Orange TV bevindingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

ThaDoc schreef: Geen idee eigenlijk, nog niet bekeken.
Met de link in mijn onderschrift kan je zien welke snelheid je zou halen bij Proximus of Scarlet
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Deze voormiddag een aanvraag gedaan voor Orange arend abonnement. Zodra dit abonnement actief is kan ik overstappen naar digitale tv en internet van Orange.
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat ze dan tv en internet effectief komen installeren?
kodaksken
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2016, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat ze dan tv en internet effectief komen installeren?
Momenteel zo'n 3 weken tussen indienen aanvraag en installatie ter plekke naar het schijnt.
Maar hangt vermoedelijk af van regio tot regio.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Moet je eigenlijk nog steeds een mobiel abonnement hebben? Mijn vrouw en ik hebben allebei een abonnement van het werk, lijkt mij dus niet interessant...
Iemand een idee wanneer en of ze dit gaan aanbieden aan mensen zonder mobiel abonnement?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Doktor Avalanche schreef:Moet je eigenlijk nog steeds een mobiel abonnement hebben? Mijn vrouw en ik hebben allebei een abonnement van het werk, lijkt mij dus niet interessant...
Iemand een idee wanneer en of ze dit gaan aanbieden aan mensen zonder mobiel abonnement?
Je moet zeker nog steeds een mobiel abonnement hebben en dat zal voorlopig zo blijven, misschien op lange termijn dat er een verandering zal komen, wie weet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Doktor Avalanche schreef:Iemand een idee wanneer en of ze dit gaan aanbieden aan mensen zonder mobiel abonnement?
tja, da's alsof het weer voorspellen hé...

Ik ken de langetermijnplanning niet bij Orange hé. Maar uit de verkoopcijfers af te leiden, zie ik ze wel sneller -dan ze zelf eigenlijk willen- die abboverplichting afschaffen. :-D (allee, ik hoop mee met jou)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Waarom zouden ze die verplichting afschaffen? Hun Internet & TV pakket is geen product waar ze veel aan verdienen, het is eerder een lokmiddel om mensen te overhalen om een gsm-abonnement bij hen af te sluiten. Dit was dan ook hun belangrijkste argument om de openstelling van de kabel te vragen: het feit dat veel mensen liever alles in één pakket nemen bij één operator en zij dit niet konden aanbieden. Mogelijk is dit zelfs één van de voorwaarden die het BIPT heeft gesteld bij de openstelling van de kabel, nl. dat Orange dit enkel zal aanbieden in de vorm van een pakket met een gsm-abonnement en niet louter Telenet gaat beconcurreren op haar eigen netwerk.

Als alternatief voor dat verplichte gsm-abonnement zouden ze misschien wel een vaste lijn kunnen aanbieden, zodat iedereen die thuis is er gebruik van kan maken en niet enkel de persoon met het gsm-abonnement van Orange. Hun modems zijn hier in ieder geval wel voor geschikt. Klanten die nog een faxtoestel gebruiken, of een alarmsysteem dat op de telefoonlijn is aangesloten, zouden hier dan ook gebruik van kunnen maken.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

nickz schreef:Waarom zouden ze die verplichting afschaffen? Hun Internet & TV pakket is geen product waar ze veel aan verdienen, het is eerder een lokmiddel om mensen te overhalen om een gsm-abonnement bij hen af te sluiten.
Zoals ik hier al iets hoger schreef.... :-(
groothandelsprijs: 19,7 €
https://tweakers.net/nieuws/103337/mobi ... kabel.html
verkoopprijs: 49 €
29,3 € 'nettowinst' - afschrijving digicorder (die ze wss. in bulk in china kopen voor < 100 €) - router - evt. gratis installatiekost (2 werkuren)
nickz schreef:Dit was dan ook hun belangrijkste argument om de openstelling van de kabel te vragen: het feit dat veel mensen liever alles in één pakket nemen bij één operator en zij dit niet konden aanbieden. Mogelijk is dit zelfs één van de voorwaarden die het BIPT heeft gesteld bij de openstelling van de kabel, nl. dat Orange dit enkel zal aanbieden in de vorm van een pakket met een gsm-abonnement en niet louter Telenet gaat beconcurreren op haar eigen netwerk.
euhm, nu ben je bezig aan het veronderstellen/insinueren. Terwijl je toch bezig bent. Ik denk dat Orange veel liever ook een internet only pakket had kunnen aanbieden (zoals vroeger de VDSL bij euphonynet reseller) en ook nog een -vast- telefonieaanbod.
nickz schreef:Als alternatief voor dat verplichte gsm-abonnement zouden ze misschien wel een vaste lijn kunnen aanbieden
Mocht je deze thread al langer volgen, dan zou je weten dat Orange geen telefonie MAG aanbieden van het BIPT.
Ik lig er niet wakker van, liever zelfs, want dat zou de prijs weer onnodig de hoogte injagen, terwijl ik liever zelf 'voipboer' speel. (voor 1.2 € 24/24 u. bij OVH, zie maar eens naar tarieven van scarlet/edpnet/tvv... telefonie (met connectiekost/piekuren) :-D

