Orange TV bevindingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik hou het ook bekeken bij Orange, na regelmatige internet uitval, een belabberde tv dienst/decoder en onbestaande service, ga ik terug naar Telenet. Dat beetje extra dat het kost neem ik er graag bij. Ben eens benieuwd hoe dat gaat verlopen die overstap.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

En ik ben net na uw lovende kritieken overgestapt ... maar zelf geen spijt van ... Het internet is hier idd al een 4tal keer weggevallen (draadloos dan toch) en steeds rond 23u maar verder nog nooit problemen gehad. De decoder doet ook zijn ding ... maar ik verwacht dan ook niet veel ...
opnemen wat ik hem vraag en vooral werken ...
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik heb de indruk dat de meeste problemen van de baan zijn na de laatste software updates van modem en decoder. Mijn modem en decoder houden het nu al heel lang vol zonder herstarts, zelfs met het warmere weer.

Mij krijg je voorlopig niet terug bij Telenet zonder een erg goede aanbieding!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Sinds de laatste update van de decoder is het sync probleem ook precies redelijk goed teruggebracht... Bij anderen ook?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

conehead schreef:En ik ben net na uw lovende kritieken overgestapt ... maar zelf geen spijt van ... Het internet is hier idd al een 4tal keer weggevallen (draadloos dan toch) en steeds rond 23u maar verder nog nooit problemen gehad. De decoder doet ook zijn ding ... maar ik verwacht dan ook niet veel ...
opnemen wat ik hem vraag en vooral werken ...
Mja, als ik iets nuanceer ... mijn probleem is vooral de uitval (geregeld enkele minuten, steeds vrij kort) én de gelimiteerde download (750GB) die mij parten speelt, TV gebruik ik gewoonweg niet (maar mijn vrouw klaagt er wel over). Daar dit mijn primaire lijn is (thuiskantoor) heb ik geen andere keus dan terug over te stappen naar het (iets) duurdere Telenet, gewoonweg omdat ik dan meer zekerheid en flexibiliteit heb. Voor thuisgebruikers lijkt het me nog altijd het beste product vs kost. Van de mobiele telefonie en 4G+ snelheden was ik meer dan tevreden trouwens.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kan toch ook edpnet + Telenet TV? :-D. Of afwachten....Bij mij nog altijd kabeltv sinds mijn opzeg van Orange begin januari. :-D (tv met een kaartje van de ouders, of andere mogelijkheden :-D )
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De nieuwe TelenetTV decoder (met stembediening) werkt enkel icm internet van TN!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

satsurfer schreef:Je kan toch ook edpnet + Telenet TV? :-D. Of afwachten....Bij mij nog altijd kabeltv sinds mijn opzeg van Orange begin januari. :-D (tv met een kaartje van de ouders, of andere mogelijkheden :-D )
Mja, daar Internet eigenlijk te belangrijk is geworden, zeker nu ik enkele weken van thuis uit moet werken (en ik ben zelfstandige), heb ik maar ineens een EDPNET VDSl als backuplijn genomen ook. De pfSense SDWAN functionaliteit staat al klaar. Morgen nieuwe TN setup (modem only) en maandag de EDPNET lijn. Heb wel wat schrik van de 4G van Telenet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

******zelfcensuur******
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 aug 2019, 16:31, in totaal 1 gewijzigd.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

satsurfer schreef:Afbeelding
ieder zijn goesting. Ik heb geen behoefte aan stembediening. Als ik s'avonds lam in de zetel lig, dan vind ik het lastiger om te praten, dan op knopjes te duwen.

En bovendien....de TN decoder verbleekt bij de mogelijkheden van mijn decoder
http://www.vuplus.com/sub/sub0119.php
https://www.totaaltv.nl/tests/topmodel-met-klasse/
2X DVB-C FBC tuner (2x8 tuners)
2X DVB-S2x FB tuner (2x8 tuners)
dus theoretisch 32 uitzendingen simultaan opnemen.

