Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Je kan die opnames alleen bekijken op de TV waarmee het opgenomen is. Zoek maar eens op het forum hierover.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik ga deze week eens testen met een receiver waar ik het kaartje kan insteken en kijken wat de opnames dan doen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

laroyj schreef:ik ga deze week eens testen met een receiver waar ik het kaartje kan insteken en kijken wat de opnames dan doen...
ik betwijfel of jou receiver ci+ gecertificeerd is.
opnames gemaakt via ci+ zijn enkel te bekijken op dat toestel.
zelf als je 2 dezelfde tv's hebt (zelfde merk,type,..) gaat het nog niet werken.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben multimedia-dealer en verkoop sinds kort kabel receivers CI+ waarop de telenet CI+ modules en kaartjes werken en kan je verzekeren dat de opnames die je maakt op een stick overal kunnen worden afgespeeld...
Wij hebben de test gedaan door opnames te maken van VTM HD op een 64Gb USB stick op de kabel receiver en deze gewoon op de tv en pc afgespeeld via windows media player...onze toestellen nemen gewoon op als een *.ts file....
Modbreak:
Verwijzing naar commerciële activiteit verwijderd. zie Forumregels
....

Cable receiver CI+ met enkelvoudige tuner 149 euro, met twintuner 199 euro met 2 jaar garantie!
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:Wij hebben de test gedaan door opnames te maken van VTM HD op een 64Gb USB stick op de kabel receiver en deze gewoon op de tv en pc afgespeeld via windows media player...onze toestellen nemen gewoon op als een *.ts file....
Mmm... dat is tegen alle regels van CI+ in... en ik denk niet dat TN dat graag gaat horen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap het probleem echt niet, er wordt van onze overheden gevraagd dat telenet de markt een beetje open gooit zodat de klant/gebruiker zelf kan beslissen welke apparatuur er kan gebruikt worden....
Bij Tv Vlaanderen kan je ook een dreambox, openbox, VU Duo etc gebruiken met ingebouwde kaartlezer of de CI module van hun....
Ook daar kan je opnemen op de ingebouwde harde schijf , externde schijf of usb stick die je dan weer elders kan afspelen...

Je kan vrij makelijk cable receivers vinden waar je naar de fta kanalen zonder module kan kijken en deze via USB kan opnemen, en dat kan je dan gewoon op de tv bekijken ook.
Op de kabel receivers met CI+ kan je dan als extra je Telenet CI+ module plaatsen, de gescrambelde kanalen worden dan gedecodeerd door je Telenet CI+ module, wil je extra pakketten dan kan het ook., maar dit kost extra, ook al heb je ze op de digibox....
Op dit moment zitten er idd nog niet zoveel beperkingen op die CI+, dat kan idd metertijd veranderen, maar of ze dat ook zowiezo gaan doen, want dan veranderen ze weer iets en kan een eigenaar van een werkende ontvanger misschien reclameren, alhoewel...

De lijst van gecertificeerde tv's en ontvangers op de telenet site is heel beperkt, en werkende toestellen mogen steeds aangemeld worden, maar mijn ervaring is dat ook al maak je een melding, de lijst wordt niet zo vaak aangepast.......
radiometeor.be
bartd
Member
Member
Bedankt: 6 keer

laroyj schreef:Ik ben multimedia-dealer en verkoop sinds kort kabel receivers CI+ waarop de telenet CI+ modules en kaartjes werken en kan je verzekeren dat de opnames die je maakt op een stick overal kunnen worden afgespeeld...
Wij hebben de test gedaan door opnames te maken van VTM HD op een 64Gb USB stick op de kabel receiver en deze gewoon op de tv en pc afgespeeld via windows media player...onze toestellen nemen gewoon op als een *.ts file....

Cable receiver CI+ met enkelvoudige tuner 149 euro, met twintuner 199 euro met 2 jaar garantie!
Van welk merk zijn die cable receivers ?
Heb je een link naar site van de fabrikant met technische gegevens ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

Sorry Bart,

Ik ga hier openbaar geen melding gaan maken over merk type enz...wij hebben diverse merken gekocht en getest en dit zijn de enige toestellen waar we het momenteel werkend hebben.....
Modbreak:
Verwijzing naar commerciële activiteit verwijderd. zie Forumregels
....

Op volgende link staat een advertentie met foto's en info
http://www.2dehands.be/audio-video-tv/t ... locale=all

Iemand die interesse heeft moet het maar bestellen, als ik hier alles neerpen verkoop ik zelf niks meer....bedoeling is dat ik er toch nog iets aan verdien en de kostprijs van alle andere aangekochte receivers terugverdien eerst...
Ik heb het exclusieve dealership voor Belgie aangevraagd, we zien wel wanneer dat rond is.....
radiometeor.be
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Kan je garanderen dat die oplossing ook blijft werken? 't Is aanlokkelijk omdat het een wat opener platform is dan de Digicorder, maar langs de andere kant: 149 eur + 75 eur voor de CI+ module is eigenlijk maar 25 eur minder dan een HD Digicorder in aankoop. Als het dan na een change bij Telenet ook nog eens stopt met werken...
bartd
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Je vergeet er nog de prijs van je usb stick of harde schijf bij te tellen. Het zal dus al duurder zijn dan een Digicorder.
Heb je voor die twintuner twee CI+ modules nodig ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

Ook niet alle televisietoestellen zij gecertificeerd, wanneer je nu een tv werkend hebt met deze module en plots zou deze niet meer werken, zal VandenBorre U een nieuwe tv geven?.....ik veronderstel wanneer het nu werkt dat het zal blijven werken, tv met een kaartje is een legaal product van telenet, CI+ gecertificeerd, en onze cable receiver is ook CI+ gecertificeerd....en het werkt perfect!

Het is een toestel welke ook in andere landen gebruikt wordt, natuurlijk met CI+ kan het alle kanten uit, maar je aangekochte digicorder kan het ook na 26 maanden begeven, net buiten garantie en ben je ook je centen kwijt, al 2 keer voor gehad....
mensen die nog een oude digicorder hebben, hebben ook geen HD etc... techniek evolueert nu eenmaal....op dit toestel zitten ook een tweetal spelletjes ingebouwd...

Deze cable receiver heeft geen netwerk aansluiting voor streaming of sharing of zo, zou dus niet weten wat daar zou kunnen mis mee zijn..... dus de prijs is idd ongeveer hetzelfde als de eigenlijke digicorder, maar je kan je opnames echt overal gaan bekijken, via Yelo zitten er heel wat beperkingen op,gezien er zowel bij VTM als de VRT geen rechten zijn om te bekijken op andere toetstellen dan je digiboxen...en dan maar reklame maken.....
...met dit toestel kan je idd niet streamen maar je opnames van harde schijf of usb stick kan je wel overal op afspelen...., het gekende nadeel van tv met een kaartje, nl de EPG die maar 2 dagen vooruit kan kijken blijft uiteraard maar wordt niet echt als probleem ervaren.....
De kwaliteit is zeer goed, er is tevens de mogelijkheid de audio kanalen(taal) en subtitling(taal) in te stellen...
radiometeor.be
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Modbreak:
Geen persoonlijke aanvallen a.u.b. zie Forumregels
....

Jammer dat er naast geldwolven zoals Telenet ook nog eens rotte appels zijn zoals jij...

:bang:
Mensen, trap er niet in. Van zodra Telenet doorheeft welke receiver dit is blokkeren ze gewoon het ID van de CI+ lezer. Zodoende kan men direct beperkingen opleggen aan de module.
Laatst gewijzigd door Robert Ford 18 dec 2013, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

Op de digicorder heb je ook meerdere tuners die intern verbonden zijn, het signaal wort ook gedecodeerd door 1 enkel kaartje of voor de toestellen zonder kaartje, door de eprom of wathever....

