Orange TV bevindingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Vandaag is de technieker hier Mobistar TV en internet komen installeren.
Aangezien er hier nog niet veel over te vinden is zal ik hier mijn bevindingen zetten.

De installatie :

Wij hebben zelf nog geen jaar Telenet en hadden voordien Scarlet, dus de binnen installatie was nog nieuw.

Het is inderdaad gewoon mogelijk om Telenet en Mobistar naast elkaar te gebruiken, dus de modem en splitter bleven gewoon hangen.
Omdat de splitter/versterker al vol hing (hier hadden we voordien satelliet tv, dus alle coax kabels komen aan bij de elektriciteitskast) heeft hij gewoon één coax kabel los gemaakt en een kleine simpele splitter gehangen.

De Modem is identiek aan die van Telenet. Maar in tegenstelling tot bij Telenet is de modem gewoon rechtstreeks te bereiken en in te stellen via een browser, dus de firmware zal wel anders zijn (of minder dichtgetimmerd).


De tv decoder is een compleet ander toestel, gewoon een vierkant bakje met vooraan status ledjes, een paar knopjes en een USB aansluiting. Geen zender nummer of klok. Dit veranderd misschien nog wanneer hun diensten officieel gelanceerd worden, al is het niet echt nodig. Zie de foto's
Deze decoder moet ook zoals die van Telenet rechtstreeks op de modem hangen, wat via UTP hier niet meer mogelijk was aangezien de Telenet decoder blijft staan, maar hij kan ook via WIFI verbinding maken met de modem. Aangezien de garage naast de living is was dit qua afstand en dus ook de verbindingskwaliteit totaal geen probleem. Persoonlijk verkies ik het ook boven een powerlan.
In het andere topic werd eens aangehaald dat het tv signaal ook via het netwerk gaan, wat ik zelf ook niet geloofde, maar ik heb het ook eens aan de technieker gevraagd en het tv signaal, zowel de gewone als de digitale zenders komen dus gewoon bij de decoder binnen via de coax, niet via het netwerk.
Het netwerk dient enkel voor de interactieve diensten, die momenteel wel nog niet beschikbaar zijn.

Gebruik

De afstandsbediening is duidelijk in layout. Hij is korter dan die van Telenet, maar wel dikker. Hij voelt ook degelijk aan, hij heeft wel de dikkere knopjes, niet de fijne zoals bij TN. Er staat ook een power knop op voor de TV, maar deze werkt niet 'out of the box' op mijn tv, ik heb wel nog geen handleiding bekeken om te zien of het in te stellen is. Voor de rest is de afstandsbediening wel enkel voor het bedienen van de decoder, de tv kan er niet mee bediend worden.

Het menu van de decoder is ook duidelijk en gemakkelijk in gebruik maar ziet er (voorlopig) wat minder fancy uit dan die van TN.
Het hoofdmenu staat links op de tv en de onderverdelingen verschijnen dan onderaan het scherm.
Wanneer je een zender kiest krijg je onderaan het scherm te zien welk programma er bezig is alsook de volgende programma's van die zender, met (als beschikbaar) een afbeelding er bij. Je kan door deze lijst scrollen om te zien wat er ook later op die zender te zien is.
Er is ook een algemene tv gids voorzien van waaruit gemakkelijk iets opgenomen kan worden, zowel een enkele aflevering van een serie als de hele reeks. Er komt bij de programma's en films wel info te staan, maar een afbeelding is er nog niet altijd bij. Ook is er in het menu nog geen reclame te zien, wat bij TN wel het geval is.
Het scrollen door de programma gids gaat vlot maar komt op het beeld een beetje schokkerig over.
Bij "kanalenlijst" kan je kiezen tussen radio of tv kanalen of je kan zelf ook een favorieten lijst maken.
Waarschijnlijk is de interface nog een soort van "standaard" interface en komt er nog wel een eigen interface van Mobistar, maar zelfs als dit niet het geval is dan is dit geen probleem want het werkt eigenlijk wel goed.

Zoals al gezegd zijn er momenteel nog geen interactieve diensten, maar die gaan er wel nog komen. Maar dus geen Yellow/Play achtige mogelijkheden.

