Telenet breidt HD-aanbod uit

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Wat meer geluidssporen voor Euronews zou ook interessant zijn.
Op satelliet heb je er een stuk of 11 verschillende, waaronder Portugees.
In de lessen Portugees gebruiken ze Euronews speciaal hiervoor.
Maar ze halen het van internet, want op de kabel zit het Portugese geluidsspoor niet.
Ik heb het al gevraagd aan Telenet, maar ze zeiden dat het niet kon.
Gelukkig heb ik zelf ook een schotel, maar ik denk dat ik de enige ben in die klas, de rest moet het dus verplicht via het internet doen, als ze eens willen oefenen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Vanaf vandaag in HD:
CAZ, MTV VL en Comedy Central in 1080i,
ARD en ZDF in 720p, wat tot op vandaag nog altijd gebruikt wordt in Duitsland bij de publieke omroepen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Beeld kwaliteit van ard en zdf hd zijn bij telenet ondermaats als je het vergelijkt met de sat versie.
Bij telenet een max bitrate van 4600 en op satelliet rond de 14000,
Je merkt direct het beeld verschil,bij telenet korrelig door de beknibeling op bandbreedte en bij sat zuiver hd beeld.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

master-magic schreef:Beeld kwaliteit van ard en zdf hd zijn bij telenet ondermaats als je het vergelijkt met de sat versie.
Bij telenet een max bitrate van 4600 en op satelliet rond de 14000,
Je merkt direct het beeld verschil,bij telenet korrelig door de beknibeling op bandbreedte en bij sat zuiver hd beeld.
Hmm, ja, dat is dan wel zo, maar vergeet niet dat ARD en ZDF zelf uitzenden op satelliet, en de Duitsers daar veel kijk- en luistergeld voor betalen.
Wij kunnen (voorlopig) gratis meekijken.
Op de kabel betalen we daarentegen voor de bandbreedte.

Het is niet perfect, maar als ik zie hoeveel zenders er ondertussen naar HD overgeschakeld zijn op de kabel, dan kun je toch niet ontkennen dat de kabelkijker meerwaarde heeft aan de omschakeling naar H.264 (MPEG4), terwijl bij TV Vlaanderen de uitgespaarde bandbreedte niet voor extra zenders gezorgd heeft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

boulder schreef:
master-magic schreef:Beeld kwaliteit van ard en zdf hd zijn bij telenet ondermaats als je het vergelijkt met de sat versie.
Bij telenet een max bitrate van 4600 en op satelliet rond de 14000,
Je merkt direct het beeld verschil,bij telenet korrelig door de beknibeling op bandbreedte en bij sat zuiver hd beeld.
Hmm, ja, dat is dan wel zo, maar vergeet niet dat ARD en ZDF zelf uitzenden op satelliet, en de Duitsers daar veel kijk- en luistergeld voor betalen.
Wij kunnen (voorlopig) gratis meekijken.
Op de kabel betalen we daarentegen voor de bandbreedte.

Het is niet perfect, maar als ik zie hoeveel zenders er ondertussen naar HD overgeschakeld zijn op de kabel, dan kun je toch niet ontkennen dat de kabelkijker meerwaarde heeft aan de omschakeling naar H.264 (MPEG4), terwijl bij TV Vlaanderen de uitgespaarde bandbreedte niet voor extra zenders gezorgd heeft.
Daar proppen ze ook op minder transponders,
Hoop dat telenet eens de netwerf klaar is eens aan de zenders ook werkt en niet enkel de nieuwe ruimte voor internet behoud.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

master-magic schreef:Daar proppen ze ook op minder transponders,
Hoop dat telenet eens de netwerf klaar is eens aan de zenders ook werkt en niet enkel de nieuwe ruimte voor internet behoud.
Bij kabel heet zoiets niet transponders, master.
Dat heet muxen (kort voor multiplexen).
Transponders is voor satelliet.
En het is logisch dat ze minder bandbreedte nodig hebben voor H.264, dat is nu net het voordeel.
Je hebt met MPEG2 ongeveer 2,5 keer zoveel bandbreedte nodig om dezelfde kwaliteit te bieden dan bij H.264 (MPEG4).
Maar dat is niet hetzelfde als we bij TVV gezien hebben.
Daar wordt echt gepropt dat het geen naam meer heeft, en als ze kunnen schakelen ze zelfs nog transponders uit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