Streaming makkelijk binnenshuis/buitenshuis. Opnemen op een stick (geen dichtgetimmerde box) of NAS. Supersnel zappen. Haarscherp beeld (ook via streaming). Makkelijk online programmeren via app.

Vrije keuze van gsmoperator ipv Base te moeten slikken bij TN.
en wat ben je met 8 kabeltuners als je maar 1 gecodeerde opname kan opnemen of je moet al achteraf decoderen maar de vraag is of deze Telenet CI module dit kan en aanvaard, en dan moet je al een image hebben die CI+ ook ondersteunt wat niet door veel enigma decoders word gedaan.
dus ja, voor kabel tv is die dure box ook niet veel waard, voor satelliet kan dit nog tot M7 ook volledig op CI module overgaat en je nog meer beperkt bent in opnames doen tegelijk.
met de telenet box kan je tot 8 programma's tegelijk doen en worden tot 5 jaar bewaard in de cloud.
de pro en contra's zullen door velen zelf beoordeeld moeten worden wat ze gaan doen.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Mja, daar Internet eigenlijk te belangrijk is geworden, zeker nu ik enkele weken van thuis uit moet werken (en ik ben zelfstandige), heb ik maar ineens een EDPNET VDSl als backuplijn genomen ook. De pfSense SDWAN functionaliteit staat al klaar. Morgen nieuwe TN setup (modem only) en maandag de EDPNET lijn. Heb wel wat schrik van de 4G van Telenet.[/quote]

Al zakelijke klanten die vroeger echt telenet wouden zijn ondertussen allemaal overgeschakeld naar proximus of destiny ... Telenet valt regelmatig nogal eens uit .... Dat is toch mijn ervaring doorheen de jaren ... maar kan misschien verschillen van regio tot regio ...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Slafes schreef:Sinds de laatste update van de decoder is het sync probleem ook precies redelijk goed teruggebracht... Bij anderen ook?
De modem houd het nu iets langer vol bij mij, maar het kan ook nog eens uitvallen.
De laatste dagen hebben we hier ook een sync probleem op één en enkele andere kanalen....
ik begin ook al te twijfelen of ik blijf of terug naar Proximus ga of naar Telenet.
Laatst gewijzigd door Patje 28 apr 2019, 19:05, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heb eens bij een van de buren die ik goed ken die Orange heeft gevraagd hoe het loopt hij heeft sinds 1 jaar 1x digicorder vastgelopen gehad en verder geen problemen is tevens beetje IT hobby kerel dus zit wel goed :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Sasuke schreef:Ik hou het ook bekeken bij Orange, na regelmatige internet uitval, een belabberde tv dienst/decoder en onbestaande service, ga ik terug naar Telenet. Dat beetje extra dat het kost neem ik er graag bij. Ben eens benieuwd hoe dat gaat verlopen die overstap.
Na de laatste tijd veel zonder internet te zitten en dus bijgevolg ook tv, stappen we ook terug over naar Telenet. Ok, 20 euro meer maar dan ook beter service.

