Orange TV bevindingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
davido
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2015, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

in de orange winkel had men mij toen gezegd dat die beperking van 2 opnames van medialaan komt...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:Orange antwoordt: "Die 4 simultane zijn mogelijk bij onze Franstalige vrienden. Wij mogen niet méér aanbieden dan de kabelnetbeheerder"
En in Wallonië mag het dan wel van RTL/AB Groep?

Nee, denk dat kabelnetbeheerder meer te zeggen heeft hierin.

Denk ook dat een Orange shop hier niet zo in 'geschoold' is, wat de juiste reden is .... :-o
Over het algemeen -als ik nog in fysieke winkel koop- weet ik meer dan de verkoper van het artikel (zonder hautain te willen klinken). :-D
davido
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2015, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

satsurfer schreef:
satsurfer schreef:Orange antwoordt: "Die 4 simultane zijn mogelijk bij onze Franstalige vrienden. Wij mogen niet méér aanbieden dan de kabelnetbeheerder"
En in Wallonië mag het dan wel van RTL/AB Groep?

Nee, denk dat kabelnetbeheerder meer te zeggen heeft hierin.

Denk ook dat een Orange shop hier niet zo in 'geschoold' is, wat de juiste reden is .... :-o
Over het algemeen -als ik nog in fysieke winkel koop- weet ik meer dan de verkoper van het artikel (zonder hautain te willen klinken). :-D

klopt inderdaad ergens wel,
bij proximus kan je veel meer tegelijkertijd opnemen, dus zal dan wel een andere rede hebben :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

davido schreef:klopt inderdaad ergens wel,
bij proximus kan je veel meer tegelijkertijd opnemen, dus zal dan wel een andere rede hebben :-)
De 2 technologiëen (IPTV en kabel) zijn compleet anders.
Als je opneemt bij Proximus, dan zal dat op hun server staan.
Er is geen traffiek naar de klant.
Dat is belangrijk omdat je bij IPTV per stream bandbreedte nodig hebt, en als je 3 dingen tegelijk bekijkt/opneemt, neemt dat dus 3x zoveel bandbreedte in als je maar 1 ding bekijkt/opneemt.
Om dat op te lossen hebben ze bij Proximus netwerkopnames mogelijk gemaakt, je geeft dan gewoon een commando, en het wordt opgenomen op hun servers.
Op het moment van opname is er geen traffiek tussen de kijker en de Proximus servers, dus op dat moment spaar je bandbreedte.
In principe kunnen ze dus heel veel opnames tegelijk laten plaatsvinden, het neemt toch geen bandbreedte.
De keerzijde van de medaille is dat het wel ruimte inneemt op hun servers.
Vandaar dat het maar een paar maanden beschikbaar blijft.

BIj Telenet heb je een ander principe (broadcasting).
De gewone zenders (live TV) nemen binnen een node een bandbreedte in die gedeeld wordt voor alle kijkers.
In de cloud opslaan zou dus nadelig zijn bij de kabel, want dan moet bij het afspelen er traffiek zijn naar de indidvuele gebruiker.

In principe kun je met één tuner ook meerdere opnames doen, als de box slim genoeg is.
Op de Linux ontvangers die nu gaan uitkomen gebruikt men bijv. FBC tuners, en daar hangt het af van het aantal modulatoren hoeveel opnames tegelijk kunnen met één tuner.
Daar zitten er al tussen met 8 demodulatoren.
Dat zijn dus 8 gelijktijdige opnames, maar je hebt er niet veel aan omdat de meeste versleuteld zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als ik het herschikken van de binnenbekabeling buiten beschouwing laat, zijn netwerkopnames voor mij het belangrijkste argument tegen een overstap naar de kabel. Toen er nog zenders waren die geen netwerkopnames ondersteunden, was het erg irritant om te moeten kiezen in plaats van gewoon alles te kunnen opnemen.