Qua zenders heb ik ze niet vergeleken met TN, maar de meeste zenders zijn er wel bij.
Voor de kinderen ontbreekt Studio100TV (voorlopig) wel, wat er volgens de dame aan de telefoon wel bij was. Dergelijke zaken zijn blijkbaar ook een kwestie van licenties en wat TN wil delen met de rest.

De beeldkwaliteit is heel goed, hier is totaal niets op aan te merken. Echt scherp beeld en geen blokjes of dergelijk te zien.
Ik heb momenteel nog niets opgenomen en herbekeken, dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Volgens de technieker is het mogelijk om 2 zenders op te nemen en naar een derde te kijken.

[EDIT2] Het zappen gaat vrij vlot, maar het beeld wordt wel eventjes zwart, duurt ongeveer een seconde. Het valt me wel op dat wanneer je de box uit stand-by haalt hij niet direct beeld geeft en het toch een aantal seconden duurt ... .
[EDIT3]De decoder heeft blijkbaar geen teletext. Geen probleem voor de meeste mensen en waarschijnlijk vooral niet voor de testers, maar als dit zo blijft dan wel een probleem voor oudere mensen die teletext gebruiken voor de ondertiteling


Internet

Hier kan ik momenteel nog niet veel over zeggen, momenteel surfen we enkel draadloos op Mobistar.
Het UTP netwerk moet ik nog omzetten naar Mobistar, wat ik momenteel nog niet gedaan heb aangezien ik dan van alle toestellen het IP adres moet aanpassen.
Dit is een speedtest over Wlan op een 5m van de box met 2 muren er tussen :

Afbeelding

Zodra het bekabelde netwerk in orde is zal ik via mijn gewone pc ook eens een speedtest doen.

[EDIT3]De speedtest via het UTP netwerk, wel via 1 switch en 1 router.

Afbeelding

Algemeen

Voorlopig ziet het er allemaal goed uit en lijkt alles goed te werken, al moet het echte gebruik nog komen natuurlijk.
Er zal wel nog het een en het ander veranderen en er zullen nog functies bijkomen, maar ik denk dat Mobistar goed op weg is om een echte concurrent van Telenet te worden, mits hun prijzen ook goed zullen zijn natuurlijk.

Blijkbaar zal Mobistar mij zelf bij regelmaat eens bellen om naar mijn gebruikerservaringen enzo te vragen en voor de rest kan ik met mijn vragen en opmerkingen terecht op een 0800 nummer. Er is geen website of email adres om info naar te sturen.
Ik heb zelf ook geen login gegevens gekregen voor een status pagina ofzo, al heb ik nog niet gekeken of er iets gewijzigd is op deze van onze mobiele telefonie bij hen.

Foto's

Hier zijn een paar foto's : De Mobistar decoder op de TN decoder, de afstandsbediening, een foto van het menu en een foto van de tvgids.
Om dit bericht niet onnodig groot te maken heb ik ze op onedrive gezet.

[EDIT]Ook 2 screenshots van de interface van de modem er bij gezet. Deze is gewoon als admin te benaderen
[EDIT2]Ook een foto toegevoegd van de achterkant van de decoder en de schakelaar om de box volledig uit te schakelen :eek:


Foto's Mobistar

---------

Zodra ik alles al wat meer getest heb zal ik het hier aanvullen.

Hopelijk hebben jullie er iets aan :-)
Laatst gewijzigd door Braindamage 23 dec 2015, 19:16, in totaal 5 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Wel goed dat je aan de modem zijn pagina kan. Enig idee of je hemvin bridge kan zetten?
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

bij mij geeft internet over de kabel 200/10mbit down/up (iemand anders beweerde 12mbit up, ik haal max 10)
als ik met een download manager download zit ik altijd rond de 25 megabyte.

De TV decoder heeft nog wel 1 serieuze bug. als een zender lang aan staat loopt het geluid niet synchroon. als een zender meerdere dagen opstaat is er zelfs een verschil van meerdere seconden. (dit loopt op hoe langer een zender aan staat) het probleem is verholpen als je even naar een andere zender zapt en terug.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Eindelijk eens een deftige post tov sommigen die in het kort hun bevindingen posten en dan geen vragen meer beantwoorden van andere mensen, bedankt hiervoor.