Er is maar 1 CI(+) slot dus moet met 1 module gaan, je kan dan 2 opnames maken en naar een 3de kanaal zappen mits dit deel uitmaakt van één van de 2 op te nemen transponders, anders is zappen niet meer mogelijk of is het 1 opname en zappen naar een andere TP, ook menu's en info zijn mogelijk tijdens een opname..., ook afspelen van een reeds gemaakte opname... MPEG2/MPEG4, H264.....
Er zijn 4 tuner aansluitingen tuner 1 in en uit en tuner 2 in en uit, er is een doorluskabeltje bijgeleverd..., dus 149 euro voor de solotuner en 199 euro voor de versie met de twintuner...
Levertermijn voor de enkelvoudige tuner enkele dagen, de twintuner ruim een week....
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

@ Sardonis kzou nie weten waarom ik een rotte appel ben...

geef de mensen gewoon de info die ze willen, er wordt gezegd dat je geen opnames kan maken of ze enkel kan afspelen op het toestel waarop ze gemaakt zijn,
ik bewijs het tegendeel, en geef de mogelijkheid het zelf ook uit te proberen...heb er ook heel wat tijd en energie moeten insteken...
...voor niks gaat de zon op...en ik doe het bijna voor niks...so what.....
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

@ Sardonis ... dus als je een televisie hebt met DVR mogelijkheid en je gebruikt tv met een kaartje en telenet heeft er weet van dan zal je met je televisie niet meer kunnen opnemen...dan heb je alleen maar de beperking op een aantal versleutelde kanalen, voor de fta kanalen heb je de module al niet nodig...dit slaat toch op niks, ik heb ook digicorders thuis, vrijheid van apparatuur !!!!

Ik ga deze discutie hier sluiten, ipv mensen te kunnen helpen zijn er hier bepaalde individuen die de boel liever zouden saboteren en tegenwerken,
vandaar dat ik ook geen merken of types of eender wat vermeld...
In Belgie betalen we extra heffingen op usb-stick , cdr's , dvr's enz om ons toe te laten opnames te maken, restricties opleggen door een provider kan dus niet!
radiometeor.be
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Los van tegenwerken, verborgen reclame maken,... Uit het oog van de consument vind ik wat je hier allemaal schrijft wel zeer leuk, maar echt vertrouwen scheppen doe je hier bij mij niet. Wel in tegendeel.

Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Second that...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

het werkt , en ik gebruk het ,gebruik mijn digicorder ook, gebruik het enkel om opnames op een stick te maken die ik elders eens op de laptop, tablet of tv wil afspelen en voor mij is dat voldoende.....is makkelijker en veel minder omslachtig dan streaming toestanden met inlogproblemen of snelheidsproblemen wanneer je gebruik maakt van een hotspot etc...
Dat ik die boxen ook zelf verkoop is gewoon een gevolg van mijn hobby....en als iemand het onbetrouwbaar vind moet je het niet doen, niet moet, het kan gewoon....
Ik zal trouwens vandaag nog Telenet vragen om een reactie of ze er wel een probleem mee hebben, ik denk van niet, want er is gewoon niks verkeerd mee..
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

@laroyi
Verdoken reklame voor een commerciële activiteit hoort niet thuis op Userbase. Links worden verwijderd.

@sardonis
Gelieve de discussie beschaafd te houden, persoonlijke aanvallen horen ook niet thuis op Userbase.