boulder schreef:
master-magic schreef:Daar proppen ze ook op minder transponders,
Hoop dat telenet eens de netwerf klaar is eens aan de zenders ook werkt en niet enkel de nieuwe ruimte voor internet behoud.
Bij kabel heet zoiets niet transponders, master.
Dat heet muxen (kort voor multiplexen).
Transponders is voor satelliet.
En het is logisch dat ze minder bandbreedte nodig hebben voor H.264, dat is nu net het voordeel.
Je hebt met MPEG2 ongeveer 2,5 keer zoveel bandbreedte nodig om dezelfde kwaliteit te bieden dan bij H.264 (MPEG4).
Maar dat is niet hetzelfde als we bij TVV gezien hebben.
Daar wordt echt gepropt dat het geen naam meer heeft, en als ze kunnen schakelen ze zelfs nog transponders uit.
Had het op tvv dat ze minder transponders hebben,weet ook dat bij telenet muxen zijn :wink:

Al kan je tvv en telenet niet meer vergelijken,het zenderaanbod is al bedroevend bij tvv en amper hd zenders dat we bij telenet wel hebben.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

master-magic schreef:Al kan je tvv en telenet niet meer vergelijken,het zenderaanbod is al bedroevend bij tvv en amper hd zenders dat we bij telenet wel hebben.
Klopt, maar dat was mijn punt.
Beiden zonden voor SD in MPEG2 uit, en beiden zijn overgeschakeld naar H.264 (MPEG4).
Bij Telenet heeft dat geresulteerd in een pak zenders die naar HD overgeschakeld zijn.
Dat kun je van TV Vlaanderen niet zeggen, die hebben transponders opgezegd, of ze gebruiken ze nu voor Tjechische zenders die hier niet te zien zijn.
En ja, ARD en ZDF zenden op satelliet met een hogere bandbreedte uit, maar daar heeft TVV niets voor gedaan, dat betaalt de Duitse belastingbetaler.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

boulder schreef:
master-magic schreef:Al kan je tvv en telenet niet meer vergelijken,het zenderaanbod is al bedroevend bij tvv en amper hd zenders dat we bij telenet wel hebben.
Klopt, maar dat was mijn punt.
Beiden zonden voor SD in MPEG2 uit, en beiden zijn overgeschakeld naar H.264 (MPEG4).
Bij Telenet heeft dat geresulteerd in een pak zenders die naar HD overgeschakeld zijn.
Dat kun je van TV Vlaanderen niet zeggen, die hebben transponders opgezegd, of ze gebruiken ze nu voor Tjechische zenders die hier niet te zien zijn.
En ja, ARD en ZDF zenden op satelliet met een hogere bandbreedte uit, maar daar heeft TVV niets voor gedaan, dat betaalt de Duitse belastingbetaler.
Zou mooi zijn als telenet dit ook eens toepast voor die zenders alsook voor de npo zenders,
Is spijtige zaak dit dat ze zo proppen en dan wel nog hd zenders toevoegen.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
digiboy40
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jan 2017, 19:04
Bedankt: 3 keer

De kabelproviders hebben altijd de zenders die zogezegd minder bekeken worden in lagere kwaliteit uitgezonden en dat is nu ook nog. Zo zal VTM een veel beter beeld hebben dan buitenlandse zenders. Er is een groot ruimteprobleem op de kabel! Ook doen zij maar wat ze willen met zenders: als morgen een zender erafgegooit wordt dan is dat zo en daar heeft de klant niets aan te zeggen. Dit heeft mij altijd dwars gezeten aan de kabel.

