Orange TV bevindingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

HDCP lijkt plausibel. Al zou het me verbazen dat Telenet geen HDCP heeft.

Hier zelf ook al een nadeel aan Mobi gevonden (ik wacht tot ik zo'n mail krijg van hun om m'n bevindingen aan te geven, tenzij iemand een andere manier weet om requests en dergelijke in te dienen?)
Serie-opnames houdt geen rekening met de unieke code van de serie, maar enkel met zender + naam.
Vrouw is een fervent Thuis-kijker, en momenteel worden zowel de uitzendingen ('s avonds) als de herhalingen ('s middags) opgenomen dus, zelfde voor alle andere opnames.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Even een update:
Na de aansluiting van de Mobistar-decoder, werkt geen enkele HDCP-devices meer... Proximus-decoder ook gewoon zwart beeld via HDMI. Allebei aangesloten via composite werkt prima. Als ik er zo op google, lijken meer mensen dit probleem te hebben uit het niets met oude (> 6j) Samsung lcd-tv's en HDCP-devices. Enkel vervanging van moederbord lijkt dan te helpen, LOL. Geen idee waarom dit plots is gebeurd na aansluiting van Mobistar.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Enige wat ik daar mis is play more.
Hopelijk voegen ze dit nog toe
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik mis nog meer: ci+ modules (maar zie dit er niet direct aankomen, daar moederbedrijf dit ook niet heeft), op afstand programmeren/kijken (zijn ze mee bezig),4 programma's tegelijk opnemen...(wat ze beloofden), en iets minder crashen...+ sneller zappen/beeld en geluid synchroon laten lopen.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

proximusboyke schreef:Enige wat ik daar mis is play more.
Hopelijk voegen ze dit nog toe
Daar moet je niet op rekenen, Play More en dus ook de PRIME zenders is exclusief eigendom van Telenet.
Mobistar zal wel heus op termijn zelf betaal pakketten samenstellen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

je weet nooit !
je ziet nu ook al in nederland dingen die exlusief kpn zijn waren doorverkopen via anderen kanalen en provider ook kabel.
niet echt prime maar bvb oude reeksen van vier zoals vermist vrt zoals witse flikken.
Ik zie als mijn neefjes op vakantie zijn dat ze dat opvragen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Zonet gemerkt op de pagina's van mobistar:

Geef je een postcode in Vlaanderen in, dan zie ik staan
Meer dan 200u opnemen en programmeren
Tot 2 programma's tegelijk opnemen en tegelijk live een andere uitzending bekijken
Kijk in naar een postcode in Wallonië
Meer dan 400u opnemen en programmeren
Tot 4 programma's tegelijk opnemen en tegelijk live een andere uitzending bekijken
Als ik dit zo lees dan heeft mijn installateur gelijk, namelijk dat hij zei dat Telenet het tegenhield, dat gebruikers meer dan 2 opnames per box konden maken.

:bang:
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Parshift
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2013, 17:37
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

ygeffens schreef:Als ik dit zo lees dan heeft mijn installateur gelijk, namelijk dat hij zei dat Telenet het tegenhield, dat gebruikers meer dan 2 opnames per box konden maken.

:bang:
Ik heb dit destijds nagevraagd bij Mobistar en dat werd mij bevestigd: ze mogen van de regulator niet meer aanbieden dan wat Telenet momenteel biedt. Tot zover de "openstelling" van de kabel.
Van zodra Telenet meer toelaat, mag Mobistar volgen. De hardware is dezelfde als in Wallonië, maar wordt (softwarematig) beperkt in functionaliteit. In Wallonië ook dubbel zoveel harde schijf ruimte, maar in Vlaanderen mag niet meer dan Telenet.