Niet tevreden van mijn internetprovider? gewoon veranderen. Geen gesukkel met nummerportering e.d.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Zonet een update binnen gekregen op mijn orange tv box. Alle missing logo's (cazz, zes en nog enkelen) zijn zichtbaar in de tvgids. Het lijkt ook het lipsync probleel op te lossen. Problemen met opnames heb ik nooit gehad dus kan hier niet over meespreken. :beerchug:
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Fizzle
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009, 22:25

Eindelijk logo's voor de nieuwe zenders... hoe lang kon het duren :-D
Navigeren in de TV gids lijkt ook iets sneller te gaan? Ging bij mij niet al te vlot. Of toch niet zo vlot als bij Telenet.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Nooit op gelet eigenlijk maar lijkt vlot te gaan. Heeft me tor nu toe niet geërgerd dus :-D
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Ik krijg geen epg op Zes HD bij orange zodat ik dus niks kan opnemen.
Alles is leeg,de problemen blijven duren bij hen,
Opnames dat mislukken alle dagen bijna en nu al geen epg meer.
Box herinstalleren heeft ook geen oplossing gegeven.
Vind hem ook nog traag zappen en de menus laden ook nog traag in.
Heb hen al gevraagd via fb om de resolutie van de box manueel in te stellen en niet in 1080i te hebben staan constant,
Mijn tv is nog een lcd tv dat geen full hd is en dus moeite heeft met de verwerking van deze resolutie en dus denk ik dat het scrollen en zappen ook vertraagd word daardoor.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Ik snap niet dat er hier zoveel zijn die problemen hebben met Orange. Wij hebben van dag 1 geen enkel issue gehad (buiten de lipsync bij het zappen maar dat stoort totaal niet want dat is maar een seconde, en lijkt nu ook opgelost te zijn bij ons). Zelf ken ik nog een aantal mensen in onze vriendenkring die Orange hebben, ook zij totaal geen probleem....
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Die lip sync is nog niet opgelost,heb die ook nog steeds bij het zappen,3 seconden dat het beeld en geluid niet gelijk lopen,en bij opnames is dit ook zo.
Denk dat het ook deels te maken heeft met die resolutie dat de tv bij mij niet aankan.
Dat de tv wat langer over doet om te verwerken en ook de box deels dat het niet direct kan verwerken.
Er zit een dubbelle laag op di codering ook he.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

FabriFibra schreef:Ik snap niet dat er hier zoveel zijn die problemen hebben met Orange. Wij hebben van dag 1 geen enkel issue gehad (buiten de lipsync bij het zappen maar dat stoort totaal niet want dat is maar een seconde, en lijkt nu ook opgelost te zijn bij ons). Zelf ken ik nog een aantal mensen in onze vriendenkring die Orange hebben, ook zij totaal geen probleem....
Russische roulette.
Toen ik het had, begreep ik het ook eerst niet, tot... de problemen ook bij mij begonnen, en ze zijn niet meer weggegaan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

iets wat we al langer wisten, krijgen we nu in de mailbox. :bang:
http://orange.emsecure.net/optiext/opti ... Cijc6nfdOP
"Wil je niet dat je kinderen naar bepaalde zenders of programma’s kijken? Maak dan gebruik van de kinderslotfunctie die automatisch is geactiveerd op je tv. Zo bepaal je zelf welke inhoud je blokkeert."