Ik heb reeds satelliet tv sedert 1994 en het beeld via satelliet is echt wel stukken beter dan via de kabel. Bovendien ontvang je 100x meer dan wat de kabel doorgeeft (of proximus).
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

digiboy40 schreef:De kabelproviders hebben altijd de zenders die zogezegd minder bekeken worden in lagere kwaliteit uitgezonden en dat is nu ook nog. Zo zal VTM een veel beter beeld hebben dan buitenlandse zenders. Er is een groot ruimteprobleem op de kabel! Ook doen zij maar wat ze willen met zenders: als morgen een zender erafgegooit wordt dan is dat zo en daar heeft de klant niets aan te zeggen. Dit heeft mij altijd dwars gezeten aan de kabel.

Ik heb reeds satelliet tv sedert 1994 en het beeld via satelliet is echt wel stukken beter dan via de kabel. Bovendien ontvang je 100x meer dan wat de kabel doorgeeft (of proximus).
Bij TV Vlaanderen en CanaalDigitaal is dat ook zo, als die providers beslissen dat een bepaalde zender uit het aanbod moet verdwijnen dan moeten de abonnees er ook bij neerleggen en wie niet akkoord gaat met deze gang van zaken dan moet men dan maar zijn abonnement opzeggen.
digiboy40
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jan 2017, 19:04
Bedankt: 3 keer

Ja klopt maar via satelliet heeft de kijker veel meer keuze (meer dan 1000 zenders) en via de kabel amper 50...

* Abo: Tv Vlaanderen Basic+
* Abo: Canal Digitaal (RTL4-5-6-7-8/Veronica/SBS/Net5)
* Abo: Orange 4G Flybox Internet @ home
* Abo: Orange GSM
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

digiboy40 schreef:De kabelproviders hebben altijd de zenders die zogezegd minder bekeken worden in lagere kwaliteit uitgezonden en dat is nu ook nog. Zo zal VTM een veel beter beeld hebben dan buitenlandse zenders. Er is een groot ruimteprobleem op de kabel! Ook doen zij maar wat ze willen met zenders: als morgen een zender erafgegooit wordt dan is dat zo en daar heeft de klant niets aan te zeggen. Dit heeft mij altijd dwars gezeten aan de kabel.
De NPO zenders worden op de Nederlandse kabel ook in veel hogere kwaliteit uitgegeven dan op satelliet, dus je bewering is zeer simplistisch.
TVEi (de Spaanse openbare omroep) is even slecht op de kabel als op satelliet.
Het hangt dus puur van de zender af, en de enige zenders die beter zijn op satelliet zijn deze die niet door TV Vlaanderen uitgezonden worden.
Op het forum van Sat4all doen vandaag nog enkelen hun beklag dat Vijf, Zes en CAZ nog altijd niet in HD zijn op satelliet.

En op gebied van zenderwissels is er geen groter duivenkot dan het satellietaanbod.
Je kunt gewoon dagelijks volgen hoe zenders wisselen van satelliet, van gratis naar betalend gaan, van transponder wisselen binnen dezelfde satelliet, van codering veranderen, stoppen met uitzenden, of er net bijkomen, er zijn zelfs specifieke sites om alle wijzigingen bij te houden.
Deze bijv. http://en.kingofsat.net/
digiboy40 schreef:Ik heb reeds satelliet tv sedert 1994 en het beeld via satelliet is echt wel stukken beter dan via de kabel. Bovendien ontvang je 100x meer dan wat de kabel doorgeeft (of proximus).
Maar daarvoor moet je geen abonnement nemen.
Ik heb ook een schotel en ik ontvang hier ook talloze zenders gratis in zeer goede kwaliteit, maar voor de belangrijkste zenders heb ik toch de beste kwaliteit op de kabel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

digiboy40 schreef:Ja klopt maar via satelliet heeft de kijker veel meer keuze (meer dan 1000 zenders) en via de kabel amper 50...
Ik denk dat je eens goed moet tellen... op de kabel heb je in het basisaanbod meer dan 90 zenders zitten.