Een Bhaalu oplossing zou nog beter zijn om makkelijk overal aan je opnames te kunnen, maar of dat juridisch nog mogelijk is?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cptKangaroo schreef:Als ik het herschikken van de binnenbekabeling buiten beschouwing laat, zijn netwerkopnames voor mij het belangrijkste argument tegen een overstap naar de kabel. Toen er nog zenders waren die geen netwerkopnames ondersteunden, was het erg irritant om te moeten kiezen in plaats van gewoon alles te kunnen opnemen.
Ik snap je, ik redeneer iets anders.
Ik heb het liever zelf in de hand, dus heb ik mijn opnames liever locaal.
Het kan gebeuren dat je ooit eens overdrijft met opnemen, en dan gaat die limiet waarmee ze de opnames bewaren je parten spelen, dan moet jij snel snel veel opnames bekijken omdat je weet dat ze anders weg zijn.
Ik heb ook bepaalde zenders die niet versleuteld zijn (vooral de VRT is hier van belang voor mij), en met die opnames (die ik met mijn Dreambox doe) kan ik doen wat ik wil.
Op IPTV mag je dat vergeten.
Dus ja, het is maar wat je het belangrijkst vindt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

De Tijd, 19/11/2016
http://www.tijd.be/dossier/krant/Dit_is ... 1-2972.art

Porter is er alvast gerust in:

Porter: 'Een zeker segment zal het aanbod van Orange overwegen. En... good luck to them. Dit is geen business voor watjes. Ze vergt heel veel investeringen (onder meer in content), heel veel innovatie, heel veel ontwikkeling van het tv-platform. Televisie zit in het DNA van Telenet. Niet in dat van Orange, zijn roots zijn mobilofonie. Voor tv kunnen wij dus het pleit winnen. Het product van Orange voldoet voor een deel van de markt. Maar het gaat die markt niet overhoop gooien. Het is niet de King & Kong (Telenets mobiele aanbod dat Proximus en Orange veel pijn deed, red.) van televisie.'

Ligt dat ook aan een te statische markt?

Porter: 'We hebben een lage churn (frequentie waarmee klanten van leverancier switchen op basis van verleidelijke aanbiedingen van concurrenten, red.), dat klopt. Maar ik ben het niet eens met minister Alexander De Croo, die dat problematisch vindt. Onlangs sprak hij de ambitie weer uit om Telenet aan te pakken, omdat we zo'n lage churn hebben. (lacht) Ik begrijp dat niet. Weinig klantenverloop betekent in onze business vooral dat mensen tevreden zijn. Er zijn genoeg alternatieven voor wie dat wil. Als mensen dan nog steeds niet gaan zwerven, ligt dat aan de kwaliteit van het aanbod, niet aan de bureaucratie bij het wisselen van distributeur.'

Dat zei Electrabel natuurlijk ook. Maar het eenvoudiger maken om van energieleverancier te wijzigen heeft die markt wel in beweging gekregen.

Porter: 'Is het dan zo moeilijk, nu? Van distributeur wisselen is nu eenmaal niet hetzelfde als beslissen om eens andere koekjes te kopen. Je moet iemand opbellen, je moet afgeschakeld worden, ergens anders weer aangesloten, enzovoort. Is dat zo erg? If you want to do it, just do it.'
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Journalist artikel De Tijd schreef:Dat zei Electrabel natuurlijk ook. Maar het eenvoudiger maken om van energieleverancier te wijzigen heeft die markt wel in beweging gekregen.
Tuurlijk, maar dat kun je niet vergelijken.
Toen ik van Electrabel naar Ecopower ging (electriciteit), dan wist ik dat er nog steeds exact hetzelfde uit mijn stopcontact zou komen.
Als ik van Telenet naar Proximus ga, zal ik bepaalde zenders extra hebben, maar andere zal ik niet meer hebben.
De beeldkwaliteit zal niet overal gelijk zijn.
Bij TV Vlaanderen ga ik een pak zenders niet meer in HD hebben (Vijf HD, Zes HD, ...), of maar op een zeer beperkt aantal uren per dag (KanaalZ), of gewoon compleet kwijt zijn (de regionale omroep bijv.).
Ik ga andere mogelijkheden hebben qua opnames, een ander toestel met een andere gebruiksinterface hebben om TV te kijken.
Voor mij zijn die dus niet inwisselbaar.

