Ik heb in de winkel 69 EUR betaald. Het kaartje werd niet in de winkel ge-activeerd (fout van de winkel?).
Bij thuiskomt heb ik dus de activatie telefonisch gedaan.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik op 5 juli twee brieven van Telenet:
- Een oderbevestiging (met dank voor uw bestelling digitale TV bla bla), met hierop:
- a) een activatiekost van €50.00 (die terug afgetrokken wordt).
b) een éénmalige kost van €69.00 voor de CI+ module
- a) een activatiekost van €50.00 (die terug afgetrokken wordt).
- En een rekening van €84.20 voor:
- a) Maandelijkse kabelkost van €15.20
b) kost voor de CI+ module van €69.00 EUR
- a) Maandelijkse kabelkost van €15.20

Hoewel ik bij Telenet niets besteld hebt (ik heb de kaart in bij een Telenet erkende verdeler gekocht), krijg ik een factuur van €69.00. Nadat ik hierover heb gereclameerd, werd mij verzocht om het bewijs van betaling op te sturen.
Wat een omgekeerde wereld ..... Telenet maakt een fout, en nu moet ik nog bewijzen dat ik reeds betaald heb

Het verhaal is nog niet af:
Eén week later na mijn 1ste kaartje, heb ik in dezelfde winkel een 2de kaartje gekocht. Deze keer werd de kaart wel correct in de winkel geactiveerd.
Vandaag (16 juli) kreeg ik de orderbevestiging voor mijn 2de kaartje: precies hetzelfde (terug met €69.00 voor de CI+ module)
Blijkbaar loopt de administratie bij Telenet in verband met de CI+ module grondig mis ....
Zijn er nog mensen die onlangs een CI+ module kochten, en hiervoor ook dubbel aangerekend werden ??
PS
Jammer dat Telenet domiciliëringen nog geen SEPA's zijn, anders had ik mijn geld al terug kunnen vorderen. Nu gaan ze de €69.00 in mindering brengen van mijn volgende factuur (maar ik betaal maar €15.20 per maand voor de kabel ....)
Ik heb mijn Telenet domiciliëring per onmiddellijk opgeschort!