En die 1000 zenders... hoeveel heb je er al meer dan één uur bekeken ? Op zich is dit trouwens zeer subjectief, als die ene zender er voor jou tussen zit is dit een gegronde keuze, al vrees ik dat 95% van de Vlamingen zelfs voldoende heeft aan 10 zenders.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dacht net hetzelfde. Als we de interesses van mij, mijn vrouw en kinderen optellen komen we nog niet aan 20.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:En die 1000 zenders... hoeveel heb je er al meer dan één uur bekeken ? Op zich is dit trouwens zeer subjectief, als die ene zender er voor jou tussen zit is dit een gegronde keuze, al vrees ik dat 95% van de Vlamingen zelfs voldoende heeft aan 10 zenders.
Inderdaad, en wat heb je dan?
Bijv. Discovery Channel in wel 30 talen, en allemaal gecodeerd, en dan heb je dat voor elke zender : MTV, Disney Channel, enz.
Dus ja, het is tellen van zenders waar je niet naar kijkt.
De meeste mensen spreken overigens maar 2 of 3 talen, dus die andere gaan ze niet bekijken.
En heb je echt méér als je veel taalvarianten van hetzelfde hebt?
Mijn lijstje van satellietzenders bestaat misschien uit 50 zenders, en als ik dan echt zie hoeveel ik er werkelijk regelmatig kijk, is dat misschien maximum 10.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Amazor schreef:Inderdaad, het 'HD' toevoegsel wordt er voortaan blijkbaar niet meer bijgezet. Is momenteel ook zo bij de andere nieuwe HD-zenders.
Ondertussen ook niet meer nodig vind ik, het is een evolutie zoals van zwart/wit naar kleur.
Tja, ik vind het wel belangrijk om een vergelijking te kunnen maken qua -HD- zenders in het aanbod.
Orange
Orange
tv-vlaanderen
tv-vlaanderen
TV-Vlaanderen HD
TV-Vlaanderen HD
Scarlet
Scarlet
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

satsurfer schreef:Tja, ik vind het wel belangrijk om een vergelijking te kunnen maken qua -HD- zenders in het aanbod.
Gequote worden uit een post van anderhalf jaar geleden, gebeurt niet veel. :wink:

Ik had het toen over het feit dat zowel Telenet als de zenders zelf niet altijd meer het 'HD'-toevoegsel erbij zetten en die trend heeft zich alleen maar voortgezet ondertussen. Ondertussen hebben zenders als TF1, AB3 en de 3 Waalse RTL's ook HD verwijderd uit hun logo. Het is gewoon de standaard geworden ondertussen i.p.v. een nieuwigheidje dat bij de mensen bekend gemaakt moet worden. Ik denk ook niet dat de mensen 'BRT 3 Stereo' zeiden toen stereo opkwam bij FM in de jaren '60 en we zeggen ook niet "Heb je gisteren gekeken naar 'Thuis' op 'één HD'?". :wink:

Maar ik snap je wel dat het handig is dat de tv-aanbieder momenteel zelf nog aangeeft of ze zender X of Y in SD/HD doorgeven en dat doen ze ook op hun websites of zenderlijsten. Ook Telenet geeft dit duidelijk aan op hun zenderkaart, al is deze niet meer volledig up-to-date (dus eigenlijk nog meer HD dan op papier) https://www2.telenet.be/content/dam/www ... er2016.pdf

Niet iedereen zal het willen toegeven, maar ik denk dat iedereen wel weet dat de kabel er met kop en schouders erbovenuit steekt als je Vlaamse zenders in HD wilt, op ruime afstand gevolgd door Proximus met 7(?) algemene Vlaamse zenders, en TV Vlaanderen met één, Canvas, VTM, Q2 en VIER, maar zij hebben dan weer een pak meer themazenders in HD, waarvan het signaal in meerdere landen verdeeld wordt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kijkt vaak ook naar upscaled HD zonder het te beseffen. HD is puur marketing want het is meestal slechts 720p of 1080i geproduceerd. Nooit 1080p
De meeste aangekochte series en films worden nog steeds in SD aangekocht en in Vlaanderen wordt er ook nog een pak programma's in SD geproduceerd:
De Ideale Wereld en De Afspraak worden bijvoorbeeld nog steeds in SD gemaakt.
Volgende zaterdag op Eén HD kan je naar de film Hysteria in SD kijken terwijl die wel op pellicule is opgenomen en geluid heeft in Dolby 5.1.