Dus de reclame die ze gemaakt hebben met de 4 opnames was verkeerd en had eigenlijk enkel in het Frans mogen gebeuren...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dus VOO laat meer toe dan Telenet, de Walen zijn nog de slechtste niet. :mrgreen:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

daar kan je wel geen high upload profiel vragen! :eek:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn hier al veel betalende klanten? Want ik zie mij nog niet overschakelen na de test periode.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

als je de FB-groep moet geloven, schakelen ze allemaal over. :roll:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

satsurfer schreef:Ik mis nog meer: ci+ modules (maar zie dit er niet direct aankomen, daar moederbedrijf dit ook niet heeft)
Orange in Frankrijk zit niet op de kabel, maar biedt televisie aan via IP over ADSL/VDSL, daarom hebben ze ginder geen CI+ modules.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:als je de FB-groep moet geloven, schakelen ze allemaal over. :roll:
Ik ben ook overgestapt. Wij kijken amper tv en al die zenders van Telenet zijn voor ons niet nodig. Ongelimiteerd internet gebruik ik dan voor Netflix en aan die prijs....
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
avdkooij
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:49
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

leuke weetjes over Mobistar TV: Een innovatie award voor MobistarTV
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

satsurfer schreef:als je de FB-groep moet geloven, schakelen ze allemaal over. :roll:
Ook Telenet buiten en Orange binnen. Voornaamste redenen:

1. Kostprijs nu voor gans telecom pakket (Internet + TV + Mobiel + Vaste lijn) 65,20 euro (Orange + OVH)
2. Datalimiet hoger dan Basic Internet
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou ook willen overschakelen, maar kijk veel tv op mijn ipad & 9 euro extra voor een 2de toestel is veel te duur, mocht je het nog kunnen kopen.
Dus een no go voor mij.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Nu dat de Mobistar winkels langzamerhand de nieuwe naam Orange krijgt mag men dan de titel van deze topic ook stilaan veranderen in "Orange TV bevindingen". :angel:
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

apestaart schreef:Nu dat de Mobistar winkels langzamerhand de nieuwe naam Orange krijgt mag men dan de titel van deze topic ook stilaan veranderen in "Orange TV bevindingen". :angel:
Vanaf 9 mei is de naamsverandering officieel wist een medewerker mij te vertellen aan de telefoon.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:als je de FB-groep moet geloven, schakelen ze allemaal over. :roll:
Ik heb mij aangemeld op de facebook groep maar ik zie toch veel reacties van dingen die foutlopen en dat ze moeten bellen naar 5000 :lol:
Veel van die dingen heb ik trouwens ook zoals meerdere bugs in de opnames.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als ze de klanten blijven verplichten een gsmabbo te nemen met belachelijke limiet, i.p.v. mijn voorkeur IOM, dan stuur ik alles terug na de gratis periode. (Dom van hen). Geen ci+ mogelijkheid steekt me ook tegen voor 2de en 3de tv hier, nu enkel één+canvas. Nee, ga geen extra decoder huren/tv (om nog nt over estetische te praten). Ok, neem dan scarlet + telenet digtv en zal op afstand kijken/programmeren moeten missen. (Wat ook nog niet kan met mobistar). Voordeel ook: met fritzbox alles-in-één (als scarlet de logingegevens verstrekt)

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Zonet alles in mijn postkantoor gaan binnenbrengen voor retour richting Mobistar.

Minpunten:
Beperkt zenderaanbod
Trage digibox (beeld en geluid dat niet synchroom loopt na het zappen)
Traag reageren over het algemeen
Interface is mij een warboel
Geen ci+ module, 9€ voor tweede digibox is mij teveel, kaartje ooit voor 60€ bij Telenet aangekocht, dus kijk ik gratis eigenlijk.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

had je telenet bij aanvang testperiode mobistar opgezegd? Zo ja, niet beter gewacht tot einde 'test'periode? Elke maand 49 € 'winst'. :-D
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Ik had mijn internet van Telenet inderdaad opgezegd in het begin van de testfase, maar al snel spijt van gekregen.
Geen internet is ook geen Yelo, wat hier thuis nu net veel gebruikt wordt.

Voor sommige mensen kan het inderdaad voldoende zijn, als je geen extra (thema) zenders wil.
Ik had liever gezien dat Mobistar minimum hetzelfde basispakket als Telenet zou gaan gebruiken, al wat er bijkomt is een pluspunt.

Hopelijk komt het ooit goed, dan kan ik nog steeds digitale/internet klant worden.
Van hun mobiele producten geen kwaad woord, hier ben ik een tevreden klant. :-D
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

zo zie je maar, ieder heeft zijn eigen eisen. En het beste product bestaat nu niet eenmaal.