Terug on-topic
Ik ga ervan uit dat laroyi niet echt de bedoeling had om reclame te maken voor een eigen webshop, maar in de eerste plaats om te reageren op de discussie over opnames via een CI+ module. In die zin vind ik zijn reactie toch volledig on-topic.
r2504 schreef:Mmm... dat is tegen alle regels van CI+ in... en ik denk niet dat TN dat graag gaat horen.
Waarom zou dat tegen de regels zijn van CI+ ?
Voor zover ik op de hoogte ben, heeft CI+ de mogelijkheid om te:
  • verbieden dat een programma kan worden opgenomen.
  • verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd.
  • verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken.
  • verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen.
Zolang de content providers deze zaken niet dooor Telenet laat verbieden via het CI+ signaal (en de Telenet CI+ firmware), zie ik het probleem niet.
Er zijn nu toch ook CI+ gecertifiëerde SAT receivers die de mogelijkheid hebben om opnames te maken / weer te geven / te streamen?
SpecialK schreef:Kan je garanderen dat die oplossing ook blijft werken
Neen, dat kan hij niet.
Telenet kan in de toekomst bepaalde zaken inbouwen in zijn CAM modules (via Firmware upgrades).
Ze kunnen er zelfs voor zorgen dat de CI+ module niet meer werkt, indien de klant de upgrade weigert.
Vandaar dat in Duitsland de invoering van CI+ zeer omstreden is. De "upgrade" van CI naar CI+ wordt niet als een technische vooruitgang gezien, maar van een "technische bevoogding".
sardonis schreef:Van zodra Telenet doorheeft welke receiver dit is blokkeren ze gewoon het ID van de CI+ lezer. Zodoende kan men direct beperkingen opleggen aan de module.
Dit is technisch onmogelijk. Gezien er geen enkele interactiviteit is, kan Telenet niet nagaan, in welke toestellen de CAM module gebruikt wordt. Ze kunnen dus geen module blokkeren, omdat deze in een bepaald toestel gebruikt wordt.
[Edit] Telenet kan inderdaad individuele toestellen blacklisten, maar dan moeten ze denk ik wel een Firmware upgrade doorvoeren van de CAM Module?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ik ben het eens met je standpunt over dat tv-toestel, maar daar is de situatie wat mij betreft duidelijk: als je een toestel koopt dat niet op de lijst van gecertifieerde toestellen staat, is het jouw probleem als het morgen niet meer werkt. En dan heb je nog steeds een tv-toestel; je moet welliswaar een Digibox (of concurrerend product) aankopen maar de tv as such blijft wel werken. De box waar jij over spreekt is eigenlijk waardeloos in België als TV met een kaartje er morgen niet meer op werkt.
Koop je een toestel dat wel gecertifieerd is, dan vind ik dat je bij Telenet mag aankloppen als het door een aanpassing bij hen niet meer werkt.

Ik stel de vraag maar omdat ik met TV Vlaanderen al een paar keer problemen gehad heb door een aanpassing aan hun kant. Telkens vond ik op fora voldoende anderen met hetzelfde probleem, en met hun tips heb ik het probleem ook iedere keer opgelost gekregen. Omdat ik eigen hardware gebruikte (oa een ontvanger die ook een gemotoriseerde schotel bedient, en die dus niet zomaar vervangen kan worden) vertikte TV Vlaanderen mij verder te helpen.

Enfin, in ieder geval een interessante discussie. En als de foto's op je 2dehands pagina correct zijn weet ik genoeg ;)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

@SpecialK de foto's zijn correct(zijn van de solo tuner-versie), wel een beetje gemodificeerd om niet alles vrij te geven :)
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

philippe_d schreef:Waarom zou dat tegen de regels zijn van CI+ ?
Voor zover ik op de hoogte ben, heeft CI+ de mogelijkheid om te:
  • verbieden dat een programma kan worden opgenomen.
  • verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd.
  • verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken.
  • verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen.
Zolang de content providers deze zaken niet dooor Telenet laat verbieden via het CI+ signaal (en de Telenet CI+ firmware), zie ik het probleem niet.
Er zijn nu toch ook CI+ gecertifiëerde SAT receivers die de mogelijkheid hebben om opnames te maken / weer te geven / te streamen?
Dat zijn inderdaad de mogelijkheden van CI+ op zich... maar volgens mij (ben dus ook geen 100% zeker ) kan een toestel enkel een CI+ goedkeuring krijgen indien het ervoor zorgt dat de gemaakte opnames niet elders af te spelen of te streamen zijn (zeker niet aan de originele resolutie). Dit is dus niet iets wat men op of af kan zetten maar een defacto vereiste.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

