Beeld en geluid vaak niet synchroon (Een & Canvas via Telenet)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het valt mij de laatste tijd vaak op dat het geluid vaak niet synchroon is met het beeld bij Een/Canvas via Telenet.
Mogelijks is dit ook zo bij andere zenders, maar hier wordt het meest naar Een en Canvas gekeken.

Het gaat specifiek over de nieuwsprogramma's waarbij een reporter op locatie verslag uitbrengt.
Het beeld en geluid loopt synchroon bij uitzending vanuit de studio in Brussel, maar als wordt overgeschakeld naar een reporter op locatie is het geluid out of sync (en niet zo'n klein beetje).
Ook de live-toespraak van May op woensdagavond zag eruit als een slecht gedubde film. Ik veronderstel dat dat niet en eigen uplink van de VRT was vanuit Londen, maar een aangeleverd live-beeld door een nieuwsagentschap.

Ik kan me niet voorstellen dat dit altijd zo geweest is. Het valt echt wel op de laatste tijd.
Nog anderen die dit opgemerkt hebben? Zijn ze bij de VRT overgeschakeld op een andere techniek/platform?
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

[mod=fullquote verwijderd.
gaan we het nooit leren? :-(]
Flippi schreef:Het valt mij de laatste tijd vaak op dat het geluid vaak niet synchroon is met het beeld bij Een/Canvas via Telenet.
Mogelijks is dit ook zo bij andere zenders, maar hier wordt het meest naar Een en Canvas gekeken.

Het gaat specifiek over de nieuwsprogramma's waarbij een reporter op locatie verslag uitbrengt.
Het beeld en geluid loopt synchroon bij uitzending vanuit de studio in Brussel, maar als wordt overgeschakeld naar een reporter op locatie is het geluid out of sync (en niet zo'n klein beetje).
Ook de live-toespraak van May op woensdagavond zag eruit als een slecht gedubde film. Ik veronderstel dat dat niet en eigen uplink van de VRT was vanuit Londen, maar een aangeleverd live-beeld door een nieuwsagentschap.

Ik kan me niet voorstellen dat dit altijd zo geweest is. Het valt echt wel op de laatste tijd.
Nog anderen die dit opgemerkt hebben? Zijn ze bij de VRT overgeschakeld op een andere techniek/platform?
[/mod]
Live toespraak van Theresa May was idd out of sync bij Orange ook dus aan de decoder lag het niet. Misschien door satellietverbinding alhoewel ik veronderstel dat de VRT daar wel de gsmmasten zou gebruiken. Bij heruitzending liep de toespraak wel synchroon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Flippi schreef:Het gaat specifiek over de nieuwsprogramma's waarbij een reporter op locatie verslag uitbrengt.
Het beeld en geluid loopt synchroon bij uitzending vanuit de studio in Brussel, maar als wordt overgeschakeld naar een reporter op locatie is het geluid out of sync (en niet zo'n klein beetje).
Dan kan het onmogelijk aan de provider liggen, het is niet zo dat er iemand bij Telenet op een knopje drukt iedere keer er in een nieuwsprogramma tussen de studio en een live verslag geswitched wordt.
Bij satelliet heb je problemen met synchronisatie beeld/geluid wel vaker.
Vermits ze bij zo'n live verslaggeving gebruik maken van een dergelijke communicatie komt dit meer in aanmerking voor dit soort problemen.

Of ze nu bij VRT onlangs naar iets nieuws overgeschakeld zijn qua technologie, daarvoor moet je insiders bij de VRT raadplegen, en dan nog mensen die inzicht hebben in dat specifiek technische gedeelte.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb de laatste dagen wat TV gekeken bij iemand met Proximus TV en merk daar eerder lip-sync issues op (eender welk programma) dan bij TN.

Veel lijkt het me niet maar het ziet er veel artificieler uit dan wanneer ik thuis kijk.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Modbreak:
providerbashing en off-topic
Ook het geluid is niet altijd op hetzelfde niveau bij Telenet: bij meerdere buren gaat het geluid van hard naar stil en omgekeerd. Dit is blijkbaar alleen een probleem bij Telenet!

Gelukkig heb ik Satelliet tv :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Als er nu één systeem last heeft van lipsync problemen, moet het wel satelliet zijn.
Ook de poster hier merkt het op, het geluid is synchroon in de studio, maar niet als er naar live beelden overgeschakeld wordt, laat dat nu net beelden zijn die via satelliet binnenkomt...

Wat dat geluidsniveau bij zenders betreft, ook hier is het een omgekeerde wereld.
TV Vlaanderen is zowat de enige die het geluidsniveau van veel zenders gelijktrekt (nivelleert).
Dat wordt door veel mensen net als flets geluid gepercipieerd, want het geluid is normaal niet gelijk bij de verschillende zenders.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Als er nu één systeem last heeft van lipsync problemen, moet het wel satelliet zijn.
En waarom zou sat daar last van moeten hebben... audio/video zitten in hetzelfde DVB signaal dus er mag in princiepe nooit een lipsync probleem zijn.

Lipsync ontstaat vaak vanwege audio processing bij je thuis (bv. je audio via een surround installatie sturen).
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik geloof ook niet dat er nog zoveel gebruik wordt gemaakt van satellietverbindingen voor het nieuws. Ik kijk vooral naar RTL4, daar is het gewoonlijk via 4G, bij VTM heb ik dat ook al gezien. Naar het VRT nieuws kijk ik zelden maar ik kan me niet voorstellen dat die wel nog alles met satelliet doen.

Filmpje van hoe dat gaat:
https://www.youtube.com/watch?v=tej3QjQqy1U
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”