijn in het beste geval blijven stilstaan, maar in veel gevallen zijn ze achteruit gegaan.
Bekijk maar eens gerust het basispakket dat TV Vlaanderen eerst lanceerde, hoeveel het kostte, en wat je daar nu nog voor krijgt.
Of anders, bekijk maar eens wat je nu uitgeeft om een gelijkaardig pakket bij TV Vlaanderen te krijgen, dan zit je makkelijk aan het bedrag van het basispakket van Telenet.
Maar dan mis je nog een pak zenders, en die zijn bij Telenet ondertussen massaal in HD aanwezig, terwijl bij TV Vlaanderen veel zenders ontbreken of in SD zijn.
Vrije hardwarekeuze dan?
Die wringt TV Vlaanderen steeds meer de nek om, terwijl bij Telenet er openingen gekomen zijn (CI+).
Bij TV Vlaanderen gaat het niet de goeie kant uit. Die indruk krijg ik ook.
Maar als telenet 10 openingen heeft, daar 9 van sluit en dan geleidelijk aan er 2 terug open doet dan zie ik dat ook niet als vooruitgang maar als netto achteruitgang van 7 gesloten openingen (en aub niet over die getallen beginnen, dat is maar een voorbeeld).
boulder schreef:Dus als de producten veranderen, waarom zou mijn houding dan dezelfde blijven?
Dat is geen bashing, integendeel.
De situatie van toen is nu niet goed geworden, door de introductie van CI+ is het enkel minder slecht geworden. Maar zoals ik hierboven met mijn voorbeeld wil aantonen nog steeds een netto achteruitgang tegenover de vrijheid en flexibiliteit die je had met analoge TV.
Dus ik begrijp niet wat er te juichen valt en waarom jullie houding veranderd is.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MaT schreef:Orange op de kabel is geen concurrentie met een eigen netwerk, eigen standaard, eigen decoders, eigen manier van werken of iets dergelijks he.
Fout.
Orange heeft wél eigen decoders én eigen codering, ze hebben ook een eigen manier om de EPG binnen te trekken.
MaT schreef:Orange maakt gebruik van het telenet netwerk en het telenet ecosysteem. Buiten een beetje spelen met de prijs en de zenderpakketten kan orange niets meer bieden dan wat telenet bied. Orange zal bijvoorbeeld niet kunnen beslissen om het basispakket ongecodeerd door te geven en op dat vlak te concurreren.
Wel, het zou ideaal zijn als ze ook nog eens hun eigen netwerk zouden hebben, maar wat wil je dan?
Dat ze overal de straten openbreken om weer een nieuw netwerk bij te leggen?
En ten tweede, het is nogal 100 keer beter dan bij satelliet, waar 1 PROVIDER aanwezig is, en hetzelfde geldt voor het Proximus netwerk, waar geen enkele andere provider aanwezig is.
En neen, Scarlet telt niet, want dat is een dochterbedrijf van Proximus zelf.
MaT schreef:De term duopolie is nog steeds meer dan gepast hier.
Waarom duopolie?
TV Vlaanderen biedt als enige de Vlaamse zenders op satelliet aan, maar om de één of andere duistere reden telt dat bij jullie niet mee.
En Proximus en TV Vlaanderen hebben geen concurrent op het netwerk waarop ze actief zijn, en toch zijn dat de boemannen niet, neen het is die 3e.
Objectiviteit, hallo?
MaT schreef:Telenet maakt die standaarden 'overbodig' omdat ze hun eigen ecosysteem pushen -> klopt.
De VRT zit ongecodeerd op de kabel.
Als de VRT dan geen VPS/PDC aanbiedt, dan is dat niet de schuld van Telenet.
Nog eens, ik kan op mijn Dreambox perfect de VRT op de kabel in HD ongecodeerd opnemen.
Die VPS/PDC zit er niet op.
Is dat dan de schuld van Telenet?
Neen, natuurlijk niet.
Zit het erop bij Proximus?
Zit het erop bij TV Vlaanderen?
Als het er nergens opzit, en de VRT geeft het door aan 3 partijen, waarom zou het dan de schuld moeten zijn van Telenet?
Dat hij dan rap naar de Duitse en de Britse zenders verwijst, dat is boerenbedrog.
Die zenders hebben NIETS met TV Vlaanderen te maken, en hij was bezig over de VRT.
boulder schreef:Die analoge manier en digitale equivalent is superieur aan de telenet manier van werken -> klopt.
Daarover bestaat heel wat discussie.
Het systeem bestond erin dat via Teletekst een bepaalde code doorgestuurd werd bij het begin, en bij het einde van een programma.
Bij de Vlaamse zenders wilden de commerciële al niet meedoen, omdat zij liever hebben dat je te vroeg instapt en nog wat reclame vreet.
Blijven alleen de openbare (de VRT dus) over.
Maar dan het systeem zelf : als om de een of andere reden (een storing bijv.) het beginsignaal gemist wordt, heb je de uitzending niet.
Mis je het eindsignaal dan kan dat heel lang opnemen.
Zelf neem ik gewoon met een buffer op (5 minuten ervoor, 15 minuten erna).
