Orange TV bevindingen

Gebruikersavatar
TheCeet
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 03 Apr 2018
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor TheCeet » 16 Aug 2019, 23:04

Komende dinsdag schakelen wij over van Telenet naar Orange.
Ik hoop echt dat onze decoder geen last zal hebben van die rare kuren...

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2215
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Contact:

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor devilkin » 16 Aug 2019, 23:05

Hier volgende week vrijdag. We'll see... Als het tegenvalt zal de volgende proximus zijn (voor lijn aansluiting) en dan later door naar een andere.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4097
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 250 keer
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor satsurfer » 16 Aug 2019, 23:06

de Orange (Siligence) digicorder is echt downgrade. net een AD-2200 van TN bij iemand geïnstalleerd en gaat echt snel.
succes!

davido
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor davido » 17 Aug 2019, 00:30

devilkin schreef:Hier volgende week vrijdag. We'll see... Als het tegenvalt zal de volgende proximus zijn (voor lijn aansluiting) en dan later door naar een andere.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

enkel kabel is hier een optie(dus telenet of Orange)
Bij proximus haal ik hier volgens de website Max 46mbit, en dat zie ik niet zitten..
men gaat mij morgen terugbellen over de decoders, ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2215
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Contact:

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor devilkin » 23 Aug 2019, 15:32

Voila, de boel is geinstalleerd.

Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2022
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 174 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor Tomsworld » 23 Aug 2019, 23:26

devilkin schreef:Voila, de boel is geinstalleerd.

Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.


Hier hangt die op eigen wifi zonder problemen.
Provider: Orange cable 100/10
Netwerk: Unifi Edgerouter 4, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + UniFi switches Voip: Voip 3cx & Ovh + 3*net
Tv: Orange decoder

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2215
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Contact:

Re: RE: Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor devilkin » 23 Aug 2019, 23:46

Tomsworld schreef:
devilkin schreef:Voila, de boel is geinstalleerd.

Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.


Hier hangt die op eigen wifi zonder problemen.
Na nog es proberen nu zonder problemen op eigen wifi.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Gebruikersavatar
timmermc
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 07 Nov 2012
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor timmermc » 24 Aug 2019, 05:16

devilkin schreef:Damn, die router is lelijk.

Zijn er dan routers die er 'knap' uitzien? :-D
Siligence is Frans hé, en Macron ziet er nu ook niet 'top' uit.

Ik geef velen hier gelijk, de decoder werkt zoals destijds de AD2... van Telenet, wat traag.
Een reboot tijdens gebruik heb ik nog niet gehad, maar vermoedelijk komt dit doordat ik deze decoder altijd spanningsloos plaats na gebruik. EIgenlijk doe ik dan iedere dag een reboot van die decoder op deze manier.

Ik haat namelijk toestellen die bijna een ganse dag op standby staan en mij nutteloze energie kosten.
Aan zee ist altijd goe weer...

davido
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor davido » 24 Aug 2019, 22:45

Dag 6 zonder tv hier... al 3 dagen na elkaar gebeld. Men ging mij trrugbellen...

Service niet merr van deze tijd.
Als het zo blijft gaat de boel buiten, jammer van verbrekingsvergoeding...

Denk ook dat er censuur op orange tribe forum zit. Dit bericht al 3 maal gepost op eerdere reacties en telkens ineens gewist.

Gebruikersavatar
timmermc
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 07 Nov 2012
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor timmermc » 25 Aug 2019, 08:57

davido schreef:Denk ook dat er censuur op orange tribe forum zit. Dit bericht al 3 maal gepost op eerdere reacties en telkens ineens gewist.

Ik heb mijn bedenkingen over het Tribe forum om echt vooruit geholpen te worden bij moeilijke zaken, meestal zitten daar een paar 'genezers' die je kunnen helpen bij een klein probleempje maar niet echt diep kunnen gaan, soms zie je ook wel iemand van Orange zelf antwoorden... Maar het is niet echt een vergelijk met het betere Proximus Community forum waar ik destijds bij account zaken zelfs in 'private mode' kon gaan met een medewerker.

Twitter, Facebook... Mijn vragen worden altijd beantwoord op Twitter, daarom niet meteen binnen het eerste uur maar zeker de dag erop. Af en toe heb ik ook wel het geluk dat er een directe conversatie kan gebeuren wanneer de Orange medewerker online is.

Of je nu van plan bent of niet om Orange op te doeken, toch zou ik vasthouden en blijven bellen, chatten, wat dan ook... Een ontevreden maar beleefde klant moet geholpen worden.
Aan zee ist altijd goe weer...

tien
Pro Member
Pro Member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Locatie: Attenhoven (Landen)
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor tien » 26 Aug 2019, 15:32

davido schreef:Service niet meer van deze tijd.

Net wel, helaas.

davido
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor davido » 26 Aug 2019, 22:05

Net nog 1x half uur en 1x 45 min aan de lijn gehad.
Allerlei resets en wachten etc.
Uiteindelijl vraagt de man welke van de decoders het probleem is, laatste 3 cijfers van de decoder.

Dan blijkt dat die nieuwe decoder niet eens in hun systeem zit.....

Andere dienst zal mij morgen of overmorgen bellen om decoder toe te voegen... zucht


Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast