Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
scoubidoubi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2014, 15:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

johan.devos schreef:De Panasonic DMR-HCT230EG heeft inderdaad WiFi, video streaming en een alfanumerisch display. Ik heb hier zijn grote broertje DMR-BCT730 staan met als extra een Blu-ray player/recorder.

Met 1 CI+ kaartje kan deze 2 ge-encrypteerde kanalen tegelijkertijd opnemen. 1 Kanaal wordt tijdens de opname direct gedecodeerd, het andere kanaal wordt later gedecodeerd.

Via DLNA kan ik op gecertifieerde cliënt´s (bv. Panasonic TVs) alles bekijken zowel live als opnames maar met een DLNA cliënt op een PC kan ik enkel naar onbeveiligde kanalen kijken zoals één en canvas.

Wat ik wel jammer vind is dat Panasonic deze toestellen niet in België en Nederland ondersteunt zodat de IOS en Android applicaties in Belgie niet in de APP-stores beschikbaar zijn. Het toestel heeft nochtans een Europese conformiteitsverklaring en is goedgekeurd voor gebruik in België.
Johan,
Ik heb de user guide van dit toestel eens nagelezen, en blijkbaar bestaat de mogelijkheid om achteraf de opnames op te kuisen t.t.z stukken die teveel opgenomen zijn voor en na het programma weg te knippen (en eventueel reclame eruit te knippen). Ook kan deze recorder opnames van op de harde schijf kopieren/moven naar DVD of Blu-ray. Heb je die zaken al eens uitgeprobeerd? Worden die mogelijkheden toegelaten i.c.m. met de telenet ci+ module en kaart?
Kun je de titels van opgenomen programma's aanpassen? Meestal als ik iets opneem met de USB schijf via mijn TV, dan krijgt de opname de naam van het programma dat bezig was voor het programma dat ik wilde opnemen, en de naam veranderen achteraf kan niet meer.
Kun je trouwens de user interface van dit toestel in het Nederlands instellen of moet je het met Duits of Engels doen?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Opnames opkuisen (splitsen, hernoemen, stukken uitsnijden,...) zijn onbeperkt mogelijk ook voor opnames van bv VTM.
Opnames kopiëren via netwerk of branden op DVD zijn enkel mogelijk indien deze niet beveiligd zijn via CI+, dus enkel mogelijk voor bv één en canvas maar niet voor bv. VTM.
De user interface kun je instellen op Engels, Duits, Frans en Italiaans maar niet in het Nederlands.
Groeten, Johan

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Userbase leden van Oost-Vlaanderen:
is het normaal dat AVS niet op het digitale aanbod telenet met kaartje zit ... ?
(zit wel op het analoge maar dat is niet erg handig ...)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

AVS zit wel degelijk op het digitale aanbod.
Als je zenders scant met jouw CI+ kaartje, dan zie je alle regionale zenders, maar alleen deze die in uw gebied normaal te ontvangen zijn zullen beeld geven.

Ik ontvang hier (Waregem) zowel WTV als AVS Eeklo digitaal, en WTV analoog.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Aangezien je bij gebruik van de CI+ module geen regiocode kan ingeven, krijg je een zenderlijst met alle regionale zenders. Deze staan ergens op een hoog nummer achteraan. De juiste zender kan je dan verplaatsen naar een lager nummer. Afhankelijk van je woonplaats is het inderdaad mogelijk dat er meer dan één regionale zender digitaal op de kabel zit.

Sent from my Xperia Z using Tapatalk
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Hier in Gent is 13 AVS Eeklo en 14 AVS Gent ... of toch voor ons.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Vreemd, het gaat over gemeente De Pinte.
Allicht zal er overgekeken zijn maar zat zeker niet vooraan op 13 of 14.
Er zat wel een andere regionale vooraan (zonder beeld).

Nog een vraagje betreffende telenet ci+. Volstaat een schijfje zonder externe voeding welke maar aan 5400 RPM draait voor het opnemen (en afspelen uiteraard) van 1080i tvbeelden of moet je daarvoor een 7200 rpm hebben ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Er zat vandaag een brief in mijn bus van telenet dat wanneer ik zenders kwijt ben even moet herscannen (ze voeren in september en oktober aanpassingen door aan hun digitale tv-netwerk).
Dat verklaard dus waarom ik gisterenavond op BBC Three terecht kwam als ik op National Geographic Channel HD klikte, en op RTL bij de gewone NGC.

