TV met kaartje voor LG 37LD450

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Voor mensen die de vaste kosten van hun maandelijks abonnement willen reduceren ben ik op zoek naar bevestiging of TV met een kaartje werkt in hun LG 37LD450. Deze staat niet in de lijst met gecertificeerde toestellen bij telenet en daarom willen ze wat meer zekerheid.

Als er iemand een CI+ module heeft en bereid is deze even uit te lenen om te testen zou dat mij ook enorm kunnen helpen :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Online bestellen heb je uw 14 dagen omruilgarantie normaliter.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dat zal de laatste optie worden als ik ze kan overtuigen want dat brengt nog de nodige rompslomp met zich mee natuurlijk.
Als iemand hier zo'n toestel heeft met een kaartje en dat kan bevestigen of ik kan testen is dat het gemakkelijkst en veiligst natuurlijk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=46940
lees dit eens een keer na. Daar sta eventueel informatie waarmee je kan testen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb het al op 2 toestellen van LG met CI+-slot getest en het werkte.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

MaT schreef:Voor mensen die de vaste kosten van hun maandelijks abonnement willen reduceren ben ik op zoek naar bevestiging of TV met een kaartje werkt in hun LG 37LD450. Deze staat niet in de lijst met gecertificeerde toestellen bij telenet en daarom willen ze wat meer zekerheid.
Gezien dit toestel:
  • - een DVB_C tuner heeft (Kabel-DTV)
    - een CI slot met CI+ ondersteuning
mag je er met >99% zekerheid van uitgaan dat het zal werken!

Ik zou wel een software update doen met de laatst beschikbare firmware.
http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-37LD450
MaT schreef:Als er iemand een CI+ module heeft en bereid is deze even uit te lenen om te testen zou dat mij ook enorm kunnen helpen :)
Ik heb wel eentje dat ik enkele dagen kan missen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ikzelf ben ook wel vrij zeker dat het zal werken, het is vooral om aan die mensen te tonen wat het is en ze op hun gemak te stellen. De vriendelijke meneer van telenet vond het toch niet zo'n goed idee om een kaartje te nemen want "als het toestel niet in de lijst staat kan telenet niet zeggen dat het zal werken" en "als het niet werkt ben je toch veel geld kwijt" en "ik heb zo al veel mensen gehad die terugkwamen omdat het niet werkt maar we nemen jammer genoeg niets terug hoor".

Het zou super zijn als ik je kaartje eens kon lenen hiervoor Philippe. Enkele dagen hoeft niet eens, enkele uren zal al voldoende zijn denk ik. Als ze zien dat hun favoriete kanalen werken is het de bedoeling om zo snel mogelijk hun digicorder in te leveren en zelf een kaartje aan te schaffen :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan is het misschien efficiënter om met die TV tot bij Phillipe te rijden om te testen . Dan heb je maar 1 verplaatsing.
Je mag bij mij ook komen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:Dan is het misschien efficiënter om met die TV tot bij Phillipe te rijden om te testen . Dan heb je maar 1 verplaatsing.
Je mag bij mij ook komen.
Inderdaad het leest logische, tenzij het een 47' TV zou betreffen

Sent from my D6000 using Tapatalk
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Als je tijd wilt winnen is het (zoals philippe_d al vermeld heeft) ten zeerste aan te bevelen vooraf de software update uit te voeren, gezien zit toch al een model uit 2010 is.
Als je ziet dat de laatste firmware van 08/2014 is, zou dit kunnen betekenen dat op het vlak van CI+-ondersteuning belangrijke verbeteringen doorgevoerd werden. Het eenvoudigste is daarna een fabrieksreset te doen en de installatiewizard uit te voeren. De kans is groot dat het daarna gebruiksvriendelijker is om de Telenet-zenderlijst in te laden.
Ik heb met LG geen ervaring op dat vlak, maar toch al bij meerdere merken meegemaakt dat een update echt nodig was, om (op een gebruiksvriendelijke manier) DVB-C werkende te krijgen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ik heb een kaartje kunnen krijgen van iemand buiten userbase om eens te testen.
Iedereen hier is bedankt voor alle informatie en in het bijzonder philippe_d en MarkDM voor het aanbod om te testen :beerchug: .