De meerwaarde van HD op zenders zoals Vijf, CAZ en Vitaya of Kanaal Z lijkt me ook zeer twijfelachtig: 90% upscaled brol

4k streaming is the real stuff, daar zie je écht het verschil en weet je dat het geproduceerd is in 4k. Zoiets is onvindbaar bij Telenet.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

upscaled is gewoonweg geen echte versie van vbv HD/4K Heb dit verschil al meermaals en duidelijk genoeg gezien met 4k hier.

Ben een benieuwd naar TN hun 4K boxen en hopelijk ook eens zo px support voor dit over lan kabels te knallen :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

raf1 schreef:Je kijkt vaak ook naar upscaled HD zonder het te beseffen.
...
De Ideale Wereld en De Afspraak worden bijvoorbeeld nog steeds in SD gemaakt.
...
De meerwaarde van HD op zenders zoals Vijf, CAZ en Vitaya of Kanaal Z lijkt me ook zeer twijfelachtig: 90% upscaled brol
Ik kijk sinds kort op een 55" UHDTV vanop een relatief korte afstand en dan weet je toch al snel naar welk materiaal je zit te kijken. De stap naar UHD-resolutie in de huiskamer vind ik net minder spectaculair zolang je niet met je neus ertegen zit. Dan vind ik rec.2020 (veel groter kleurbereik) i.p.v. rec.709 minstens even nuttig, daar heb je nog iets aan als je wat verder zit.

Ketnet en Vitaya in HD zijn idd een lachertje, maar op CAZ heb ik ondertussen toch al vaak echt HD-uitzendingen gezien in die korte tijd dat die beschikbaar is. Ook Kanaal Z en bvb. de regionale zender hier is overwegend met HD-materiaal. De nachtlus op Canvas is dan weer in SD, maar DIW is zeker ook in HD. Op beeldschermen van dergelijk formaat heeft dit toch wel een meerwaarde, ondanks het geen 1080p/2160p is.

Even terzijde: Als gebruiker van een CI-module in combinatie met een Samsung TV heb ik nog een bijkomend nadeel bij SD-zenders en dat is het gebrek aan de mogelijkheid om SD-uitzendingen 1:1 weer te geven (zonder overscan dus). HD-zenders worden dus correct weergegeven, maar SD-zenders met een veel lagere resolutie worden dan ook nog eens opgeblazen, waardoor je nog meer scherpte verliest. Dan is een upscaled variant van een zender ook al meteen een pak aangenamer.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Je kijkt vaak ook naar upscaled HD zonder het te beseffen. HD is puur marketing want het is meestal slechts 720p of 1080i geproduceerd. Nooit 1080p
Puur marketing?
Je hoort dat je fan bent van een provider die zelf maar bitter weinig HD in zijn aanbod heeft, en meesurft op gratis aanbod van anderen.

Dat het geen 1080p is, dat zal wel, maar dat is geen vereiste om van HD te spreken.
Sommigen hier vinden zelf eigen normen uit van wat HD zou moeten zijn, en beweren dan dat alles dat daar niet aan voldoet geen HD is.
Maar zo werkt het niet.
De bandbreedte bij televisie is nu eenmaal niet dezelfde als die je hebt bij een schijfje.
Dat was zo bij DVD (de bitrates van een DVD liggen veel hoger dan die bij klassieke SD TV), en ook elk SD beeld is niet 576p.
En dat is net zo voor HDTV.
De uitzendnormen zijn daar altijd 720p en 1080i geweest, 1080p neemt veel meer bandbreedte, het is natuurlijk wat mooier, maar je moet dan ook veel meer bandbreedte ter beschikking stellen, en zo lang we daar niet in zwemmen is het logisch dat dat niet gebeurt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