Daarna dus alle nummertjes is afgegaan en tot mijn verbazing ook VOO Foot 1 tot 4, BE Go (?), EN Sporting 1 en 2 kunnen ontvangen, niet op hun normale plaatsen (die zitten nog dicht) maar vooral op de nummers tussen 800 en 900. (NGC bleef wel spoorloos) . Voor de duidelijkheid , ik heb géén extra zenderpakketten !
Als dat straks nog allemaal zo is denk ik dus gewoon minstens te wachtten tot na het weekend met herscannen.

edit: NGC is terug maar nog steeds enkele betalende zenders (zoals Sporting) vrij te bekijken ... ik hoop dus zondag ManCIty - Chelsea te zien
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

deze heb ik ook op 17 september gehad, opgemaakt de 16de....
Is niet de eerste keer dat ze met de frequenties spelen, maar zoals hier reeds eerder in een ander topic aangehaald zijn een aantal zenders verhuis naar 514 mhz
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Mijn pa heeft zo'n telenet (Sony)tv met een kaartje en we hebben er ook een externe disk aangehangen.
Opnemen lukt nu wel maar ik ging ervan uit dat onze eigen familiefilms (avchd mp4) ook op deze schijf zouden kunnen.

Wanneer je die content via de computer op de schijf zet (al dan niet in het mapje movie) en de schijf terug aan de tv hangt dan zijn die films niet zichtbaar en dus ook niet af te spelen ...

Het heeft niets te maken met de codecs van de films en de sony tv want dezelfde bestanden spelen vanop een usb stick wel probleemloos af op het zelfde tv toestel.

Is dit probleem te omzeilen m.a.w. hoe speel je films af welke niet opgenomen werden via de tv ?
Laatst gewijzigd door fredo66 01 okt 2014, 09:46, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Via een 2de extern schijfje of USB stick. Het schijfje voor interne opnames kun je hiervoor niet gebruiken.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

http://tweakers.net/nieuws/99577/kpn-we ... opbox.html

Kunnen we in België alleen maar van dromen zeker...? :|
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Misschien niet. Als telenet de CI+ 1.4 kaartjes ook verdeeld komt dit op hetzelfde neer.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

wanneer je een cable receiver met CI+ ondersteuning neemt kan je op een usb disk onversleuteld opnemen en die opnames overal afspelen...tv's waarmee je kunt opnemen spelen meestal enkel de doorhen opgenomen content af, waanneer je die schijf verwisseld gebeurt het wel eens dat je je opnames kwijt bent of onbruikbaar worden, dan moet je een extra schijf gebruiken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

KPN is eigenlijk de Nederlandse variant van Belgacom/Proximus aangezien beide providers werken met het IPTV systeem via de telefoonlijn.
Bij Belgacom/Proximus was er ook sprake van zonder decoder te werken maar dat is een jaar geleden, ondertussen horen we daar ook niks meer van, ik betwijfel dus of dat wel ooit doorgang zal vinden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

blijkt toch dat er soms geen grote lichten op de eerstelijns helpdesk zitten van Telenet.
Gisteravond een 2dehandse smartcard en CI module via Facebook laten registreren. Dus nr. smartcard + (normaal niet nodig) nr. common interface.... + klantennr.

antwoord telenet medewerker 1:
"Hey satsurfer, kan je ons hier een foto van bezorgen? We proberen deze namelijk te activeren maar het nummer dat je ons doorstuurt, lijkt niet correct te zijn. Alvast bedankt!"

Ik antwoord nog van wie ik deze kocht en zijn adres (toch makkelijk eens te checken in hun database/systeem of ze misschien niet fout lezen).....

antwoord telenet medewerker 2:
'Geen probleem, we wachten je feedback met de details voor vanavond alvast af. Zo kunnen we het toestel: direct voor je activeren. Tot straks. '

Ondanks dat ik het goed gecheckt had, begon ik te twijfelen aan mezelf....

thuisgekomen foto genomen, en wat blijkt....mijn doorgegeven nr. klopte! :-D

eens zien wat ze nu gaan antwoorden?!

Ik heb al voor de 2dekeer ervaren dat je beter geholpen wordt via telefoon dan via FB. Dat wordt zo vlug, vlug verticaal gelezen, en dat is constant heen & weer mailen.