Zoals beloofd vanavond contact gehad met de klantendienst en 2x techniche medewerkers van Telenet , opnames maken op een harde schijf of usb stick is totaal geen probleem en als het nu werkt zal het wel blijven werken, alleen zal men er zelf geen reklame voor maken om zo veel mogelijk digiboxen/digicorders zelf te verkopen en van ondersteuning is er zowiezo geen sprake...enkel de gecertificeerde toestellen worden officieel ondersteund...wil je experimenteren koop je een kaartje online of telefonisch en heb je 14 dagen bedenktijd....ondertussen kan je gaan testen of alle functionaliteiten werken...
radiometeor.be
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Te koop voor 85€ bij amazon.de én gratis levering: Xoro HRK 8750 CI+ Digitaler Kabel-Receiver.
En het kan nog goedkoper: idealo.de.

Niet dat ik Xoro een premium merk vind ... maar als mensen het willen proberen: why not.
Website Xoro: Receiver für digitales Kabelfernsehen (DVB-C).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

Lowcost box.......de meeste shops vragen 19 euro verzendkosten, gratis is meestal enkel binnen Duisland, en opgelet, gezien de geldende wetgeving in Duitsland zijn bij vele toestellen de PVR functie door de firmware uitgeschakeld (wat bij deze wel niet het geval was, waar ik hem aankocht )

Ik heb hem uitgeprobeerd:
werkt met het Telenet kaartje maar heeft soms zijn kuren....geprogrameerde opnames gaan soms niet door, of stoppen half weg...manuele opnames geen probleem....mooie dvb ondertitels(op een 60 inch zonder pixels)...interface en menu's vergelijkbaar met openbox S9 ...

Toestel is tegenwoordig moeilijker leverbaar door zijn interesante prijs raken stocks snel uigeput maar om te experimenteren voldoet het wel naast de digicorder...de toestellen van Opticum zijn beter maar daar wordt de PVR functie uitgeschakeld, alhoewel ik van de fabrikant als dealer al nieuwe software heb gekregen voor bepaalde modellen, echter vooralsnog geen CI+, maar deze komen eraan
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

laroyj schreef:Zoals beloofd vanavond contact gehad met de klantendienst en 2x techniche medewerkers van Telenet , opnames maken op een harde schijf of usb stick is totaal geen probleem
De klantendienst is ook niet in staat deftig te antwoorden op een vraag die trouwens niet volledig is. Het maken van opnames op zich is geen probleem... als TN echter te weten komt dat de opnames te kopieren zijn zonder DRM dan vrees ik dat het antwoord wel eens helemaal anders zou kunnen zijn (alsook de gevolgen voor die mogelijkheden).
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

En waarom zou Telenet daar een probleem mee hebben (vraag ik mij af) ?
Dit lijkt mij meer een probleem voor de content aanbieders / zenders / productiehuizen ?
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Zo eenvoudig is het niet... in het verleden is al gebleken dat diverse buitenlandse openbare omroepen geen encryptie vereisen... en toch doet Telenet het net wel (altijd met het Hollywood verhaaltje erbij). Mogelijk moet Telenet dus onder alle omstandigheden zelf de verantwoordelijkheid dragen dat er niets kan gecopieerd worden (tenzij de zender die verantwoordelijkheid zelf op zich neemt).