Enkel jammer van het base netwerk, zal waarschijnlijk stap terug zijn. Was wel zeer tevreden van Orange hun mobiel netwerk.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Al zakelijke klanten die vroeger echt telenet wouden zijn ondertussen allemaal overgeschakeld naar proximus of destiny ... Telenet valt regelmatig nogal eens uit .... Dat is toch mijn ervaring doorheen de jaren ... maar kan misschien verschillen van regio tot regio ...
Dat is niet de ervaring die ik heb, maar tevens is het wel de reden dat ik voor de zekerheid een extra vdsl van EDPNET erbij heb in failover. Proximus kan me de snelheid niet bieden die ik wil en Destiny kan me geen TV aanbieden (home/Office), dus Telenet is beste aanbod voor mij. En EDPNET als backup provider is puur uit nostalgie/loyaliteit :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Alles is zo aan een individueel gebruiksprofiel gebonden.
Na (vele) berekeningen en vergelijkingen, ervaringen lezen op het forum, kwijlen bij wat je krijgt bij Orange Love. Blijft het toch steeds voor mij rond de kaap van 100 euro draait, hoe hard ik ook probeer deze som terug te draaien.
Proximus als TV en internet leverancier, welswaar met een kaap op 50 Mbps maar je krijgt er die zo nuttige Netflix app met 5.1 geluid voor op hun decoder. En Base Unlimited die je een super internet roaming geeft in het buitenland zonder te tippen aan je binnenlands internet verkeer....
Neen, het lukt me echt niet om beter te vinden (voor mij) momenteel...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik weet niet sinds wanneer het precies is, maar nu zitten er 38 zendersin de Orange tv app! Dat is toch een mooie vooruitgang! Mer een Chromecast kan je het nu ben je nou als een volwaardige tweede tv gebruiken! :beerchug:
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De update voor meer zenders was pas deze week (16/05). :)
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

en Eclips tv komt er ook nog bij, die gaan samengaan met Evenaar op een kanaal.
vanaf 1 juli
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

******zelfcensuur******
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 aug 2019, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
dimitri26
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 maa 2019, 22:41
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 2 keer

Ik wou overstappen van proximus naar orange.zegt de support van orange dat ze de buiten aansluiting in de kast niet mogen doen en dat ik misschien beter eerst naar telenet ga. Kan hier iemand iets meer over vertellen?

Groeten Dimi
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger betaald je tot 150 euro om aangesloten te zijn bij orange, als je geen actief kabelsignaal had. (lees als je klant was bij proximus scarlet of tv vlaanderen) De truk was dan eerst aansluiten bij telenet koste u 50€ aansluitkosten of veelal niks bij een whoppa en na de promo over te stappen naar orange. Misschien bedoelen ze dit.


edit : zal zo zijn want op site orange staat terug Gratis aansluiting (149€) voor Telenet- en VOO-klanten
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

proximusboyke schreef:ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger betaald je tot 150 euro om aangesloten te zijn bij orange, als je geen actief kabelsignaal had. (lees als je klant was bij proximus scarlet of tv vlaanderen) De truk was dan eerst aansluiten bij telenet koste u 50€ aansluitkosten of veelal niks bij een whoppa en na de promo over te stappen naar orange. Misschien bedoelen ze dit.


edit : zal zo zijn want op site orange staat terug Gratis aansluiting (149€) voor Telenet- en VOO-klanten
Inderdaad kan ik dit beamen uit ervaring, de kostprijs van €150 euro is geschrapt maar je kan wel nog een kostprijs van €50 euro betalen indien er een interventie van Telenet zou moeten gebeuren om terug signaal te brengen op je binnenshuis TV-stopkontakt indien dit ooit was afgekoppeld.
Maar volgens de Orange technieker gebeurt een afkoppeling van je TV-stopkontakt op hun net al geruime tijd niet meer na een stopzetting van abonnement bij Telenet en is dit eerder bij uitzondering nog het geval.

Hier heb ik net Proximus Internet + TV na twee jaar buitengegooid. Herhaaldelijk tijdens deze tijdsperiode hun klantendienst gebeld om een upgrade van mijn profiel te vragen (45/5) waar ik steevast het antwoord kreeg dat ze niks konden beteren aan mijn profiel. En ook niet aan de premium prijs van €59 die ik daarvoor betaalde.

Vorige week was er echt teveel aan, een grote update van MacOS aan het downloaden en terzelfdertijd werd het TV beeld uitermate slecht waarbij de OS download op de iMac daarna ook meer dan een uur in beslag nam.
Anno 2019 kun je toch echt geen rekening meer houden met de verlangens van je provider, dat je ofwel het éne of het andere kunt doen, maar nooit terzelfdertijd!