Dat is bijna altijd voldoende, dat ik dan een klein beetje teveel opgenomen heb, stoort mij niet, en ik denk dat bijna iedereen het ook zo doet.
Maar natuurlijk, het is altijd gemakkelijk om altijd alles op Telenet te schuiven.
boulder schreef:Jullie beginnen dan over dat PDC niet bestaat bij digitale TV en dat teletekst gestopt is... Dat zegt hij toch ook nergens?
Omdat PDC via Teletekst werkte, en hij verwees naar de "goede ouwe videorecorder met analoge TV".
Dat werkte met Teletekst, en teletekst is gestopt.
Dus ik reageer perfect op wat hij zegt.
Maar wat hij zegt houdt geen steek.
Hij begint over de VRT, en als ik dan zeg : "hoe werkt dat dan op satelliet", begint hij over de Duitse zenders.
Dus ook op satelliet werkt het niet bij de VRT.
Wat heeft Telenet er dan mee te maken?
boulder schreef:Ik lees dat hij zegt dat er geen gebruik gemaakt word van de + functionaliteiten.
Ow, en jij vertrouwt erop dat ze dat nooit gaan aanzetten?
Ik veronderstel dat jij ook gelooft dat iemand een wapen koopt, omdat hij er nooit mee zal schieten.
Als ze een CI module hadden willen maken, hadden ze die wel gemaakt, maar neen, het is een CI+ module geworden, en als ik mij niet vergis is het zelfs van dezelfde firma als de Telenet CI+ module.
Indertijd had ik een Aston CAM, en die werkte met TV Vlaanderen, tot ze daar aan de codering hebben zitten prutsen, en toen werkte die niet meer.
Bij de laatste update van eind augustus vermeldden ze dat ze doelbewust de Smartwi en Clone+ ook wilden doen stoppen met werken.
Maar geloof jij maar dat die CI+ module altijd netjes zich als CI module zal blijven gedragen.
Maar als TV Vlaanderen het doet, ligt het excuus al klaar hoor, "we moesten van de content providers".
boulder schreef:Zelf kan ik dat niet bevestigen wegens nooit gewerkt met TV vlaanderen maar ik zie dus niets verkeerd aan zijn stelling.
Het is raar dat er nu anderen zijn die zijn standpunten komen uitleggen.
Maar als je er niets van afweet, hoe kun je dan oordelen?
Ik heb TV Vlaanderen zeker 1,5 jaar gebruikt, ik ken hun truken al wat.
De Aston CAM die niet meer werkte, de SID limitaties die ingevoerd werden, de smartcard vervanging waar men vroeg om ervoor te betalen, de modules die elkaar opvolgen, de zenders die plots alleen werken met een bepaalde module, de hybride ontvangers waar bepaalde zenders enkel via IPTV binnenkomen in plaats van satelliet.
Als jij denkt dat omdat het vandaag werkt, dat binnen 6 maand nog zo is, dan is dat door gebrek aan ervaring.
boulder schreef:Bij TV Vlaanderen gaat het niet de goeie kant uit. Die indruk krijg ik ook.
Toen ze startten, leek het een veelbelovend iets, maar het is bij veel beloven gebleven.
Toen bijv. Vier en Vijf startten, kreeg je die bij Telenet gewoon in HD.
BIj TV Vlaanderen was het wachten op de HD zenders, ze kwamen in SD.
Na heel lange tijd kwam dan Vier in HD, Vijf is nog altijd in SD.
En dat gaat dan over mainstream zenders, we hebben het hier niet over speciale nichekanalen.
Zelfs toen ik geen klant meer was, ben ik het blijven volgen hier, en op Sat4All.
De indruk is altijd maar negatiever geworden, de klanten worden altijd maar meer uitgemelkt.
De prijzen stijgen, de mogelijkheden van de Linux ontvangers worden beperkt, ze zeggen zelfs openlijk dat ze niet-gecertifieerde hardware weg willen, denk aan dat zinnetje bij die update van de Smartwi.
MaT schreef:Maar als telenet 10 openingen heeft, daar 9 van sluit en dan geleidelijk aan er 2 terug open doet dan zie ik dat ook niet als vooruitgang maar als netto achteruitgang van 7 gesloten openingen (en aub niet over die getallen beginnen, dat is maar een voorbeeld).
Er is een experiment gedaan rond perceptie, met aapjes, jawel.
Blijkt dat als je een aap eerst 2 bananen geeft, en er dan 1 snel terug afpakt, die aap heel kwaad wordt.
Als je gewoon die aap 1 banaan geeft, is hij blij dat hij een banaan gekregen heeft.
Dus eerst dingen geven, en ze dan geleidelijk aan terugnemen, dat maakt niemand blij.
En dat is wat TV Vlaanderen constant doet.
Ze zijn begonnen met als motto "iedereen welkom".
Het maakte niet uit op wat voor toestel je keek, als je maar een abonnement nam.
Ze hadden ook niet eens eigen ontvangers in het begin.
Maar beetje bij beetje hebben ze gebruikers van niet gecertifieerde hardware weggeduwd.
En qua zenders is het altijd maar bergaf gegaan, en de prijzen gingen omhoog.