boulder schreef:Puur marketing?
Inderdaad. Dat Amazor beweert dat De Ideale Wereld in HD wordt geproduceerd, bewijst genoeg.
Leg de beelden van Winteruur(HD) en De Ideale Wereld(SD) naast elkaar en je ziet het minieme verschil tussen SD en (Vlaamse) HD.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Puur marketing?
Inderdaad. Dat Amazor beweert dat De Ideale Wereld in HD wordt geproduceerd, bewijst genoeg.
Leg de beelden van Winteruur(HD) en De Ideale Wereld(SD) naast elkaar en je ziet het minieme verschil tussen SD en (Vlaamse) HD.
Och, moest TV Vlaanderen morgen aankondigen dat ze Zes in HD gaan uitzenden, dan zou je stralend komen vertellen hoe goed die HD wel is, maar als Telenet een factor meer HD zenders heeft, dan is het natuurlijk marketing.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Puur marketing?
Inderdaad. Dat Amazor beweert dat De Ideale Wereld in HD wordt geproduceerd, bewijst genoeg.
Leg de beelden van Winteruur(HD) en De Ideale Wereld(SD) naast elkaar en je ziet het minieme verschil tussen SD en (Vlaamse) HD.
Vlaamse HD ... :roll: Laten we dan maar alle HD-zenders afschaffen en terugkeren naar SD-varianten @ 2 Mbps H.264 als toch niemand (buiten jij) het verschil ziet.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

onlangs een 6 maand accountje bij real-debrid genomen en dan gelinkt met de exodus addon in kodi.. De stream kwaliteit is zeker niet pakken slechter dan wat je krijgt via de digicorder, vaak heb ik de indruk dat de beeldkwaliteit iets scherper is
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ondanks ik zogezegd het verschil tussen SD en HD niet zie, merk ik dat sinds vandaag Ketnet en Vitaya echt in HD zijn. Misschien moest er toch nog iets langs Telenet's kant aangepast worden, gezien het zenders zijn van verschillende omroepen. Het verschil is niet min.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Idd,met een bitrate van 7300 is dit idd een groot verschil met een paar dagen terug,
Nu is het duidelijk hd,de encoders zijn vernieuwt kennelijk.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Aan de bitrate werd niets veranderd, er werd gewoonweg niet van een HD-signaal gebruik gemaakt. Enkel het beeldformaat was 1080i.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Amazor schreef:Ondanks ik zogezegd het verschil tussen SD en HD niet zie, merk ik dat sinds vandaag Ketnet en Vitaya echt in HD zijn. Misschien moest er toch nog iets langs Telenet's kant aangepast worden, gezien het zenders zijn van verschillende omroepen. Het verschil is niet min.
Vitaya is inderdaad in echte HD kwaliteit maar bij Ketnet is dat bijlange nog niet het geval.
Ook bij TV5 Monde is dat nog altijd SD desondanks dat Telenet die zender in 1080i doorzendt.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

apestaart schreef:
Amazor schreef:Ondanks ik zogezegd het verschil tussen SD en HD niet zie, merk ik dat sinds vandaag Ketnet en Vitaya echt in HD zijn. Misschien moest er toch nog iets langs Telenet's kant aangepast worden, gezien het zenders zijn van verschillende omroepen. Het verschil is niet min.
Vitaya is inderdaad in echte HD kwaliteit maar bij Ketnet is dat bijlange nog niet het geval.
Ook bij TV5 Monde is dat nog altijd SD desondanks dat Telenet die zender in 1080i doorzendt.
Bij TV5 monde is de bron ook zo slecht,ze upscalen een sd beeld naar hd en telenet neemt dat gewoon zo over,kunnen ze niks tegen doen als de bron zo is.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