Hoe vlot verloopt het schakelen tussen de kanalen zelf? Heb je ook een foto van de achterzijde van de decoder? Dat ziet er eigenlijk nog zeer in orde uit, afstandsbediening is in ieder geval toch beter dan dat misbaksel van de oudere generatie digibox/corders.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Avenger 2.0 schreef:Wel goed dat je aan de modem zijn pagina kan. Enig idee of je hemvin bridge kan zetten?
Bedoel je dit?
Bijlagen
bridging.jpg
bridging.jpg (10.27 KiB) 11817 keer bekeken
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Knap gedaan Braindamage.
Ik kijk uit naar je verdere bevindingen!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Braindamage schreef:Voor de kinderen ontbreekt Studio100TV
Studio 100 heeft voor hun lineaire tv-kanaal een exclusiviteitsovereenkomst met Telenet. Die zender zal dus nooit toegevoegd worden bij Mobistar.
Tenzij je Gertje op andere ideeën kan brengen: http://www.gva.be/cnt/oid449008/archief ... colade-uit
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Mag dit niet gemerged worden met een van de andere 2 topics aub?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

JoskeVermeulen schreef:Eindelijk eens een deftige post tov sommigen die in het kort hun bevindingen posten en dan geen vragen meer beantwoorden van andere mensen, bedankt hiervoor.

Hoe vlot verloopt het schakelen tussen de kanalen zelf? Heb je ook een foto van de achterzijde van de decoder? Dat ziet er eigenlijk nog zeer in orde uit, afstandsbediening is in ieder geval toch beter dan dat misbaksel van de oudere generatie digibox/corders.

Graag gedaan :-)

Het zappen gaat redelijk vlot, het scherm wordt wel eventjes zwart, duurt ongeveer een seconde of net niet.
Heb wel gemerkt dat wanneer de box in standby staat en je hem weer op zet, dat je niet direct terug beeld hebt.

Heb een foto van de achterkant toegevoegd op onedrive
Laatst gewijzigd door Braindamage 23 dec 2015, 16:44, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

sardonis schreef:Mag dit niet gemerged worden met een van de andere 2 topics aub?
Ik weet dat er al 2 topics zijn, maar het één gaat meer over andere zaken en het andere is al zo lang en onoverzichtelijk dat ik liever een nieuw maakte.
Het topic hier in KabelTV gaat ook vooral over het feit dat ze het gaan lanceren.
Hier kan ik het ook opvolgen en proberen te testen wat er gevraagd wordt. :-)
krisken schreef:Knap gedaan Braindamage.
Ik kijk uit naar je verdere bevindingen!
Thx :-D
raf1 schreef:Studio 100 heeft voor hun lineaire tv-kanaal een exclusiviteitsovereenkomst met Telenet. Die zender zal dus nooit toegevoegd worden bij Mobistar.
Tenzij je Gertje op andere ideeën kan brengen: http://www.gva.be/cnt/oid449008/archief ...
Merci voor de info! Wel jammer ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hun decoder ziet er echt wel niet uit... lijkt wel één of andere industriele doos :-)

Maar ook enkele vraagjes;

- Kan je de modem in bridge plaatsen (maw. een publiek IP-krijgen)
- Kan je DHCP uitschakelen
- Kan je je eigen DNS server opgeven
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

r2504 schreef: - Kan je DHCP uitschakelen
Yep
Kan je je eigen DNS server opgeven
Je kan een DSN proxy opgeven
Je kan "WAN" ook op statisch IP zetten, dan kan je daar de gewone dns servers ingeven, maar ik weet niet of je dan nog verbinding krijgt.
Kan je de modem in bridge plaatsen (maw. een publiek IP-krijgen)
Als je IP Passthrough bedoeld, zie afbeelding.
Het enige wat ik over Bridging vind is wat ik in een eerdere reactie heb toegevoegd, zie ook de afbeelding.

[EDIT]Dit staat in de handleiding :
Ethernet port based bridging
In NAPT mode, When the check box set, indicates network traffic from which particular Ethernet port will be bridged to HFC interface. When the checkbox cleared, indicates network traffic from which particular Ethernet port will be handled by Gateway routing features.