Meteen de dag erop een Orange LOVE genomen (was toch al mobiele klant wegens het slechte bereik van Base).
Met een perfecte communicatie via sms en tijdig ter plaatse afstappen, heeft de Orange technieker dan gisteren alles netjes geïnstalleerd.

De geplaatste Silligence decoder is erg snel in het 'zappen' maar mijn indruk is dat het beeld ietsje 'blurriger' toont tegenover Proximus en de kwaliteit van afgegeven geluid wat metaalachtiger. Verder mist deze Silligence decoder de erg goede Netflix app wat je wel had op de Proximus decoder met Dolby+.
Deze tekortkoming lossen we nu op met een Chromecast die wat minder makkelijk in bediening is als je eenmaal die Proximus app gewoon was, en helaas geen Dolby+ op die Chromecast.

Maar ik mag mezelf een voorzichtige tevreden nieuwe klant noemen, uiteindelijk betaal ik wel niet echt veel minder in totaliteit maar krijg wel heel wat meer (100/10 en 20Gb data op de mobiel).
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

k heb ook interesse om over te schakelen naar Orange.
Kan iemand de grote verschillen met Telenet tv opsommen?
Is er bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om terugkijk tv te nemen bij Orange zoals dit mogelijk is bij Telenet?
Shenron
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Bij Orange kan je enkel TV kijken en opnemen

Geen terugkijk TV, geen VOD, geen extra zenders / thema pakketen
Laatst gewijzigd door philippe_d 29 jul 2019, 13:30, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

fieldoxide schreef:k heb ook interesse om over te schakelen naar Orange.
Kan iemand de grote verschillen met Telenet tv opsommen?
Is er bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om terugkijk tv te nemen bij Orange zoals dit mogelijk is bij Telenet?
Dit is voor mij het enige "nadeel" aan Orange. Geen terugkijktv, VOD of huren etc.
Nu eigenlijk gebruik ik dit bijna nooit. Kan je makkelijk vervangen met apps (+ casten naar chromecast etc.)
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

zo kan je het de prijs wat drukken, als je niks aanbiedt. :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Missen doen we dat toch niet, héél veel is gewoon achteraf te streamen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, 5 jaar geleden TV-abo vervangen door Netflix en aangevuld met DVB-T. Ipv deze laatste wordt VRTNU benut om te streamen hetzij live, hetzij on demand. En een enkele keer uitgebreid met VTMGO of Vier...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

******zelfcensuur******
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 aug 2019, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

satsurfer schreef: Maar persoonlijk verkies ik mijn VU+ ontvanger, kan alles terugkijken wat ik opgenomen heb, of gewoon meenemen op een usb stick :-D
zowel dvb-c als dvb-s2(x)

Als ik zo vrij mag zijn, Satsurfer - welke model VU+ is dat en welke image gebruik je om het gecodeerde beeld te decoderen, of kijk je enkel de "vrij doorkomende" zenders als de drie VRT's ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

******zelfcensuur******
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 aug 2019, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ikzelf bezit een Apple TV 4K versie, volgens mij is er nog geen enkele app beschikbaar waar ik terugkijk tv mee kan casten.
Hoe gaat dit in zijn werk bij de Google chromecast? Is het dan de bedoeling dat je van al je favoriete zenders de app installeert en daarmee dan programma's naar je tv 'cast'?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

satsurfer schreef: De image zelf geeft enkel beeld op FTA zenders. Wil je meer zien, dan ben je niet wettelijk bezig hé.... :-D
Je kan natuurlijk een CI+ gebruiken met abbo (CI+ Telenet herkent pure E2 niet, openatv wel)
Klopt, heb hier wel een CI+ liggen, wilde enkel weten of het met die CI+ werkte ;)

Dus je bevestigt dat het gaat met openatv? Want ik zoek net een goede combi sat & kabel ontvanger.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

satsurfer schreef:
proximusboyke schreef:zo kan je het de prijs wat drukken, als je niks aanbiedt. :-D
wel kort door de bocht hoor. Bieden toch een héél mooi HD zenderaanbod met een -voor mij persoonlijk- digicorder die het mooiste beeld geeft van alle!
In combo met vb. Koala en 8 GB. voor 69 € vind ik niet slecht.
je hebt toch ook de app?