- voorlopig nog niet nodig die blokkering, daar hun erozenders nog niet open staan. (allee, is al een tijd terug dat ik gecheckt heb hoor)
- zouden beter wat meer communiceren over de bugs en hun app die al diverse malen uitgesteld is. :-(
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

heb het zes epg probleem zelf getest,met internet utp kabel laad die geen epg in,zelf niet voor 2 dagen,de andere zenders krijgen wel epg voor 10 dagen.
trek ik de utp er uit en herstart hem zodat die geen internet ziet dan laad die epg in voor 2 dagen dat standaart er op zit op de kabel,en waarrempel,de zes epg laad ook in voor 2 dagen.
dus het probleem ligt bij orange zelf.
heb dit ook gemeld op fb aan hen en ze vinden het vreemd.
maar meer hebben ze nog niet op gezegd.
denk dus dat de epg via utp ingeladen word bij orange op de box en voor zes er geen info is.

dus we kunnen er van uitgaan dat er echt wel een probleem is,deels bij orange zelf of/en de ontvanger(s) van sommige mensen.
hebben er nog mensen dit probleem????
dat we het beetje kunnen uitzoeken en melden,hoe meer het melden hoe sneller ze er iets aan doen.
heb nog iets opgemerkt,na die update van dinsdag kan ik op geen enkele zender meer een programma via epg als serie opname doen.
dus bv nieuws of thuis kan niet meer als serie opname gedaan worden,het moet 1 per 1 gedaan worden.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
ThaDoc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 apr 2016, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

FabriFibra schreef:Zonet een update binnen gekregen op mijn orange tv box. Alle missing logo's (cazz, zes en nog enkelen) zijn zichtbaar in de tvgids. Het lijkt ook het lipsync probleel op te lossen. Problemen met opnames heb ik nooit gehad dus kan hier niet over meespreken. :beerchug:
Kan je eens kijken welke firmwareversie je nu hebt. Ik heb (nog) geen melding gekregen van een update.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

ThaDoc schreef:
FabriFibra schreef:Zonet een update binnen gekregen op mijn orange tv box. Alle missing logo's (cazz, zes en nog enkelen) zijn zichtbaar in de tvgids. Het lijkt ook het lipsync probleel op te lossen. Problemen met opnames heb ik nooit gehad dus kan hier niet over meespreken. :beerchug:
Kan je eens kijken welke firmwareversie je nu hebt. Ik heb (nog) geen melding gekregen van een update.
Ik heb 1.10.14.0
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ThaDoc schreef:Kan je eens kijken welke firmwareversie je nu hebt. Ik heb (nog) geen melding gekregen van een update.
Kan je toch zelf manueel zoeken bij technisch en dan naar firmware updates zoeken?
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

De update word automatisch geforceerd eropgezet deze week
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zie net dat de natuurkanalen unencrypted zijn. ;-)
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Gisteren kwam ik thuis van het werk en merkte ik dat mijn decoder van orange niet meer wou opstarten. Er scheen een oranje lampje. Ik onmiddelijk de stekker uit getrokken en na enkele seconden er terug in gestoken. Box start op, geeft het boot scherm maar dan in eens zwart scherm, groene lichtje op de box en valt dan terug uit met weer het oranje lampje.

Contact opgenomen met de helpdesk, enkele stappen overlopen en tot de conclusie gekomen dat de box defect is. Spijtig genoeg konden ze vandaag geen technieker meer sturen maar komt hij donderdag in de voormiddag.

Spijtige zaak maar kan nu eenmaal voorkomen. Is de eerste keer sinds wij orange hebben (mei 2016) dat er een probleem is.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

FabriFibra schreef:Gisteren kwam ik thuis van het werk en merkte ik dat mijn decoder van orange niet meer wou opstarten. Er scheen een oranje lampje. Ik onmiddelijk de stekker uit getrokken en na enkele seconden er terug in gestoken. Box start op, geeft het boot scherm maar dan in eens zwart scherm, groene lichtje op de box en valt dan terug uit met weer het oranje lampje.

Contact opgenomen met de helpdesk, enkele stappen overlopen en tot de conclusie gekomen dat de box defect is. Spijtig genoeg konden ze vandaag geen technieker meer sturen maar komt hij donderdag in de voormiddag.

Spijtige zaak maar kan nu eenmaal voorkomen. Is de eerste keer sinds wij orange hebben (mei 2016) dat er een probleem is.
Allee, dat wordt voor u 2 dagen geen TV kijken tenzij je nog analoog kan kijken wat in principe mogelijk moet zijn.
Ik versta de werkwijze van Orange niet goed, voor een decoder om te ruilen moet men daarvoor een technieker laten komen alsof een decoder aansluiten zeer ingewikkeld is, dat is bij Telenet toch anders, daar kan men in een Telenet center gewoon de decoder omruilen en kan men zelf de decoder aansluiten zodat men op dezelfde dag terug digitaal kan kijken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Net zoals bij Proximus, daar kan men in een Proximus center ook gewoon de decoder omruilen.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb een oplossing voor die 2 dagen, al wordt deze door sommigen hier als illegaal gezien... ma soit die discussie wil ik niet aan gaan.