Tussen Orange en Telenet zijn de verschillen natuurlijk kleiner omdat Orange gewoon de Telenet zenders uitzendt in exact dezelfde kwaliteit, zij het dat het zenderaanbod niet gelijk is (Prime, de sportzenders bijv. zijn daar niet mogelijk).
Andere verschillen zitten in de decoders en hun software.

De vergelijking met Electrabel is dus niet correct.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

de app is er :-D werkt goed, vlot. Enige minpuntje: nog geen live tv te bekijken of opnames via tablet/smartphone te bekijken.

http://www.techpulse.be/app/210486/eers ... I2NzcxNgS2

Android
https://play.google.com/store/apps/deta ... e.orangetv
iOs
https://itunes.apple.com/be/app/orange- ... mpt=uo%3D4
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

super goed nieuws! Ook al werkt het live kijken nog niet. Is een stap in de goede richting. :banana:
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
Drwho
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2014, 17:26
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Lijkt erop dat opnames delen toch in aantocht is. Eergisteren twitterbericht naar Orange_BE gestuurd, eerste reactie was:
- 'kan momenteel niet, maar we werken continu aan updates ;)'
Dan even doorgevraagd of de functie dus wel degelijk komt in de toekomst:
- 'wie weet ;)'

Beide antwoorden -met 'knipoog'- lijken me toch te insinueren dat ze hiermee reeds aan de slag zijn, maar dat er nog niet over gecommuniceerd mag worden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat ik al 1 jaar aanklaag schrijven ze hier ook.

De Tijd 11/2/2017, pag. 32
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Wat_j ... 1486809087

"Overschakelen naar Orange is echter geen optie. De website meldt: 'Om te profiteren van ons internet + tv-aanbod, heb je een Orange gsm-abonnement nodig.' Aangezien De Tijd zo vriendelijk is zijn journalisten een mobieltje ter beschikking te stellen van een andere provider om hun job uit te oefenen, zijn wij geen potentiële klanten. Net als wellicht tienduizenden anderen met een bedrijfs-gsm. Een rare strategie."

HLN 11/2/2017, pag. 41
Hoewel dat tv-aanbod nog niet zo uitgebreid is als bij de grote concurrenten Telenet en Proximus, slaagt Orange Belgium erin om klanten te lokken. Het jaar werd afgesloten met 33.400 klanten voor internet en digitale tv. Daarvan werden er 15.800 binnengehaald in de laatste drie maanden. "We zijn 'new kids on the block' die de markt wakker kunnen schudden", klinkt het strijdvaardig. De nieuwe topman Michaël Trabbia hoopt binnen de vijf jaar 10% van de markt in te palmen, vandaag is dat 1%. Vooral de nieuwe wet die toelaat om makkelijker van operator te wisselen, moeten die ambities ondersteunen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het feit dat ze halsstarrig aan de gsm vasthouden is toch duidelijk, ik zeg niet dat ze verlies maken op tv, maar ik gok eerder een kleine winst break even. Maar de winst moet komen uit de mobiele diensten dat is het enige waar ze hun kostenstructuur in handen hebben.

Wat decroo zegt houd steek het moet makkelijker worden maar hij kan misschien ook de verdoken koppelverkoop aanpakken. Bv limiteer het prijsverschil van de losse delen van een 3 / 4 play. Op bv +10 % zodat de soms van alle componenten los max 10 % hoger is dan het pack, de prijzen mogen ze nog verdelen hoe ze willen maar dan is het aan hen om te beslissen waar ze de gok nemen, willen ze internet duur maken en een vaste lijn aan 3 euro geven so be it.

