Telenet maakt Play duurder, kijker krijgt alle HBO-reeksen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

De prijs gaat van 10 naar 11,95 euro.
Bron:
https://m.hln.be/geld/consument/telenet ... ~ad7e3f57/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Lap, voor ons is dat weer een prijsverhoging. Wij nemen enkel Play voor het comfort van uitgesteld te kunnen kijken. Voor die series hebben we geen tijd. Weeral 24 € erbij zonder iets in de plaats wat we kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Belangrijkste aspect van het nieuws is eigenlijk dat John Porter de Vlaamse Netflix voor de geboorte al heeft begraven.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Niemand is het dus opgevallen? Ze schermen met Game Of Thrones en nergens in dat overzichtslijstje staat er bij dat de serie ook wordt aangeboden. Als ze willen nog meer mensen wegjagen van terugkijktv is dit inderdaad de manier.

Wil je enkel Vlaamse terugkijktv, neem een smarttv of Chromecast en stream zonder extra kosten vanaf de pc, smartphone of tablet rechtstreeks vanaf de website van de zender.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Dat hoeft niet te staan in dat lijstje van series die zullen toegevoegd worden, want GoT zit er reeds in.
Als Telenet hun contract met HBO kwijt was, dan vloog GoT er uit. Dus zijn ze uiteraard blij dat ze GoT wel kunnen blijven aanbieden, en nu samen met een hoop andere series.

Een chromecast of zelfs een app op een smarttv installeren is voor sommige mensen net iets te moeilijk. 't Zijn niet allemaal UB'ers.
Sommige mensen flippen zelfs als ze hun telefoon met de WiFi moeten connecteren.

HBO kost in de USA 15 dollar (https://www.hbo.com/ways-to-get) en dan moet je nog streamen... dus ik denk dat 13 EUR + terugkijktv wel een redelijke prijs is.
Als je enkel en alleen terugkijktv wil dan betaal je inderdaad veel. Maar je kan toch ook gewoon alles opnemen wat je wil bekijken...?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

xayana schreef:Als je enkel en alleen terugkijktv wil dan betaal je inderdaad veel. Maar je kan toch ook gewoon alles opnemen wat je wil bekijken...?
Dat is inderdaad zo in theorie, maar bijv. in een druk gezin wordt dat wel eens vergeten of je hoort er pas achteraf over dat een nieuw seizoen van een feuilleton is gestart of je bent net 5' te laat voor het journaal, etc...
Een bedrag van 5 tot 7 € voor terugkijktv alleen vind ik aanvaardbaar, maar 12 € voor het hele pakket om alleen terugkijktv te gebruiken is te duur.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Slafes schreef:Niemand is het dus opgevallen? Ze schermen met Game Of Thrones en nergens in dat overzichtslijstje staat er bij dat de serie ook wordt aangeboden. Als ze willen nog meer mensen wegjagen van terugkijktv is dit inderdaad de manier.
Voor een uitgebreid en correct overzicht, kijk je dan ook niet op de HLN website... maar wel op de site van Telenet :wink:
https://press.telenet.be/telenet-verlen ... stevig-uit

En daar staat Game of Thrones (Sz 1 tot Sz 7) uiteraard (want HBO) tussen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Flippi schreef:
xayana schreef:Als je enkel en alleen terugkijktv wil dan betaal je inderdaad veel. Maar je kan toch ook gewoon alles opnemen wat je wil bekijken...?
Dat is inderdaad zo in theorie, maar bijv. in een druk gezin wordt dat wel eens vergeten of je hoort er pas achteraf over dat een nieuw seizoen van een feuilleton is gestart of je bent net 5' te laat voor het journaal, etc...
Een bedrag van 5 tot 7 € voor terugkijktv alleen vind ik aanvaardbaar, maar 12 € voor het hele pakket om alleen terugkijktv te gebruiken is te duur.
Dan moet Telenet in feite Terugkijk TV in een apart pakket aanbieden zoals Proximus dat doet met hun TV Replay en slechts 5 à 6 euro voor vragen maar Telenet kennende zullen ze dat niet doen, zij bieden liever een grotere pakket aan en dat aan een duurdere prijs, zo leep zijn ze wel bij Telenet of zou ik zeggen de (rovers) bende van John Porter & Co.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

De laatste verhoging zorgde voor een daling van het aantal klanten bij Telenet.
Dus kiezen ze nu om Play te verhogen.
https://www.demorgen.be/tvmedia/telenet ... -b0d33f51/
Vreemde titel, met de prijsverhoging komen ze tegenover Netflix Premium te staan ipv tov Netflix standaard.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

warpozio2 schreef:De laatste verhoging zorgde voor een daling van het aantal klanten bij Telenet.
Dus kiezen ze nu om Play te verhogen.
https://www.demorgen.be/tvmedia/telenet ... -b0d33f51/
Vreemde titel, met de prijsverhoging komen ze tegenover Netflix Premium te staan ipv tov Netflix standaard.
Met het verschil dat men bij Netflix Premium in 4K kan kijken terwijl met Play en zelfs Play More maar slechts in HD ready (1080i) kan kijken en dat voor dezelfde prijs.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik denk dat de Vlaming de alternatieven van p(l)ay en p(l)ay more al begint te kennen, hier is VRT NU al een vaste waarde. Netflix is nog goedkoper, zeker als je de prijs deelt!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Het is een schande! De zoveelste prijsverhoging maar mensen niet op zitten te wachten! Het ergste van al is dat de beeldkwaliteit van deze aangeboden series beneden alle peil ligt! Ik heb nu Play More en wou eens naar een aflevering van Game Of Thrones kijken. Ik heb het even snel weer stop gezet. De geleverde kwaliteit is gelijk aan die van een slechte DivX van 10 jaar geleden! Oordeel zelf: https://ibb.co/gxCPH0. En dit op hun eigen netwerk!
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

ToMiKoN schreef:Ik denk dat de Vlaming de alternatieven van p(l)ay en p(l)ay more al begint te kennen, hier is VRT NU al een vaste waarde. Netflix is nog goedkoper, zeker als je de prijs deelt!
Ik vind als je de prijs als argument gebruikt, dat je het alleen mag vergelijk als je het alleen thuis gebruikt, want sharing is ook tegen de regels van netflix en dus niet legaal.
Kunt dan even goed zeggen dat piratebay goedkoper is en meer content heeft.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

amedeeus schreef:Ik vind als je de prijs als argument gebruikt, dat je het alleen mag vergelijk als je het alleen thuis gebruikt
Oké, bij deze een correcte prijsvergelijking tussen Netflix en Telenet Play.

Telenet Play = onbeperkt internetabonnement EDPnet VDSL XS 24,95 euro/maand + Telenet-kabelabonnement 17,90 euro/maand + Telenet Play-abonnement 11,95 euro/maand + Telenet-HD Digibox 4,45 euro/maand = 59,25 euro/maand

Netflix = onbeperkt internetabonnement EDPnet VDSL XS 24,95 euro/maand + Netflix-abonnement 10,99 euro/maand = 35,94 euro/maand

Netflix is dus goedkoper, de beeldkwaliteit is beter én het belangrijkste voordeel: er hoeft geen installateur langs te komen die een Telenet Digibox én Telenet-modem door je strot komt rammen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Je kan deze niet vergelijken... Bij Telenet Play moet nog staan dat je dan ook nog live en uitgestelde TV hebt voor €13 extra.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het was dan ook slechts een technische vergelijking: hoeveel euro meer kost Play ten opzichte van Netflix.
Als we het inhoudelijk willen vergelijken, dan wint Netflix met ruime voorsprong. Live Vlaamse tv met 20% reclame is geen 13 euro/maand waard.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Jij wil vergelijken, ik niet... :-D
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als je ziet hoeveel tv-klanten Telenet verliest, zijn er héél veel mensen die de Telenet-factuur absurd hoog vinden en beginnen vergelijken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Helemaal mee eens, ik vul mijn avonden trouwens ook met 90% netflix, 10% TV hoor...
(in die €13 zit ook wel uitgesteld kijken, niet enkel live)

En wat nu ook kan, is netflix even stoppen (-€13.99) en voor een maand Play nemen (+€11,95) om bv GoT of Walking Dead verder te kijken (wat van Netflix is verdwenen na S6). En daarna weer wisselen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Porter lijkt niet te beseffen dat men Netflix kan nemen,gelijk bij welke provider,(ook met Scarlet bijv.)ik vermoed dat alleen Telenet klanten een Play kunnen krijgen?? Dan word het zeker een dure maand,Telenet doet er echt alles aan om de klant meer te laten betalen.Dus de gemiddelde factuur per klant de hoogte(proberen) injagen.Zeer eigenaardig gedrag,omdat Telenet al zoveel tv klanten heeft verloren.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Waarom blijven de mensen dan bij Telenet als het toch zoooo duur is? :roll:

Ik betaal 172 euro per jaar voor Satelliet TV abonnement TV Vlaanderen en 20 euro per maand voor Orange Internet Flybox 4G. Ik val achterover als ik familieleden hoor zeggen dat ze 100 euro per maand aan Telenet moeten betalen. Da's een maandloon op een jaar!
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

raf1 schreef: Telenet Play = onbeperkt internetabonnement EDPnet VDSL XS 24,95 euro/maand + Telenet-kabelabonnement 17,90 euro/maand + Telenet Play-abonnement 11,95 euro/maand + Telenet-HD Digibox 4,45 euro/maand = 59,25 euro/maand
Netflix = onbeperkt internetabonnement EDPnet VDSL XS 24,95 euro/maand + Netflix-abonnement 10,99 euro/maand = 35,94 euro/maand
Bwah. Voor Play heb je eigenlijk geen internetabonnement nodig. Dus jouw vergelijking klopt ook niet helemaal.
27,10 +11,95 = 39,05 EUR. Nog altijd duurder (3 EUR volgens jouw berekening), maar dus bijlange niet zoveel als jij verkeerdelijk voorstelt. Daarvoor heb je dus ook Vlaamse live zenders + replay.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

xayana schreef:Een chromecast of zelfs een app op een smarttv installeren is voor sommige mensen net iets te moeilijk. 't Zijn niet allemaal UB'ers.
Sommige mensen flippen zelfs als ze hun telefoon met de WiFi moeten connecteren.
Ik denk dat veel gezinnen met kinderen echt wel weten hoe ze dat moeten doen. Trouwens, ik tik in de vtm app op cast en mijn tv springt gewoon op en het programma start, zelfs zonder reclame hier. :) Ik denk zelfs dat mijn grootvader dat snapt. :) Als je ziet wat mijn vader al kan en als ik zie dat mijn petekind van 6 al kan googlen wat hij zoekt en zelfs kan printen en navigeren op youtube. Awel, dan kan dat toch echt zo moeilijk niet zijn. :)

Terugkijktv kan ook gewoon gratis, maar dan moet je Proximus hebben. :) Als Telenet klanten daar 12 euro voor willen betalen dan mogen ze dat.

Wat mij betreft, geen enkele interesse. Ik kijk wel Netflix wat ik provider onafhankelijk kan kijken.

Tussen haakjes, ja, ik had me iets beter mogen inlezen want het HLN artikel was weer verre van compleet. Helaas zo ook op andere nieuwssites.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het "tipping point" (waar de meerderheid uitgesteld kijkt of overweegt uitgesteld te kijken) komt op het moment dat de kijker ontdekt dat ze goede lokale series ook op Netflix kunnen bekijken. En dat is nu aan het gebeuren. Vandaar ongetwijfeld de oproep om een Vlaamse Netflix te ontwikkelen.

In mijn situatie (EDP + Netflix) zou een TN abonnement 3 voordelen meebrengen:
1. dat we bv. live naar Expeditie Robinson en de andere vier, vijf, zes programma's kunnen kijken (niet toevallig zenders in handen van Telenet)
2. dat de kids op het juiste moment naar GoT kunnen kijken
3. dat de bediening eenvoudiger is door de Digicorder

De prijs die daarvoor gevraagd wordt (+50 euro per maand meer dan nu schat ik) is niet in verhouding. Het eerste is oplosbaar door 1 uur later te kijken, Got kunnen de kids bij hun vrienden kijken, en een Chromecast van 30 euro is geniaal eenvoudig.

Dingen gemakkelijk maken voor een correcte prijs zou dé USP van TN kunnen zijn. Maar met "dingen gemakkelijk maken", ... daar associeer ik TN in mijn - toegegeven 2 jaar oude - ervaring niet echt mee. Er komen spontaan beelden bij me op van afspraken met installateurs, vervangen van routers, servicekosten, wachtrijen bij het inbellen, wachtrijen in de winkel om digicorder in te wisselen, onduidelijke facturen, menu's die wijzigen, prijsverhogingen, tablet app die niet werkt, blijven zoeken in een Play More bibliotheek waar er weinig is wat je werkelijk interesseert, series die plotseling verdwijnen terwijl je ze nog aan het bekijken bent, en mogelijks nog ander onheil.