Moest je vraag hier niet mee beantwoord zijn, de modem is de CBN CH6643, dan vind je het misschien op internet, aangezien de modem niet dichtgetimmerd is en je dus alles kan wat in de handleiding staat
Handleiding
Bijlagen
bridging.jpg
bridging.jpg (10.27 KiB) 11670 keer bekeken
PassThrough.jpg
PassThrough.jpg (9.54 KiB) 11670 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Braindamage 23 dec 2015, 16:31, in totaal 2 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

JoskeVermeulen schreef:Eindelijk eens een deftige post tov sommigen die in het kort hun bevindingen posten en dan geen vragen meer beantwoorden van andere mensen, bedankt hiervoor.
Klopt, maar anderzijds moeten we iedereen die ervaringen deelt dankbaar zijn. Het is niet dat iemand verplichtingen heeft om zijn tijd daarin te steken. Als ze het dan dus toch doen, mooi zo!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Speedtest via het UTP netwerk.
Wel via 1 switch en 1 router.

Afbeelding

Switch en router beide 10/100/1000
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

94.94 ruikt wel heel hard naar ergens een internet 100Mbps connectie.
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

cyberbug schreef:bij mij geeft internet over de kabel 200/10mbit down/up (iemand anders beweerde 12mbit up, ik haal max 10)
als ik met een download manager download zit ik altijd rond de 25 megabyte.
In de bevestigingsmail staat "snelheden tot 200 Mbps in download en 10 Mbps in upload". Dat heeft men mij ook zo aan de telefoon gezegd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Als opname van start gaat verschijnt er centraal en in het groot een picto om aan te geven van start opname. Ook al kijk je op dat moment naar een andere zender. Het duurd maar een fractie van een seconde. Wou dit even meegeven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
samsungboy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 nov 2011, 00:03

Wanneer je geselecteerd bent krijg je dan altijd maar 1 decoder? Wij hebben ons ingeschreven maar nog geen telefoon gekregen. Wij zouden ons telenet abbo dan 6 maanden pauzeren maar dan hebben we wel 3 of 4 mobistar decoders nodig. Kan dat?

Ik heb ook ergens gelezen dat er problemen waren met netflix via mobistar internet. Ik neem aan dat dit probleem van de baan is?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

In 1 van de 2 andere topics heb ik gelezen dat wanneer je de decoder lang op 1 zender laat staan, dat de audio en video dan niet meer synchroon loopt.
Het is niet echt de tijd van het jaar om lang achter de tv te hangen, maar ik heb de decoder om dit te testen eens expres laten opstaan een paar uur en toen ik de tv terug op zette was er inderdaad verschil tussen audio en video. Toch wel een probleem waar ze iets aan moeten doen ...

Verder heb ik de doos van de decoder eens goed bekeken en op de sticker staat dat het gaat om een "SILIGENCE SGS7233MB"
AndRo555 schreef:94.94 ruikt wel heel hard naar ergens een internet 100Mbps connectie.
Na controle bleek inderdaad 1 van mijn utp kabels te zorgen dat ik een 100Mbps verbinding had met de router ipv een 1Gbps verbinding.
Echter na dit recht te zetten en ook de router er tussenuit te halen, en te verifiëren dat alle verbindingen tot de modem Gbps zijn, kom ik nog steeds op dezelfde snelheid uit.
OUSooner schreef:In de bevestigingsmail staat "snelheden tot 200 Mbps in download en 10 Mbps in upload". Dat heeft men mij ook zo aan de telefoon gezegd.
Dit "Tot" betekend altijd dat het lager is hé :-) . Misschien tijdens de test, misschien afhankelijk van je locatie, misschien zit Telenet er voor iets tussen...
Muziekbos schreef:Als opname van start gaat verschijnt er centraal en in het groot een picto om aan te geven van start opname. Ook al kijk je op dat moment naar een andere zender. Het duurd maar een fractie van een seconde. Wou dit even meegeven.
Thx voor de info, zelf nog niet veel thuis geweest, dus zelf nog niet kunnen merken.
samsungboy schreef:Wanneer je geselecteerd bent krijg je dan altijd maar 1 decoder? Wij hebben ons ingeschreven maar nog geen telefoon gekregen. Wij zouden ons telenet abbo dan 6 maanden pauzeren maar dan hebben we wel 3 of 4 mobistar decoders nodig. Kan dat?