master-magic schreef:kunnen ze niks tegen doen als de bron zo is.
Ze kunnen in hun elektronische programmagids per programma wel vermelden of het geproduceerd is in HD. Die informatie is bij alle omroepen beschikbaar.
Amazor schreef:Ondanks ik zogezegd het verschil tussen SD en HD niet zie, merk ik dat sinds vandaag Ketnet en Vitaya echt in HD zijn. Misschien moest er toch nog iets langs Telenet's kant aangepast worden, gezien het zenders zijn van verschillende omroepen. Het verschil is niet min.
De overgrote meerderheid van de Ketnetprogramma's worden in SD geproduceerd, gisterenavond kon je alleen De regel van 3S, 4eVeR en Helden van de race aan zee in HD zien. Al de rest was upscaled SD.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

raf1 schreef:
master-magic schreef:kunnen ze niks tegen doen als de bron zo is.
Ze kunnen in hun elektronische programmagids per programma wel vermelden of het geproduceerd is in HD. Die informatie is bij alle omroepen beschikbaar.
Maar daar gaat een franse provider (canal+ fr) zich niks van aantrekken wat een belgische provider vraagt,
De zender zelf zend het zo uit en het is dat of niks,alle franse zenders van canal+ fr zijn in deze zo,upscalede sd dat zichtbaar met lage bitrate is voor deftig hd te noemen.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

apestaart schreef:Vitaya is inderdaad in echte HD kwaliteit maar bij Ketnet is dat bijlange nog niet het geval.
Vandaag is dit inderdaad niet meer het geval door een of andere reden. Ik heb het net eens getest met 'Terugkijk TV' en het moment dat het veranderde naar HD was gisteren iets na 14u. Na een korte hik in het beeld was het plots HD. Dit kon je meteen zien aan het logo dat een pak scherper was en het had ook invloed op de uitzendingen. Ook het voetbal om 20u was van identieke kwaliteit als Canvas (tijdelijke simulcast), het journaal met VGT was ook in HD. Na de uitzendingen was enkele minuten een dualscreen-opstelling te zien in het donker voor de Ketnet-pancarte verscheen, waarna het meteen terug SD (in 1080i) werd en bleef.
raf1 schreef:De overgrote meerderheid van de Ketnetprogramma's worden in SD geproduceerd, gisterenavond kon je alleen De regel van 3S, 4eVeR en Helden van de race aan zee in HD zien. Al de rest was upscaled SD.
Kip/ei. Je kan ook stellen dat VRT sinds 2012 kinderprogramma's maakt/koopt in HD, maar ze niet over een 3de HD-kanaal beschikken.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

In elk geval moet je een onderscheid maken tussen de provider (Telenet) en de zenders.
Je kunt niet eisen dat Telenet iets in HD uitzendt als het niet gemaakt wordt in HD.
En dan valt op dat Telenet heel veel zenders in HD biedt, waarvan TV Vlaanderen een SD versie biedt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ketnet zendt nu eindelijk echt in HD uit, dat heeft ook positieve gevolgen voor één+ en Canvas+ die na 20 uur op dat kanaal wordt uitgezonden en dus zodoende kunnen die programma's voortaan in HD bekeken worden.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

France Ô is terug in HD te zien.
CNN werd afgelopen weekend in SD doorgezonden en sedert maandag terug in HD.
Arte was een paar maanden geleden ook voor een weekend in SD te zien en dan weer terug in HD.
Er gebeuren toch eigenaardige dingen bij Telenet. :bang:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

apestaart schreef:France Ô is terug in HD te zien.
CNN werd afgelopen weekend in SD doorgezonden en sedert maandag terug in HD.
Arte was een paar maanden geleden ook voor een weekend in SD te zien en dan weer terug in HD.
Er gebeuren toch eigenaardige dingen bij Telenet. :bang:
Zo eigenaardig is dat toch niet?
Misschien was er tijdelijk een toestel niet beschikbaar, of misschien was de bron op dat moment niet beschikbaar in HD, of misschien is er nog een andere reden.
Er zit daar toch veel meer complexiteit achter dan dat je als gewone kijker beseft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Nu ook DOBBIT TV in 1080i met AAC geluid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Euronews is ook HD ondertussen, en Vlaams Parlement TV (de opvolger van Actua TV).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”