En anderzijds zie ik hetzelfde ik kan noch bij telenet noch bij proximus een leuke deal scoren, want bedrijfgsm + geen gebruiker van vaste lijn (allez wel voip voor inbound ).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

satsurfer schreef:"Overschakelen naar Orange is echter geen optie.
Dat is bullshit. Een degelijke telecomjournalist zou schrijven:
De goedkoopste optie om Orange TV en internet te krijgen is door een Kolibrie-abonnement van acht euro per maand aan te vragen, plus 49 euro voor het tv- en internetaanbod. Dan betaal je in totaal 57 euro per maand en dat is minstens 10 euro goedkoper per maand dan een vergelijkbare bundel bij Telenet.
Duidelijk weer zo'n "journalist" met Telenet-aandelen die werkt voor een krant waarvan Telenet de grootste adverteerder is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en wat jij schrijft is nog meer bullshit hoor. :-o

Je kunt het niet vergelijken qua prijs want telenet heeft veel extra diensten die Orange NIET heeft!
Yelotv, hotspots, telefonie (gratis bellen in daluren), Géén GSM verplichting, wifi ac router, voetbal, CI+ (gratis extra tv's)....

Als het niet winstgevend genoeg is, dan moeten ze maar 55 € rekenen voor mensen die geen gsmabbo afnemen? Da zal toch ook interessant zijn voor hen.
En als je wél abbo afneemt, een extra voorzien (data, belminuten,....), zodat mensen een packkorting krijgen (zoals bij Proximus).

Soit, zal overmorgen ook blijken (die combikorting)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=79&t=49355
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Satsurfer, eleven tv is gratis bij Orange... Ze hebben dus zelfs gratis voetbal.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

1. tot juni 2017.

2. da's geen Belgische competitie hé. soit, ik toch geen voetballiefhebber.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Deze week was er weer een update voor de orange box,wat die vernieuwingen zijn kan ik niet direct vinden,maar de beeld en geluid syncro is nog steeds niet opgelost,nog steeds 3 seconden verschil bij het zappen en bij opnames duurt het iets langer,
Zie dit enkel bij orange dit probleem.
Zal wel aan de decoder liggen.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:1. tot juni 2017.

2. da's geen Belgische competitie hé. soit, ik toch geen voetballiefhebber.
De nieuwe regels rond het Belgisch voetbal niet gezien? En na juni 2017 is dat 10 euro per maand.

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/72 ... enet-.html
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik denk dat veel voetbalkijkers echt het aandeel van voetbal klanten overschatten. Het zal aan mijn vriendenkring liggen denk ik, maar slechts de minderheid betaalt voor sport. Als ze al eens een topmatch willen meepikken dan kijken ze gewoon (illegaal) online.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hoe zit het eigenlijk met het "kabelabonnement" wat je bij Telenet ook nog steeds moet betalen (maar wel inbegrepen zit in de whop/pa/wigo) ?
Zit dat inbegrepen in de prijs?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Zit in de prijs
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

vorige week via FB bericht dat het lipsync probleem blijft. Toch een 4tal seconden delay na zappen.

Moest naar 5000 bellen.
zo gezegd, zo gedaan....Mevrouwtje (slecht Nederlands) vroeg of coax goed inzat. Laatste software versie,....dus een draaiboek.
Heeft nog eens op afstand boel naar fabrieksinstellingen gezet. Tja, terug zenders mogen herschikken. :x

Probleem bleef. Ze zei mij nog eens terug te bellen s'avonds naar een bepaald nr. Daar konden ze nog 'iets meer doen'.... Wederom gedaan....Direct, nee mijnheer, naar factory resetten is alles....We gaan iemand sturen en een decoder swap doen.
Ook al gaf ik aan dat het vermoedelijk software probleem was. Niet luisteren.

Zonet is hier technieker langsgekomen. Waarden gemeten aan de versterker, softwareversie gecheckt....