- niet akkoord met verplichting abbo (die niet past volgens mijn profiel)
- mis de CI+ mogelijkheid
*****
in mindere mate:
- vlot schakelende digicorder
- op afstand programmeren (kijken in mindere mate)
- hotpots (maar doe ik via familielid :-D )

Dus hopelijk heeft Telenet een concurrerend alternatief van mobistar tegen de zomer (zonder telefonie en met deftige downloadlimiet), maar ik vrees ervoor.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Velen spreken hier als minpunt over de CI+. Hoeveel mensen zouden daar eigenlijk al ooit van gehoord hebben? Laat staan dat ze het gebruiken... Volgens mij zijn die minpunten echt specifiek iets voor mensen specifiek van een forum zoals deze, niet voor de modale Belg. Of m.a.w. is dit minpunt verwaarloosbaar. Mochten er vele gebruikers van zijn, dan zou de CI+ ongetwijfeld nu al kunnen...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mobi* heeft indertijd lopen klagen bij BIPT inzake aanbieden van "packs". Hierdoor hebben zij zichzelf vleugellam gemaakt, vermits zij geen internet only kunnen aanbieden nu. Dit had voor hen het gedroomde "paard van Troje' kunnen zijn :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza: be realistic!

Nu stel je het voor alsof enkel een bende marginale nerds CI+ gebruiken :eek:

bekijk eens de providerlijst die ermee werken...
http://www.ci-plus.com/index.php?page=other_operators

Ik heb nog een samsung tv van Belgacom gekregen in 2008 die de CI+ kaarten van Telenet ondersteunt! Dus quasi ALLE tv's ondersteunen deze CI+ cam modules. Toch ideaal voor mensen die geen euro meer willen betalen om naar digitaal over te stappen? geen decoderhuur/extra abbokost/extra stroomverbruik,...
éénmalig 69€ betalen om alle zenders digitaal te zien (geen activatiekost of niets), onbeperkt aantal tv's.

Tv-vlaanderen: CI+module + smartcard: 99 €+ activatie 50 € (enkel de Vlaamse zenders, dus niet alle zenders zoals bij Telenet)
maandelijkse huur: 2,5 €

In Nederland wordt CI+ ingezet door Ziggo[5], Caiway[6], Kabel Noord[7] en DELTA[8]. In België heeft Telenet CI+ geïntroduceerd op 24 juni 2013, onder de benaming "TV met een kaartje"
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... B%20module
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

satsurfer schreef:Vaganzza: be realistic!

Nu stel je het voor alsof enkel een bende marginale nerds CI+ gebruiken :eek:
Marginaal niet, nerds grotendeels wel. De meeste Belgen hebben er nog nooit van gehoord, daar ben ik zeker van. Dus wie is er dan het meest realistisch van ons 2?

Na al die jaren kan ik bijna niets meer opsommen waar velen zich interesseren, maar die wel belangrijk zijn in het dagelijkse leven (politiek, financiën,...)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

zo is dat! Jan met de pet is te lui, te dom, en/of te onverschillig om zijn eigenbelang te dienen. Vandaar dat wij nog steeds dat gehate duo-polie kennen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef:Velen spreken hier als minpunt over de CI+. Hoeveel mensen zouden daar eigenlijk al ooit van gehoord hebben? Laat staan dat ze het gebruiken... Volgens mij zijn die minpunten echt specifiek iets voor mensen specifiek van een forum zoals deze, niet voor de modale Belg. Of m.a.w. is dit minpunt verwaarloosbaar. Mochten er vele gebruikers van zijn, dan zou de CI+ ongetwijfeld nu al kunnen...
De grootvader van mijn vriendin (75 jaar oud) gebruikt op zijn 2e tv ook een ci+ kaartje van telenet. Voor een 2e tv is dat de ideale oplossing. Zo ken ik er nog...