Ik ga het zo snel mogelijk testen en laten weten of het werkt :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

UPDATE:
In het kort: het werkt zoals verwacht.

In het lang, voor diegenen die dit ook willen proberen met hun LG (37LD450):
Eerst een update gedaan naar de laatste nieuwe firmware. Geen idee of dit echt noodzakelijk was maar goed, ze kunnen maar de laatste nieuwe versie hebben. Updaten gaat zeer makkelijk als je de stick voorbereid volgens de instructies van LG, gewoon insteken en het toestel detecteert automatisch dat er een firmware op de stick staat waarna je kunt updaten.

Daarna terug op fabrieksinstellingen gezet zodat alle zenderlijsten leeg waren, instellingen gewist en je de initiële setup weer kunt doorlopen.

In de setup kies je als land Nederland, anders krijg je niet de optie op te scannen op de kabel.
Bij het scannen kies je voor "andere providers" (enkel ziggo staat in de lijst) en vul je volgende instellingen in:
Frequentie: 322000
Symbol rate: 6875
Modulatie: 256QAM
Netwerk-ID: 22
Deze zijn te vinden in de telenet help pagina's

Hij begint te scannen en zal vrij snel zo'n 175 kabel-DTV kanalen en 90 radio kanalen vinden. Hierna kan je al afbreken, het heeft niet veel zin om verder te scannen naar kabel-TV kanalen (analoog).

Dat is het, vanaf nu kan je digitaal kijken met een kaartje.


Bijkomende zaken die handig zijn om te weten:
Aangezien het kaartje dat ik gebruikte al een tijd in onbruik was geraakt moest deze opnieuw geactiveerd worden. Er verschijnt dan een boodschap op het scherm om 60 minuten te wachten en eventueel de klantendienst te contacteren. Na ongeveer 30 minuten wachten was de kaart terug actief.

Je kan bij dit toestel de kanalen niet veranderen eens ze gescand zijn. Ze staan in de volgorde van telenet.
Er is een workarround hiervoor:
Zet je land op Ierland en begin de scanprocedure. Nu krijg je de optie om kanalen automatisch te sorteren uit te schakelen. Zet dit vinkje af, begin met scannen en breek onmiddelijk af. Zet je land terug op Nederland en begin de scanprocedure opnieuw, ook al zie je nu die extra optie niet, toch onthoud hij blijkbaar die instelling van daarnet.
Na het scannen kan je de volgorde van de kanalen wijzigen. Dat zal nodig zijn want ze zullen willekeurig door elkaar staan na iedere keer dat je opnieuw scanned naar kanalen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Leuk hee, TV met een kaartje ?
Mijn ma is ernaar omgeschakeld, ze nam nooit iets op, en vond het gedoe met 2 afstandsbedieningen te moeilijk.
Ze was enorm rap gewend aan de "nieuwe" manier van werken, enige vervelende is de regionale, die ergens ver achteraan zit qua nummering.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

De minst slechte manier om TV te kijken en de enige manier om van die opgedrongen gesloten dozen af te raken ja.

Mij moest niemand meer overtuigen hoor, ik moest die mensen kunnen overtuigen. Niet van het gemak en de voordelen, maar van de goede werking nadat de telenet verkoper ze indirect bang had gemaakt dat het niet zou werken en ze veel geld zouden verliezen.

De meeste TV's kunnen wel de zendernummering aanpassen hoor, desnoods met een workarround of hack via de service menu's. Aangezien er in mijn geval 3 belangrijke zenders waren en dan nog een stuk of 10 minder belangrijke, was het niet veel werk om die op de eerste nummers te plaatsen in de volgorde die ze gewend waren. :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”