Ooit storing op mijn signaal gehad bij discovery...diverse malen via FB gemeld. nooit oplossing. 1X gebeld...binnen 30 seconden opgelost door een bepaalde puls te sturen (had dit in haar draaiboek gelezen)....soit....volgende probleem doe ik nog enkel via telefoon. Leve de FBhype bij bedrijven. :bang:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Facebook, dat zegt al genoeg, ik heb zo mijn bedenkingen. :x
Zulke dingen moet men niet via Facebook bespreken maar moet men rechtstreeks contact opnemen met Telenet.
Ik zit trouwens niet op Facebook want ik moet er niet van weten, ik heb geen behoefte aan 836 vrienden, als ik die moest allemaal uitnodigen voor mijn verjaardag dan zou ik wel 10 zalen mogen huren om die allemaal onder te brengen bovendien heb ik geen behoefte om foto's, muziekbestanden enz te delen want ik vind dat niemand zaken mee heeft, dat is privé en ik zou nog tal van argumenten aanhalen maar ik zal maar zwijgen. :x
Dus geen Facebook voor mij, in geen 1000 jaar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door apestaart 12 jan 2015, 22:26, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb vr deze reden fbprofiel aangemaakt! Sommige bedrijven enkel via fb benaderbaar. Ik zet daar ook weinig op.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is nog zoiets, bedrijven of websites die men enkel kan inloggen via Facebook, zo verplicht men toch met Facebook te werken. :x
Dat zou dan ook de enige reden zijn dat ik een Facebook profiel zou aanmaken maar ik zou weinig mogelijk opzetten enkel het hoogst nodige.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

apestaart schreef:Dat is nog zoiets, bedrijven of websites die men enkel kan inloggen via Facebook, zo verplicht men toch met Facebook te werken.
Je kan het bedrijf ook links laten liggen hé... ik heb geen FB profiel en ga het alzeker daar niet voor aanmaken.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Terwijl we toch offtopic de FB toer opgaan:
Er zijn er die een wegwerp email adres aanmaken voor 't een of ander en je kan ook een FB account aanmaken onder een pseudoniem of een naam van een dier ofzo :lol:
Dan kan je al die sites gebruiken die eisen dat je inlogt via FB.
Ik gebruik deze vb voor muziekdiensten zoals Spotify en Jango. Op FB zet ik minimaal info en zet alles dicht.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Inderdaad compleet off-topic
Terug on-topic a.u.b: dit gaat over CI+, niet over Facebook
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Kun je digitale tv kijken als je een CI kaartje hebt, maar geen analoge zenders kunt vinden?

Verstuurd vanaf mijn LG-D955 met Tapatalk
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

jij wilt zeggen als je kabel afgesloten is ?

hmmm hoe zit dat eigenlijk met een telenet only filter?
Volgens mij moet in je CI slot nog steeds je abonement kaartje...
Afbeelding
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

normal kan je analoge + digitale kanalen scannen, echter in het Brusselse is er al een kabelmaatschappij (Numericable) waar de analoge kanalen al wegzijn, op termijn zal dat bij Telenet ook wel zo komen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Coop schreef:Kun je digitale tv kijken als je een CI kaartje hebt, maar geen analoge zenders kunt vinden?
Als je geen analoge zenders kan vinden, dan is bij jou waarschijnlijk de kabel afgesloten (of je betaalt alléén voor internet, en TN heeft een "TOF" filter geplaatst) ?

In dit geval heb je ook geen digitale TV ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

philippe_d schreef:
Coop schreef:Kun je digitale tv kijken als je een CI kaartje hebt, maar geen analoge zenders kunt vinden?
Als je geen analoge zenders kan vinden, dan is bij jou waarschijnlijk de kabel afgesloten (of je betaalt alléén voor internet, en TN heeft een "TOF" filter geplaatst) ?

In dit geval heb je ook geen digitale TV ...
Ik heb internet van scarlet, wou voetbal kijken met een kaart van een maat, dus geen analoge zenders, geen digitale zenders?

Verstuurd vanaf mijn LG-D955 met Tapatalk
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ha nee, je moet ook betalen voor de analoge kabel, je betaald niet dus in principe is je kabel afgesloten en tv met een kaartje is de combinatie van de CI+ module met een smartcard.
Je televisie moet een CI+ slot hebben (een CI slot zal niet werken) en ook een DVB-C (cable receiver) aan boord hebben, oudere TV's hebben meestal enkel maar UHF en VHF of soms analoge kabel, antenne en DVB-T (digitale tv via de ether, hierbij kan je met een antenne gratis onversleuteld 3 Vlaamse en enkle Franstalige zenders ontv)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

zonder analoge kabel, ga je ook niet digitaal (met of zonder ci+ ) kunnen kijken he
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

pina schreef:zonder analoge kabel, ga je ook niet digitaal (met of zonder ci+ ) kunnen kijken he
Wat kost analoge kabel per maand?
En moet er een technieker voor langs komen?