Ik heb ook ergens gelezen dat er problemen waren met netflix via mobistar internet. Ik neem aan dat dit probleem van de baan is?
Ik denk niet je meer dan 1 decoder kunt krijgen, al heb ik het niet gevraagd.
Persoonlijk heb ik geen Netflix, dus daar kan ik je geen antwoord op geven, sorry.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Braindamage schreef:
AndRo555 schreef:94.94 ruikt wel heel hard naar ergens een internet 100Mbps connectie.
Na controle bleek inderdaad 1 van mijn utp kabels te zorgen dat ik een 100Mbps verbinding had met de router ipv een 1Gbps verbinding.
Echter na dit recht te zetten en ook de router er tussenuit te halen, en te verifiëren dat alle verbindingen tot de modem Gbps zijn, kom ik nog steeds op dezelfde snelheid uit.
Met iperf of een file transfer kan je het definitief uitsluiten of het je netwerk is of Mobistar zijn internet dat gelimiteerd is tot 100Mbps.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

In een artikel van knack trends van Feb 2015 staat dat de decoders van de testers niet de uiteindelijke decoders zijn, de zenderlijst niet compleet is en de on-demand er ook bewust niet is om de concurrentie niet in hun kaarten te laten kijken en te voorkomen dat ze nog voor de release op hun aanbod anticiperen..

Ben benieuwd.

Op deze manier testen we natuurlijk niet het uiteindelijke product

Artikel
[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Braindamage schreef:Op deze manier testen we natuurlijk niet het uiteindelijke product

Artikel
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dat artikel is ook reeds meer dan 10 maand oud... en Mobistar zullen we zeker niet zien "in de tweede helft van 2015".
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat zal eerder voor de 2de helft van 2016 zijn en dan zullen we al mogen blij zijn.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Zonet een speedtest gedaan via wifi op een afstand van 5 meter via een iPad Air.
Download 126,12 mbps, upload 11,62 mbps.
Maximum dat ik er tot nu toe uitgehaald heb is 134,16 down en 11,64 up.
Vrij stabiel naar mijn mening.

Bij het zappen via de digicorder merk ik wel nog een kleine vertraging beeld/geluid gedurende de eerste seconden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Weet er hier iemand van welk merk de decoder is? Of kan er iemand een foto van het typenummer plaatsen?

(Naar vraag van BertG3 in het ander topic + eigen nieuwsgierigheid)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

kristofmertens schreef:Zonet een speedtest gedaan via wifi op een afstand van 5 meter via een iPad Air.
Download 126,12 mbps, upload 11,62 mbps.
Maximum dat ik er tot nu toe uitgehaald heb is 134,16 down en 11,64 up.
Vrij stabiel naar mijn mening.

Bij het zappen via de digicorder merk ik wel nog een kleine vertraging beeld/geluid gedurende de eerste seconden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Welk soort abonnement zie je als je inlogt op "mijn mobistar"?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

krisken schreef:
kristofmertens schreef:Zonet een speedtest gedaan via wifi op een afstand van 5 meter via een iPad Air.
Download 126,12 mbps, upload 11,62 mbps.
Maximum dat ik er tot nu toe uitgehaald heb is 134,16 down en 11,64 up.
Vrij stabiel naar mijn mening.

Bij het zappen via de digicorder merk ik wel nog een kleine vertraging beeld/geluid gedurende de eerste seconden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Welk soort abonnement zie je als je inlogt op "mijn mobistar"?
Internet noord
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Is dit automatisch in jullie klantenzone erbij gekomen?

want ik zie niks van mobistar TV
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

ljd schreef:Is dit automatisch in jullie klantenzone erbij gekomen?

want ik zie niks van mobistar TV
Ja, niets voor moeten doen
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
levi1700
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Is het mogelijk om het wifi-signaal uit te schakel, naar voorbeeld van de b-box 3?
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Is perfect mogelijk, gewoon vooraan op de modem de WPS knop gedurende 6 seconden ingedrukt houden (en zelfde om terug aan te zetten)
Afbeelding
Parshift
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2013, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben nog maar pas tester, maar erger mij toch al aan een pak kleine dingen. Weet er iemand hoe vaak er updates van de software gepushed worden?
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb besloten de TV box gewoon helemaal uit te schakelen. Ik ben er gewoon niks mee, mijn favoriete zenders (Play Sports, Eleven Sports en de Eurosport zenders) zitten helaas niet in het aanbod (op uitzondering van Eurosport 1 dan) en om een of andere reden moet ik de box resetten als ik een opname verwijder. Om nog maar te zwijgen dat de synchronisatie tussen beeld en geluid net na het zappen en na een tijd kijken maar niet opgelost geraakt. Ik zag op de Facebook groep van Mobistar testers dat dit een algemeen probleem is...