Maar hij stond hier nog maar juust binnen en zei direct, ja dat is een gekend probleem (blijkbaar bij de helpdesk niet dan?). Kan daar niets aan doen. Zal met komende update moeten verholpen worden.

Na veel testen en doen, belt hij de helpdesk, en daar zeggen ze hem een swap te doen, terwijl ik ook aangaf dit niet nodig te vinden. Hij vond het ook belachelijk nl. Soit, nu heb ik decoder met Orange logo ipv Mobistar logo, en nog steeds met lipsync probleem. :-D

Heb indruk dat ze daar ook beetje bureaucratisch werken. En op de helpdesk niet echt een grote kennis

Feit is dat de Firma zappware (die de schil maakt voor Siligence decoders) amateurs/bricoleurs zijn. In het milieu bevestigd (kan geen bronvermelding doen :-D ) Ze zijn ook buitengezwierd door Telenet indertijd. Toen onlangs, iemand die ik ken, terug bij Orange op bezoek kwam, begon contactpersoon bij Orange zelf over de uitspraak van mijn kennis, dat Zappware amateurs zijn, en ze lachte. Zegt genoeg.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb daar in een ver verleden ook last van gehad, de laatste 6 maand niet meer, moet wel zeggen dat de waliteit van het signaal veel kritischer is vor de Orange boxen dan voor de Telenet digiboxen, zou kunnen dat het signaal kantje boord is.. wat je kan proberen is je box in standby zetten en weer aan, dan zou het moeten opgelost zijn... ook de box niet te lang laten aanstaan, dus na 6u of uiterlijk 12u in slaapstand laten gaan, doe je dat niet krijg je dit probleem ook, enige probleem wat je hebt met die slaapstand dat je telkens je pincode moet ingeven voor bepaalde kanalen, dat kan je niet uitschakelen.....mocht dit al nodig zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

bang, mijn vader wees mij er net op dat ik mijn opnames nu kwijt ben....F***. Niet aan gedacht, anders zeker gn swap moeten doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Het lipsync probleem heb ik niet, ik ben nog maar sinds 15 Juni klant van Orange maar dergelijke problemen heb ik nog niet opgemerkt.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Idem hier geen lipsync probleem, nooit gehad Orange tv sinds eind vorig jaar
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

enkel bij zappen hé, de eerste 4-5". Technieker bevestigde dit asap, zonder ook maar te kijken. Dus kan nt alleen tss. mijn oren zitten hé.

Nu probleem om app te koppelen.! Bij nieuwe digicorder stonden mijn smartphones al gekoppeld?! Maar werkte niet, ontkoppelen lukt ook niet.

Gisteren al +30' aan de lijn gehangen hiervoor van 1stelijnshelpdesk, naar de meer technische helpdesk....konden mij nt helpen.
vandaag teruggebeld, en zelfde verhaal gedaan. Ze gaan technisch dossier opstarten. :?

Zappware geklungel, bevestiging.

euhm, ook meegeven. Streaming app zou eind dit jaar/begin volgend jaar op de markt komen. (prioriteit)
eind 2018 voip
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb het ook nog gehad, maar mij eigenlijk nooit aan gestoord.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Heb juist eens via facebook gevraagd hoe het zit met 'tv-replay'

Dit was het antwoord:
"Hey, dit zit er aan te komen maar wanneer kan ik je nog niet vertellen.."

Is dit een warmhoudertje of zouden ze hier effectief mee bezig zijn?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Meestal zitten degene die op facebook zitten met de meeste info.

ook met de tarieven zeiden ze me iets. dus het kan echt wel ;)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ook geen problemen met lipsync, met een decoder uit de eerste generatie (ben testuser geweest).
Trouwens ik snap niet goed waarom mensen volledig terugvallen op een GSM van het werk als ze dit krijgen? Zijn er dan echt zoveel mensen die hun nummer porteren naar de operator van hun werk om zo gratis te kunnen bellen? Ik probeer net om privé en werk zo gescheiden mogelijk te houden...
Reeds meerdere malen het aanbod gekregen om mijn privé GSM nummer in een bundel van het werk te steken waarmee in onbeperkt kon bellen, smsen en 10GB data. Antwoord was bij elk bedrijf hetzelfde : neen, geef maar een nieuw nummer...