Maar persoonlijk verkies ik mijn VU+ ontvanger, kan alles terugkijken wat ik opgenomen heb, of gewoon meenemen op een usb stick :-D
zowel dvb-c als dvb-s2(x)

ik heb het over de extra dienste, je kan het vergelijken restaurant a die maar 1 gerecht aanbied restaurant b die 7 gerechten aanbied is het logisch dat ze meer gerecht over gaan hebben. Die kost moet ook terug verdiend worden. Natuurlijk als je niks aanbied is er minder kans dat ge uit de kosten geraakt.
Ik ben vooral benieuwd naar hun hardware, want ik hoor hier en daar dat hij terug bokt sinds de afgelopen wijzigingen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

fieldoxide schreef:Ikzelf bezit een Apple TV 4K versie, volgens mij is er nog geen enkele app beschikbaar waar ik terugkijk tv mee kan casten.
Ofwel snap ik je vraag niet goed, maar via Airplay lukt dit toch zeker wel? VRTNU en VTMgo zijn probleemloos te streamen naar Apple TV.

Enkel de Telenet zenders 4, 5 en 6 zijn niet te casten. Maar ja... Niet te verwonderen dat net die zenders met die eigenaar het niet aanbieden...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vaganzza schreef:
fieldoxide schreef:Ikzelf bezit een Apple TV 4K versie, volgens mij is er nog geen enkele app beschikbaar waar ik terugkijk tv mee kan casten.
Ofwel snap ik je vraag niet goed, maar via Airplay lukt dit toch zeker wel? VRTNU en VTMgo zijn probleemloos te streamen naar Apple TV.

Enkel de Telenet zenders 4, 5 en 6 zijn niet te casten. Maar ja... Niet te verwonderen dat net die zenders met die eigenaar het niet aanbieden...
Is het dan de bedoeling dat ik bovenstaande apps download via de Appstore van Apple? Ik moet eens kijken of deze beschikbaar zijn.
Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk op de Google chrome cast want ik ben echt een leek op dit vlak.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je zoekt die apps op je iPhone of iPad. Als je daar dan een video start, kan je rechts bovenaan kiezen om het op je Apple TV te streamen. De Apple TV start zichzelf op en begint de video af te spelen. Echt heel gemakkelijk.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Vaganzza schreef:
fieldoxide schreef:Ikzelf bezit een Apple TV 4K versie, volgens mij is er nog geen enkele app beschikbaar waar ik terugkijk tv mee kan casten.
Ofwel snap ik je vraag niet goed, maar via Airplay lukt dit toch zeker wel? VRTNU en VTMgo zijn probleemloos te streamen naar Apple TV.

Enkel de Telenet zenders 4, 5 en 6 zijn niet te casten. Maar ja... Niet te verwonderen dat net die zenders met die eigenaar het niet aanbieden...
Het is een tijdje geleden maar volgens mij kon ik de mol en temptation island wel doorsturen via AirPlay, het is niet eenvoudig maar mits puzzelen vond je de stream wel.
davido
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2015, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hier sinds Juni(terug) klant

gemiddeld 1 a 2x per week loopt de decoder vast, zwart beeld

meestal als we een paar keer na elkaar op back duwen, door dat we in een bepaalde menustructuur zitten.



soms ook gewoon geen reactie van afstandsbediening.

uittrekken en terug insteken is dan de enige oplossing.

zou men dit structureel oplossen?

2j geleden ben ik ook klant geweest bij orange, maar toen snel terug opgezegd omdat die decoder 2 a 3x per dag vast liep, dat werkte helemaal niet. dus wel al serieuze progressie...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”