Verstuurd vanaf mijn LG-D955 met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Analoge kabel (voor zover nog als verkrijgbaar) betaal je niet per maand, maar per jaar.
Digitale kabel kost maandelijks 16.00 EUR (exclusief digicorder van 8.70 EUR/maand).

* Indien er nog géén kabelaansluiting ligt, moet de technieker komen voor de aansluiting aan het kabelnet.
* Indien er wel een aansluiting ligt (voorbeeld vroegere bewoner heeft nog analoge TV gehad), maar nog geen binneninstallatie (NIU), dan moet er ook een technieker komen voor een gratis pre-install.
* De activering op het netwerk (éénmalig) kost 50 EUR, of 30 EUR bij een on-line bestelling (20 EUR korting)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:Analoge kabel (voor zover nog als verkrijgbaar) betaal je niet per maand, maar per jaar.
Digitale kabel kost maandelijks 16.00 EUR (exclusief digicorder van 8.70 EUR/maand).
What's in a name... er is natuurlijk maar één coax/kabel welke gewoon steeds BEIDE signalen bevat.

Als je dus "analoge kabel" zou bestellen dan kan je daar evenzeer digitaal mee kijken (enkel de niet gecodeerde zenders).

Zodra je een decoder of CI+ kaartje zal bestellen zal men je kabel herdopen naar "digitale TV" (maar da's dus louter iets administratiefs).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

wat Philippe bedoelt is dat je bij digitale tv maandelijks 16 euro betaald maar bij analoge tv moet je vooruit het jaarrecht betalen van 192 euro in 1 keer....
het is uiteraard dezelfde kabel..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Men moet wel een tv hebben die geschikt is (CI + en ook DVB-C )ik vind dat men in het algemeen te weing op wijst,dat tv's geschikt zijn voor een kaartje(In ongeveer alle winkels).Een goede maand geleden was er een in de Aldi die daarvoor geschikt was,maar de meeste mensen letten daar niet op heb ik de indruk.Nochthans kunnen velen goed verder met deze formule,en gebruiken ze de recoder(die ze nu hebben,en betalen) nooit.Meestal gaat het dan vooral over gepensioneerden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fluppie schreef:Men moet wel een tv hebben die geschikt is (CI + en ook DVB-C )ik vind dat men in het algemeen te weing op wijst,dat tv's geschikt zijn voor een kaartje(In ongeveer alle winkels).
Worden er vandaag dan nog veel TV's verkocht die niet geschikt zouden zijn... ik zou verwachten dat minstens 9 op de 10 TV's geschikt zijn ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd 9 op de 10 van de TV's die vandaag verkocht worden zijn geschikt, tenzij je ergens in het hol van pluto in een klein winkeltje nog een toestel koopt die er al enkle jaren staat...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Daar zou ik niet van uit gaan!
9 op 10 TV's die vandaag verkocht worden hebben wel een CI+ slot.
Maar ik denk niet dat 9/10 TV's die vandaag verkocht worden ook een DVB-C tuner hebben (wel allemaal DVB-T).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:What's in a name... er is natuurlijk maar één coax/kabel welke gewoon steeds BEIDE signalen bevat.
Ik had het over het abonnnement
Het is inderdaad dezelfde kabel, maar Telenet maakt nog altijd een onderscheid tussen een analoog en digitaal abonnement :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb enkel Telenet internet.

Kan ik dan (analoog/digitaal) de niet versleutelde kanalen (Eén/Canvas) alsnog bekijken via mijn TV als die DVB-C zou ondersteunen?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nob schreef:Ik heb enkel Telenet internet.
Lijkt me dat dat reeds een antwoord op je vraag is hé ;-)
Nob schreef:Kan ik dan (analoog/digitaal) de niet versleutelde kanalen (Eén/Canvas) alsnog bekijken via mijn TV als die DVB-C zou ondersteunen?
Aangezien je enkel internet hebt heeft normaal TN een filter geplaatst zodat je geen TV kan kijken... al zijn die filters ook niet altijd aanwezig/perfect.

Het kan dus eventueel lukken maar dan ben je een zwartkijker !
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”