Bij Telenet is het eerder omgekeerd.
In het begin moest je via hun hardware kijken. er was niets anders mogelijk.
Ondertussen is er CI+

We gaan dus stilletjesaan naar een situatie waarin beide spelers de keuze geven tussen : eigen hardware of alternatieve hardware met CI+.
Kun je in dat geval TV Vlaanderen nog aan iemand aanraden?
Met minder zenders in het betaalpakket, met geen filmzenders, geen premium sportkanalen?
Zonder regionale zender, behalve dan die Evenaar.
Met een pak zenders die bij Telenet in HD zijn, en bij TV Vlaanderen in SD ?
Met bepaalde zenders enkel via IPTV te zien, dus ook om mee te nemen op reis wordt het minder interessant.
MaT schreef:De situatie van toen is nu niet goed geworden, door de introductie van CI+ is het enkel minder slecht geworden. Maar zoals ik hierboven met mijn voorbeeld wil aantonen nog steeds een netto achteruitgang tegenover de vrijheid en flexibiliteit die je had met analoge TV.
Het zou ideaal zijn als we volledig vrije hardwarekeuze hadden, daar ben ik het volledig mee eens.
Maar in de situatie die er is, is qua TV, Telenet voor de meeste mensen de beste keuze.


Wat mij ook stoort aan Raf1's posts, is als het over privacy gaat.
Telenet is slecht, want ze gaan gepersonaliseerde reclame opdringen.
Maar heb je je al eens afgevraagd wat de andere providers over jou verzamelen?
Wat doet Orange?
En Proximus?
En TV Vlaanderen (de nieuwste decoders zijn hybride, en kunnen ook IPTV doorgeven, dus er is ook 2-wegs verkeer).
Wat gebeurt met die gegevens?
Het blindelings aanvallen van één provider zonder ook maar enige kritische vraag te stellen bij de anderen stoort mateloos.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Zeer interresant om te zien is wel hoe boulder en r2504 op enkele jaren tijd hun kar 180° gedraaid hebben en nu een beetje aan raf1 bashing doen telkens hij iets zegt.
Waar draai ik en/of Boulder ? Als ik in een eerder artikel aangeef dat de Telenet redenen tot codering niet zuiver zijn, dan kan ik dat evenzeer doortrekken naar Proximus (en als we nog even wachten zelfs naar TVV). Ik zeg alléén dat je dus objectief moet blijven... en dat is raf1 totaal niet want daar lees ik enkel (en zoiets noemt bashing) commentaar op Telenet.

