V4 decoders worden binnenkort vervangen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Binnenkort worden de V4 decoders uit omloop gehaald en zullen waarschijnlijk vervangen worden door een V5c dus een decoder zonder harde schijf.
Allemaal goed en wel maar waarom werden die V4 decoder vorig jaar nog uitgerust met de nieuwe software om dan een jaar later toch uit omloop te halen dan kon Proximus even goed die decoders van eerste keer uit omloop gehaald hebben, dat versta ik niet zo goed. :bang:
Maar ja, we weten ondertussen al dat Proximus en logica niet samen gaan.
Laatst gewijzigd door apestaart 27 aug 2018, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Is er ook een omruilactie voor Scarlet (Trio)-klanten?
Graag een bron.
Computer(k)nul
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Bron?

En zover ik weet is uitrol naar nieuwe firmware/interface zoals op de V5/V5c zelf gestopt na de eerste waves.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Bron:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-t ... ders-45408

De doelgroep waarbij we de decoder V4 decoders vervangen zijn diegene met SW versie: NTE-v4_6.42.1.30

De V4 decoders worden vervangen door een V5 c decoder dus zonder harde schijf.
De omruiling gaat over alle V4 decoders, de klanten krijgen hiervan een brief opgestuurd ivm de omruiling.
Mvg, Koen
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

denkleine schreef:Bron?

En zover ik weet is uitrol naar nieuwe firmware/interface zoals op de V5/V5c zelf gestopt na de eerste waves.
Dit is ook zo want als je V4 decoder de nieuwe interface NTE software binnen gekregen had, dan werd je decoder onbruikbaar na het uitvoeren van een reset op de V4 decoder, en werd je decoder om die reden omgeruild als je belde naar de helpdesk.
Daarom is er onlangs een omruilactie gestart door Proximus om deze V4 decoders in golven om te ruilen de decoder moet je zelf niet meer terugsturen en kun je die eventueel naar het recyclage park afvoeren.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

jackho schreef:...
...de decoder moet je zelf niet meer terugsturen en kun je die eventueel naar het recyclage park afvoeren.
Dus dan kan je beter de harde schijf er eerst uithalen en deze formatteren ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gaat niet... SATA paswoord :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb een aangekochten V4... Als ik het goed begrijp, blijft hij voorlopig werken als ik geen reset uitvoer?
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Enkel als je V4 de volgende fw hebt NTE-v4_6.42.1.30
Zoals M_016 aangaf enkel deze worden vervangen.
V4 met oude fw hebben dit probleem vandaag nog niet en worden dus ook niet vervangen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

d.w.z. die met de oude interface op hun V4 zijn tweemaal de sigaar!
(voorlopig toch)
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Ondertussen is bij mijn moeder de V4 vervangen door zo'n klein V5 exemplaar. De oude V4 moet niet teruggegeven worden aan proximus. Is er ondertussen iemand die weet heeft wat er eventueel nog te maken is van die V4? Het lijkt me een mooi toestel om bv een mediacenter oid van te maken ipv gewoon naar containerpark. :|
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waardeloos, harde schijf is ook beveiligd. (vast ook niet performant zo performant maar eerder een type voor "datastreaming")
Je kan er misschien nog iemand een plezier mee doen of houden als tweede/reserve decoder.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

