Heeft er iemand een idee over de levensduur van een CI+ module en smartcard?
Mijn eerste module en/of smartcard is namelijk defect na 26 maand. Telenet wilt deze natuurlijk niet vervangen want deze is 2 maanden uit garantie en aangezien de smartcard en module gekoppeld zijn weet ik niet welke van de twee defect zijn.
Toen ik in de telenet shop navraag deed over andere defecte modules was de reactie dat er toch zeker 1 defecte module per maand was in deze winkel.
Is dit normaal voor een zo'n simpel item zonder bewegende onderdelen of zijn deze modules van slechte kwaliteit?
Levensduur TV met een kaartje (CI+ Module)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 170 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik heb op 24 juni 2013, de dag van de lancering 2 CI+ modules gekocht en tot op de dag van vandaag werken die 2 modules nog altijd perfect, dat is al een goeie 3 jaar dat ik die modules heb.
Kwestie van gewoon geluk te hebben zeker?
A propos, ben je wel zeker dat het aan de module ligt, zou het geen defect aan de DVB-C tuner van uw toestel zijn?
Kwestie van gewoon geluk te hebben zeker?
A propos, ben je wel zeker dat het aan de module ligt, zou het geen defect aan de DVB-C tuner van uw toestel zijn?
Laatst gewijzigd door apestaart 12 aug 2016, 12:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5198
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
- Bedankt: 226 keer
Hoe weet je zeker dat hij kapot is?
In je TV heb je normaal gezien een CI menu, en daar kun je wat info over de module/kaart opvragen.
Gewoon geen beeld meer krijgen betekent niet noodzakelijk dat de module / kaart defect is.
Misschien heb je de updates niet binnengekregen en heeft je kaart dus geen rechten om zenders te openen.
Het ziet er mij inderdaad een eenvoudig item uit, zonder bewegende onderdelen.
Enige reden die ik zou kunnen bedenken dat hij stukgaat is als hij te warm krijgt.
In je TV heb je normaal gezien een CI menu, en daar kun je wat info over de module/kaart opvragen.
Gewoon geen beeld meer krijgen betekent niet noodzakelijk dat de module / kaart defect is.
Misschien heb je de updates niet binnengekregen en heeft je kaart dus geen rechten om zenders te openen.
Het ziet er mij inderdaad een eenvoudig item uit, zonder bewegende onderdelen.
Enige reden die ik zou kunnen bedenken dat hij stukgaat is als hij te warm krijgt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6595
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 273 keer
mijn TVV module/smartkaart heeft minstens 7 jaar intensief gebruik doorstaan. Ik heb wel steeds opgelet om mijn smartkaart niet onnodig te swappen tussen TV-module en kaartlezer van satelliet-ontvanger...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Bij ons steken ze er ook al ruim 3 jaar in.
Het hangt wel af van de tv, onze vorige gaf nl. soms aan dat er geen CI+-module in stak, en dan moest je hem er gewoon eens uithalen.
Het metalen houdertje was dan gloeiend heet, en kon je gewoon niet vasthouden.
Het kaartje is zelf helemaal bruin geworden.
Bij onze huidige tv wordt het kaartje warm, maar niet zo warm dat de kaart ervan kan verkleuren (door de metalen hoes heen).
In principe kan de kaart niet kapot gaan, als de tv ze niet beschadigd, en jij ze gewoon laat zitten.
Wat ik wel jammer vind, is hoe vaak er nog een boodschap op het scherm komt dat een zender gecodeerd is, en je Telenet moet bellen.
Een abonnement op digitale tv kost exact hetzelfde als kabel-tv, dus waarom decoderen ze de zenders uit het basispakket niet gewoon?
Het hangt wel af van de tv, onze vorige gaf nl. soms aan dat er geen CI+-module in stak, en dan moest je hem er gewoon eens uithalen.
Het metalen houdertje was dan gloeiend heet, en kon je gewoon niet vasthouden.
Het kaartje is zelf helemaal bruin geworden.
Bij onze huidige tv wordt het kaartje warm, maar niet zo warm dat de kaart ervan kan verkleuren (door de metalen hoes heen).
In principe kan de kaart niet kapot gaan, als de tv ze niet beschadigd, en jij ze gewoon laat zitten.
Wat ik wel jammer vind, is hoe vaak er nog een boodschap op het scherm komt dat een zender gecodeerd is, en je Telenet moet bellen.
Een abonnement op digitale tv kost exact hetzelfde als kabel-tv, dus waarom decoderen ze de zenders uit het basispakket niet gewoon?
Blond doesn't mean stupid
-
- Elite Poster
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 170 keer
Ik heb hier 4 tv's met 4 CI+ modules en heb deze defecte module in andere tv's getest. Alle tv's tonen in de common interface menu dat er geen module in het slot zit.
De 3 andere modules werken in alle 4 de tv's. Ik ben dus behoorlijk zeker dat deze ene module niet meer werkt.
Het is trouwens de minst gebruikte module die defect is en deze heeft enkel in de tv in onze slaapkamer gezeten en deze wordt max 1 uur per maand gebruikt. Misschien te weinig gebruikt?
Ik zie ook niet dat deze bruin geworden is. De tv is een Panasonic die niet op de Telenet lijst staat. Op een van mijn andere tv's heb ik ook soms het probleem dt deze zegt dat hij de module niet ziet en dan moeten we deze ook eens uithalen en terug insteken. Maar met de defect module in de slaapkamer hebben we nooit problemen gehad maar deze werd dan ook niet veel gebruikt...
De 3 andere modules werken in alle 4 de tv's. Ik ben dus behoorlijk zeker dat deze ene module niet meer werkt.
Het is trouwens de minst gebruikte module die defect is en deze heeft enkel in de tv in onze slaapkamer gezeten en deze wordt max 1 uur per maand gebruikt. Misschien te weinig gebruikt?
Ik zie ook niet dat deze bruin geworden is. De tv is een Panasonic die niet op de Telenet lijst staat. Op een van mijn andere tv's heb ik ook soms het probleem dt deze zegt dat hij de module niet ziet en dan moeten we deze ook eens uithalen en terug insteken. Maar met de defect module in de slaapkamer hebben we nooit problemen gehad maar deze werd dan ook niet veel gebruikt...