Redenen:
1. Mijn werkgsm moet niet 24/7 aan staan. Als ik op verlof ben dan wil ik zo min mogelijk te maken hebben met het werk, en dus zeker geen "toevallige" telefoontjes van hun ontvangen.
2. Wat na je ontslag? Er zijn mensen genoeg die aantonen dat het terugkrijgen van je eigen gsm nummer daarna niet zo simpel is?
3. Er zijn werkgevers die jouw bedrijfsnummer doorgeven aan klanten. En die klanten denken dat ook dat je 24/7 voor hun werkt. Om 3u 's nachts een telefoontje krijgen van "mijn internet werkt niet, kunde eens komen" is dus niet zo uitzonderlijk...

Nu, je kan het ook omgekeerd bekijken : zowel Telenet als Proximus als Orange zijn er schuldig aan, want als je een GSM, internet, telefonie en televisie neemt in één pack dan is het goedkoper. Doe je er GSM uit (bvb omdat je dit krijgt in het aanbod van je werk) dan kom je ineens een pak duurder uit...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Doktor Avalanche schreef:Heb juist eens via facebook gevraagd hoe het zit met 'tv-replay'
is gepland voor eind dit jaar dacht ik (beetje laat, maar liever 100% werkend, dan gebrekkig)
boonpwnz schreef:Meestal zitten degene die op facebook zitten met de meeste info.
Die FB groep Orange TV Bevindingen? Heb me 2 maand terug gedesabonneerd. Zoveel marginalen daarop, sorry. Daar kon je gewoon geen argumenten aanbrengen of discussiëren. Bovendien leest Orange mee, maar post daar geen info.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

satsurfer schreef:
boonpwnz schreef:Meestal zitten degene die op facebook zitten met de meeste info.
Die FB groep Orange TV Bevindingen? Heb me 2 maand terug gedesabonneerd. Zoveel marginalen daarop, sorry. Daar kon je gewoon geen argumenten aanbrengen of discussiëren. Bovendien leest Orange mee, maar post daar geen info.
Nee ik bedoel Orange zelf ;)

Die weten erg veel imo.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Netflix binnenkort op de ontvangers van Orange België klanten?
https://www.lecho.be/entreprises/teleco ... 1506948949

Feit is dat alle info gelekt wordt van Orange naar 'L'echo' :-D
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Over het algemeen niet te klagen van OrangeTV.
Gisteren echter nog eens langsgeweest bij de ouders die Telenet hebben. Van zender verwisselen, de TV-gids, het menu etc. het loopt daar toch een pak vlotter. Ik vraag me af in hoeverre dit met softwareupdates kan opgelost worden.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en de lipsync problemen bij zappen.

de decoder kan 4 simultane opnames aan, helaas mag dit niet van telenet. :-(
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Snap de problemen met lipsync echt niet. Heb nu al OrangeTV van in het begin (december 2015) en dat heb ik nooit gemerkt?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik lieg of wat? Kom dan eens bij mij kijken? Ze hebben al een swap gedaan. Nadien gaf die technieker toe dat dit nutteloos was, maar hij van hogerhand 'moest'. Als die technieker het toegeeft, zal het wel zo zijn zeker? :-(
Ja, mij stoort een niet synchroon lopen van 4-5 seconden na zappen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Satsurfen : waar zie je mij beweren dat je liegt of dat je überhaupt niet de waarheid zegt? Ik vermeld alleen gewoon dat ik het product reeds heb van in het begin en dat ik dit nog nooit heb opgemerkt... Wat er duidelijk op wijst dat het niet bij iedereen zo is alvast, en dus vermoedelijk aan de decoder ligt?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”