Je mag wat mij betreft Telenet gerust dus een aantal dingen verwijten (ik stoor me ook wel aan een aantal dingen)... maar doe dan niet alsof het bij Proximus of TVV anders of beter is (want dat is het totaal niet, in tegendeel zelfs).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

TV Vlaanderen met losse smartcard op Linux-ontvanger is qua privacy beter. Werkt sinds dag één, 06/06/2006. Dus al meer dan 10 jaar onafgebroken.

boulder zal natuurlijk beweren dat CI+ van Telenet gelijkwaardig of beter is qua privacy, maar zal tegelijkertijd ook verzwijgen dat een EPG van amper 2 dagen in de praktijk onbruikbaar is om mee te werken. Als je in het weekend Callboys wil programmeren moet je wachten tot dinsdag.
CI+ van Telenet is dus een compleet waardeloos product in vergelijking met CI standaard van TV Vlaanderen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:TV Vlaanderen met losse smartcard op Linux-ontvanger is qua privacy beter. Werkt sinds dag één, 06/06/2006. Dus al meer dan 10 jaar onafgebroken.
Tja, waarom is dat beter qua privacy?
Het is ook al niet waar dat het 10 jaar werkt, er zijn al zenders bij TV Vlaanderen die je enkel met een module kunt ontvangen.
Of enkel via IPTV.
Maar ja, ik ken al uw argument, je bent enkel in het basispakket geïnteresseerd.
Spijtig als je wel Motors TV HD wilt zien, Raf1 vindt dat niet belangrijk, want het is het basispakket niet.
En het feit dat ze aankondigen dat ze niet gecertifieerde hardware willen blokkeren met hun updates, dat negeer je voor de zoveelste keer.
Selectief blind en doof.
raf1 schreef:boulder zal natuurlijk beweren dat CI+ van Telenet gelijkwaardig of beter is qua privacy, maar zal tegelijkertijd ook verzwijgen dat een EPG van amper 2 dagen in de praktijk onbruikbaar is om mee te werken.
Als privacy het enige criterium is, dan ben je beter met een Digicorder, die niet interactief is dan met de CI+ module werken, heb je heel wat opnamemogelijkheden, maar toch helemaal je privacy voor jou.
Hoewel er een artikel op ZDNet staat waarin men de privacy niveaus overloopt.
Blijkt dat er op het laagste niveau je kijkgedrag niet gebruikt wordt voor gepersonaliseerde reclame.

Voor mij is zekerheid een belangrijk criterium.
Heel de tijd niet weten hoe lang dat los kaartje nog gaat blijven werken, hoeveel zenders ze nog gaan duwen via de CI module, wat er nog via IPTV bijkomt, of zenders ooit in HD zullen komen, ...
Binnenkort komt "Zes" erbij.
Ik weet dat als het in HD beschikbaar is ik het op de kabel in HD zal hebben, op de klassieke manier.
Dat weet je bij TV Vlaanderen niet.
De vraag is gesteld op het sat4allforum.
Antwoord was dat TV Vlaanderen ter gelegener tijd zal communiceren.
Het kan dus evengoed via IPTV zijn, en in SD.
Alles is mogelijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef:Tja, waarom is dat beter qua privacy?
Omdat er nergens persoonlijke gegevens worden opgeslagen.
boulder schreef:Alles is mogelijk.
Niet alles. Ondoorspoelbare, bemoeizuchtige gepersonaliseerde reclame is niet mogelijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Tja, waarom is dat beter qua privacy?
Omdat er nergens persoonlijke gegevens worden opgeslagen.
Maar van mij mag dat ding opslaan wat het wil, zolang het niet teruggestuurd wordt naar Telenet, weten ze nog altijd niets.
raf1 schreef:
boulder schreef:Alles is mogelijk.
Niet alles. Ondoorspoelbare, bemoeizuchtige gepersonaliseerde reclame is niet mogelijk.
Tot zolang ze je niet verplichten met de TV Vlaanderen CI+ module te kijken, of via de TVV gecertifieerde ontvangers die ook IPTV gebruiken.
Weet je al welke gegevens daar verzameld worden?
Of maakt het daar niet uit omdat het over je favoriet gaat?