Mijn Mobistar TV bevinding is dus negatief :-( En gezien het BIPT Mobistar niet toe laat enkel internet aan te bieden ga ik na de testperiode heel waarschijnlijk ook geen klant worden. Van het mobiele aanbod ben ik wel tevreden :wink:
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

@Ousooner:
Deze vertraging is een algemeen probleem en reeds lang gekend, heb mij hier ook al aan gehekeld.
Ik sta er versteld van dat ze dit nog niet opgelost hebben door middel van een update.
Zoals je zegt zijn hun mobiele van een hoger niveau.
Ieder zijn specialiteit zeg ik altijd, al die providers willen maar packs aanbieden, maar de kwaliteit is er ook naar.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb het hier nu precies een maandje draaien.
1 box, in de living, dus op de TV die veruit het meeste aan staat.

Op al die tijd
- heb ik 1 crash gehad. Het toestel vroeg om te herstarten (stroom er af - klaar)
- heb ik niet 1 keer een sync probleem gehad
- zijn alle opnames zonder probleem verlopen
- kan ik de opnames verwijderen zonder probleem

Persoonlijk
- mis ik niet de extra zenders
- is het jammer dat je de nummering nog niet kan aanpassen
+ ben ik benieuwd naar wanneer de box als wifi access point kan dienen
+ hoop ik dat terugkijk-tv er ooit komt
- is de prijs en snelheid voor mij ok
+ hoop ik dat er ooit een volume-uitbreiding komt (5 euro/500gb bvb)

Rapport: 7/10
De 3 +-jes zouden de score makkelijk over de 8/10 tillen
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Parshift
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2013, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

ygeffens schreef:- is het jammer dat je de nummering nog niet kan aanpassen
De nummering kan je wel gewoon al aanpassen hoor. Gewoon een favorietenlijst samenstellen en selecteren en dan wordt die de nieuwe standaardlijst
Laatst gewijzigd door Parshift 18 maa 2016, 22:48, in totaal 2 gewijzigd.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ieder zijn specialiteit zeg ik altijd, al die providers willen maar packs aanbieden, maar de kwaliteit is er ook naar.
Helaas sta je hier bijna alleen in. Het gros wil alles bij dezelfde provider. Ken jij veel mensen die gas en elektriciteit bij 2 verschillende leveranciers afnemen?
Logisch dat mobistar het wil proberen... ze hebben dat slim gezien door gsm verplicht te maken nemen ze toch voldoende marge.
Helaas dus geen oplossing voor mij of mijn ouders. Mijn schoonzus heb ik tester laten worden, ga binnenkort haar bevindingen wel eens vragen... Maar ik vind 6 maanden gratis testen toch een serieus voordeel, ook al staat het misschien nog niet op punt.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

@Flup:
Ik zeg niet dat ik geen voorstander ben van packs.
Het is enkel dat hoe meer diensten ze willen aanbieden hoe minder de kwaliteit soms is.

Voor mij komt het beter uit mijn diensten te splitsen zoals vele ook doen.
Gewoon vergelijken prijs-kwaliteit, dit kan soms nog voordeliger zijn dan alles in één pack te steken.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Installateur langs geweest omwille van het probleem van geen beeld van de zender te hebben (wél van de menu's en zo).
Blijkt te liggen aan de verouderde HDMI-poorten van de (ondertussen al 6 jaar oude) lcd-tv (en HDCP?). Op een test-tv werkte alles wel goed. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had... De installateur in kwestie had dit ook voorgehad bij iemand anders met voorheen Telenet.

Ze gaan er nog naar kijken. Als ze nationaal gaan lanceren zullen er wel nog een paar zijn die nog met zo'n oude tv zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”