TV met een kaartje: CI+ module dubbel betaald

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
Bedankt: 3732 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Op 26 juni (2 dagen na de lancering) kocht ik mijn eerste CI+ module bij een Telenet verdeler.
Ik heb in de winkel 69 EUR betaald. Het kaartje werd niet in de winkel ge-activeerd (fout van de winkel?).
Bij thuiskomt heb ik dus de activatie telefonisch gedaan.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik op 5 juli twee brieven van Telenet:
  1. Een oderbevestiging (met dank voor uw bestelling digitale TV bla bla), met hierop:
    • a) een activatiekost van €50.00 (die terug afgetrokken wordt).
      b) een éénmalige kost van €69.00 voor de CI+ module
  2. En een rekening van €84.20 voor:
    • a) Maandelijkse kabelkost van €15.20
      b) kost voor de CI+ module van €69.00 EUR
Gezien mijn rekeningen per domicilïering betaald worden, heb ik dus de CI+ module 2 keer betaald (eerst cash in de winkel, en dan nog eens aan Telenet :()

Hoewel ik bij Telenet niets besteld hebt (ik heb de kaart in bij een Telenet erkende verdeler gekocht), krijg ik een factuur van €69.00. Nadat ik hierover heb gereclameerd, werd mij verzocht om het bewijs van betaling op te sturen.
Wat een omgekeerde wereld ..... Telenet maakt een fout, en nu moet ik nog bewijzen dat ik reeds betaald heb :(

Het verhaal is nog niet af:
Eén week later na mijn 1ste kaartje, heb ik in dezelfde winkel een 2de kaartje gekocht. Deze keer werd de kaart wel correct in de winkel geactiveerd.
Vandaag (16 juli) kreeg ik de orderbevestiging voor mijn 2de kaartje: precies hetzelfde (terug met €69.00 voor de CI+ module)

Blijkbaar loopt de administratie bij Telenet in verband met de CI+ module grondig mis ....
Zijn er nog mensen die onlangs een CI+ module kochten, en hiervoor ook dubbel aangerekend werden ??

PS
Jammer dat Telenet domiciliëringen nog geen SEPA's zijn, anders had ik mijn geld al terug kunnen vorderen. Nu gaan ze de €69.00 in mindering brengen van mijn volgende factuur (maar ik betaal maar €15.20 per maand voor de kabel ....)
Ik heb mijn Telenet domiciliëring per onmiddellijk opgeschort!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Een goede tip aan iedereen!
Indien je iets koopt van telenet via een telenetcenter moet je NOOIT betalen!
Dit gaat altijd via uw telenetaanrekening. Zo heeft de winkel men ouders in het zak gezet met de digibox (in krefel), na het opsturen van bewijs wel mooi gecrediteerd.
Daarmee wil ik iedereen de raad geven om niet meer in de winkel te betalen! Zij worden betaald via telenet.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Best dus online bestellen...?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”