Het ging trouwens over de vraag of het in SD of HD ging komen bij TV Vlaanderen, en of je het wel met de schotel zult kunnen ontvangen.
Blijkbaar doen ze daar nog altijd geen mededelingen over.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De ondoorspoelbare, bemoeizuchtige, gepersonaliseerde reclame is een feit.
Klantenkaartgegevens uit de fysieke winkels zullen samen met de geografische informatie van jouw Telenet-aansluiting worden gekoppeld. Locatiegegevens van je Telenet-simkaart nog niet, maar ook dat is een mogelijkheid.
Wat je koopt, bepaalt reclame die Telenet je voorschotelt

Telenet en SBS (Vier en Vijf) gebruiken offline gegevens van kijkers, zoals hun koopgedrag in een winkel, voor de gepersonaliseerde advertenties die ze gaan uitzenden.

Brussel - Heel wat Telenet-klanten krijgen, als ze binnenkort naar Vier, Vijf of Zes kijken, gepersonaliseerde reclame voorgeschoteld. Die ‘reclamespotjes op maat’ zullen niet alleen gebaseerd zijn op het kijk- en surfgedrag van de kijker. Ook het offline koopgedrag wordt in kaart gebracht. SBS, het moederbedrijf van Vier, Vijf en Zes, werkt samen met Bisnode, de grootste dataleverancier van België. Zij ontvangen zo goed als alle gegevens vanop de klantenkaarten van de grootste ketens in ons land.

Aan de spotjes ontsnappen zal moeilijk zijn. ‘Want als zo’n spotje doorgespoeld wordt, herprogrammeren we het gewoon en krijg je het tijdens het volgende reclameblok te zien’, zegt accountmanager Katrien Van den Bussche van SBS Belgium. Een voorbeeld dat SBS gisteren op een presentatie aan mogelijke West-Vlaamse adverteerders in Rumbeke voorschotelde: in een tuincentrum registreert de klantenkaart wat de klant koopt. Bisnode verzamelt die gegevens en geeft die door aan Telenet. Telenet weet, op zijn beurt, via de aansluitingsgegevens voor nutsvoorzieningen van die klant of hij al dan niet huiseigenaar is. SBS heeft in zijn databank van adverteerders een poortenbedrijf dat zich richt op huiseigenaars met een tuin. De klant krijgt vervolgens een gerichte spot voor nieuwe poorten te zien, zowel op tv als online.

Een gepersonaliseerde advertentie kost 20.000 euro of meer. Een haalbare kaart voor regionale adverteerders. ‘De gerichte spots kunnen ook enkel worden vertoond in bepaalde provincies en postcodes. Een adverteerder kan een spotje inschakelen in een straal van 30 kilometer rond zijn showroom, bijvoorbeeld. Verder kan een onderscheid worden gemaakt tussen stadsomgeving en platteland.’

‘Het lijkt een Big Brother-verhaal’, zegt zelfs Stef Dejonghe van reclamebureau Adfundum, dat testcases uitvoerde. ‘Ik begrijp dat mensen daar een beetje bang voor zijn. Ik vind het ook dubbel, maar het gaat erom mensen te bereiken, net op het moment dat ze iets nodig hebben.’

De Privacycommissie en staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD) noemden de aanpak aanvankelijk ‘een stap te ver’. ‘Alle Telenet-klanten stonden standaard op de instelling dat ze gerichte tv-reclame wilden ontvangen. Daar gingen we niet mee akkoord, zwijgen is niet gelijk aan toestemmen. Dat is aangepast: nieuwe klanten moeten expliciet toestemming geven en bestaande klanten worden gewezen op de voorwaarden. Vanaf mei 2018 wordt de Europese wetgeving strenger, dan wordt nadrukkelijke toestemming nog belangrijker. Al hebben de klanten zelf ook de verantwoordelijkheid om alle richtlijnen goed te lezen’, klinkt het bij beide partijen.