honda4life schreef: Waardeloos, harde schijf is ook beveiligd. (vast ook niet performant zo performant maar eerder een type voor "datastreaming")
Weet u toevallig hoe deze beveiligd is? Lijkt mij toch gewoon wipen en gebruiken? (ATA disk security desnoods omzeilen als ze dat gebruiken)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb zo ooit eens wat harde schijven gehad en zijn niet te omzeilen omdat het niet bekend is hoe dit te doen.
Was een reeks "Cinemastar" ofzo, special voor zulke toepassingen en niet voor computers.
Weet nie of het tegenwoordig nog zo is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Formatteren zou toch mogelijk moeten zijn ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Is het probleem niet dat de zone waar de sata beveiliging staat niet in de formateer zones liggen!
Heb ooit eens een uitleg gelezen maar ben de details vergeten.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb prijs denk ik. Geen beeld of geluid meer op de tv sinds enkele dagen. Opgenomen programma's afspelen gaat nog wel. Ik heb dus een aangekochte v4, en helemaal niets gehoord van Proximus.
Iemand enig idee of ze deze ook omruilen? Het is nu te laat om naar de helpdesk te bellen. :?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Heb je al gebeld naar de helpdesk, en als ze die aangekochte V4 zouden omruilen, zou je dan huurgeld moeten betalen?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb op 25 april een e-mail gekregen waarin staat dat mijn V4 decoder in mei of juni zal vervangen worden door een nieuwe decoder, voorlopig heb ik het raden naar welke decoder het zal zijn ofwel een V5 mini ofwel een V6.
En wacht het beste moet nog komen, ik moet mijn huidige afstandsbediening houden want bij die nieuwe decoder zou geen afstandsbediening bijzitten, allee gaan ze nu ook al besparen op een afstandsbediening, man man man hoe is dat toch mogelijk? :x
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wellicht geen besparingsmaatregel, maar een spitsvondig truukje om te vermijden dat de oude decoder nog verder gebruikt wordt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

philippe_d schreef:Wellicht geen besparingsmaatregel, maar een spitsvondig truukje om te vermijden dat de oude decoder nog verder gebruikt wordt?
Dat versta ik niet zo goed maar die oude decoder zal ik toch niet verder kunnen gebruiken want van zodra ik de nieuwe decoder ontvangen heb moet ik die binnen de maand na ontvangst installeren aangezien de oude decoder na 1 maand gedeactiveerd zal worden.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij het ruilen van decoders stuurt Proximus geen afstandsbedieningen meer mee zoals vroeger, maar als je oude niet meer werkt of maar gedeeltelijk werkt op de nieuw opgestuurde decoder kun je deze ook direct omruilen voor een nieuw type.
Als je bijvoorbeeld een v6 moest ontvangen in ruil (bij mij was het een v5 compact) , kun je die afstandsbediening laten omruilen al je aangeeft dat je de decoder wil bedienen via blue tooth omdat die niet in het direct zicht staat.
Bij een v5 compact geef je aan dat je hem wilt bedienen via RF.
Conclusie geen enkel probleem om een oude remote om te laten ruilen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

"Geen enkel probleem", dat is toch niet mijn ervaring. Nadat mijn V4 het begeven had kreeg ik een V5 mini, maar toen ik nadien dan ook mijn afstandsbediening wou ruilen voor een RF-model heb ik voor een volle winkel een hele preek gekregen van de Proximusmedewerker dat die dingen wel wat kosten en dat het geen doen is als iedereen "zomaar" niet-defecte afstandsbedieningen komt ruilen. :|
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Didymus schreef:"Geen enkel probleem", dat is toch niet mijn ervaring. Nadat mijn V4 het begeven had kreeg ik een V5 mini, maar toen ik nadien dan ook mijn afstandsbediening wou ruilen voor een RF-model heb ik voor een volle winkel een hele preek gekregen van de Proximusmedewerker dat die dingen wel wat kosten en dat het geen doen is als iedereen "zomaar" niet-defecte afstandsbedieningen komt ruilen. :|
Wat zat die onnozelaar te zeveren, het is precies alsof hij die afstandsbediening uit zijn eigen zak moet betalen. :x
Als Proximus geen problemen heeft om een afstandsbediening te ruilen dan moet die "medewerker" daar geen problemen van maken, ik heb zo de indruk dat dat zo iemand is die graag mensen intimideert. :nono:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Sedert enige tijd moet je bellen naar de helpdesk van proximus om je afstandsbediening om te ruilen.

Hierdoor is de klantvriendelijkheid van de winkels sterk gedaald.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Sedert dat de omruiling via Proximus zelf gaat, heb ik toch de ervaring dat het omruilen heel soepel verloopt.
Decoder werd verstuurd via UPS en de afstandsbeding achteraf werd door Bpost bezorgt aan huis.
Toen ik nog een V6 had reageerde de remote soms slecht en hebben ze direct een nieuwe verstuurd.
Ook het terugsturen van de V6 en in ruil een v5 compact ook zonder enig probleem.
Dus tot nu toe heb ik een betere ervaring dan vroeger met sommige Proximus shops.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”