Het zal waarschijnlijk een stock issue zijn dat ze niet in alle orange winkels een voorraad boxen voorzien. Bij telenet was dat in het begin ook niet zo (heb nog tv support gedaan in de begin jaren)... Ze willen misschien ook eerst echt testen ter plaatse en niet zomaar de box onmiddelijk wisselen. Er zal wel een reden voor zijn en op termijn zal het wel allemaal veranderen zoals dat bij telenet was.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

heb dit probleem ook sinds maandag dat die in standby gaat (oranje lampje) en niet meer aan wilt bij het aanklikken van de afstandsbediening,zelf op de ontvanger zelf reageert die niet.
met de stekker uittrekken kan ik na booten hem wel weer gebruiken maar opnames zijn mislukt dan allemaal door die standby stand en niet meer opstarten.
vrees dus dat de mijne ook kapot gaat gaan.
die ontvangers zijn toch niet stabiel,veel te licht van ram om deftig te werken (lees snel scrollen en zappen) en de reactie van opnames verwerken duurt ook efkes bij hun ontvanger.
moet soms 3 seconden wachten na iets aan te klikken eer het speelt.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

:angel:
FabriFibra schreef:Ik heb een oplossing voor die 2 dagen, al wordt deze door sommigen hier als illegaal gezien... ma soit die discussie wil ik niet aan gaan.

Het zal waarschijnlijk een stock issue zijn dat ze niet in alle orange winkels een voorraad boxen voorzien. Bij telenet was dat in het begin ook niet zo (heb nog tv support gedaan in de begin jaren)... Ze willen misschien ook eerst echt testen ter plaatse en niet zomaar de box onmiddelijk wisselen. Er zal wel een reden voor zijn en op termijn zal het wel allemaal veranderen zoals dat bij telenet was.
2 dagen is geweldig als je Scarlet gewoon bent. Dat is minstens een week zonder internet/TV/telefoon als de modem-routercombo defect is.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

i feel so ashamed... :oops: :oops: :oops:
Gisteren kwam ik dus thuis en dacht hmm ik ga het toch nog eens proberen om hem aan te krijgen.
Het enige wat ik nog niet getest had waren de batterijen wisselen van de afstandsbediening.... en ja hoor, de box ging terug aan :bang:

Het vreemde is, mijn tv kon ik wel zonder probleem bedienen met de afstandsbediening van mijn orange box. Ik ken niets van afstandsbedieningen maar heeft de box van Orange een sterker signaal nodig dan de tv vanuit de afstandsbediening? Heb Orange dan maar laten weten dat ze niet meer moeten komen en dat alles terug werkt.

Wat me ook is opgevallen is dat de zender ZES nu wel beschikbaar is in de EPG. :banana:
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

lanadekat schreef::angel:
FabriFibra schreef:Ik heb een oplossing voor die 2 dagen, al wordt deze door sommigen hier als illegaal gezien... ma soit die discussie wil ik niet aan gaan.

Het zal waarschijnlijk een stock issue zijn dat ze niet in alle orange winkels een voorraad boxen voorzien. Bij telenet was dat in het begin ook niet zo (heb nog tv support gedaan in de begin jaren)... Ze willen misschien ook eerst echt testen ter plaatse en niet zomaar de box onmiddelijk wisselen. Er zal wel een reden voor zijn en op termijn zal het wel allemaal veranderen zoals dat bij telenet was.
2 dagen is geweldig als je Scarlet gewoon bent. Dat is minstens een week zonder internet/TV/telefoon als de modem-routercombo defect is.
Ik deel exact het omgekeerde van je ervaring.
Scarlet had problemen. Ik bel de maandagvoormiddag, en de dinsdagnamiddag stond er een technieker aan de deur.
Mobistar had problemen. Daar had het 7 werkdagen geduurd voordat het opgelost was.
Je kan dus overal geluk/pech hebben...
ThaDoc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 apr 2016, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ondertussen kan ik bevestigen dat de nieuwe firmware het probleem met de corrupte opnames oplost! Eindelijk!
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Gisteren aanvraag graag voor Orange internet & tv. Op 30 november komen ze het installeren. Ben benieuwd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