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

FabriFibra schreef:De grootvader van mijn vriendin (75 jaar oud) gebruikt op zijn 2e tv ook een ci+ kaartje van telenet. Voor een 2e tv is dat de ideale oplossing. Zo ken ik er nog...
Ik ken werkelijk niemand die een CI+ kaartje gebruikt, maar het is niet omdat ik niet iemand ken dat ik daarom conclusies trek. Op een forum als deze zal je altijd gemakkelijk mensen vinden die het wel gebruiken, maar op straat zal het al een hele uitdaging zijn om iemand te vinden die er al ooit van gehoord heeft.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en alle TV-Vlaanderen gebruikers die ofwel via CI+ op hun tv kijken, ofwel via een externe satontvanger met CI+ slot (vb. Dreambox). Zijn dit ook nerds?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ja, dat is wel een enorm grote groep om te zeggen dat de gemiddelde Belg wel weet waarover je het hebt als je over CI+ begint :roll:

Velen vinden het al een reuze stap om van Telenet naar Proximus te gaan, laat staan om een satelliet te nemen...

@satsurfer: vergelijk het met spaarrekeningen, velen vinden het al de moeite niet om van bank te veranderen "uit gemak", laat staan voor een telecomprovider waar je zelf eens 1 en ander moet voor uitzoeken...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Vaganzza schreef:
FabriFibra schreef:De grootvader van mijn vriendin (75 jaar oud) gebruikt op zijn 2e tv ook een ci+ kaartje van telenet. Voor een 2e tv is dat de ideale oplossing. Zo ken ik er nog...
Ik ken werkelijk niemand die een CI+ kaartje gebruikt, maar het is niet omdat ik niet iemand ken dat ik daarom conclusies trek. Op een forum als deze zal je altijd gemakkelijk mensen vinden die het wel gebruiken, maar op straat zal het al een hele uitdaging zijn om iemand te vinden die er al ooit van gehoord heeft.
Mijn ma gebruikt het ook (Telenet CI+ module "TV met een Kaartje"), en die vindt het super.
Vantevoren had zij een digicorder, maar ze nam bijna nooit iets op.
Pauzeren, doorspoelen, het toestel kon het wel, maar zij gebruikte het niet.
Tegelijk sukkelde ze met de 2 afstandsbedieningen, nu is ze daar allemaal vanaf, en ze kan gewoon zoals vroeger doen : nummertje invoeren, en kijken.
Ik heb ook liever meer opties, maar niet iedereen is zo.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

vanaf 1 juni overal beschikbaar en geen mobiel abo meer nodig !
6 extra nieuwe kanalen en een app om met smartphone decoder te bedienen

bron : zd net
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ook in Brussel waar het Numericable is?
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Goztow schreef:Ook in Brussel waar het Numericable is?
In het artikel op ZD Net staat dat het ook voor BXL en WAL zal zijn.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Voila... Gisteren bezoek gehad van de Orange technieker. Alles verliep correct, zeker geen klachten.

Technieker heeft de NIU (versterker) van Telenet laten staan en de modem vervangen.
Ook heeft hij de digicorder aangesloten en alles overlopen (niet dat het een moeilijk toestel is).

Eerste speedtest was ook positief, een download van 98Mbit (Wireless), de rest zal ik straks testen en posten. Ook de modem/router interface is veel uitgebreider dan die van Telenet. Je kan er echt wel veel rechtstreeks op aanpassen.

Digicorder niet echt kunnen testen aangezien ik wat plannen had gisteren avond, heb enkele programma's geprogrammeerd en alles verliep naar wens.

Technieker liet wel weten dat er nog een kleine bug in het toestel zat, als je zapt naar een andere zender is er een lipsync probleem gedurende een kleine sec, niet storend dus.

Hopelijk kan ik vanavond wat meer testen!
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:vanaf 1 juni geen mobiel abo meer nodig!
heb dit meermaals aangekaart en onderbouwd. Blijkbaar viel het toch niet in dovemansoren. :-D énorme vooruitgang (eindelijk terug onbezorgd surfen/bellen via 4G(+). Heb hun 2u30 belmin. + onbeperkt sms'en NIET nodig. Hierdoor zal ik blijven. Enkel gemis van een CI+ module nog (wat ik vrees er niet zal komen). 78 € voor whoppa vs. 49 € voor mobistar (oké, is appels met peren vergelijken, maar telefonie niet nodig, enkel de hoge downloadlimiet)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”