Het is overal wel iets, maar als je aan de bovenkant van de prijsvork zit, dan moet je ook navenant presteren.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

jutuiz schreef: dat we bv. live naar Expeditie Robinson en de andere vier, vijf, zes programma's kunnen kijken (niet toevallig zenders in handen van Telenet)
Het blijft me verbazen dat er überhaupt nog mensen live willen kijken naar dit soort programma's (zoals ook The Voice Kids etc.) en daarbij ook nog zonder morren de reclame absorberen :))

Als je 30' later begint te kijken (als je een digicorder hebt), dan mis je niks van de spanning en heb je een beter kijkproduct.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat mij blijft verbazen is dat het hier blijkbaar vol zit van televisie verslaafden. Proximus tv, Telenet, Netflix, Amazon Prime,... Veel is niet genoeg. Voort van de rest zagen en klagen dat de prijs continu stijgt, dat hun kijkgedrag gevolgd wordt... Maar als puntje bij paaltje komt moeten anderen met hun fikken van de heilige koe aka televisie afblijven. Al een geluk dat sommigen hun tv hebben. Want als ik het zo lees vrees ik voor depressies, zelfmoorden... de dag dat hun kijkbuis ontnomen wordt. Vergelijk het met een grote facebook panne dit jaar of vorig jaar. Amerikaanse gebruikers belden zelfs naar het noodnummer 911 omdat FB plat lag :bang:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ja wat wil je, meer dan de helft van de Amerikanen zijn zo zot als een achterdeur. 8)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

xayana schreef:Bwah. Voor Play heb je eigenlijk geen internetabonnement nodig. Dus jouw vergelijking klopt ook niet helemaal.
Hoezo? Hoe bekijk ik Play op een tablet of pc of Smart TV? Met Netflix lukt dat allemaal feilloos. Anno 2018 mag je verwachten dat een on demand-abonnement op elk scherm werkt dat je in huis hebt.
jutuiz schreef:Het is overal wel iets, maar als je aan de bovenkant van de prijsvork zit, dan moet je ook navenant presteren.
Dat is mijn punt. Telenet is de allerduurste maar als je vergelijkt met de functionaliteit en het aanbod van Netflix krijg je bij Telenet helemaal geen waar voor je geld.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:Wat mij blijft verbazen is dat het hier blijkbaar vol zit van televisie verslaafden. Proximus tv, Telenet, Netflix, Amazon Prime,... Veel is niet genoeg. Voort van de rest zagen en klagen dat de prijs continu stijgt, dat hun kijkgedrag gevolgd wordt... Maar als puntje bij paaltje komt moeten anderen met hun fikken van de heilige koe aka televisie afblijven. Al een geluk dat sommigen hun tv hebben. Want als ik het zo lees vrees ik voor depressies, zelfmoorden... de dag dat hun kijkbuis ontnomen wordt. Vergelijk het met een grote facebook panne dit jaar of vorig jaar. Amerikaanse gebruikers belden zelfs naar het noodnummer 911 omdat FB plat lag :bang:
Ik denk net het omgekeerde. We kijken véél minder TV, maar vertonen geen gaapgedrag meer. Vandaar dat we kritischer zijn.

Als ik dan een uur vrij neem om bewust naar een programma/serie/documentaire/film te kijken dan wil ik dat uur wel iets te zien krijgen. Anders kon ik beter een uur wandelen of sporten. Dan heb ik geen 4 reclameblokken voor iets wat ik niet nodig heb.

Idem voor het nieuws. Ik heb geen interesse in voetbal (zeker niet in de smalltalk over de hoeveelste trainer er wordt aangeworven), ik heb geen interesse voor verdoken reclame voor programma's die later op de avond volgen, ik interesseer me niet in als nieuwsitems vermomde persconferenties van politici, en ik heb ook geen zin in nieuwsitems die ik de dag ervoor al op buitenlandse sites heb gezien nog eens te bekijken. Netto schiet er niet zoveel over eigenlijk. ;-)))
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

raf1 schreef: Hoezo? Hoe bekijk ik Play op een tablet of pc of Smart TV? Met Netflix lukt dat allemaal feilloos. Anno 2018 mag je verwachten dat een on demand-abonnement op elk scherm werkt dat je in huis hebt.
Ja, dus... Nu geef je eigenlijk zelf toe dat er geen één op één vergelijking tussen de 2 te maken is.
Play van Telenet heeft DVB-C als basis, Netflix is een OTT product.
Net zoals een appel en een peer fruit zijn en groen en lekker en een steeltje bovenaan en een kroontje onderaan hebben. Je kan zagen dat de ene goedkoper is dan de andere maar als je liever peren eet, dan koop je toch een peer!
Iedereen heeft verschillende voorkeuren en het is aan de Netflixen en Telenetten op deze wereld om het meeste zieltjes te lokken, elk op hun eigen manier.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

satellitetv schreef:Waarom blijven de mensen dan bij Telenet als het toch zoooo duur is? :roll:

Ik betaal 172 euro per jaar voor Satelliet TV abonnement TV Vlaanderen en 20 euro per maand voor Orange Internet Flybox 4G. Ik val achterover als ik familieleden hoor zeggen dat ze 100 euro per maand aan Telenet moeten betalen. Da's een maandloon op een jaar!
Zal het nog maar eens zeggen : niet iedereen wilt/kan/mag een schotel hangen aan zijn gevel. En dan schieten er al niet veel opties meer over hé...
Bij die familieleden die 100 euro per maand betalen tja die zullen dan ook een pak meer hebben dan jij. Bvb internet zonder limiet (de 150GB van een Orange flybox is er hier in een weekendje door). Ook zullen er GSM abonnementen aan gekoppeld zijn en zaken als play/play more.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Nog even opmerken dat Play zijn series NIET in surround uitzendt, maar enkel in gewone stereo! Daar sta je dan met je dure abo om GoT in al zijn glorie te bekijken.. :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Het is altijd het tv verhaal die terugkomt,als men geen schotel mag/kan plaatsen dan is men veroordeelt tot Telenet,men zou daar iets kunnen aan doen,door tv alleen beschikbaar te maken bij Proximus/Orange/Scarlet.Maar het mag duidelijk zijn dat de wil ontbreekt(BIPT),als men ziet wat Telenet vraagt p/m voor tv met recorder mag het wel wat kosten,maar ja andere mogelijkheden zijn natuurlijk nog populairder.

Toch verliest Telenet de laatste tijd heel wat TV klanten.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

rtl schreef:Nog even opmerken dat Play zijn series NIET in surround uitzendt, maar enkel in gewone stereo! Daar sta je dan met je dure abo om GoT in al zijn glorie te bekijken.. :roll:
Bekijken klopt toch, horen is iets anders :wink:

En kritischer? is dat om te lachen? Je kan in dit land een serie 20 jaar steeds opnieuw uitzenden en toch blijft men kijken/gapen.

In België is men niet kritisch, daarom dat we voor zowat alles meer betalen dan elders.

Het kijkgedrag wijzigt met de generaties, de mensen die als vee voor hun tv zitten en alles vreten wat er ook maar verschijnt zal langzaam uitsterven. Jongeren zijn al langer op andere manieren overgeschakeld en de zenders zullen een oplossing moeten vinden die deze groep ook kan bekoren of verdwijnen, samen met hun vee.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er mengt er zich nog een in dit debat... Vanaf nu ook honderden volledige films gratis te bekijken op YouTube.

https://techcrunch.com/2018/11/16/youtu ... ccounter=1

... wel ad-supported.
levi1700
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Kan je als bestaande klant van Play, de humo actie gebruiken? Of moet je u eerst uitschrijven van play en dan de bon activeren? Volgens de bon kan je de bon als bestaande play klant niet gebruiken, en stellen ze voor de bon door te geven aan vrienden of familie ..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

levi1700 schreef:Kan je als bestaande klant van Play, de humo actie gebruiken?
levi1700 schreef:Volgens de bon kan je de bon als bestaande play klant niet gebruiken
Ik denk dat je je eigen vraag net zelf hebt beantwoord.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Ja dit lukt, dan wordt de Play of Play More gedeactiveerd.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Wij hebben Telenet + Netflix en ik moet zeggen dat het ferm tegen begint te steken dat er elke week wéér een reeks van Netflix valt zonder dat er veel meerwaarde in de plaats komt. Géén 4K TV en ook géén surround systeem in huis.

Telenet Play met de hele HBO collectie begint hier meer en meer aantrekkelijk te klinken.... Ja, met de huidige digicorder & ChromeCast kunnen we eigenlijk bijna net hetzelfde doen maar het kost toch net wat meer moeite dan via Play gewoon beginnen kijken.

Als het Netflix bekijken in dezelfde dalende lijn blijft gaan als de afgelopen maanden het geval was dan vliegen die alleszins buiten. Als dan niet met Play ter vervanging.

Met alle nieuwe streaming diensten vrees ik dat het nog veel erger gaat worden met het aanbod van de individuele spelers en dan is het idee van Telenet om overal een beetje te shoppen nog niet zo slecht bekeken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Sorry, niet alleen Netflix heeft een keer af te rekenen met bloedarmoede. Onze vlaamse zenders zijn ook al jaren ziek in datzelfde bedje. Trouwens behalve GoT heeft HBO evenmin veel in huis, lijkt mij. Heb indertijd TVV vervangen door Netflix, en sindsdien nooit meer te horen gekregen dat er ¨niets op TV is¨ vanavond :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”