Ook concurrent Proximus test gepersonaliseerde reclameblokken. Net als Medialaan, het moederhuis van VTM. Maar de aanpak van SBS en Telenet is uniek in Europa. ‘Het is de eerste keer dat tv-zenders tijdens het live kijken geadresseerde reclame aanbieden. Voorlopig gaat het om een klein aantal reclameblokken met telkens één gepersonaliseerd item. Het aantal reclameblokken met een gepersonaliseerd spotje zal in de toekomst toenemen’, zegt Kristof Demasure van SBS. ‘We verwachten dat het volgend jaar één procent van onze commerciële inkomsten zou kunnen uitmaken.’

De voorbije maanden kregen zo’n 1,3 miljoen huisgezinnen al ‘spotjes op maat’ te zien, dat is ongeveer de helft van de Telenet-klanten. Dat paste in testen die Telenet samen met SBS Belgium uitgevoerd heeft. (mmr, bpr)
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170921_03085121
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik hoorde het daarnet ook op Radio 1 waar Gino van Ossel (prof marketing) aan het woord was. Die zag er geen graten in, hij sprak zelfs van "dat we anders maar meer moeten betalen, want we kijken gratis (op operator abonnement na)". Nou het lijkt me dat we toch meer dan genoeg betalen. In feite zouden we korting moeten krijgen indien we hieraan willen meedoen ipv deze omgekeerde kromme redenering.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Nu nog een webcam in de TV inbouwen zodat ze weten wie er kijkt.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Raf heeft 300 % gelijk !!!!!!!!!!!!

Het strafste van al : Telenet heeft talloze corrupte ministers jarenlang omgekocht om vrij spel te hebben om de bevolking uit te zuigen, met Dewael op
kop, jarenlang minister van media en telecom geweest.

Dan nog : Het kapot maken van het enorm mooie dvb-t gebeuren hier in Vlaanderen. ik heb het geluk het Frans dvb-t gebeuren gratis te kunnen
bekijken : Wat een luxe : overal TV zonder abonnement, zonder domme boxen of verplichte kabel en alles haarscherp in HD en interactief,
zoveel tv's als je wil in je huis....doodzonde gewoon :cry:

maar wees gerust Telenet, ik loop niet mee met de massa : zolang vrt uitzendt via dvb-t krijg je mij nooit als tv klant, jammer dat er niet meer mensen zo over denken

dan ook nog eens het feit dat ze abo's met enkel internet duurder maken dan "tv, internet en telefoon" tezamen bewijst nog maar eens hoe corrupt dat bedrijf is.

Voila, stop ermee, heb m'n gal gespogen, maar mijn sympathie krijgen ze nooit meer :-D
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

cadsite schreef:Nu nog een webcam in de TV inbouwen zodat ze weten wie er kijkt.
Bestaat al en zelfs stembesturing zodat ze ook uw stem herkennen. Beetje hoesten, direct reclame voor hoestsiroop. Te plat praten, reclame voor logopedie :lol:

Dit moet opt-in zijn en anders betalend... voor de aanbieder of in ruil voor korting/gratis TV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bisnode vermeld GDPR op z'n eigen website... tijd dus om hen te bestoken met https://www.whitecase.com/publications/ ... regulation
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Enig idee hoe dit werkt? Komt dit via de DVB-C stream binnen of via het internet van de Digibox?
Werk dit ook als men via "TV met een kaartje" kijkt?
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

johan.devos schreef: Werk dit ook als men via "TV met een kaartje" kijkt?
Sowieso niet.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bababa schreef:
johan.devos schreef: Werk dit ook als men via "TV met een kaartje" kijkt?
Sowieso niet.
En wanneer schaft telenet "tv met een kaartje" weer af? :twisted:
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Allemaal geen last van met iptv.
Gepersonaliseerde reclame .... hoe ver kan je gaan ... :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

yaris schreef:Allemaal geen last van met iptv.
:???:

Denk je nu werkelijk dat je met IPTV geen gerichte reclame kunt sturen?
Met IPTV weet men nog beter waar je naar kijkt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb liever gerichte reclame die ook gerichte reclame is...

Want stel nu zelf ik koop een wasmachine en achteraf krijg ik duizenden advertenties van wasmachines.

Als je al 1 hebt gekocht ga je er toch niet opeens nog 1 kopen?

De logica is ver te zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”