blaatpraat schreef: Ik deel exact het omgekeerde van je ervaring.
Scarlet had problemen. Ik bel de maandagvoormiddag, en de dinsdagnamiddag stond er een technieker aan de deur.
Mobistar had problemen. Daar had het 7 werkdagen geduurd voordat het opgelost was.
Je kan dus overal geluk/pech hebben...
Onmogelijk, Scarlet stuurt altijd eerst een Proximustechnieker die het probleem zoekt maar niet mag oplossen ( althans bij defecte 'Scarlet' hardware ). Als de Proximustechnieker is langs geweest mag je terug naar Scarlet bellen en sturen zij een Scarlettechnieker.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

lanadekat schreef:Onmogelijk, Scarlet stuurt altijd eerst een Proximustechnieker die het probleem zoekt maar niet mag oplossen ( althans bij defecte 'Scarlet' hardware ). Als de Proximustechnieker is langs geweest mag je terug naar Scarlet bellen en sturen zij een Scarlettechnieker.
Vroeger misschien wel, tegenwoordig niet meer.
Scarlet gebeld, dag erna een scarlet technieker aan de deur en deze heeft een nieuwe modem geïnstalleerd, waarmee de problemen opgelost waren.
Ik heb enkel maar een Px persoon (lasser) gezien bij de installatie omdat de lassen op straat niet in orde waren.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Met andere woorden, heel veel van de tv problemen zijn nu eindelijk opgelost?

Kreeg gisteren immers ook nog eens reclame van Orange of ik geen klant wou worden bij hen. Het begint toch te kriebelen, scheelt behoorlijk wat centen voor mij in vergelijking met Telenet...
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

De problemen zijn bij de ene al wat meer dan de anderen. Echte problemen zoals die opname conflicten heb ik nooit gehad. Heb enkel een week of 2 geen epg gehad voor ZES en een aantal logo's waren niet zichtbaar in de epg. Dit is nu allemaal opglost.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

blaatpraat schreef: Vroeger misschien wel, tegenwoordig niet meer.
Scarlet gebeld, dag erna een scarlet technieker aan de deur en deze heeft een nieuwe modem geïnstalleerd, waarmee de problemen opgelost waren.
Ik heb enkel maar een Px persoon (lasser) gezien bij de installatie omdat de lassen op straat niet in orde waren.
Een paar maanden geleden was het nog wel degelijk het geval, sindsdien gelukkig geen defecten meer gehad :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toch spijtig dat ze geen 4 simultane opnames mogen aanbieden waar ze mee adverteerden hé. Zou toch mooi concurrentievoordeel zijn. Dus Telenet mag dit zomaar tegenhouden? :eek:

Orange antwoordt: "Die 4 simultane zijn mogelijk bij onze Franstalige vrienden. Wij mogen niet méér aanbieden dan de kabelnetbeheerder"

https://www.orange.be/fr/produits-et-se ... -tv/detail
•Enregistrement jusqu’à 4 programmes simultanés tout en regardant un autre programme en direct

De uploadsnelheid is daar wel de helft. :-(
en 15 € extra/maand om dit te verdubbelen :eek:

http://www.voo.be/nl/pack/duo/
Wifree zit daarin (zoals Telenet Homespots) + Voomotion (kijken op meerdere schermen) en geen verplicht gsmabbo :-D

Vlaanderen: 10 € (soit, zou ik ook niet geven hoor, max. 5 € extra) 100/10 is nl. voldoende om comfortabel te werken hé.
Laatst gewijzigd door satsurfer 24 nov 2016, 12:48, in totaal 1 gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

satsurfer schreef:Toch spijtig dat ze geen 4 simultane opnames mogen aanbieden waar ze mee adverteerden hé. Zou toch mooi concurrentievoordeel zijn. Dus Telenet mag dit zomaar tegenhouden? :eek:
Het moet zijn van wel, Telenet duldt eigenlijk geen concurrentie, Telenet heeft Orange met veel tegenzin toegelaten op hun netwerk omdat ze van hogerhand daartoe gedwongen zijn, Telenet had veel liever heer en meester gebleven over hun netwerk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Proximus zegt toch ook niet: 'edpnet mag max. 50 DL en 5 UL hebben'?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”