Indien Telenet dus zou weten dat er CI+ receivers zijn die hun opnames niet encrypteren dan "kan" dit dus gevolgen hebben.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

ik heb toch een aantal mensen aan de telefoon gehad hoor , omdat er inderdaad een aantal tussenzaten die er nog niet te veel kaas van hadden gegeten....
..je kan na je digibox ook via de tv-out scart nog een oude videorecorder hangen en opnemen of een dvdrecorder...
ik kreeg onlangs zelfs deze hint van iemand:
'k heb mij een video grabber gekocht in den Aldi à 25eur zodat ik rechtstreeks van m'n digicorder kan "kopiëren" naar m'n pc ipv van met m'n fototoestel m'n tv te filmen....
wat gaan ze daar dan tegen doen....mogelijkheden genoeg.....
.......finaal antwoord van Telenet, het mag en kan....en we gaan er geen reklame voor maken.....heb hun dan ook gezegd dat ze beter wat minder reklame voor Yelo zouden maken gezien de opnames op smartphones toch niet werken gezien er geen rechten voor zijn...en op de digibox wel, belachelijk gewoon...
Bij Tv Vlaanderen kan je ook gewoon opnemen op een stick en het is zoals Phi lippe meldt, Telenet is maar de provider, het zijn de zenders die beslissen, en men kan inderdaad restricties per zender bepalen bij CI+ , maar vandaag opnames toelaten en dit morgen aanpassen is wel gevoelig....
...en zoals reeds gemeld , er zijn ook een aantal fta zender waar de module en het kaartje niet nodig is , daar kan je zo van opnemen...

VTM heeft het laatste jaar weinig meerwaarde , allemaal heruitzendingen, nieuws kan je ook elders bekijken, de VRT is gratis via DVB-T te bekijken en vele gratis zenders op sateliet......het is erg dat telenet VTM moet betalen om het signaal al op de kabel te mogen steken en dan zijn er nog eens de reklame opbrengsten, ik zou ook niet willen adverteren wanneer hoofdzakelijk oude content gebracht wordt.....

Vroeger had je enkel tv via antenne of Telenet, nu zijn er diverse mogelijkheden, dus moet Telenet ook een beetje inschikkelijker zijn want er is meer concurentie...
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

laroyj schreef:ik heb toch een aantal mensen aan de telefoon gehad hoor
Dat wil nog niet zeggen dat je een officieel statement hebt gehad... de helpdesk heeft zero waarde op dat gebied !
laroyj schreef:..je kan na je digibox ook via de tv-out scart nog een oude videorecorder hangen en opnemen of een dvdrecorder...
Dat kan inderdaad... maar da's gewoon een analoge uitgang aan een lage kwaliteit (vroeger had je de component uitgang welke zelfs HD kon leveren maar ook deze is niet langer beschikbaar na gelijkaardige feiten).
laroyj schreef:Bij Tv Vlaanderen kan je ook gewoon opnemen op een stick en het is zoals Phi lippe meldt
TVV gebruikt dan ook geen CI+ (maar slechts CI).
laroyj schreef:Telenet is maar de provider, het zijn de zenders die beslissen, en men kan inderdaad restricties per zender bepalen bij CI+ , maar vandaag opnames toelaten en dit morgen aanpassen is wel gevoelig....
Zoals eerder vermeld gaat het hier niet over restricties aan of uitzetten... maar over een toestel dat (volgens mij) niet voldoet aan de CI+ vereisten. Als dit op de zwarte lijst komt zal het dus mogelijks helemaal gedaan zijn met het toestel en niet louter het opnemen.
laroyj schreef:VTM heeft het laatste jaar weinig meerwaarde
Volgens iedereen is het rommel... maar ze kijken er wel allemaal naar (doet me denken aan de Pin-up club).
laroyj schreef:dus moet Telenet ook een beetje inschikkelijker zijn want er is meer concurentie...
TN moet niets... en zo gedragen ze zich ook !
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

laroyj schreef:..je kan na je digibox ook via de tv-out scart nog een oude videorecorder hangen en opnemen of een dvdrecorder...
ik kreeg onlangs zelfs deze hint van iemand:
'k heb mij een video grabber gekocht in den Aldi à 25eur zodat ik rechtstreeks van m'n digicorder kan "kopiëren" naar m'n pc ipv van met m'n fototoestel m'n tv te filmen....
Maar nu praten we over iets helemaal anders
De copiëerbeveiliging van CI+ gaat over het beveiligen van hoge-kwaliteit digitale opnames.
Natuurlijk kan je een SCART signaal converteren, dat heeft al altijd gekund :)
laroyj schreef:maar vandaag opnames toelaten en dit morgen aanpassen is wel gevoelig....
Alles kan hé. De introductie van CI+ is een voorbeeld van deze vooruitachteruitgang: iets wat vroeger kon, kan niet meer :-(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

best mogelijke kwaliteit via video-grabbers is S-video (geen RGB scart dus!)...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster

is mss niet echt on-topic maar voor mij ging het erover dat copyeren van telenet met een kaartje met CI+ niet ging, voor mij is de kwaliteit iets minder van belang, het gebruiksgemak wel...en de kwaliteit van een video grabber is minstens even goed of deze van vele online streaming video diensten en mooi bekijkbaar op de meeste pc' en tv's.... al is het dan wel een gedigitaliseerd analoog signaal....
voor mij is dit even goed of een opname gemaakt van een dvb-c kabel receiver CI+ met een usb stick(voordeel is dat ik dit dan wel via de epg kan instellen, tot max 24u op voorhand)
radiometeor.be
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 639 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

laroyj schreef:Lowcost box.......de meeste shops vragen 19 euro verzendkosten, gratis is meestal enkel binnen Duisland,
Amazon Prime (Amazon zelf zorgt voor verzending) vermelding = GRATIS shopping...ook naar BE! ge moet gewoon minstens 20 EUR kopen.

sent from my xperia z, using tapatalk 4
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer

Zijn er ook toestellen waar je een ethernetaansluiting op hebt/een wifi module kunt installeren (via usb bvb) ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

die panasonic heeft wifi (streaming)

sent from my xperia z, using tapatalk 4
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

De Panasonic DMR-HCT230EG heeft inderdaad WiFi, video streaming en een alfanumerisch display. Ik heb hier zijn grote broertje DMR-BCT730 staan met als extra een Blu-ray player/recorder.

Met 1 CI+ kaartje kan deze 2 ge-encrypteerde kanalen tegelijkertijd opnemen. 1 Kanaal wordt tijdens de opname direct gedecodeerd, het andere kanaal wordt later gedecodeerd.

Via DLNA kan ik op gecertifieerde cliënt´s (bv. Panasonic TVs) alles bekijken zowel live als opnames maar met een DLNA cliënt op een PC kan ik enkel naar onbeveiligde kanalen kijken zoals één en canvas.

Wat ik wel jammer vind is dat Panasonic deze toestellen niet in België en Nederland ondersteunt zodat de IOS en Android applicaties in Belgie niet in de APP-stores beschikbaar zijn. Het toestel heeft nochtans een Europese conformiteitsverklaring en is goedgekeurd voor gebruik in België.
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

gewoon ter info,

Ik heb vanmorgen een kaartje aangeschaft CI + voor mijn Televisie Sony KDL 42W655

Resultaat , werkt perfect, beeld in HD is evengoed dan met digibox
Harde schijf 320 GB via USB aangesloten
Opnames werken perfect, ik betaal nu enkel mij telenet abonnement van 15 €

Enkel geen locale tv via deze kaart, donderdag met Telenet effe bellen
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 67 keer

dejean schreef:Enkel geen locale tv via deze kaart, donderdag met Telenet effe bellen
Probeer eens de nummers 900 en volgende in de TV-zenderlijst. Grote kans dat je daar minimum 1 regionale zender terugvindt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”